Nagrali pielęgniarkę pobierającą krew bez rękawiczek. Opinie pielęgniarek.

Praktyka zawodowa pielęgniarek.


Praktyka zawodowa pielęgniarek 

Zobacz także: Szpital nie zwiększył płacy pielęgniarce o 10 i 20 procent. Poszła do Sądu Pracy.  

Jak tłumaczy Daniel, nagranie które przesłał do naszej redakcji powstało 15 września. - Na oddziale leżałem już kilka dni, jednak dzień wcześniej zauważyłem nietypowe zachowanie u tej pielęgniarki. Postanowiłem ją obserwować. W końcu chodzi o zdrowie moje i innych - relacjonował Daniel w rozmowie z Dziejesię.

Zobacz więcej szczegółów w sprawie w artykule pt:. "Dotyka pani mojej krwi". Pielęgniarka z Łodzi odsunięta od pracy

źródło: WirtualnaPolska 

Komentarze na pielegniarki.info.pl: 

Zaczynałam pracę w 1982 roku i rękawiczki zakładałyśmy wyłącznie do brudnej roboty, albo odsysania paskudy z dróg oddechowych i czynności, które wymagały sterylności. Nie było wówczas takich procedur, a i nie było środków dezynfekcyjnych innych niż lizol, czy chloramina, a już na pewno do rąk. W razie potrzeby na ręce lało się spirytus skażony. Rękawiczki były traktowane wielorazowo, myte, suszone i talkowane, a dla potrzeb chirurgicznych składane w pakiety i ładowane do puszek i wysyłane do sterylizacji. Aż były w kolorze "podpalanym". Procedury obowiązku rękawiczek weszły, o ile się nie mylę w początku lat 90-tych. Jednak,, bardzo dobrze się stało, że w końcu doczekaliśmy się zabezpieczenia i bez dwóch zdań, przestrzeganie procedur higienicznych jest obowiązkowe.

Pacjent miał rację. Ale popatrzcie jakich czasów dożyliśmy- nagrywają nas bezczelnie i jeszcze w necie filmiki robią. czas do Ugandy.

Ostrzeżenie dla wieloetatowych wszelkiej maści nieraz pisałam społeczeństwo coraz bardziej wyedukowane a my coraz starsze i pracujące nie na 1 etacie a to dotyczy wszystkich i młodszy ledwo żywy po takim maratonie! ŁATWO O UTRATĘ Prawa Wykonywania Zawodu JAK I O SĄD!

No cóż. Same sobie wydajemy takie złe świadectwo. Nie pojmuję jak można być w dzisiejszych czasach tak lekkomyślną albo głupio upartą. Są przecież rękawice bezlateksowe, bezpudrowe i to chyba już w większości placówek więc uczulenie na lateks nie jest wymówką. Jak można przede wszystkim tak nie dbać o swoje bezpieczeństwo? Ja też zaczynałam pracę prawie 30 lat temu i wtedy był deficyt z rękawiczkami i wiele czynności wykonywało się bez, cud ,że człowiek czegoś nie załapał. Ale dziś? Jak można być tak niereformowalnym. No i podanie bolusa w takim tempie (? ) Chyba pacjentowi za karę.

Czekam na komentarze, że przecież nic się nie stało :-)

Często przy natychmiastowej interwencji nie zdążymy założyć rękawiczek..... Przy planowanych, zakładamy je zawsze. No i teraz pytanie. Czy w przypadku nagłej interwencji mam biec po rękawiczki czy udzielić pomocy bez nich? Liczą się sekundy a mogę być oskarżona o pracę bez rękawiczek. Dla mnie ważniejsze jest życie pacjenta, a jak ktoś zrobi mi właśnie zdjęcie? Ludzie coś jest ważne a Coś ważniejsze.

Rękawiczki zabezpieczają pielęgniarkę.

Nie pobrałabym krwi u obcego człowieka bez rękawiczek. Z troski przede wszystkim o siebie.

Warto by było pomyśleć o zakazie wykonywania zdjęć i nagrywani filmów tak jak jest w różnych instytucjach państwowych. Sala chorych to strefa ciszy. Używanie telefonów przez pacjentów niszczy ten spokój.

Na filmie widać, że po uwagach Daniela pielęgniarka zakłada rękawiczki. Nie pobiera krwi tylko podaje lek przez wenflon. W artykule jest napisane, że Daniel wysłał film do redakcji, a szpital w odpowiedzi na pismo odsunął pielęgniarkę od pracy. Nie rozumiem co naprawdę się wydarzyło, ale faktem jest, że wszyscy chcą pociągnąć tą pielęgniarkę do odpowiedzialności. Tymczasem w wielu krajach europejskich w sytuacji, gdy personel medyczny popełni błąd sprawdza się najpierw dlaczego tak się stało, czy inni też robią ten błąd, czy i jak można go uniknąć. Pielęgniarka, nawet jeśli jej wina jest oczywista nie pozostaje sama z problemem.

Mnie tylko zastanawia czy ta Pani nie boi się że przyniesie że sobą do domu jakiś syf . Przecież wszystkie mamy bliskich a w szpitalu roi się pełno dziadostwa.

Gdyby się teraz czymś zaraził, ta pielęgniarka płaciłaby mu rentę do końca życia. Dobrze sobie uświadomić, że pacjenci nas obserwują. Wstyd mi, że koleżanka po fachu opowiada takie bzdury jakby nie miała podstawowej wiedzy i podważa zaufanie do naszego zawodu. Zespół epidemiologiczny szpitala powinien jej zrobić praktyczny i teoretyczny egzamin komisyjny z zapobiegania zakażeniom wewnątrzszpitalnym.

Postępowanie nie do obrony bo dlaczego nie chroniła siebie , i pacjentów ? Jeśli mówimy,ze pielęgniarki sa głupie to jest właśnie tego przykład .

Tu potrzeba podstawowej wiedzy,wyobraźni i sumiennego/etycznego postępowania, żeby nie szkodzić, nieświadomie i świadomie.

Nie mogę pojąć dlaczego nie zakładała rękawiczek tym bardziej ,że nie były to rękawiczki uczulające,lateksowe z talkiem, ale dobrej jakości.

Zgadzam się, że to podstawa. Jako pacjentka nie życzyłabym sobie, aby pielęgniarka pobierała mi krew bez rękawiczek.

Rękawiczki i dezynfekcja to podstawa. Nie martwisz się, że dostaniesz syfa od pacjenta? Spoko. Ale ja nie chcę jako pacjent nic „dostać” od pielęgniarki. Ja wyznaję taką zasadę i wkurza mnie to, że sama muszę nieraz prostować koleżanki po fachu, gdy staję się pacjentem.

Pielęgniarka nie działała zgodnie z procedurą, po prostu. Naraziła siebie i pacjenta.

Wybrał: Mariusz Mielcarek 


Praca dla pielęgniarki od października. 2250 brutto. Do negocjacji...

Pielęgniarka naczelna z wykształceniem wyższym pedagogicznym? Tak!

Pielęgniarki napisały do Kaczyńskiego. Co będzie od stycznia 2020 roku?

Związek pielęgniarek "podnosi ALARM".


Komentarze użytkowników

#1  2019.09.28 09:27:20 ~krystyna

Zgadza sie popelnila blad ale pan Daniel rowniez nie powinien przesylac wizerunku pielegniarki do redakcji mozna nagrywac nasza prace ale nie mozna bez wiedzy nagrywanego rozpowszechniac wizerunku tak naprawde to pani pielegniarka moze wytoczyc proces cywilny panu Danielowi w szpitalach powinien wisiec zakaz fotografowania jak we wszystkich innych instytucjach i tyle w temacie

#2  2019.09.28 10:36:29 ~PIEL

Media to czwarta władza. Często gdy nic nie pomaga, interwencja mediów wiele zmienia. Trzeba to przekazać na raporcie w swoim szpitalu.

#3  2019.09.28 10:59:11 ~Do

Za zagrożenie usunięcie z pracy?

#4  2019.09.28 11:08:02 ~Piel

Pielęgniarka nie dotrzymała obowiązujących procedur, ale z drugiej strony, takie głosy, że facet dobrze zrobił, że to nagrał, to woła o pomstę do nieba! Tzn że pacjent wszystko może? Niedługo w tym dostaniemy, gdy się takiemu nic nie spodoba ! Ratownicy już obrywaja! Dajcie spokój! Nadgorliwy jakiś!

#5  2019.09.28 11:09:36 ~Piel

Miało być, że niedługo w pysk dostaniemy, gdy jednemu czy drugiemu coś się nie spodoba!

#6  2019.09.28 11:34:21 ~Ech

Pracodawca ma obowiązek stworzenie warunków do prawidłowego wykonania pracy pracownikowi. Przyjęty traktat UE opisujący zawód pielęgniarki ( 1995 r.), jedną z czynności jej przypisaną nazywa 'obserwacja'. Iloma pacjentami może się opiekować pielęgniarka i wykonywać procedury szpitalne aby nie popełnić błędu?

#7  2019.09.28 13:22:09 ~Maria

Odważne kobiety ,stając przy pacjencie narażają się na utratę własnego zdrowia .

#8  2019.09.28 14:39:03 ~Pie.

No wynika z tego ,że ten cały Daniel to taki znowu chory to nie był skoro jeszcze mógł nagrywać filmiki. Mam nadzieję,że jeszcze nie izdrowiał i powtórnie trafi kiedyś do szpitala. Zajmiemy się Panem z wielką troską i empatią.

#9  2019.09.28 14:52:07 ~AGA

Powinna pracować w rękawiczkach.Zmieniać do każdego pacjenta.Powinien być zakaz filmowania w placówkach sł zdrowia.

#10  2019.09.28 15:03:36 ~Jowita

Czy w tym czasie były spełnione normy zatrudnienia . Pielęgniarka mogła spieszyć się aby ogarnąć wszystko . Niewiadomo .

#11  2019.09.28 16:49:05 ~Medyk

Rany jakie te pielęgniarki są puste, skąd one mają prawo wykonywania zawodu. No ale przecież co niektóre nawet nie mają matury, bo kiedyś byli to nie wymagane. Dosc że leniwe to jeszcze puste.

#12  2019.09.28 17:05:47 ~Piguła

Jestem pielęgniarką - 30 lat w zawodzie, ale często leżę w szpitalu jako pacjentka. Dobrze rozumiem tego Pana, też nie pozwoliłabym pielęgniarce na wykonywanie jakichkolwiek zabiegów bez zmiany rękawiczek. Kobieta bez wyobraźni i bez szacunku do drugiego człowieka.

#13  2019.09.28 19:24:28 ~Wojtek

W Szwajcarii przykladowo szanowni Państwo odchodzi się od nadmiernego używania rękawiczek na konto starannej dezynfekcji rąk przed tego typu czynnościami i po nich, jak przełączanie kroplowek czy nawet pobieranie krwi, proszę zerknąć na zalecenia WHO.A swoją drogą jest to lepsze niż częste oszukiwanie siebie i pacjentów chodząc (niestety często tak się zdarza) po salach w tych samych rękawiczkach.

#14  2019.09.28 20:03:35 ~Dorota

Niejedna pielęgniarka bez matury madrzejsza niż panie po studiach które podstawowych procedur nie znają.Widze to w codziennej pracy dużo gadają a mało wiedzą

#15  2019.09.28 22:19:21 ~Dorota

Zgadzam się z Panem Wojtkiem bo i u nas odchodzi się od używania rękawiczek do wszystkich czynności przy pacjenci. Otóż na szkoleniach z techniki mycia rąk specjaliści pokazują obrazy jak się mają wirusy i bakterie do porów które naturalnie występują w rękawiczkach. Otóż większość z tych zyjatek jest dużo mniejsza od rzeczonych porów a więc dezynfekcja. Ale nie wyobrażam sobie wykonywania większości czynności przy pacjencie bez rękawiczek które nakładamy na zdezynfekowane ręce. A poza tym jak pielęgniarka popełni błąd to się ją szkoli i wspiera a nie karze od razu. I to jest apel do naszych przełożonych. Troszcie się o nas a nie czychajcie na nasze błędy

#16  2019.09.28 22:36:08 ~krystyna

Do 11 -pan medyk chyba sie czlowieku troche zagalopowales nie musisz od razu obrazac ludzi a tak nawiasem ciekawe jakie masz wyksztalcenie? sloma z butow ci wystaje cwaniaczku

#17  2019.09.29 09:30:13 ~Do 11

Tak,one tak samo nie maja matury jak medycy nie maja. Z ciebie taki medyk jak z koziej doopy organki. Przestan powtarzac bzdury sprzed 60 lat dotyczace matur.

#18  2019.09.29 09:31:32 ~Do 14

Pielegniarki bez matury byly w czasie wojny i zaraz po niej. Przestan pierniczyc bzdury

#19  2019.09.29 14:05:59 ~do 13

To bardzo źle, bo "staranna dezynfekcja rąk" to nadmierne wprowadzanie do organizmu bardzo szkodliwych i niebezpiecznych substancji . O alergiach czy estetyce nawet nie wspominam.(Pomijam sytuacje w których dezynfekcja jest konieczna.) Nie chodzi o oszczednosci ale o głupią "filozofię" ktorą wymyslają i wprowadzają ci ,którzy nie są zmuszani do używania niebezpiecznego syfu przed i po każdej czynności. Chodzi najogólniej o to ,żeby chory nie poczuł się dotknięty, urażony tym, że zdrowy personel traktuje pacjenta jak "tredowatego" który zagraża personelowi . Pytanie ,dlaczego personel pozbawiany jest ochrony własnej w kontakcie z realnym zagrożeniem ? . I dlaczego chcąc chronić siebie musi maksymalizować nibezpieczenstwo wprowadzając do swojego organizmu niebezpieczne substancje a nie stosujac mniej szkodliwą metodę ? . Dochodzi już do takich absurdów ,ze w niektórych placówkach UK nie stosuje się rękawiczek do zmiany opatrunków a w Australii białe pielęgniarki przepraszają niebiałych pacjentów za to, ze sa białe. Trudno się dziwić,że na świecie pielegniarek ubywa. W Polsce do braku sprzętu,mat ślizgowych ,braku opiekunów i salowych ,oszczędzania rękawiczek winylowych niech jeszcze wprowadzą i ograniczenie ich używania .I liczą na wzrost zainteresowania zawodem pielęgniarki.

#20  2019.09.29 16:00:49 ~Maria

Do 11 Medyka. Chory jesteś ,czy có&scaron? Więcej nie da się powiedzieć na te kocopoły W twojej głowie.

#21  2019.09.29 16:17:56 ~Autor

Rękawiczki to podstawa w kontakcie z pacjentem. Sama dezynfekcja to za mało. Często jest pospieszna i niedokładna, dlatego rękawiczki chronią pacjenta i pielęgniarkę. Nie tylko pielęgniarkę.

#22  2019.09.30 01:52:48 ~Wojtek

Do: 19 Z takiego założenia jak wychodzisz, to niebezpieczne już jest samo przebywanie w szpitalu, jak i np.używanie kosmetyków, bo też do końca nie wiesz co wprowadzasz do organizmu, itd. Najważniejszy w tym wszystkim jest zdrowy rozsądek w nadmiernym i niestety nieodpowiednim ich używaniu o czym pisałem już wcześniej. Na marginesie ciągle zapominamy że po drugiej stronie jest czlowiek który nie chce być traktowany jak tredowaty i żadna to "głupia filozofia" podać mu rękę bez rękawiczek przy przyjęciu w oddział.

#23  2019.09.30 12:07:00 ~Kk

Jednak polski naród jest zacofany jeśli chodzi o wiedzę na temat wykształcenia pielęgniarki.

#24  2019.09.30 12:17:54 ~Ech

A komu się dedykuje: pseudo prawo, pseudo historię?

#25  2019.09.30 18:50:15 ~PIEL

Bez rękawiczek to może karmię pacjenta. Dezynfekcja i rękawiczki tak wolę. Skórę po tylu latach pracy mamy jak bibułkę. Chrońmy też siebie. Pacjent czuje się bezpieczniej widząc nasz profesjonalizm. Ja przypominam sobie jak bardzo obserwuję dentystę. Lubię nawet poopowiadać mu jakie obecnie mam bakterie na oddziale. Po tym to już na pewno nie odbierze telefonu w rękawiczkach i założy maskę.

#26  2019.10.01 21:31:26 ~Jola

Wojtek ma rację, podstawa to dezynfekcja rąk i nic jej nie zastąpi.

#27  2019.10.13 23:03:08 ~Anka

Ja widziałam w Anglii pobieranie krwi bez rękawiczek przez lekarzy, mieli osłonki holdery i probówki vacutainer.

Dodaj komentarz