Technik pielęgniarstwa ma pracować tylko pod nadzorem pielęgniarki z wyższym wykształceniem.

Praktyka zawodowa pielęgniarek.


TECHNIK PIELĘGNIARSTWA MA PRACOWAĆ TYLKO

POD NADZOREM PIELĘGNIARKI Z WYŻSZYM WYKSZTAŁCENIEM

W końcowym dokumencie dotyczącym inicjatywy “Wspólnie dla Zdrowia” opracowanym przez ekspertów zapisano:

Należy utworzyć nowy zawód medyczny ,,technik pielęgniarstwa’’.

Ogromnym wyzwaniem dla polskiego systemu ochrony zdrowia jest pogłębiający się niedobór personelu pielęgniarskiego. Według analiz opublikowanych w ramach map potrzeb zdrowotnych średni wiek pielęgniarki w Polsce przekroczył w wielu województwach 50 lat.

Wskazuje to na konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań mających na celu pilne uzupełnienie personelu pielęgniarskiego i wprowadzenie nowych zawodów medycznych mające na celu zastępowanie pielęgniarek przy wykonywaniu części procedur medycznych.

Technik pielęgniarstwa wykonywałby procedury medyczne tylko pod nadzorem pielęgniarki z wyższym wykształceniem.

Wybrał: Mariusz Mielcarek

Zobacz inne informacje w powyższym temacie: 

Pielęgniarka - opiekun medyczny - technik pielęgniarstwa. Trójkąt bermudzki.

Izby pielęgniarek o techniku pielęgniarstwa.


Zobacz także:


Gazeta branżowa pielęgniarek i położnych

 

Komentarze użytkowników

#1  2019.07.15 19:34:50 ~Ja

I po licencjacie też?

#2  2019.07.15 21:25:31 ~stara

A co to znaczy pod nadzorem? -czy pielęgniarka ma chodzić za technikiem i sprawdzać jak wykonuje procedury ? dziękuje za taką odpowiedzialności i stratę czasu Kto to wymyślił? Czy pacjent ma pytać się która z pań to ta od zastrzyku a która od poprawienia poduszki ?

#3  2019.07.15 21:52:17 ~ha, ha, ha

Ja pierdzielę. No super. Teraz będzie jedna druga pilnowała, będą się dublować i koniec końcem dalej nie będzie miał kto robić.

#4  2019.07.15 22:09:21 ~super

Lekarze nie biorą za nas odpowiedzialność, a my mamy brać za stwór przez nich wymyślony.nie można się na to zgodzić! Nie podejmę się - leki będą podawać bez odpowiedniej wiedzy? kontrolować zlecenia lekarskie- dziewczyny po szkole średniej? Pomysł świadczy o świadomości i odpowiedzialności tych, którzy go wydali na światło dzienne- "słoń w składzie porcelany" Tyle osiągnęła Z.Małas .no no ciekawe, bardzo widać na każdym kroku efekt pracy samorządu! Dziś sąd lekarski skazał Arłukowicza za brak lojalności i patrząc na kolegów lekarzy . itd. Totalna porażka pani Małas- normy, podwyżki, urlopy szkoleniowe i w końcu "pielęgniarki" - nic co wznosiłoby wizerunek, strategia jest i poza tym nic z tego nie wynika! Pani Małas , Szczurek -Żelazko itd. po kolei g.no mogą! Kombinują i manipulują, żeby przetrwać do końca kadencji na milusich stołkach za nasze pieniądze! Hańba!

#5  2019.07.15 22:50:52 ~do 3

Hahaha 100/100 dobre

#6  2019.07.16 00:37:27 ~gg

Nie mogli otworzyć licea medycznego bo trzyma unia otworzą technika ot i obeszlo się unijne procedury

#7  2019.07.16 00:54:12 ~gg

Jak już powstanie to coś w stylu technika to prosze żeby było wyróżnienie ubiorem kolorystyką jak w USA niższy personel chodzi np. w niebieskich mundurkach wyzszy turkusowy lub zielony opiekunki w żółtym niech ludzie mają swiadomośc kto sie nimi opiekuje i co może przy nim zrobić.

#8  2019.07.16 03:07:03 ~ania

Szukanie tańszej siły roboczej ale młode osoby nie są aż takie głupie,chętnych nie będzie!

#9  2019.07.16 08:41:00 ~irena

Proszę ! - i tutaj się docenia wykształcenie pielęgniarek! a w siatce płac stawia się MGR na poziomie szkoły średniej - konkretnie LICEUM! słowem - tam gdzie zaczynają się pomysły , tam się kończy logika - smutne.

#10  2019.07.16 08:46:48 ~Student

Pomyślmy, nie wyszło im z Ukrainkami, nie przyjechało ich do pracy kilkadziesiąt tysięcy jako opiekunki a docelowo po studiach licencjackich ( opłaconych w całości przez państwo z utrzymaniem). Nie było hurtowo chętnych do tego miodu ? Jedyna odpowiedź to taka, że im się nie kalkuluje finansowo, lepiej pracować przy jednym emerycie w DE. Nie wychodź im z licencjatkami, które wbrew powszechnej, żałosnej propagandzie także masowo nie wchodzą do zawodu, przynajmniej połowa z 7 tys. absolwentek wyjeżdża do pracy z za granicę i nic na to nie poradzą przy otwartych granicach, swobodnym przepływie wykwalifikowanych kadr po całym świecie ( nie tylko w Europie). Nie wyszło im z opiekunami medycznymi, taki zawód istniej ale w innych krajach za pensje da się utrzymać u nas lepiej rozkładać towar na półkach, przynajmniej higienicznej i z podnośnikami. "Oświeceni decydenci lekarskiej braci wpadli na równie oświecony genialny pomysł" otwarcia techników pielęgniarskich. Jeśli trafią się chętni to tylko, aby lepiej się wykształcić przed pójściem na medycynę. Nikt nie będzie harował w pogardzanym przez lekarzy, pacjentów i ich rodzinki zawodzie z olbrzymią odpowiedzialnością. Nie wezmę odpowiedzialności za technika w szpitalu, bo w ogóle przy takich systemowych rozwiązaniach tam nie podejmę pracy i tyle osiągną. Podpowiadam decydentom rozwiązanie, proste jak budowa cepa i tylko raz (za free): Chcecie kadry pielęgniarskiej w nowym pokoleniu, oto postulaty: Po pierwsze dla licencjata 4 tyś netto pensji Po drugie dla magistra 5 tyś netto pensji Po trzecie dla mgr + spec. 6 tyś netto pensji Po czwarte nocki i święta płatne dodatkowo. To zatrzymacie agonię tego zawodu. Kłamliwą propagandą i żałosnymi pomysłami typu technika ( puście masowo czterech pancernych, może moda na styl Marusi sanitariuszki wróci, he, he) nie wyprowadzicie tego zawodu z zapaści a i tak to nie daje gwarancji.

#11  2019.07.16 09:07:57 ~irena

Popieram- proszę przyjąć ten komentarz i wziąć go sobie do serca - tak będzie lepiej na przyszłość - inaczej będziecie za 3,4 lata zamykać szpitale!

#12  2019.07.16 09:13:19 ~Ak

Oczywiście! TYLKO atrakcyjna płaca może zmienić sytuację. Żadne technika, opiekunki i inne genialne pomysły!

#13  2019.07.16 09:31:31 ~Ojej

Jeżeli prawdą jest, że 'technik pielęgniarstwa wykonywałby procedury medyczne tylko pod nadzorem pielęgniarki z wyższym wykształceniem', to czy nabór będzie dotyczył osób z ograniczoną odpowiedzialnością za swój czyn?

#14  2019.07.16 09:52:18 ~piel

Słaby pomysł i tak nie będzie chętnych. Młode pokolenie jest bardziej internetowe, wolą pracować online:) Nie przyjdą do szpitali - tyle to można zarobić na YouTube :) Poza tym młodzież w większości chce mieć wykształcenie wyższe. Bardzo słaba oferta, a praca nieatrakcyjna - jeszcze pod nadzorem ! Zawód pielęgniarki stał się mało atrakcyjny - nie twórzcie stanowisk pracy jeszcze gorszych. Lepiej poprawić to co już jest !

#15  2019.07.16 10:32:47 ~piel

Płace są ważne ale utrzymanie i przestrzeganie norm ,przeliczeń na pacjenta. Też w dps i zolach.Dodatkowe urlopy wypoczynkowe.Takie proste atrakcje.I tylko nieliczne osoby wybiorą ten zawód.

#16  2019.07.16 10:47:50 ~#14 do 13

Nabor bedzie dotyczył osob z ograniczonym intelektem,bo ktora normalna mlodziez,podejmie nauke w szkole,ktora da im tytul i uprawnienia salowej.Juz widzę chetnych,do ksztalcenia sie do zmiany pampersow i mycia chorych,wozenia bielizny zasranej do pralni itp.Bylam ostatnio swiadkiem rozmowy lekarza i polityka,ktorzy byli zgodni,że wine za brak pielegniarek,ponosi poprzedni system,bo rozwalił Licea Medyczne i teraz te braki kadrowe , i trzeba dac tym dawnym szkolom drugie zycie,bo to jedyny sposob na uzdrowienie sytuacji.Grzecznie wlaczylam się do rozmowy,uswiadamiajac im,że jestem pielęgniarką,znam swoje srodowisko i jesli ktoś chce coś naprawić,to nie od szkół należy zaczynać.Młodzież dzisiejsza jest ambitna i wybiera zawody atrakcyjne,dobrze płatne,dajace mozliwosc rozwoju zawodowego i godnego zycia.Jeżeli pielegniarki,nie będą dobrze zarabiac i mieć dodatkowych przywilejów w postaci urlopow zdrowotnych,wczesniejszych emerytur,dobrych warunkow pracy,to nic sytuacji nie uzdrow.Powiedzialam lekarzowi,żeby zaproponowal swojej corce i jej kolegom z klasy pielegniarstwo,i niech pozna ich reakcje na jego propozycje,mysle.ze zabiją Pana smiechem-odpowiedzialam.Mam wrażenie,że politycy to ludzie odrealnieni,nie mają swiadomosci co tak naprawdę dzieje się w spoleczenstwie.Powiedzialam tez,że zanim te szkoły powstaną,to trzeba najpierw zapytac mlodych ludzi,czy oby na 100 procent,chca kiedyś pracowac w kamieniolomach,w nocy,bez świat z rodziną,odpowiadać przed sadem i prokuraturą za zycie i zdrowie ludzi,za wypłatę uragajaca godnosci ludzkiej.Czy ambicją dzisiejszego mlodego czlowieka jest przygotowanie sie do pracy w zawodzie,po ktorym czeka go tylko gehenna pracy na dobre życie lekarza.Bo ja mam takie wrazenie po wielu latach pracy,ze celem i misja mojego zawodu jest praca na dobre życie lekarzy,bo to jedyna grupa w tym systemie,co dobrze zarabia .

#17  2019.07.16 11:18:01 ~Mm

Uważam że młodym ludziom trzeba dać szansę tym bardziej że jest coraz mniej pielęgniarek i uważam że młodzi ludzie ogarną więcej jak co po niektóre pielęgniarki bez obrazy

#18  2019.07.16 11:31:00 ~***

Jak to będzie wyglądać, jeśli na dyżurze będzie personel bez wyższego wykształcenia ? To technika nie wpiszą na grafik?

#19  2019.07.16 11:46:29 ~do 17

Jasne zwłaszcza za 600 euro wypłaty, leki już wzięte ?

#20  2019.07.16 12:09:25 ~Abc

Ludzie,o co ten cyrk? W Niemczech pielęgniarki są po trzyletnich szkołach zawodowych i pracują normalnie na wszystkich oddziałach i nie ma problemów. Wynagradzane są według Stuf czyli te od razu po szkole mają niższa stufe czyli stopień i zarabiają mniej. Co roku dostają stufe wyżej. To normalne jeśli masz 20 lat pracy że zarobisz więcej. Nie ma żadnych magistrów ani temu podobne i są b.dobrze wykształcone. Zarobki według doświadczenia i to jest normalne. Pozdrawiam .

#21  2019.07.16 12:38:56 ~Do 20

Tak bardzo dobrze wykształcone, że hurtowo ściągają polskie pielęgniarki do pracy w niemieckiej służbie zdrowia. Cyrk to wy robicie i wam podobni, myślicie,że dawne czasy wrócą z przytupem, jak wprowadzicie zawodówki pielęgniarskie ? Kto nie uczy się na własnych błędach, polski decydent i odrealniony decydent medyk. Obudzicie się z ręką w nocniku, jak w przypadku Ukrainek, których nie udało się skusić polską jałmużną, teraz próbują z młodymi Polakami. Słów brakuje nad tą głupotą, bo o arogancji to nie wspomnę przez litość. Padnie ochrona zdrowia w tym kraju i tyle. Tylko nie skamlajcie o pielęgniarki, jak wam będą oddziały zamykać a za parę lat całe szpitale.

#22  2019.07.16 12:48:31 ~irena

Tak, to prawda, mam nadzieje ze ten Portal i komentarze oglądają ci , którym dano władzę w Państwie

#23  2019.07.16 13:01:27 ~Piel.dyp.

Technik pieleg.swiechu warte co niby miałaby robić? Znowu by robiła wszystko tylko za o wiele niższe pieniądze. Po co tworzyć taki zawód na równi z opiekunami?

#24  2019.07.16 13:03:12 ~Piel.dyp.

Dac więcej kasy opiekunom i będzie po sprawie

#25  2019.07.16 13:47:27 ~Do 21

Nigdy w Polsce nie było szkół zawodowych pielęgniarskich, chyba że zaraz po wojnie, ale to były zupełnie inne czasy i inne potrzeby, więc nie pieprz głupot

#26  2019.07.16 15:54:52 ~Ja

Niech pilnują panie te najbardziej opłacane, z 9 grupy. Te z magistrem mniej douczone nie nadają się.

#27  2019.07.16 18:01:01 ~Do 26

Kim jest 26, że taki sądy wydaje. Widocznie sądzi innych podłóg siebie. Żałosne

#28  2019.07.16 18:04:04 ~kaja

To co panie z gr.9 mają pilnować panie pielęgniarki po technikum pielęgniarskim.Niech pilnują rownież panie z gr. 7. bo one robią najwięcej błędów.Tylko co one z tego będą miały.

#29  2019.07.16 18:37:29 ~ela

Durne pomysły.Trzeba dać zarobić wszystkim pielęgniarkom .Nie powinno się patrzeć tylko na to czy ma mgr. czy licencjat,specjalizację .Powinno się brać pod uwagę też lata pracy.Pani piel. po 30 latach pracy też zasługuje na dobre wynagrodzenie chocìaż niema magistra ,specjalizacji.Co gorsza jest od pań z tytułami .

#30  2019.07.16 20:27:29 ~Do 28

Po co kłótnie o wykształcenie, do 10 lat wszystkie pielęgniarki po LM będą na emeryturze, te które kształcą się teraz to wiele się uczą od nich, do czego z całym sentymentem wzdychają już lekarze, którym marzy się aktywowanie starego systemu kształcenia jakby to miało przywrócić modę na ten zawód i uczynić go prestiżowym. Medycznym decydentom zależy na ekstremalnie taniej sile roboczej i dlatego ten zawód wymrze.

#31  2019.07.16 21:42:50 ~do 30

Tak, tego systemu z 50-tych lat.

#32  2019.07.17 00:03:30 ~Ech

Czy powstaje nowy zawód pilnowaczka ? Do jakiej dyscypliny jest albo będzie zaklasyfikowany?

#33  2019.07.17 00:03:30 ~Ech

Czy powstaje nowy zawód pilnowaczka ? Do jakiej dyscypliny jest albo będzie zaklasyfikowany?

#34  2019.07.17 06:46:57 ~Ja

Mam to samo pytanie.

#35  2019.07.17 06:48:01 ~Ja

No wyższe wykształcenie do tego potrzeba.

#36  2019.07.17 08:52:01 ~ina

Przecież wyższe wykształcenie W TARYFIKATORZE zepchnięte jest do LO/ bez matury ze specką jako 2- letni doksztalt! - na razie zauważyłam ze wykorzystuje się pielęgniarki z mgr do pisania recept i do do pilnowania niedouczonych - NIE ROZUMIEM WOBEC TEGO dlaczego zepchnięto je w siatce plac ? NATOMIAST licencjatów wcale się nie wykazuje, A TO PRZECIEŻ W MYŚL USTAWY O SZKOLNICTWIE - WYŻSZE WYKSZTAŁCENIE! - no cóz, Uczelnia wyższa nie ma związku z IZBAMI PIELĘGNIARSKIMI - i tutaj jest cały szkopuł - to się nadaje na skargę do odpowiednich instancji !

#37  2019.07.18 06:12:38 ~#37

Jest w Polsce tyle fajnych zawodow,dajacych mozliwosci rozwoju zawodowego,dobrych zarobkow,ze chyba mlodzi ludzie,az tak nie będą się garnac do ciężkiej i smierdzacej roboty za grosze i pracować jako czyjaś pomoc.Bycie przez cale życie zawodowe pomocą,pracowac za najniższą krajową,nie brzmi zachecajaco.Przegladalam ostatnio zarobki zolnierzy,do tego listę ok.10 roznych dodatkow do wynagrodzenia np.dodatek na zagospodarowanie się,lista tego wszystkiego jest bardzo dluga.Mysle,ze mlodzi ludzie mają rozum i wiedzą co w zyciu dobre.Szkoda,ze ci ktorzy usiłują naprawic sytuacje,nie skupiaja sie na istocie problemu,czyli pieniadzach,tylko obchodzą problem glupimy pomyslami.Otwarcie nowych szkol i zawodow niczego nie naprawi,jesli za tym wszystkim nie bedzie pieniedzy.Sprawa jest prosta,jak w wojsku,policji czyli dodatek taki,i taki,przywileje takie,pensja podstawowa taka i po problemie ! Mam wrazenie,ze nasza wladza wymysla wszystko na poprawę sytuacji na zasadzie co zrobic aby bylo dobrze i nie dac mlodym ludziom zarobić.Nie uda się.

#38  2019.07.29 10:04:07 ~Jasiczek

Nikogo nie będę pilnowała

#39  2019.07.29 10:11:15 ~Jasiczek

Ja mam to szczęście ze pracuje z grupa odpowiedzialnych mądrych pielęgniarek i pielęgniarzy , wiedza co jest ważne, widza w chorym człowieka, wiedza co jest dobre a co złe pilnujemy siebie wzajemnie wspieramy się . I nie jest ważne kto jakie ma wykształcenie . Dodam ze prawie wszyscy jesteśmy po LM mamy wyższe wykształcenie i większość specjalizacje ale mam koleżanki które nie maja tego wykształcenie i jesteśmy równoprawnymi członkami tego zespołu. A różnice w podstawie 200 pln . Pozdrawiam i życzę siły. 28 lat pracy na zmiany przy łóżku chorego jestem po LM studiach mam spec i liczne kursy żeby nie było .ze nie wiem o czym piszę

#40  2019.07.29 22:31:13 ~M

Nie rozumiem, powiedzmy że jestem Asystentka stomatologiczna i chce być Technikiem pielęgniarstwa,ale ja skończyłam liceum, czyli co mam zrobic? że Opiekun Medyczny powinien miec troche bardziej rozszezone uprawnienia to tak, myślę że może pobierać krew (tylko z dodatkowym kursem flebotomii) , m.cisnianie,temperature i wykonywac EKG (robią to w UK,ale też z dodatkowym kursem) oraz pomóc pielęgniarce umyć pacjenta, zmienic pościel i wydawac posiłki (nie sprzątać oczywiście ,ot tego jest serwis sprzatający szpital) ale co z Technikiem pielęgniarstwa,ładnie brzmi ale nie rozumiem,studium medyczne to tak

#41  2019.07.29 22:40:12 ~sara

Może poprostu zmienić tyt.Opiekun medyczny na Technik pielęgniarstwa, dać uprawnienia: mierzenie ciśnienia i temperatury, pobieranie krwii, ekg, zakładanie opatrunków,mycie pacjentów,zmiana pościeli. Ja nie jestem Opiekunem i wiem jakie ma uprawnienia,tak napisałam,jak ja to widzę. Tak napisałam,jestem Opiekunką dziecięca :)

#42  2019.07.30 12:47:21 ~ja

Jestem Opiekunem medycznym od 3 lat (wcześniej byłam Nianią w żłobku) i jestem przeciwna Technikowi pielęgniarstwa, nie widze sensu, dajmy więcej uprawnień Opiekunom medycznym i tyle, do tego oczywiście kursy specjalistyczne,kto chce ten skończy kursy i będzie miał więcej uprawień (i pracy) ja bym sie zapisała na szkolenia,i tak mam już uprawnienia i pracuje na oddziale dziecięcym i nie "tylko" myję małe pupy ale i mieze temperatury,ciśnienie,karmie przy kolacji te bardziej chore,robie wieczorne obchody, zmieniam pampersy i donoszę kroplowki które wykonała pielęgniarka tzn.ona zakłada welfron i kroplówke ale ja donosze nową jak sie skończy i podłączam,potem jak sie kończy odpinam,welfronu nie zdejmuję, zmieniam też dzieciom pościel ,jestem zadowolona ze swojej pracy ale zdecydowanie chętna do dodatkowych kursów i szkoleń, więc nie rozumiem poco TECHNIK, przeciez jest full- pielęgniarki i opiekunowie medyczni, oraz kuchnia (lub catering) i serwis sprzątający, gdzie w tym technik pielęgniarstwa

Dodaj komentarz