Pielęgniarki rozdają posiłki - wykryła kontrola ministerstwa.

Warunki pracy pielęgniarek.


Warunki pracy pielęgniarek 

ŁAMANIE NORM ZATRUDNIENIA PRZEZ PRACODAWCÓW NAGMINNĄ PRAKTYKĄ !!!

Na wniosek Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych Organizacji Zakładowej w Ciechanowie przeprowadzono kontrolę obejmującą m.in. normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych w poszczególnych oddziałach szpitalnych.

Kontrola wykazała liczne nieprawidłowości w tym zakresie, m.in.:
1. niespełnienie wymagań dotyczących wskaźnika zatrudnienia pielęgniarek i położnych w oddziałach szpitalnych;
2. faktyczna liczba łóżek w szpitalu jest większa niż liczba zgłoszona do Rejestru Wojewody;
3. praktykę obciążania kadry pielęgniarskiej wykonywaniem zadań nienależącym do zakresu zadań pielęgniarek, m.in. rozdawania posiłków, sprzątania tac po posiłkach i innych czynności porządkowych;
4. przygotowanie (dostrzykiwanie preparatów) żywienia pozajelitowego(!), co jest niezgodne z prawem;
5. pielęgniarkom zatrudnionym w Oddziale Laryngologii w zakresach obowiązków przypisano czynności obejmujące opiekę nad dzieckiem leczonym w Oddziale Chirurgii Dziecięcej(!)

Ministerstwo Zdrowia skierowało pisma do Marszałka Województwa Mazowieckiego, Wojewody Mazowieckiego oraz Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z wnioskiem o nadzór nad występującymi nieprawidłowościami w jednostce, a z poziomu Zarządu Krajowego złożyliśmy zawiadomienie do Rzecznika Praw Pacjenta.

źródło: fanpage OZZPiP - 7 stycznia 2020 godz. 09.32

Komentarz redakcji Ogólnopolskiego portalu pielęgniarek i położnych

Związek pielęgniarek powinien złożyć doniesienie do prokuratury, w sprawie niespełniania norm. 

Do sprawy powrócimy wkrótce...

Mariusz Mielcarek 


Zobacz także:

Wynagrodzenia pielęgniarek - izba przystała na powiązanie "dodatku zembali" z zaangażowaniem w pracy oraz opinią pacjentów.

Szef do pielęgniarek: zróbcie "kroplówki z potasem" w klubie sportowym. Odmówiły! Sportowcy przyszli do pielęgniarek.

Pielęgniarka jednozmianowa miała L4. ZUS wypłacił 7 tys. zasiłku. W drugim zakładzie według ZUS-u "świadczyła" pracę, powinna oddać zasiłek. Co na to Sąd?


Komentarze użytkowników

#1  2020.01.08 09:45:01 ~Piguł

Ot nowość. To już nawet nie jest śmieszne przecież to powszechne praktyki w 90% szpitali w Polsce.

#2  2020.01.08 09:59:19 ~Piel.

I co dalej? Śledżmy sprawę non-stop! Pielęgniarki dają sobą pomiatać!

#3  2020.01.08 10:10:57 ~Iwona

No np. wczoraj dowiedziałyśmy się że masło i chleb mamy na talerzach układać estetycznie żeby było ładnie podane a nie ciepnięte byle jak . Szukam na stronach Kuchni Polskiej jak to ładnie podać nie mając nic.

#4  2020.01.08 10:22:26 ~promocja

Ciekawe czy wiedza kto podaje baseny często też w czasie rozdawania posiłków , czy to normalne że pielęgniarka rozdająca posiłek musi między czasie podawać kaczki i baseny bo nie ma nikogo innego . Ta sama pielęgniarka jeszcze przed chwilą zmieniał ropiejące opatrunki to nie jest normalne .

#5  2020.01.08 10:37:14 ~kasia

Rozdając posiłek należy założyć ochronny fartuszek i jest według standardu?

#6  2020.01.08 10:43:39 ~PIEL

Moja koleżanka w przychodni myła okna i plewiła ogródek przed przychodnią, jakieś 10 lat temu, mam nadzieję , że coś się zmieniło. Nie widzimy , że to wszystko nasza wina. Zawsze znajdzie się jakaś super zaradna, dla której nie ma problemu. Oddziałowa, damy radę. Jak się nie ma siły odmówić, to włoska robota czyli nie mam czasu.

#7  2020.01.08 11:30:05 ~gość

Obecnie zatrudniając pielęgniarkę do pracy na szpitalny oddział pracodawca równocześnie winien zatrudnić przyboczną służbę dla szanownej Pani Pielęgniarki; czyli salową i opiekuna med. do każdej pielęgniarki; ma się rozumieć; i Pani Pielegniarka ma zarabiać netto co najmniej 5tys; ;)

#8  2020.01.08 12:06:16 ~do #7

U mnie na oddziale nie ma ani jednego opiekuna. Jeśli do mnie trafisz najpierw będę zmieniała opatrunki, zlewała mocze i zmieniała pampersy pacjentowi z Clostriduim, a później Cię nakarmię. Do zobaczenia.

#9  2020.01.08 12:08:50 ~Pie.

Gościu, ciekawe jak byłś leżał i ta sama pielęgniarka najpierw umyłaby zasranemu sąsiadowi tyłek a za minutę podała Ci posiłek i zmieniła czysty opatrunek. Ciekawe jakbyś zropiał do kogo miałbyś pretensje.Pewnie do pielęgniarki, że głupia, niedouczona i jeszcze każe sobie płacić. W myśł tego co piszesz to powinna jeszcze w międzyczasie zupy dla pacjentów ugotować bo i po co zatrudniać kucharki. Pomyśl zanim coś napiszesz!

#10  2020.01.08 12:20:47 ~Ewa

Zapraszam #7 na kilka dyżurów. Miejsce pracy onkologia.

#11  2020.01.08 12:25:41 ~Do 6

Ale takich "zaradnych" jest na pęczki. Pracowałam kiedyś z takimi. Jedna wiecznie wymieniała worki w koszach i sprzątała szafki pacjentów i jeszcze była z tego dumna, a inne z kolei pękały z dumy, bo potrafiły wszystko ogarnąć dyżurując w pojedynkę, a przez to były stawiane za wzór pozostałym pielęgniarkom. Oczywiście były za to "doceniane" przez przełożonych. Takich idiotek niestety nie brakuje i robią krecią robotę w tym zawodzie. Na szczęście większość z nas jest odpowiedzialna, pracuje zgodnie z zakresem obowiązków na danym stanowisku pracy i nie daje sobą pomiatać.

#12  2020.01.08 13:08:50 ~Pie.

Nie do końca z tym zakresem obowiązków. My same rozdajemy posiłki, chodzimy do laboratorium, dźwigamy chorych, myjemy zanieczyszczonych, widzimy na badania i robimy wiele innych rzeczy które mógłby wykonać asystent medyczny lub Salowa. Tyle tylko ,że u nas asystentów to nigdy nie było i to wszystko spadło na nas w ramach zakresu obowiązków.

#13  2020.01.08 13:24:32 ~do 12

Dopóki będziecie dawać radę za wszystkich to nic się nie zmieni.Problemy pielęgniarek tkwią w ich głowach i zacofanym myśleniu.Osiąganie tytułów paradoksalnie sprawę pogarsza, kiedyś nie było studiowania,a nikt nie pracował na 2 etaty.

#14  2020.01.08 14:33:06 ~Justa

A co pomoc medyczna robi

#15  2020.01.08 14:33:21 ~Ojtam

Oj tam, oj tam ustawa opisującą zawód mój czy twój wskazuje zarządzającym wczoraj i dziś, na czym się kończy spontaniczność.A ostrożnym być trzeba bo K RP. Choć z jakichś względów można mieszkańcom zabronić w ten sposób wykonywanie pewnych działań.

#16  2020.01.08 14:34:58 ~Do 15

Najważniejsze, aby organy wykonawcze egzekwowaly zapisy.

#17  2020.01.08 14:37:31 ~14# do 7

Jak pielegniarka nie bedzie miała przybocznej służby,to kroplowke ci poda po wczesniejszym podaniu basenu u innego chorego,zmianie pampersa jeszcze innemu pacjentowi,nastepnie zmieni zaropialy opatrunek i poda tobie posilek,po wybabraniu sie w pampersach i zaropialych ranach np.tobie usunie szwy z rany pooperacyjnej itp.Tak to wyglada zebys byl świadomy,zeby nie było,że nikt ci nie powiedzial.Czesto też jest tak,ze pielegniarka wykonuje toaletę posmiertna pacjentowi,i na zlamanie nog biegnie do garow rozdawac pacj. posilki.O wielu rzeczach ludzie nie wiedzą.Nadal uwazasz,że pielegniarce nie jest potrzebna przyboczna sluzba? Takie warunki leczenia w naszych szpitalach podobają ci się ? No bo nam pielegniarkom nie ! A jak nie masz pojecia co piszesz to się zastanów !

#18  2020.01.08 15:17:46 ~Do 15

No bo jak sobie nie radzą, to co można zrobić?

#19  2020.01.08 15:41:11 ~gość

Najważniejsze ,żeby pielęgniarka starannie myła ręce, dezynfekowała je i zmieniała rękawiczki do każdej czynności ,uważam że może całościowo zajmować się pacjentem .żadna ujma karmić ,zmieniać pampersa ,czy opatrunek .Pielęgniarka pielęgnuje samodzielnie i wykonuje zlecenia lekarskie odnośnie leczenia .

#20  2020.01.08 16:12:15 ~do gość

Puknij się w ten głupi łeb zanim coś napiszesz tu nie chodzi o ujmę, ale ty tego nie zrozumiesz bo widać żeś tępy

#21  2020.01.08 16:24:36 ~DR

Wszystko to prawda tylko powiedz ilu pacjentów ta pielęgniarka ma samodzielnie wypielegnowac wg Ciebie

#22  2020.01.08 16:25:12 ~Xyz

Gościu! Zamknij się w schronie i nie wychodź żeby Ci się coś nie przytrafiło i możesz przypadkiem trafić pod naszą opiekę pielęgniarka

#23  2020.01.08 16:37:18 ~do gość

Gościu człowiek nie składa się tylko z samych rąk ale tacy jak ty widzą tylko ręce ty się też składasz z samych rąk bo głowy z jej zawartością nie stwierdza się . Nie wiem z jakiej jesteś świata strony ale widać żeś nie posolony .

#24  2020.01.08 16:44:54 ~ooo

Biedne pielęgniarki muszą rozdawać posiłki,ale jak dietetyk sam musi sadzać pacjentów do posiłku/a nie ma tego w zakresie swoich czynności/ponadto jest zmuszany do podawania leków przy karmieniu to może być?

#25  2020.01.08 16:51:45 ~do 24

Jak ci nie pasuje zatrudnij się w domu wczasowym .

#26  2020.01.08 16:57:57 ~do 25

Zabolało trafienie w sedno?

#27  2020.01.08 17:00:50 ~Ok

A ja i tak zawsze słyszę że pielęgniarki nic nie robią, choćby miały motor w d.e.

#28  2020.01.08 17:02:06 ~Młoda

U nas nagminne jest że nie ma personelu pomocniczego. Pielgniarka myje tylki. Rozdaje posiłki i wymienia worki że śmieci bo się wysupuja .na skargę u oddziałowej usłyszałam że to że skończyłam studia to nie znaczy że nie mogę śmieci nosić.

#29  2020.01.08 17:09:43 ~Do 28

I jeszcze jeden tekst, korona ci z głowy nie spadnie ".

#30  2020.01.08 17:27:21 ~toja

To aż kontrola z Ministerstwa musiała to wykryć? Wszędzie lub prawie wszędzie robią to pielęgniarki. Jak i wiele innych rzeczy nienależących do ich obowiązków. Głupi zawód. Denni przełożeni. Nic,tylko się upić:)

#31  2020.01.08 17:28:02 ~Ktos

Kogoś to dziwi jakies nowe wytyczne? Tak jest od dawna w ZOL ciągle to robimy pampersy, kapanie, jedzenie, zbieranie naczyń, opatrunki, iniekcje i tak w kółko 40 pacjentów 3 osoby do opieki w tym 2 pielegniarki i jedna opiekunka lub jedna pielęgniarka i 2 opiekunki. Nie ma co się dziwić. Same na to pozwalamy jedna przed druga dolki sobie kopie. Nic się nie zmieni jesli nasza mentalność się nie zmieni

#32  2020.01.08 17:43:19 ~Pigułka

A co chciała w ZOL robić? Asystować przy operacji? Od tego są właśnie ZOL-e. Od opieki i pielęgnacji.

#33  2020.01.08 18:11:07 ~Magda

Witam, pracuje jako pielegniarka na ortopedii w Szkocji. Tutaj skonczylam szkole. Planujemy z mezem wrocic do kraju noi mysle o podjeciu pracy w Polsce w pielegniarstwie. Tutaj w Szkocji pielegniarki myja pacjentow, podaja posilki, sprzataja po posilkach, sprzataja szafki, kibelki i podlogi jak sie cos komus przydazylo po drodze albo ktos nie trafil gdzie powinien. Sa tez i pomocnice pielegniarki do pomocy przy podstawowej opiece nad pacjentem. Zajmuje sie 8ma pacjentami z pomocnica puelegniarki. Zaczynamy o 7:00 a konczymy 19:30. 3x30min przerwy. Poza tym czasem jest tyle do zrobienia ze ledwo zdazam z wypelnianiem dokumentacji na czas czy raportu. Jak czytam o jednej puelegniarce na 40pacjentow to nie potrafie sobie teho wyobrazic jak Wy dajecie rade na Boga!

#34  2020.01.08 18:45:28 ~:-)

Kochana, wyobrazisz sobie i zrozumiesz jak przyjedziesz. Pracy ci u nas dostatek. Gorzej z pieniędzmi. Zapraszamy!

#35  2020.01.08 18:56:57 ~steffa

Nie tylko rozdają posiłki, jeszcze sprawdzają temperatury każdego składnika i prowadzą(oczywiście)skomplikowaną dokumentację tego czynu.

#36  2020.01.08 20:02:37 ~do Magda

Pielęgniarki sprzatają szafki, kibelki i podłogi a "pomocnica" pielęgniarki nie sprząta ? A sprzątaczki są zatrudnione w placówce ?

#37  2020.01.08 20:03:34 ~gość2

Kiedyś pielęgniarki zmieniały rękawiczki i robiły wszystko, , ,i były to w większości pielęgniarki z powołania, choć bez tytułu magistra, , ,i dla nich mam wielki szacunek. Moja córka (osoba też po studiach), zmieniła profesję i przez 2 lata pracowała w szpitalu jako opiekun medyczny (zawsze lubiła pomagać potrzebującym). Robiła toalety, karmiła, zmieniała pampersy, woziła pacjentów na badania i zabiegi, zmieniała pościel, ścieliła łóżka, mierzyła ciśnienia/temp, zlewała mocze, latała z basenem, uzupełniała wszystkie medyczne akcesoria i płyny, dbała o sterylność, pomagała także pielęgniarkom przy ich czynnościach, , , gdy jednej pomagała, w tym czasie druga i trzecia miały pretensje, że nie jest do ich dyspozycji. Widziałem to wszystko, bo leżałem dłuższy czas na tym oddziale. Od roku córka nie pracuje w szpitalu (nadal pomaga potrzebującym, lecz w inny sposób), , ,i nie z powodu nadmiaru obowiązków (chociaż uważam że i tych było ponad siły jak dla jednej opiekunki na trzy/cztery pielegniarki mgr), ale z powodu złego traktowania przez większość pielęgniarek mających o sobie bardzo wysokie mniemanie i osoby niższego stanowiska traktujące jak „podludzi&rdquo. Nie tolerujecie opiekunów medycznych i nie życzycie sobie ich w szpitalach, , ,jednocześnie nie chcecie brudzić rąk kałem i moczem, , , Czy któraś z was drogie Panie pielegniarki umie (bez ubliżania innym) sprecyzować czego tak naprawdę chcecie, , ?

#38  2020.01.08 20:37:57 ~#

W większości szpitali w Polsce nie ma opiekunów a jeśli są to ich praca jest bardzo źle zorganizowana bo najczęściej jest jeden opiekun na tzw ranek albo 12-godzin . Dwóch na zmianie to mnimum a najlepiej tak jak w krajach UE np w w/w Szkocji ; jedna pielęgniarka, jedna opiekunka na 8 pacjentów. Polska norma to 18 pacjentów a często i więcej na jedną pielegniarkę ,bez opiekunki i salowej.

#39  2020.01.08 20:40:35 ~pan

Wiekszosc to roszczeniowe leniuszki

#40  2020.01.08 20:43:46 ~Lirmk

Po 5 tysi wypłaty i wyslugiwac się kim popadnie oto cel leniwych piguł na oddziale. Zamiast rano do toalet to kawusia a opiekunkom pot z tyłka leci. Wstyd i hańba. Mnie już więcej nie wykorzystanie, nie pozwolę sobie na to. Nie jestem zależna służbowo i to jest piękne.

#41  2020.01.08 20:52:26 ~Aga

Z całym szacunkiem dla wszystkich. Kiedyś pielęgniarki były prostytutkami i zakonnicami. Florencja Nightingale była zamożną panna, która miała fanaberie zajmować się chorymi żołnierzami.

#42  2020.01.08 21:10:33 ~Aga

Uczesać i umyć może każdy. Ocenić wyniki badań, niepokojace reakcje pacjenta, reanimować, założyć sondę, cewnik. Zmienić opatrunek, usunąć dren, założyć wenflon, podać leki, znając ich działanie i drogi podawania. Można wymieniać bez końca.

#43  2020.01.08 21:30:01 ~C

Jak słyszę, że pielęgniarka robiła kiedyś wszystko to ręce opadają.Tylko rękawiczki zmieniała. A nieiala pióra?

#44  2020.01.08 21:31:34 ~Do @Aga

Od oceniania wyników badań jest lekarz, od usuwania drenu również. Reanimują nie tylko pielegniarki. Nie przypisuj sobie tych czynności, które nie należą do ciebie. Wyobrażam sobie co z ciebie za pielegniarka, jeśli potrzebę niesienia pomocy innym nazywasz fanaberiami. Żal, że takie osoby jak ty decydują się na taki zawód. Powinnaś go zmienić

#45  2020.01.08 21:36:31 ~/12

Jestem pielęgniarką, mam dziewczynę na dyżurach. Mądra i subtelna dziewczyna. Pani wiele brakuje

#46  2020.01.08 21:39:36 ~a_

Znów Janusze i Grażyny w akcji ;d I tak wiedzą najlepiej, po co karmić trolle? ;d

#47  2020.01.08 21:40:53 ~Pacjentka

Wiecie byłam pacjentką na oddziale zabiegowy m i rano jedna pielęgniarka rozdawała tabletki druga robiła zastrzyki trzecia kroplówki czwarta opatrunki i reszta pracy tylko na dzwonek zmiana pościeli nie ma krwi nie zmieniamy

#48  2020.01.08 21:42:27 ~#42

Gdzie pracujesz ? U nas nie ma wolnej chwili. Robi się wszystko, żeby ratować ludzi. ! Sorry odpoczywaj. Żenada

#49  2020.01.08 22:07:30 ~Zyta

Do 45, Mam salową na nocnym dyżurze, ogarniam wszystko sama bo obsada się zgadza, pielęgnuje pacjentów, rozdaje i dzielę leki, ogarniam rozchód każdej tabletki w komputerze, nie wspomnąc o parametrach, dyżurnym lekarzu, bo nie ma go na oddziale, zlecenia, wykonanie, zaopatruję ostre stany, w między czasie mam napady epi, objawy odstawienie, ktoś szaleje, no ale muszę dać radę, moja druga połowa patrzy w telefon albo ucieka myć podłogę, kto chętny się zamieni na taką pracę i wynagrodzenie za to, dodam, jak cokolwiek się stanie, mam prokuratora na głowie, no i 56,59pacjentów pod opieką, tak proszę państwa, kto chętny

#50  2020.01.08 22:10:29 ~~#45

Masz dziewczynę na dyżurach - wyjaśnij proszę, co znaczy ,masz dziewczynę? Czy masz na myśli opiekunkę med? Jesli tak, to sorry, ale masz niezły bajzel i sianko w łepetynce

#51  2020.01.08 22:29:02 ~#48

Opiekunka, mądra dziewczyna. Wstydzi się, że nie ma matury. Namawiam, żeby zrobiła.

#52  2020.01.08 22:36:51 ~C

#pusta

#53  2020.01.08 22:37:32 ~Gość

Serio, nie pij wiecej

#54  2020.01.08 23:02:05 ~Pil

Nowa Sól - rozdawanie posiłków, pojedyncze dyżury. Dzwonek pacjentki, lecisz a wózek z jedzeniem stoi. Podczas rozdawania pielęgniarka ma mieć ubrany jednorazowy fartuch i czepek, w tym czasie panie stalowe piją kawę. Jeszcze musisz wykonać pomiar temperatury posiłku, i pilnować aby ostatnie pacjentki dostały ciepły posiłek. Lecisz potem z badaniami, pilnujesz czy lodówka dla pacjentów nie zawiera jakiś niespodzianek. Itd.

#55  2020.01.08 23:24:09 ~Zagan

Bo pozwalacie soba pomiatac te czynnosci nie naleza do obowiazkow pielegniarek

#56  2020.01.08 23:24:09 ~Zagan

Bo pozwalacie soba pomiatac te czynnosci nie naleza do obowiazkow pielegniarek

#57  2020.01.08 23:45:32 ~Do 44

Wyobraź sobie że dreny wyjmuje pielęgniarka opatrunkowa nie lekarz. Wyniki badań też nie raz się zdarza że my interpretujemy i zgłaszamy lekarzowi. Po co się odzywasz jak widać nie masz o tym pojęcia. A pielęgniarka to nie jest jakaś zakonnica, pacjenci tylko wymagają, ile byś nie zrobiła to i tak źle. Zdarza się że uchodzisz się przy pacjenci, a przy jego wyjściu nawet do widzenia nie usłyszysz. I pytam jak tu mieć powołanie i chce niesienia pomocy. Jak mieszają Cię z błotem? U nas opiekunów medycznych nie ma. Rano same robimy toalety, zmieniamy pościel, rozdajemy posiłki. Nie należy to do naszych obowiązków, a musimy bo brak personelu medycznego. Oczywiście pielęgniarki tylko kawke piją. Żal poprostu jak słyszę takie tekst.

#58  2020.01.09 06:04:39 ~Ewa

Przecież zawsze tak było że pielęgniarka robi więcej niż powinna. No bo co zatrudniać salową, opiekuna albo wreszcie rozegraniczyć obowiązki lekarza i pielęgniarki. Śmieszny ten artykuł. Piszą o czymś teraz co ma miejsce od x lat w wieku szpitalach

#59  2020.01.09 06:48:43 ~51!

Ciekawe co by było, gdyby w doniesieniach prasowych się ukazała informacja, żę inny zawód, który wymaga ukończenia odpowiedniej szkoły i zgody państwa np, sędzia, prokurator, się zajmowali np: praniem firanek do sądowych okien, czy myciem i czesaniem oskarżonego?

#60  2020.01.09 07:34:45 ~Ja

Przeviez,od kiedy idtnieje pielegniarstwo,pielegniarki rozdawaly posilki i karmily. Karmienie pozajelitowe nie nalezy do pielegniarek? To do kogo: salowej,opiekunki czy dietetyczki ktorych nie ma na oddzialach? Wiele rzeczy robia pielegniarki:karmia, zmieniaja pampersy,posciel,wyworza zwloki,sprzataja itd. A,jeszcze pracuja za sekretarke.

#61  2020.01.09 07:54:56 ~Piel.

A gdzie szanowna epidemiologia, sanepid! Kto zezwala na niewolnictwo w pielegniarstwie? Taki nadmiar obowiązków i jeszcze nie swoich a jakim to prawem? Płace nie są wysokie i jeszcze obniżka wkrótce jakim prawem? A poza tym pisze sie, że młode pielęgniarki są inne, asertywne, na co więc czekaja?

#62  2020.01.09 07:56:53 ~Ja

Gość to pisowski troll! Ignorujmy!

#63  2020.01.09 08:00:58 ~piel.

A wielkie rozdawnictwo pieniędzy też zrobiło swoje wszelkie plusy brak ludzi do pracy i pielęgniarki harują za wszystkich!

#64  2020.01.09 08:07:48 ~Do 59

Od 1935 r wiedzą, że praktyki pielęgniarki podobnie jak sędziego, czy prokuratora tak sobie nie można wykonywać

#65  2020.01.09 08:44:16 ~byleco

Jeżeli nie ma pseudo obywateli, to jest realizowany art 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r, wcześniej art.2 i 21 Ustawy o pielęgniarstwie z 1935 r.

#66  2020.01.09 09:12:53 ~Do 14

Kto? Na oddzialach w Polsce nie ma nikogo takiego. Dopiero w planach jest ksztalcenie asystentow mefycznych

#67  2020.01.09 09:26:04 ~Do 47

To chyba musialo byc ze 25 lat temu,ze bylo tyle pielegniarek

#68  2020.01.09 09:53:48 ~Do 47

Szanowna pacjentko. Zmieniam pościel tylko wtedy, kiedy jest zabrudzona krwią, kupą, rzygami i innymi odchodami, a nie wtedy, kiedy pacjent ma takie życzenie. Zdarzają się lalunie takie jak ty, które żądają zmiany codziennie, bo się spociła, wtedy pytam, czy w domu też robi to każdego dnia. Odpowiedzią jest milczenie, więc przestań traktować pielęgniarki jak pokojówki i nie myl szpitala z hotelem. To po pierwsze, a po drugie, skoro uważasz, że pielęgniarki pracują tylko na dzwonki, to gówno wiesz na temat naszej pracy. Wydaje ci się, że jak jesteś po operacji, to wszystkie będą stać przy tobie na baczność? Otóż nawet gdybyś była sparaliżowana, to nie będą tylko na twoje skinienie, tylko zrobią co trzeba i pójdą do innych obowiązków, bo nie jesteś jedyna na oddziale.

#69  2020.01.09 10:56:53 ~69

Już się nie moge doczekać 1 kwietnia:) jak zrownaja was do najniższej krajowej zabierając 1200 do podstawy:)

#70  2020.01.09 11:14:10 ~Do

To zmianą pościeli, mydełkiem i ręczniczkiem, planowano udzielać pomocy leczniczej przy realizacji art 9 Konwencji. Genewskiej ( tej o losie chorych i rannych)?

#71  2020.01.09 11:28:12 ~do 66

Kształcenie opiekunów formalnie weszło w życie w 2007 roku ale kiepsko się rozwijało.Małe zainteresowanie zawodem medycznym jako opiekun medyczny a ci co pokończyli wolą pracować w Biedronce (wyższe płace) A ponadto dyrektorzy woleli przyjąć do pracy pielęgniarkę bo była (i jest) pielęgniarka, opiekunem itd. Teraz z powodu braku pielegniarek dostrzegają opiekuna ale do tego zawodu ludzie się nie garną!

#72  2020.01.09 11:31:15 ~Piel.

Do 61, 63, 71 zgadza się

#73  2020.01.09 11:54:54 ~Piel.

Mam pytanie i prośbę do P. Mariusza Mielcarka super administratora portalu PiP - dzięki (wielka robota☺) A mianowicie co miało się wydarzyć z dodatkiem prof.Zembali po 4 latach wypłacania, czy był jakiś zapis? Wg p. Jachimiaka zdaje się ratownika medycznego to dodatek miał by być słusznie zabrany bo PO miało podłożyć tzw."świnię" PISOWI dajac dodatek tuz przed wyborami w 2015 roku co za pewne prawdą nie jest a p. Jachimiak rozpisuje się na grupach pielęgniarskich, że jest to prawda. Będę wdzięczna za wyjaśnienie. Pozdrawiam.

#74  2020.01.09 11:56:27 ~Zenek

Do 7 gościu, kto was zatrudnia Trolle? Zastanawia mnie skąd się bierzecie na portalach, i ile wam płacą za pisanie obraźliwych bzdur

#75  2020.01.09 11:59:16 ~Do 69

Muszę Cię rozczarować, bo nikt nam nie zabierze tych 1200 zł,tak mi przykro ty obrzydliwy trollu

#76  2020.01.09 11:59:24 ~do 71

Do 66 zgadza się, prowadziłam takie zajęcia.Grupy opiekunów medycznych bardzo nie liczne albo rozwiązywane z braku chętnych do kontynuacji nauki kiedy się dowiedzieli na czym będzie polegała ich praca.

#77  2020.01.09 13:27:18 ~47/50!

Od lat 50 tych XX w jest kształceonia asystentka pielęgniarstwa i nie ma opisu ustawowego jak pielęgniarka czy lekarz. Więc nie piszcie takich tam.

#78  2020.01.09 13:31:08 ~Do 77

A w Ust o pielęgniarstwie z 1935r jest napisane słownie szerzenie higieny, a nie wykonywanie i tam takich innych.

#79  2020.01.09 15:11:25 ~Do 69

Twoje niedoczekanie, pożałowania godny trollu!

#80  2020.01.09 15:37:12 ~Gość

Do 69 Ale jesteś głupi. Żal mi cię. Nikt nikomu nic nie zabierze. Wszyscy mamy to w podstawie. Ale powiem Ci coś więcej. Będą jeszcze podwyżki. I nie małe! !

#81  2020.01.09 15:38:46 ~GG

Jesteśmy leniwe nic nie robimy to dlaczego mam zmiany wysiłkowe całego kr3gosłupsa, zwyrodnienia bioder, dyskopatię I z grupami pracujemy To wszystko z tego leżenia.

#82  2020.01.09 16:22:51 ~Szok

A lekarz nie może przygotować i podać posiłków pacjentom tak w ramach obchodu. Wiedzal by też więcej o pacjenci.

#83  2020.01.09 16:24:53 ~do 78

A słowo 'szerzyć" to co innego znaczy w języku polskim, niż 'obowiązkiem jest wykonywać higienę.". Zakład? .

#84  2020.01.09 17:14:47 ~a_

Kolejni kontrolujący palą głupa. W moim województwie jak i w wielu innych woj. salowych nie ma od około 20 lat. Pracownicy z Impelu wykonują prace porządkowe na oddziałach. Pytanie retoryczne kto robi resztę? Tak więc praca każdej komisji dot respektowania regulaminu, BHP i zakresu obowiązków jest raczej kabaretem. Szkoda tylko że nie wszyscy mogą się śmiać.

#85  2020.01.09 19:30:48 ~Do

Jaką rolę odgrywają te: akredytacje,ISO, itd?

#86  2020.01.09 19:33:06 ~Do 85

Znają i Ust o zawodach plg i pł z 2011 r I jej art 84-87 i zakresy obowiązków plg.

#87  2020.01.09 20:32:37 ~Do 80

Dlaczego mnie wyzywasz? Skoro wiesz, że to pewne to czemu się nie wypowiesz na jakiej podstawie tak uważasz. Ja oparlem swoj wniosek na artykulach nie raz zamieszczonych na tym porralu

#88  2020.01.09 23:01:14 ~Gość

Dlatego że takie mamy nowe umowy. A ty bezczelnie nie możesz się doczekać kiedy nam zabiorą.

#89  2020.01.10 03:27:39 ~Piel

U nas na oddziale była zatrudniona 1 opiekunka, fajna dziewczyna, ale zrezygnowała z pracy w szpitalu. Często moje koleżanki macie zbyt wygórowane mniemanie o sobie i jadowite jęzory

#90  2020.01.10 03:43:21 ~Gość

Do 89 sto procent racji

#91  2020.01.10 08:01:27 ~Anna

Witam. dla mnie to nie nowość rozdawanie posiłków A wiadomo że jest ono przywożne z zewnątrz.Bardzo często niektórzy pacjenci nie mają co zjeść bo brakuje porcji. I kto dostaję.po tyłku .pielęgniarki. od lat to robimy zapraszam do MCLChPiG w Otwocku. Do tego dodam różne formy wykorzystywania . Nie chce się pracować :(

#92  2020.01.10 08:34:46 ~Radek

Jeżeli nic się nie zmieni w najbliższym czasie zwiększy się śmiertelność na oddziałach poprostu ! .Skandaliczne warunki pracy pielęgniarek.Nienajlepsze czasy nastały .Kto powinien prostestować i krzyczeć o poprawę warunków pracy pielęgniarek PACJENCI I ICH RODZINY .pielęgniarki już nie mają na to siły

#93  2020.01.10 08:52:18 ~Do gosć

Przecież same na to pozwoliłyście. Wam zabiora 1200 z podstawy wylicza was w wiekszosci przelicznikiem 0.64 tak jak ratownikow z tym ze im dadza 1600 :) role sie odwrocily.

#94  2020.01.10 09:01:07 ~Piel

Jeszcze raz powtarzam nikt nam tych 1200 zł nie zabierze jeśli jest w podstawie, przestańcie pieprzyć farmazony

#95  2020.01.10 10:07:33 ~do 94

Optymistka prosze to może popatrz na nową siatkę płac i jakie farmazony! Nie można grzeczniej? Tak samo jak i 89 pisze o niewyparzonych jęzorach co to teraz za pielęgniarki ai. A skąd wy przyszłyscie? Nieliczne są z kulturą osobistą! Na grupach nauczycielskich, lekarskich poziom komentarzy utrzymamy a u nas poniżej pasa! Jak wam nie wstyd, portal publiczny!

#96  2020.01.10 10:14:04 ~Do 73

Bardzo dobre pytanie.Też chciała bym wiedzieć jeśli chodzi o porozumienie dodatkowo-płacowe z 2015 jakie mialy być jego losy po 4 latach.Mówilo się cały czas, że dodatek zembali miał być włączony do pensji po tych 4 latach! Na pewno nie pozwolimy sobie na jego odebranie!

#97  2020.01.10 10:16:18 ~Do 94

Poziom prawdziwej pielegniarki:) siatka płac wie co to pani jest? Więc zabiorą i przypożadkują. A niektorym szykuje sie obniżka.i to spora:)

#98  2020.01.10 10:17:58 ~do 95

Prawda widać na codzień chamskie zachowania co niektórych a później rozpacz, że agresja i że dostała po buzi!

#99  2020.01.10 10:23:14 ~do 73

I moje pytanie jest podobne, ale coś p.M.Mielcarek opowiedzią chyba nie jest zainteresowany. Do 95, 98 popieram!

#100  2020.01.10 10:48:16 ~Pie.

Do 92. I krzyczą, jeszcze jak, tyle,że na pielęgniarki. Wszystko według rodzin i pacjentów to nasza wina. Zadłużone szpitale, nasza wina. Przecież telewizja mówi, że pielęgniarki dostały tele kasy i to tyle razy. Szkoda,że nie dopowiedzieli,że to o te same pieniądze chodzi i w kółko to te same dają. I ,że z tych danych to jeszcze zabiorą. Każdy ma tylko dużą mordę do pielęgniarki, lekarz przyjdzie to wszystko grzeczniutkie i pokorne A my jak worki treningowe, ile wlezie.

#101  2020.01.10 10:53:39 ~Jo-an

Jakie komentarze, takie pielegniarki. Jedna na dziesięć umie się kulturalnie wypowiedzieć i nie ubliżać; nie wspomnę o poprawnej pisowni języka polskiego - o czymś to świadczy. Wstyd mi za was!

#102  2020.01.10 12:16:51 ~Klara

Tak się wypowiadamy jak nas traktują.

#103  2020.01.10 13:17:56 ~Do 101

Wypad w podskokach, ale już!

#104  2020.01.10 14:03:51 ~Xyz

Kochane koleżanki i koledzy nie wkurzajcie się na te debilne wpisy ludzików którzy nie mają pojęcia o naszej robocie mi zostało 11mc do emerytury pracuje na internie czasami chce się uciekać i nie wracać same wiecie dlaczego ale wracam i dalej ciągnę życzę Wszystkim koleżanką cierpliwości większej kasy na pasku im wszystkim na złość ,i wytrwajcie całuski Stara pielęgniarka

#105  2020.01.10 15:19:16 ~47/50?

Skąd ci zarządzający mają wiedzę, że za przydzielanie posiłków choremu w domu czy szpitalu, przez osoby nie mające odpowiedmiej szkoły medycznej i ustawowej zgody państwa ( np. Prawa praktyki pielęgniarki), są sankcje art. 87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011r, wcześniej art 21 Ustawy o pielęgniarstwo z 1935 r?

#106  2020.01.10 15:31:55 ~do 103

Wypad to tobie wstyd za takie/ ich skąd to przychodzą!

#107  2020.01.10 15:33:51 ~do 89

Tego nie napisała pielęgniarka !

#108  2020.01.10 15:38:11 ~Ja

Zarobki pielegniarek zrównane do zarobkow salowych a kto ma wieksza odpowiedzialność?

#109  2020.01.10 15:41:14 ~Do 105

Co na to izby,m.zet itd.- na realizację zapisów w tekście art 84-87 Ustawy o zawodach plg i pł z 2011 r?

#110  2020.01.10 16:06:55 ~DO 109

Czy pìelęgniarki pracujące z pacjentem, mogą płacić składki na izby lub podatki, tak jak odpowiednie instytucję realizują zapisy art 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r, wcześniej art. 1,2, 21 Ustawy o pielęgniarstwie z 1935 r?

#111  2020.01.10 16:06:55 ~DO 109

Czy pìelęgniarki pracujące z pacjentem, mogą płacić składki na izby lub podatki, tak jak odpowiednie instytucję realizują zapisy art 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r, wcześniej art. 1,2, 21 Ustawy o pielęgniarstwie z 1935 r?

#112  2020.01.10 19:59:36 ~piel

Za 5 lat kontrola z ministerstwa wykryje,że w dużym szpitalu pracuje tylko kilkanaście pielęgniarek po sześćdziesiątce ,a młodszych nie ma wcale

#113  2020.01.10 21:58:21 ~Xyz

Wydrapujecie sobie oczy na tym portalu, zamiast solidarnie ramię w ramię walczyć o lepszy byt.Czysta utopia!

#114  2020.01.12 15:41:21 ~Do 112

Dobre:) albo kontrola wykaże tylko 2 salowe i pacjentów opiekujacych się sobą na wzajem:)

#115  2020.01.13 10:50:56 ~Pie.

Za chwilę kontrola odkryje,że jest nas za mało i to będzie dopiero szok. Albo,że jest tylko jedna salowa na 3 oddziały i trudno ją o cokolwiek poprosić bo nigdy jej nie ma, co zresztą jest zrozumiałe. Albo,że nie na sprzętu do przenoszenia chorych i dźwiga pielęgniarka. Ja wiem jedno, nie ma potrzeby robić wielkich kontroli w szpitalach , wystarczy zapytać nas, pielęgniarek, nie oddziałowych czy naczelnych i my wszystko powiemy Ci i jak jest, oraz to , że funkcjonuje to tak od wielu lat.

#116  2020.01.13 12:43:15 ~piel

Do 115.Kontrolerzy tak kontrolują żeby wykazać ze wszystko jest ok. i nie narobić kłopotów sobie i dyrektorom. Nie będę pytać szeregowych pielegniarek bo ich opinia znaczy tyle co przysłowiowy zeszłoroczny śnieg. .

#117  2020.01.13 22:00:56 ~Xyz

Czy ta cała śmietanka towarzyska mająca tyle do powiedzenia na tym portalu zbierze się do kupy i zacznie działać zamieniając słowa w czyny.

#118  2020.01.14 20:24:33 ~do 117

Jedziemy do Rzeszowa !

#119  2020.01.15 18:42:46 ~obs

Dlaczego do obowiązku salowej nie należy podanie basenu pacjentowi jak słyszą dzwonek udają że nie słyszą albo uciekają gdzie pieprz rośnie czy ktoś im zabronił dotykać chorych . Czy aby podać basen trzeba mieć dodatkowe kwalifikacje ? , jeśli podanie basenu nie jest ujmą dla pielęgniarki to dlaczego jest ujma dla pań z firmy sprzątającej . Jeśli nie potraficie zatrudnić więcej pielęgniarek to zatrudnijcie osoby które będą mogły im pomóc . Kiedyś panie salowe pomagał nam naprawdę dużo a teraz salowej na oddziale nie ma bo pracuje na kilku oddziałach jednocześnie i nigdy nie wiadomo gdzie tak naprawdę jest .

#120  2020.01.16 15:39:39 ~Moni

Do 119 Dlatego, że to już nie są szpitalne salowe tylko cwane sprzątające, które mają odgórnie ustalone co nie należy do ich obowiązków, twardo się tego trzymają, i zajmują się tylko myciem podłogi, łóżek i częściowo zbieraniem worków z odpadami (teraz mają naprawdę lajtowo) W młodej kadrze pielęgniarskiej są braki, a pomoce medyczne, nie chcąc być workiem treningowym dla koleżanek pielęgniarek (lubiących podnosić swoje chore ego poniżaniem innych), najczęściej wybierają lżejszą, bardziej docenianą i lepiej płatną pracę za granicą

#121  2020.01.16 16:25:18 ~zamiast

Do pomocy pielęgniarkom wystarczy zatrudnić panie po kilkutygodniowym kursie które miałyby zielone pojęcie jak podać basen rozdać posiłki pojechać z chorym na badania zanieść badania do labolatorium i nakarmić chorych jest mnóstwo czynności które może wykonać średnio rozgarnięty człowiek nie koniecznie trzeba mieć tytuł opiekuna . Tutaj nie chodzi że jakiekolwiek czynności przy chorym to ujma dla pielęgniarki ale chodzi oto że jest za mało pielęgniarek i brakuje czasu na wykonywanie czynności np. związanych czynnościami higienicznymi , przecież każdy kiedyś miał osobę chorą w domu i nie wynajmował pielęgniarki żeby go umyć i nakarmić . Jest dużo takich osób którzy by taką pracę w szpitalu wykonali bo są latami bezrobotni utrzymywani przez urzędy pracy .którzy żyją z zasiłków socjalnych

#122  2020.01.16 19:47:20 ~do#121

O tak! wlasnie takie pomoce mało rozgarniente beda najlepsze,tak tak! zgadzam sie w 100%.Opiekunki med,wypad ze szpitali !

#123  2020.01.18 00:34:54 ~48/50

Ale dynamiczny postęp pielęgniarstwa, do 1996 r. pielęgniarka szerzy higienę, a od ust. O zaw plg i pł z 1996 r ma ją wykonywać?

#124  2020.01.18 15:24:41 ~Oliwka

Przecież wszyscy dobrze wiedzą że pielęgniarka zrobi wszystko, zmieni pampersy, umyje , zmieni pościel, A za chwilę rozda posiłki, nakarmi, A za chwilę stanie do jałowego zabiegu .A inni.mają swój zakres obowiązków i palcem nie tkna tego czego im tam nie napisali. U nas Panie salowe nie rozbiorą brudnego łóżka, bo mają tylko napisane umycie łóżka, A już tym bardziej to nie ubiorą. Pielęgniarki po prostu poza procedurami i zakresami widzą drugiego potrzebujacego człowieka.

Dodaj komentarz