Pielęgniarki - skąd podniesienie kwoty bazowej do 4200 zł.

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych.


PIELĘGNIARKI - SKĄD PODNIESIENIE

KWOTY BAZOWEJ DO 4200 ZŁ. 

Zobacz: Pielęgniarki dźwigały 100 kg pacjentkę!

Posiedzenie sejmu w dniu 18 lipca 2019 roku

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia Józefa Szczurek-Żelazko:

Przejdę teraz do odpowiedzi na konkretne pytania. 

Pani poseł pyta, skąd podniesienie kwoty bazowej do 4200 zł. Tłumaczyłam to państwu w komisji, ale pozwolę sobie to jeszcze raz państwu wytłumaczyć. Szanowni Państwo! Przyjmując projekt ustawy 2 lata temu, uznaliśmy, że kwota bazowa 3200 zł to będzie kwota, która da realny wzrost wynagrodzeń pracownikom, ale z drugiej strony do takiej wysokości będą mogli ją podnieść dyrektorzy podmiotów leczniczych, biorąc pod uwagę kwoty, jakie przekazuje Narodowy Fundusz Zdrowia z tytułu udzielania świadczeń zdrowotnych.

Na ten czas, 2 lata temu uznaliśmy, że ta kwota bazowa jest bezpieczna na poziomie 3200 zł. Po dokonaniu analizy  ciągalności składek, sytuacji gospodarczej kraju obecny rząd, premier, minister zdrowia doszli do wniosku, że jest możliwe podwyższenie tej kwoty bazowej do 4200 zł, a tym samym podwyższenie tego pułapu podwyżek, które będą miały miejsce od połowy tego roku. Ta kwota była przedmiotem rozmów w ramach Rady Dialogu Społecznego. Nieprawdą jest, że nie była ona dyskutowana, bo właśnie Rada Dialogu Społecznego oczekiwała podniesienia w tym momencie kwoty bazowej. Przedstawiciele Rady Dialogu Społecznego uznali, że rzeczywiście jeszcze powinniśmy podyskutować o wskaźnikach, ale tu i teraz najważniejsze jest, aby podnieść kwotę bazową. I to zostało wynegocjowane, uzyskaliśmy porozumienie, dlatego ta kwota została wprowadzona do projektu ustawy.

Podwyżka oczywiście obowiązuje od 1 lipca, a nie od 1 stycznia, tak jak mówiła pani poseł. W projekcie tej ustawy nigdzie nie była wprowadzona data 1 stycznia, zawsze datą, od której miałyby być dokonywane te podwyżki, był 1 lipca.

(...)

źródło: stenogram posiedzenia sejmu

Wybrał: Mariusz Mielcarek 

Zobacz: Pielęgniarki dźwigały 100 kg pacjentkę!


Zobacz także:


Warto przeczytać!!!


Komentarze użytkowników

#1  2019.08.23 09:45:24 ~Sys

Ktoś może mi wytłumaczyć jak oni naliczają tą podstawę ? Mam współczynnik 1,05 a podstawę od lipca 4120. ni chu. Nie mogę pojąć skąd te kwoty się biorą.

#2  2019.08.23 12:05:30 ~piel

Również proszę o wyjaśnienie nie tej kwestii.

#3  2019.08.23 12:59:15 ~Ja

Czemu pielęgniarki pracujące w DPS zostały pozbawione podwyżek również opłacają składki na izby pielęg.Miał być pomysł na finansowanie ale cisza.Przecież część może finansować DPS a część NFZ.Aktualnie pracujące pielęgniarki niedługo przejdą na emeryturę a chętnych do pracy w DPS brak.

#4  2019.08.23 13:11:10 ~Ela

Jak ta kwotę bazowa się oblicza, bo pielęgniarka o LM 5 letnie ma podstawy zasadniczej 4650 zł inna po LM w tym samym miejscu 3880 zł podstawy zasadniczej, a mgr że specja 4200zl nie rozumiem?

#5  2019.08.23 13:48:17 ~#5 do 4

Trzeba pisać petycję do MZ,Zwiazkow Zawodowych,Izb Pielegniarskich o wywalenie z pracy tych po LM,zakazania im wykonywania zawodu pielegniarki i po problemie.A tak,wielu dyrektorów szpitali uwaza,że to cenieni pracownicy i ich dobrze wynagradzaja.

#6  2019.08.23 15:15:46 ~Aaa

5 do psychiatry

#7  2019.08.23 15:27:26 ~Do 4

Dlatego, że one się już napracowały,nadżwigały,dziesiątki nocy nie przestały i są tuż przed emeryturą i to im się poprostu należy.

#8  2019.08.23 15:37:43 ~Piel.

Do #5 Stuknij się w swoją pustą główkę! Wstyd kobieto !

#9  2019.08.23 15:39:16 ~To

Dla kogo jest siatka płac, jak i tak uposażenie zasadnicze nie zależy tylko od wykształcenia, niby należy się dpksztalcac, a i tak można mieć tylko LM_5 letnie i mieć podstawę zasadnicza najwyższą. Związki wiedzą, bo składki na związki i izby PIP to jest 1 procent, lub 0,5 procenta, łatwo obliczyć.

#10  2019.08.23 16:34:24 ~10

Do 5. Calkowicie się zgadzam że tu w tym przypadku to już tylko psychiatra potrzebny. Ale czy pomoże to już inna sprawa. Zastanowiam się co ta nauka robi wam z mozgami. Kompletna pustka aż żal czytać tych wypocin.

#11  2019.08.23 16:35:35 ~Piel

Ogarnijcie się w końcu - współczynników nie było i NIE BĘDZIE !

#12  2019.08.23 17:15:03 ~do 5

Racja zgadzam się.

#13  2019.08.23 17:29:42 ~Do 11

Co ty opowiadasz? Może u was nie ma, ale u nas dostajemy podwyżki zgodnie ze współczynnikami.

#14  2019.08.23 18:12:51 ~Do4

Nie mąć .Czy robisz to celowo żeby skłócić nasze środowisko.Skąd te kwoty ,chyba ci padły te podwyżki na mózg.Gdzie tak dzielą,chyba w twoim umyśle.

#15  2019.08.23 18:43:45 ~Aga

Do 11 są współczynniki i będą więc nie pleć. Do 4 nie łudź, nie mąć, a jak tak jest to dlaczego nie piszesz-gdzie to ma miejsce.Myślę, że chcesz skłócić Nasze Środowisko!

#16  2019.08.23 19:10:25 ~Ewa

Do 1, 2 Przy współczynniku 1,05= ( 4200 zł razy 1,05 równa się 4410 zł), minus tą zasadniczą co miałaś np. 4095 zł To jest 315 zł z tego 20% to Twoja Zasadnicza wynosić powinna (4095+63=4158 zł

#17  2019.08.23 19:35:08 ~Joanna

Do 16. To podwyżka po zbóju. Ha ha. Wszystkim koleżankom po fachu dużo poczucia humoru życzę. Bo szkoda nerwów.

#18  2019.08.23 20:00:43 ~Gosia

Do 5. Wstyd mi za Ciebie!

#19  2019.08.23 20:43:32 ~dddd

Do #5 skoro dyrektor szpitala tak uważa ,że pielęgniarka po liceum 5letnim jest mądrzejsza I jest to ceniony pracownik to wie co mówi - to po pierwsze. Po drugie te pielęgniarki pewnie uczyły Ciebie jak stawiałas pierwsze kroki w pracy zawodowej a teraz do zwolnienia .studia nie czynią człowieka madrzejszym ani lepszym jeśli nie jest taki w rzeczywistości.

#20  2019.08.23 20:43:32 ~dddd

Do #5 skoro dyrektor szpitala tak uważa ,że pielęgniarka po liceum 5letnim jest mądrzejsza I jest to ceniony pracownik to wie co mówi - to po pierwsze. Po drugie te pielęgniarki pewnie uczyły Ciebie jak stawiałas pierwsze kroki w pracy zawodowej a teraz do zwolnienia .studia nie czynią człowieka madrzejszym ani lepszym jeśli nie jest taki w rzeczywistości.

#21  2019.08.23 21:28:29 ~Janusz

Podnieśli kwotę bazową ponieważ od stycznia 2020 roku najniższa pensja krajowa będzie wynosić 2450 i z tego tytułu najniżej zarabiający np opiekunowie medyczni mieli by więcej niż z całej tej wielkiej reformy

#22  2019.08.23 23:53:38 ~Do 5

Kim Ty jesteś? Nie jesteś żadną pielęgniarką.Gdybyś nią była ,to wiedziałabyś,że plg po LM i SM pokończyły studia II st.w dziedzinach pokrewnych.Takie było kształcenie.Mają wiele,wiele kursów kwalifikacyjnych,specjalistycznych.Przez tyle lat pracy przeszły tyle szkoleń,że mogłyby jeszcze i licencjat skończyć.Mają też specjalizacje i doktoraty.Nie,nie jesteś pielęgniarką.Gdybyś nią była, nigdy tych słów byś nie użyła.Chyba,że jesteś plg ZWYRODNIALCEM!

#23  2019.08.24 07:15:36 ~Mobbing

Czy można uznać mobbing grafików? Co z oddzialowymi, które prowadzą mobbing grafikowy.

#24  2019.08.24 07:21:07 ~Czy kadry

Powinny wyrównać siatkę plac i zmniejszyć uposażenie pielęgniarce po 5 letnim liceum medycznym o te kilkaset złotych, jeżeli jej uposażenie jest powyżej siatki płac i dać jej tyle ile jest w siatce czyli 3800zl, a nie 4650zl.

#25  2019.08.24 08:33:56 ~Gość

Do 24 wredna babo! Zamiast chcieć żeby tobie dołożyli to ty pragniesz obniżki dla innych.Żenada! Świństwo! Chamstwo! Nieludzkie! Podłość!

#26  2019.08.24 10:46:29 ~do 22

Nie uogolniaj bo ja pracuje z pielegniarkami ktore przez 35-40 lat pracy nie ukonczyly zadnego kursu ani specjalistycznego ani kwalifikacyjnego nie mowiac o studiach czy specjalizacji to dla nich czarna magia a mimo to uwazaja ze im sie nalezy. Wiec sie pytam co zrobily przez te wszystkie lata aby wiecej zarabiac? Cisza.Na oddziale jestem jedyna z mgr i spec. Starsze pielegniarki myslaly ze jak zawsze tak bylo to i tak bedzie na wieki wiekow amen, ze im starsza tym wieksze pieniadze. Doswiadczenie to nie wszystko trzeba jeszcze soba cos reprezentowac a to mozna osiagnac poprzez doksztalcanie i podnoszenie kwalifikacji.

#27  2019.08.24 11:30:22 ~Myqqy

5 ty wredna kreaturo Mam nadzieje że sprawiedliwość cie dosięgnie

#28  2019.08.24 11:45:20 ~Do 26

A co Ty sobą reprezentujesz?

#29  2019.08.24 13:20:06 ~Mirka

Czy istnieje mobbing harmonogramu pracy, tzw. grafikowy.

#30  2019.08.24 21:10:48 ~Bs

Popieram 26 Jestem z 34 letnim stażem pracy Jeżeli inni myślą inaczej to tylko z zazdrości i nienawiści SA to osoby które ciągle narzekają i mieszają a powinny zadać sobie pytanie GZDZIE BYŁY JAK INNE KOLEŻANKI SIĘ UCZYŁY MÓWIĄ O DOŚWIADCZENIU? Sory ale bez bieżącej nauki to i doświadczenie kiepskie Pozdrawiam

#31  2019.08.25 10:56:43 ~gość

Kwestia podwyżki, bo widzę, że panie po studiach nie czytają ustawy ze zrozumieniem lub w ogóle nie czytają. 4200 mnoży się przez współczynnik właściwy dla grupy. Z różnicy pomiędzy tym co wyjdzie a pensją zasadniczą na 30.06. oblicza się 20% i to jest kwota podwyżki z ustawy. Ważna od 1.07. Większość pielęgniarek po włączeniu zembalowego do zasadniczej osiągnęła już max na dany rok.

#32  2019.08.25 18:59:36 ~do 31

Ja jestem Pania po studiach i nawet specjalizacji i pewnie wiele rzeczy nie wiem ale data 30, 06 to ktory rok 2019 czy 2020. Dostalam w tym roku 100zl a zadnych pieniedzy z tytulu ustawy i moja podstawa to 3700.

#33  2019.08.31 18:51:01 ~Krystian

Wszystkie jesteście czy z mgr czy tez bez od mycia dup. Tylko myjcie lepiej bo niejednokrotnie zostawiacie niedomyte. I tak jestescie wynieś przynieś. Co za srodowisko jedna drugą utopiłyby w łyzce wody. Bo ja mgr od mycia dup a ty nie. Tfu.

Dodaj komentarz