Związek: pielęgniarki z licencjatem są potraktowane gorzej.

Nowa siatka płac pielęgniarek i położnych.


ZWIĄZEK: PIELĘGNIARKI Z LICENCJATEM

SĄ POTRAKTOWANE GORZEJ

Posiedzenie sejmowej komisji zdrowia w dniu 17 lipca 2019 roku w sprawie: pierwsze czytanie i rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych.

Przewodnicząca OZZPiP Krystyna Ptok:

(...)

Jeśli mówimy o niesprawiedliwościach, to powiem, że akurat pielęgniarki, które kończą licencjaty, w tej ustawie potraktowane są gorzej niż inne zawody medyczne z wyższym wykształceniem. Natomiast, jeśli mówimy o tym, że tak mała grupa będzie objęta podwyżkami, to dodam, że niestety, w wielu szpitalach powiatowych pielęgniarki nie mają nawet tej zasadniczej kwoty 2688 zł po podwyżkach, które, w wyniku porozumień i rozporządzeń podpisanych przez kolejnych ministrów, zostały wynegocjowane.

(...)

Chcę jednak podkreślić, że tę kwotę 2688 zł, która tu jest w dziewiątej grupie pielęgniarek, dostaje osoba, która kończy w tej chwili studia i wchodzi do systemu. Zatem ona nie posiada żadnej wysługi lat. 

źródło: stenogram posiedzenia komisji

Wybrał: Mariusz Mielcarek 


Gazeta branżowa pielęgniarek i położnych

Komentarze użytkowników

#1  2019.07.24 09:12:09 ~Abc

W kazdym innym zawodzie licencjat to wykształcenie wyższe tylko w zawodzie pielegniarskim to wyksztalcenie " nijakie"i nie ujete jest w ustawie , żenada, ale ja niczemu już się nie dziwię, tylko w pielegniarstwie takie cuda sie zdarzają.

#2  2019.07.24 11:15:47 ~kasia

Najwyższa pora to zmienić.Wszędzie licencjat traktowany jest jak studia wyższe tylko nie w pielęgniarstwie tu zawsze wszystko było odmiennie niż w innych zawodach.Tutaj nie jest w stanie nic mnie zadziwić.Żenadą dla mnie jest również to że piel.z gr 9 ma tylko 300 zl różnicy w stosunku do p. salowej.

#3  2019.07.24 12:28:09 ~Niestety

I magister mało co znaczy, jeżeli jest różnica 75zl od pielęgniarki po liceum bez matury.

#4  2019.07.24 12:48:41 ~Żenada

Mam nadzieję że zrobią z tym porządek, bo licencjat to po każdym innym kierunku wykształcenie wyższe! Jakim trzeba być debilem żeby tego nie wiedzieć albo tego nie uznawać? Porażka po prostu ten zawód. Nic dziwnego że pielęgniarek ubywa

#5  2019.07.24 13:46:22 ~#4do1

Muszę cie Trollu miło zaskoczyć,żadna pielegniarka w tym kraju nie ma matury,a jeśli juz ma,to kupila ją sobie na bazarku,studia też tak kończą,tyt.licencjata i mgr kupują na bazarku a później mają pretensję,że malo zarabiają.Masz rację,cos ztym trzeba zrobic

#6  2019.07.24 14:46:03 ~Do #4do1

Wiadom, że obecne czasy sprzyjają nierobom, debilom i idiotom, którym wydaje się że pieniądze załatwią wszystko nawet inte licencję i wiedzę. Najwidoczniej osoby te zakotwiczone intelektualnie w brodziku rozpaczy posuwają się do takich czynów. Otóż NIE DA SIĘ W TYM ZAWODZIE kupić wiedzy bo z papierem a pustką w mózgu nie utrzymasz się w tym zawodzie nawet tygodnia.

#7  2019.07.24 15:21:41 ~Aga

A co z pielegniarkami majacymi tytuł magistra w pokrewnej dziedzinie-np.Promocji zdrowia? Dlaczego pielegniarka po specjalizacji jakiejkolwiek mającej zastosowania w dziedzinie zdrowia może liczyć na podwyżkę a po studiach pokrewnych już nie?

#8  2019.07.24 15:42:56 ~Ja

Po co wam pielęgniarki po żłosnym licencjacie czy magisterce przecież to jakieś chore pielęgniarki po LM i SM były bardzo dobrze przygotowane do tego zawodu TO im nalężą się porządne podwyżki a nie tym co się uważają ż3 są lepiej wykształcone a tak naprawdę nie są

#9  2019.07.24 15:44:31 ~Ja

Dosyć tego każdej pielęgniarkę należy się po równo

#10  2019.07.24 15:44:32 ~Ja

Dosyć tego każdej pielęgniarkę należy się po równo

#11  2019.07.24 15:54:25 ~Ja:((

A puknijcie się durne baby w głowy. Gówno zarabiacie bo się dajecie tak traktować która madrzejsza tylko wieczne dyskusje . A was robią w konia na każdym kroku. Prawie za darmo zapieprzacie i dobrego slowa nie ma. I się za parę złoty dały. sprzedać.

#12  2019.07.24 16:03:47 ~Piel

Za dużo było tych pokrewnych wreszcie zrobili porządek socjologia politologia pedagogika masakra. Co one robią w szpitalu a co najgorsze to po znajomości piastują stanowiska oddziałowych obnoszą się z mgr. Powinien być zakaz używania tych tyt. Na terenie szpitali.

#13  2019.07.24 16:13:59 ~Opiekun

Do8 masz rację były.zmienily się czasy. Zmienił się system kształcenia inne kryteria.nastapil postęp.ale panie po ok nie potrafią tego zrozumieć.

#14  2019.07.24 16:33:59 ~Piel

Moi mili gdy ukończyłam 2 letnie studium medyczne byłam rzetelnie przygotowana do pracy w zawodzie.Juz w 1 szym dniu potrafiłam wykonać zastrzyk,podłączyć kroplówce.A teraz dziewczyny kończą licencjat i proszę mi wskazać która z nich to potrafi.Rzadnego przygotowania nie mają. Na praktykach robią toalety i karmią pacjenta.I taka wyuczona bez praktyki chodzi za mną i prosi abym jej pokazała jak to się robi.Ale na samo wejście juz ma więcej kasy niż ja po 30 latach

#15  2019.07.24 16:50:35 ~Oj

Jak to się stało, że ordynator wykonuje praktykę lekarską, a naczelna,oddziałowa itd. praktykę administracyjno -gospodarczą?

#16  2019.07.24 16:50:47 ~Gosc

Szkada mi was śmieszne pielęgniarki.

#17  2019.07.24 18:14:48 ~Do12

Socjologia to nie zalicza się do pokrewnych.Pedagogika,promocja zdrowia,zdrowie publiczne.Poczytaj sobie.Nie zdziw się jak za 20 lat twoje studia będą nieważne.Nas z pokrewnym za 10-8lat już nie będzie.Powodzenia.

#18  2019.07.24 18:19:47 ~Do 12

Czy uważasz,że 2 lata SM ,4-5 lat dodatkowych studiów ,ot tak można sobie przekreślić? Tylko plg z mgr pielęgniarstwa mają takie puste łebki.Żałosne,gęsi.

#19  2019.07.24 18:23:13 ~Piel

Do 17. Zależało by wam aby w rozporządzeniu uwzględniono socjologie do wyższego wykształcnia i w zapisie wraz ze specką zaliczyli was do gr 7 no niestety nie udało się. Wreszcie ktoś pomyślał że socjolog bez specki jest w 9 grupie

#20  2019.07.24 18:35:15 ~Do 5

Poziom godny imbecyla. Masakra

#21  2019.07.24 18:38:43 ~Po lm

Jestem przedstawicielką ,tak bardzo znienawidzonej przez młodsze koleżanki, pielęgniarek po LM. Po liceum i maturze podjęłam pracę w nowoczesnej klinice,a szkołę kończyłam w małym powiatowym mieście i tam odbywałam praktyki. Pierwsze dwa dyżury miałam z pielęgniarką,ona wprowadziła mnie w oddział, kolejny dyżur miałam tylko z sanitariuszem, poradziłam sobie, bo miałam dobre przygotowanie zarówno teoretyczne jak i praktyczne.Obecnie młoda pielęgniarka w oddział wprowadzana jest tygodniami zanim osiągnie jako taką samodzielność . To chyba o czymś świadczy.Moze jesteście przygotowane teoretycznie ale praktycznie to już nie.

#22  2019.07.24 19:38:26 ~Do 21

Tak bo świat się zmienil przez 30 lat.jest wiecej technologii i oooo 30 lat temu nawet usg nie było. Nie było tylu programów, procedur .wiec łatwiejsze byly początki.respirator, pompy itd. Specjalistyczne badnia których nie było kiedys.

#23  2019.07.24 21:32:44 ~21

Papierologia która przez 30 lat jest nawarstwiana i zmieniana, tego nauczyli Cie stopniowo w pracy, nowe osoby muszę się tego nauczyć wszystkiego na raz. Kiedyś nawet nie było kaniuli do żylnych, cewników centralnych, monitorów, opatrunków specjalistycznych (tego na pewno nie uczono w LM, bo na oddziałach są powszechniejsze od dość niedawna.). Kiedyś też pacjenci i rodziny byli inni. dzisiaj rodziny nie pomagają tylko wymagają, a pacjenci dłużej leża i wolniej się uruchamiają.

#24  2019.07.25 00:21:47 ~gig

Tak kiedyś nawet chorych nie bylo, lezeli zdrowi pacjenci!

#25  2019.07.25 02:49:45 ~25

A moja koleżanka najpierw zrobiła LM, później speckę w pielęgniarstwie, za parę lat zdała maturę i podjęła studia I stopnia i obroniła licencjat z pielęgniarstwa. Obecnie jest na magisterce i się zastanawia poco na studiach tyle przedmiotów nie medycznych, choć w ustawie jest napisane, że pielęgniarka to zawód medyczny.

#26  2019.07.25 20:16:28 ~do #25

Ano dlatego, ze taka jest ustawa o szkolnictwie wyższym i przepisy unijne

#27  2019.07.28 18:12:27 ~Piel

A te co mają licencjat ze specjalizacją i 30 lat stażu pracy w jakiej grupie są,dlaczego nie mają zaszeregowania po mgr ze specjalizacją .Dlaczego są gorsze? Przecież też mają wyższe wykształcenie tylko bez mgr

#28  2019.07.31 09:53:05 ~mala

Pielęgniarka mgr promocji zdrowia czy mgr zdrowia publicznego - skandal, że nasze przedstawicielki związkowe i izbowe pozwoliły na wykasowanie z tabeli ze współczynnikami pracy takich pielęgniarek (bo na samym początku były). SKANDAL drogie panie.

#29  2019.07.31 10:59:37 ~Ala

Proszę mnie nie obrażać ,skończyłam liceum z wyróżnieniem ,dzięki swojej ciężkiej pracy mimo ,że nie pomagał mi nikt z rodziny ,nawet mój ojciec ,mama zmarła ,poszlamna pielęgniarstwo bo mama mnie widziała w tym zawodzie ,było rodzeństwo i nie mogłam się uczyć na studiach ,poszłam do studium bo nie mogłam zabronić rodzeństwu uczyć się . Jak chciałam dzięki mojej pani dyrektor uczyć sie się i zrobić licencjat to Warszawa odmówiła dalszego toku kształcenia a teraz dzięki Uni i mojej ciężkiej pracy oraz wyrzeczeniom na naukę ktoś potrafi tak pisać to znaczy sam jest nie w porządku i wypraszamy sobie w imię dobra zawodu tych podtekstów ,Ty też człowieku kiedyś będziesz korzystał z pomocy pielęgniarki i co wtedy , jak pan wówczas zachowa się ,jedno powiem człowiek uciwy i odpowiedzialny nie kupuje sobie dyplomu na bazarku po podlega pod Izby Pielęgniarskie ,które sprawdzają dyplomy bo w przeciwnym razie nie można uzyskać wpisu do prawa wykonywania zawodu ,tak tylko mogą myśleć Polacy tak jak Pan ale myślenie to Pan ma ograniczone ,nie zazdroszczę, jednak to zawód zaufania publicznego bo pracujemy na rzecz spoleczenstwa i zawsze będziemy potrzebne, a pan pozostanie ograniczony e swoim domniemaniu

#30  2019.08.06 19:24:56 ~z boku

Drogie koleżanki. Wyzwiska i żale nic nie pomogą. Dopóki nie będziemy traktować się nawzajem z szacunkiem to nie oczekujmy tego od innych. Ile w nas nienawiści, zazdrości. czy to w czymś Wam pomogło? Nie lepiej prowadzić rozmowy konstruktywne ? Które moga pomóc nam i naszemu zawodowi . Pozdrawiam PIELĘGNIARKA PO STUDIUM.I wcale nie uważam że jestem gorsza od koleżanek które skończyły studia. Ja nie ukończyłam z przyczyn osobistych iweżcie to pod uwagę że nie każdy może, że nie każdego stać , że nie każdy ma takie szczęście żeby studia rozpocząc i ukończyć .

Dodaj komentarz