Ustawa o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia zostanie rozpatrzona przez senacką komisje zdrowia w dniu 20 czerwca, natomiast 21 czerwca została umieszczona w porządku obrad posiedzenia senatu.

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu a wynagrodzenia pielęgniarek i położnych


Ustawa o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych.
druki sejmowe nr 1583, 1617
druk senacki nr 529
 
Był to rządowy projekt ustawy.
Do prezentowania stanowiska rządu w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Zdrowia.
 
Ustawa dotyczy określenia sposobu ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego przysługującego poszczególnym grupom zawodowym pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionym w podmiotach leczniczych, uwzględniający rodzaj wykonywanej pracy, sposób i harmonogram dochodzenia do ustalonego poziomu wynagrodzenia zasadniczego.
 
Sejm uchwalił ustawę na 43. posiedzeniu w dniu 8 czerwca 2017 r.
Do Senatu została przekazana w dniu 9 czerwca  2017 r.
Termin rozpatrzenia jej przez Senat upływa w dniu 9 lipca 2017 r. 
 
Marszałek Senatu w dniu 12 czerwca 2017 r. skierował ustawę do Komisji Zdrowia.
 
Posiedzenie Komisji Zdrowia w tej sprawie odbędzie się 20 czerwca 2017 r. (wtorek) o godz. 12.00 w sali 176

źródło: Senat RP

Zobacz także:

Aktualności według działów - Dodatki dla pielęgniarek brutto brutto po nowemu

Zobacz treść nowej ustawy o wunagrodzeniach w ochronie zdrowia.

 

Komentarze użytkowników

#1  2017.06.17 21:40:33 ~licencjat

Uważam że licencjat pielęgniarstwa powinien znaleźć się w grupie 6,współczynnik pracy 0,73, ponieważ wymaga wyższego wykształcenia bez specjalizacji.Obecnie podstawowym wykształceniem pielęgniarki jest licencjat,więc jest wymagany,nie ma innej możliwości kształcenia.co o tym myślicie?

#2  2017.06.17 21:51:54 ~do 1

Bardzo popieram, z tego powodu, że część pielęgniarek jest po SM i LM mamy udawać ,że nas nie ma ? , nie ma teraz innego systemu kształcenia, więc nasz zawód wymaga wyższego wykształcenia, widać jacy ignoranci pracowali nad tą ustawą, myślę, że prędzej czy później ustawa będzie zaskarżona, ale może w Senacie , jako wyższej izbie, siedzą mądrzejsi ludzie i dopatrzą się,jasnych jak Słońce, błędów. Może tam zawczasu złóżmy jakiś protest.

#3  2017.06.17 22:02:14 ~piel

A jakbyśmy tak, każdy indywidualnie, wysłali maila do senackiej komisji zdrowia, zanim odbędzie się to posiedzenie, niech zobaczą nasze niezadowolenie, może odeślą to jeszcze do konsultacji, z tego co czytam, np. rezydenci też są niezadowoleni.

#4  2017.06.17 22:18:10 ~Piel

Ale jesteście naiwne. Przecież jest już pozamiatane. A poza tym dobrze, że pielęgniarka po samym licencjacie jest w grupie 9 na równi z dziewczynami po LM i studium. A w czym jesteście od nich lepsze? Chyba tylko w tym, że jesteście od nich młodsze i szłyście inną ścieżką kształcenia. I tak jesteście w lepszej sytuacji, bo macie jeszcze czas i wolną drogę na mgr czy specjalizację. Zróbcie to i wtedy zmienicie grupę z 9 na 7. Zaraz wyleje się fala hejtu, ale znając życie pokrzyczycie i posłusznie zapiszecie się i na jedno i na drugie, o ile już tego nie zrobiłyście. Znam to z autopsji z własnego oddziału. Taka jest pielęgniarska natura.

#5  2017.06.17 22:24:02 ~piel

Tak, jestem po LM i wiecie co NIE BĘDĘ ZA 2300zł TAK PRACOWAĆ. Przekwalifikowuję się, a młodym życzę dużo pracy i szczęścia w dalszej karierze zawodowej.

#6  2017.06.17 22:31:49 ~Do 4

Ogarnij sie,sa licencjaci podyplomowi. Pilnuj swoich papierow i daj sie ludziom odezwac madralo

#7  2017.06.17 22:42:09 ~Ja

Również uważam,że licencjat powinien być w grupie 6. Jest to wyższe wykształcenie i nie są to tylko młodsze osoby ale jest ogromna rzesza pielęgniarek z dużym stażem pracy kształcone w dawnym systemie, a teraz ukończyły studia pomostowe.

#8  2017.06.17 22:55:02 ~Do #7

Nie masz racji. Autor ustawy przewidział niestety taką sytuację i zamieścił wpis "w zawodach wymagających wyższego wykształcenia" przez co wyeliminował z tej grupy pielęgniarki ponieważ mogą one mieć na dziś również średnie wykształcenie.

#9  2017.06.17 23:05:02 ~do 8

Prawo nie działa wstecz, teraz pielęgniarki muszą mieć wykształcenia wyższe, nie ma liceum, ani studium. sąd pracy:)

#10  2017.06.17 23:13:53 ~Do #9

Życzę powodzenia w sądzie pracy. Przeciwko komu zamierzasz wnieść pozew ?

#11  2017.06.17 23:24:18 ~9

Wynagrodzenie powinno byc adekwatne do rodzaju wykonywanej pracy bez względu na wykształcenie. W każdym szpitalu pracuje niejedna salowa ze średnim wykształceniem,po rożnych kursach czy szkołach policealnych za psie pieniadze na równi z innymi.Magistry podejmują prace w sklepach byle pracować i jakoś za tytuł nikt im nie płaci. Nie rozumiem tylko jednego jak można w ten sposób wycenic prawie dwukrotnie wiecej prace magistra specjalisty za ta sama prace która wykonuje pielęgniarka po lm czy sm i to na jednym stanowisku! Byc moze ktoś jeszcze otworzy oczy i zastanowi sie nad tym !

#12  2017.06.18 07:14:54 ~Matt

To napewno wyjadę zagranice ;))) a w Polsce znów nie bedzie komu tyłki podcierać

#13  2017.06.18 07:39:20 ~licencjat

Jestem starszą wiekiem pielęgniarką,mam 35 lat pracy w zawodzie,pracowałam na 4 ciężkich oddziałach.Popieram wszystkie formy dokształcania się.Uważam,że wszystkie jesteśmy bardzo potrzebne,ponieważ jest nas mało i wykonujemy bardzo ciężką i odpowiedzialną pracę.Współpracujemy ze sobą,wymieniamy doświadczenia. Wszystkie powinnyśmy godnie zarabiać,za wykształcenie i staż pracy powinny być dodatki.Dziwię się że w obecnej sytuacji chcą nas skłócić i poróżnić,a nam udzielają się negatywne emocje.Zastanówmy się jak będziemy nadal pracowały.Może decydenci wezmą to pod uwagę,aby docenić wszystkie pielęgniarki.

#14  2017.06.18 08:03:04 ~Aqua

Do 11- podział na grupy uwzględnia KOMPETENCJE, a nie to, że wszyscy mogą/robią wszystko. Magister dotyczy kierunku pielęgniarskiego a nie np. archeologii !

#15  2017.06.18 08:13:04 ~gość

Licencjat to podstawowe wykształcenie pielęgniarki,tak jak kiedyś LM lub SM,więc zasadne jest umieszczenie go w grupie 9

#16  2017.06.18 09:16:19 ~Ja

Sorry, Koleżanki. Kiedyś skończyłam liceum medyczne i każda z nas od jakiegoś czasu doskonale wiedziała, ze warto się uczyć. Za swoją, ciężko zarobiona kasę i w swoim wolnym czasie harowałam jak wół, aby skończyć studia licencjackie i magisterskie oraz zrobiłam specjalizacje. Uważam, ze dobrze się stało, ze wreszcie zostanie to docenione. Wam tez to wyjdzie na dobre, no pewnie pójdziecie na uczelnie.

#17  2017.06.18 09:20:13 ~gosc

Do#10do#11 do Sądu Pracy pozwać pracodawcę, za prace na tym samym stanowisku z zakresem tych samych obowiązków należy się takie same wynagrodzenie . Mam na myśli podstawę wynagrodzenia reguluje to Kodeks Pracy rozdział równe traktowanie w zatrudnieniu

#18  2017.06.18 09:23:26 ~licencjat

Czy wszystkie pielęgniarki powinny mieć magistra ze specjalizacją,aby były docenione? Zauważyłam, że magister bez specjalizacji jest również w 9 grupie.Kwalifikacje podnoszą również kursy kwalifikacyjne,specjalistyczne.Po co są wymagane kursy do specjalizacji,oczywiście płatne.Czy motywacją do kształcenia jest to że organizatorzy kursów tylko na nas chcą zarabiać,bo same kursy nie są brane pod uwagę.

#19  2017.06.18 09:43:38 ~kol

Do wszystkich Magisterek tych co naśmiewają się ,i plują jadem na mniej wykształcone gdyby Radziwił stworzył grupę 6 dla pielęgniarek po studiach Doktoranckich ze współczynnikiem pracy np. 1,20 to byście się już zapisywały na studia i ostatnie pieniądze wydały taka jest wasza mentalność co wam daje Magister ? powtórka Licencjatu tylko papierek lepszy i tak tyłki wycieracie z tą po LM jeśli jesteście takie ambitne to trzeba było iść na medycynę a nie teraz się wyżywać na tych po LM i Licencjacie czytając te wszystkie wpisy nasuwa się jedna konkluzja jesteście najbardziej skłóconą grupą zawodową, najbardziej pazerne nikt się z wami nie liczy,i nic się nie zmieni

#20  2017.06.18 09:46:53 ~pielegniar

Do 16 owszem przyznaję Ci rację,ale pomyśl jak my studiowałyśmy,inne koleżanki robiły specjalizacje to kto pracował na oddziale w weekendy,oczywiście pielęgniarki po LM,a teraz gdy są 5 lub 6 lat przed emeryturą wysyłasz je na uczelnie? Myślę ze to nie jest po koleżeńsku i dodam że nadal razem pracujemy na odcinku.

#21  2017.06.18 10:36:25 ~Aqua

Podejmowanie studiów na 6 lat przed emeryturą, rzeczywiście bezsensu. Nie należy jednak zapominać od kiedy otworzono "pomostówki" i ile osób przy odpowiedniej organizacji pracy mogło skorzystać - również z dofinansowania. Dzisiejszy lament i presja, aby przyjąć punkt widzenia tych, które czują się pokrzywdzone jest infantylne.

#22  2017.06.18 10:43:51 ~Do 19

Pazerne to są moje kolzanki, które pracują na trzech etatach i nie chciało im się uczyć. Może czas zainwestować w swoją edukacje i przestać latać z dyżuru na dyżur? Przecież przez te pazerne pielęgniarki cała grupa ponosi konsekwencje. Przez nie zarabiamy tak kiepsko.

#23  2017.06.18 10:45:23 ~Do 20

Moje koleżanki nie uczyły się, bo pracują po 500 godzin w miesiącu. Gryzą się między sobą o każda godzinę nocna czy świąteczna, wiec było im to bardzo na rękę.

#24  2017.06.18 10:47:49 ~Do 19

Ale bzdury piszesz! Kończyłam i licencjat i magisterkę - materiał się nie powtarzał. Wiec po co plujesz jadem i głosisz herezje?

#25  2017.06.18 10:49:00 ~Do Aqua

Szacun za niezwykle celne komentarze.

#26  2017.06.18 11:04:04 ~mgr ze spe

Na wiele bym nie liczyła z tą komisją zdrowia ale chociaż może by dali mgr bez specjalizacji do 8 gr

#27  2017.06.18 11:05:00 ~#23

Jesteśmy paskudną grupą zawodową! Same siebie nie szanujemy, wiec nie oczekujmy , ze społeczeństwo nas będzie szanowało i ze coś zmieni w naszym zawodzie.

#28  2017.06.18 11:06:57 ~piel.

Zawsze to coś :-))) bo współczynników na bank nie zmienią.

#29  2017.06.18 11:46:17 ~kol

Do#24 ja pluje jadem ? jadem to plują takie jak ty bo wam się w makówkach poprzewracało 80 % materiału to powtórka licencjatu szacun dla #27

#30  2017.06.18 11:57:28 ~Pp

System kszatłcenia Pielegniarek w Polsce zmienił sie juz kilka lat temu i problem maja te osoby , ktore nie potrafia tego zrozumiec. Nie znam Pielegniarki , ktora po skonczeniu nauki (mgr, studium czy liceum) potrafiła na począcztku swojej pracy wszystko zrobić. 12 lat temu zaczynałam swoja prace zawodowa jako mgr pielegniarstwa i byłam bardzo zle przyjeta przez moje kolezanki.miałam zle się czuć z tego powodu, ze skonczyłam studia? I problem nadal jest.i to chyba coraz większy.

#31  2017.06.18 12:16:12 ~gość

Niedługo problem się skończy,bo siłaczki,które za ostatni grosz,resztkiem sił wymęczyły specjalizacje,licencjat,albo nawet i mgr pójdą na emerytury i nie będą zatruwać środowiska.Niedobór pielęgniarek wymusi od pracodawców dobre pensje bez męczeństwa,machania papierkami i dodatkowej męczeńskiej pracy.

#32  2017.06.18 12:17:37 ~Do 27

Ano nie szanujemy się. Ani siebie, ani swoich rodzin, ni pacjentów, ni zawodu. Gdybyśmy się szanowały to dawno miałybyśmy dobre zarobki. Ale wolimy gonić jak głupie po szpitalu po 500 godzin w miesiącu.

#33  2017.06.18 12:18:38 ~Do 29

Może w jakiejś prywatnej, marnej uczelni. Te z nas, które kończyły uniwersytet medyczny - wiedzą, że tak nie jest.

#34  2017.06.18 12:23:27 ~Do 30

Dzieje się tak z głupiej zazdrości. Sama, 25 lat temu, kończyłam liceum medyczne. Potem poszłam na studia licencjackie i magisterskie. Następnie zrobiłam specjalizację. I wcale nie uważam, że liceum medyczne przygotowało nas lepiej do wykonywania zawodu. Owszem, było dużo praktyk. Bez końca ścieliłyśmy łóżka, karmiłyśmy i myłyśmy pacjentów. Inne umiejętności zdobywałyśmy już po podjęciu naszej pracy zawodowej. Natomiast studia nauczyły mnie wielu innych umiejętności i bez sensu byłoby bez końca, podczas studiów II stopnia, znowu ścielić łóżka. Więc nie piszcie głupot jak wielce przygotowało nas liceum medyczne, bo to straszna bzdura. Widać to po pielęgniarkach, służkach pracujących od 30 lat w zawodzie. Młode kobiety przygotowywane są w zupełnie inny sposób do zawodu. Już nie jesteśmy służącą lekarza, wykonujemy samodzielny zawód. Zatem. litości!

#35  2017.06.18 12:29:20 ~Pp

Brawo dla #34 .

#36  2017.06.18 12:34:00 ~pielęgniar

Do 22 widzę, że jesteś bardzo źle nastawiona do swoich koleżanek, tak brzydko je nazywasz.Jak odejdą pielęgniarki z dodatkowej pracy to kto obstawi grafik,będziesz zadowolona jak zostaniesz sama lub we dwie na ciężkim oddziale nawet za podwójną zapłatę,ile weźmiesz nadgodzin no chyba że Ci o to chodzi.

#37  2017.06.18 12:54:59 ~kol

Do #33 tobie żaden uniwersytet medyczny nie pomoże i tak będziesz od basenów i kaczek choć byś zrobiła doktorat

#38  2017.06.18 13:23:24 ~Do 37

Nie jestem od basenów i kaczek. Pisz za siebie.

#39  2017.06.18 13:27:33 ~Do 36

Będą musieli wyłączyć z pracy pół oddziału i wreszcie starać się o to, aby do pracy przyszły nowe pielęgniarki. Wreszcie byłoby normalnie, za godziwa kasę. Mam dość pracy ze zmęczonymi, zapoconymi, niewyspanymi i wiecznie naburmuszonymi koleżankami. Boje się z mimo pracować. Nikt normalny nie pracuje na trzech etatach.

#40  2017.06.18 13:48:25 ~O

Kto widzi mgr w grupie 9-tej. Ja chyba slepa jestem. To wy kolezanki widzicie mgr w tej grupie. Ja sie pytam dlaczego spejalista jest w 8,a mgr ze specjalizacja 7? .skoro mgr to nic to dlaczego podnosi kwalifikacje specjalistom? Dla mnie rzecz jest prozaiczna,odpierdzielili ustawke w pospiechu a zainteresowani obrzucaja sie fekaliami. Cel zostal osiagniety przez ksiecia

#41  2017.06.18 15:20:16 ~Aqua

Do 25 - dziękuję

#42  2017.06.18 15:23:13 ~kol

Do#38 jesteś i jeszcze długo będziesz

#43  2017.06.18 17:23:43 ~Malami

Licencjat jest wykształceniem wyższym zawodowym. Teraz nie ma innej możliwości, tylko licencjat, więc powinien być w grupie 9. Panie po liceum czy studium nie są gorsze od tych, które skończyły licencjat. Poza tym przepraszam, ale d razu 5tys nie dostanie ktoś bez doświadczenia zawodowego i bez kursów czy specjalizacji.

#44  2017.06.18 17:50:37 ~Gosia

Te podwyżki to wielka ściema. Kto na to da pieniądze- pusty budżet państwa? Jedyne co zrobi ta ustawa ,to skłócenie grupy zawodowej pielęgniarek. A to wielki sukces rządzących . Na każdym szczeblu. Skłóconymi łatwo rządzić. Sami się zagryzą.

#45  2017.06.18 17:54:05 ~Gosia

Do #38 Pani nie jest pielęgniarką to dlaczego zabiera Pani głos w sprawach pielęgniarskich ?

#46  2017.06.18 19:45:05 ~ms puff

Jeżeli pielęgniarstwo nie jest zawodem wymagającym wyższego wykształcenia to inne zawody też nie są (pracuję na oddziale z technikami fizjoterapii którzy poźniej ukończyli studia magisterskie co nie było konieczne dla utrzymania pracy). Jednak wiem że oczekują współczynnika 0,74. Jeżeli licencjat i mgr pielęgniarstwa zostaną zakwalifikowane do gr.9 to posypią się pozwy bo będzie to jawna dyskryminacja i żadne tłumaczenia że OZZPiP zaakceptował projekt nie pomogą. Spójrzcie na pkt 6 tabeli gdzie jest wpółczynnik 0,74, kogo obejmuje a kogo wyklucza(w każdym razie pielęgniarek nie wyklucza. Tym bardziej że obecnie nie ma innej formy kształcenia a to co ma powstać w przyszłości to zawody pomocnicze, asystenci). Ktoś wcześniej napisał że pielęgniarstwo nie będzie zawodem WYMAGAJACYM wyższego wykształcenia dopóki pracują absolwenci LM i SM co wydaje się tezą absurdalną. (Czy mamy czekać aż wszyscy odejdą? )Wg mnie dobry prawnik powinien skutecznie się z tym rozprawić.

#47  2017.06.18 19:45:06 ~ms puff

Jeżeli pielęgniarstwo nie jest zawodem wymagającym wyższego wykształcenia to inne zawody też nie są (pracuję na oddziale z technikami fizjoterapii którzy poźniej ukończyli studia magisterskie co nie było konieczne dla utrzymania pracy). Jednak wiem że oczekują współczynnika 0,74. Jeżeli licencjat i mgr pielęgniarstwa zostaną zakwalifikowane do gr.9 to posypią się pozwy bo będzie to jawna dyskryminacja i żadne tłumaczenia że OZZPiP zaakceptował projekt nie pomogą. Spójrzcie na pkt 6 tabeli gdzie jest wpółczynnik 0,74, kogo obejmuje a kogo wyklucza(w każdym razie pielęgniarek nie wyklucza. Tym bardziej że obecnie nie ma innej formy kształcenia a to co ma powstać w przyszłości to zawody pomocnicze, asystenci). Ktoś wcześniej napisał że pielęgniarstwo nie będzie zawodem WYMAGAJACYM wyższego wykształcenia dopóki pracują absolwenci LM i SM co wydaje się tezą absurdalną. (Czy mamy czekać aż wszyscy odejdą? )Wg mnie dobry prawnik powinien skutecznie się z tym rozprawić.

#48  2017.06.18 20:27:57 ~Anna

Do#47 Idąc twoim tokiem myślenia to pielęgniarki powinny się znaleźć w grupie 5 i 6 Licencjat+ specjalizacja gr 5, mgr bez specjalizacji gr 6

#49  2017.06.18 21:07:47 ~Gosia

Całkiem Was pogięło ! Tylko grupy, cyferki , setki , tysiące.kasa, kasa . W każdym zawodzie za wykształcenie jest wyższa stawka. I nie ma znaczenia kto się czym zajmuje. Często ten z niższym wykształceniem więcej pracuje i ma większe umiejętności. Ale wykształcenie ( na papierze) daje wyższe uposażenie. Skończcie już bo Wam ciśnienie skoczy. Jestem po Studium Medycznym. Pielęgniarstwo było moim marzeniem. A jak kończyłam Studium na magisterkę można było iść dopiero po 2 latach praktyki w zawodzie. Były to studia dzienne. Kto by mnie utrzymywał przez te lata ? Rodziców nie było stać. Pokończylam tylko kursy kwalifikacyjne i różne szkolenia- zgodne z moją pracą na oddziale.Teraz czekam na emeryturę. I już widzę te wielkie zarobki - które mnie ominą. ! W sierpniu dajecie znać jakie pensje dostałyscie i ile - brutto brutto . Za te pieniążki polecam zabrać najbliższych na wypoczynek np. na Arubę. OMG !

#50  2017.06.18 21:24:13 ~do #48

Wg mnie mgr i licencjat bez specjalizacji powinny być w gr. 6, mgr ze specjalizacją gr .7

#51  2017.06.18 21:37:57 ~51

Ustawa wydaje mi się przejrzysta i wygodna dla rzadu ponieważ gdyby za samego magistra była wyższa grupa to doszłoby do nadprodukcji magistrów. Jednocześnie mam wrażenie ze działanie naszych izb doprowadziło do wygodnej dla nich sytuacji zapewniając im w przyszłości "klientki" na specjalizacje .

#52  2017.06.18 21:43:35 ~beata

OTWÓRZCIE WRESZCIE OCZY I PRZESTAŃCIE SIĘ KŁÓCIĆ O TE GRUPY! DZIELĄ NAS JAK GŁUPIE OWCE( nie ubliżając zwierzętom). PODZIELONYMI,SKŁÓCONYMI ŁATWIEJ RZĄDZIĆ ! ŻĄDAJMY KONKRETNYCH PODWYŻEK ,A NIE DZIELANIA NAS NA PODGRUPY! NIE MOŻE BYC TAKICH RÓŻNIC ZA TAKĄ SAMĄ PRACĘ . WIADOMO ,ŻE WYKSZTAŁCENIE POWINNO BYĆ PREMIOWANE,ALE NIE RÓŻNICĄ PRAWIE 40% ! W NASZYM ZAWODZIE PRACUJE MNÓSTWO OSÓB Z WYKSZTAŁCENIEM ŚREDNIM BO TAKIE BYŁY WYMOGI. I CO TE TERAZ OSOBY PRZED EMERYTURĄ MAJĄ PRACOWAĆ ZA GROSZE ! Z DOŚWIADCZENIEM 30-40 LETNIM ! KILKA LAT TEMU BYŁ WIELKI BUM NA LICENCJATY POMOSTOWE- MIAŁYŚMY CZUĆ SIĘ BEZPIECZNE.SKOŃCZYŁA SIE KASA UNIJNA TOIZBY PIELĘGNIARSKIE I INNE NASZE RZĄDZĄCE WYMYŚLIŁY SPECJALIZACJE. POZAKLADAŁY SZKOŁY I CIĄGNĄ Z NAS KASĘ ! SKACZĄC SOBIE DO OCZU NIC NIE OSIĄGNIEMY. WIELE KOLEŻANEK NIE KOŃCZYŁO POMOSTÓWEK,SPECJALIZACJI NIE Z LENISTWA JAK NIEKTÓRZY SUGERUJĄ ,ALE Z POWODU RÓZNYCH PRZECIWNOŚCI LOSU( choroby własne, dzieci ,rodziców , samotne wychowywanie dzieci, dzieci niepełnosprawne itp.). I DLATEGO TERAZ MAJĄ BYĆ KARANE ! KTOŚ KTO ZDOBYŁ DYPLOM PIELĘGNIARSTWA BEZ ZNACZENIA W JAKIM SYSTEMIE KSZTAŁCENIA ZASŁUGUJE NA GODNĄ PŁACĘ ! POPATRZCIE Z INNEJ STRONY- MOŻE OKAZAĆ SIĘ ,ŻE MAGISTERKI ZE SPECJALIZACJĄ OBUDZĄ SIĘ Z PRZYSŁOWIOWĄ RĘKĄ W NOCNIKU. ZAKŁADY PRACY NIE BĘDĄ CHCIAŁY ICH ZATRUDNIAĆ BO BĘDĄ ZA DROGIE! PO SKASOWANIU NFZ NIKT NIE BĘDZIE PREMIOWAŁ ZA WYKSZTAŁCONY PERSONEL. MOŻE DOJŚĆ TEŻ DO TEGO ,ŻE STARSZE PIELĘGNIARKI NIE BĘDĄ CHCIAŁY WROWADZAĆ DO ZAWODU MŁODYCH MAGISTEREK ,ALBO ZA KAŻDĄ NAUKĘ BEDĄ CHCIAŁY KASY .I DOBRZE BO PODOBNO NAUKA KOSZTUJE. W NASZYM ZAWODZIE PRAKTYKA JEST BARDZO WAŻNA I O TYM TEŻ NALEŻY PAMIĘTAĆ ! POZDRAWIAM WSZYSTKIE KOLEŻANKI I KOLEGÓW WYKONUJĄCYCH TEN CIĘŻKI ZAWÓD, W JEDNOŚCI SIŁA ! NIE DAJMY SIĘ PODZIELIĆ !

#53  2017.06.18 21:52:07 ~Pielęg

Brawo 39, masakra 36- a co, mam te pazerne, naiwne skoczki całować po stopach i palić im świeczki na ołtarzyku, bo "harują" na kilku etatach i robią z nas etatowych zapchajdziury w grafiku? Niech teraz nie skomlą, że będą mało zarabiać, tylko niech szukają kolejnego etatu. Gdyby nie te "bohaterki", to każda normalna, ceniąca się pielęgniarka wzięłaby 2-3 dyżury w miesiącu w ramach nadgodzin za 100 proc stawki, a nie jak zleceniowe za 10-15 zeta! I jeszcze jedno, nie mam zamiaru pracować ponad siły za 2-3 osoby, po prostu odejdę z pracy, bo cenię siebie, swoje zdrowie i swoją rodzinę.

#54  2017.06.19 00:24:31 ~do 52

Dziękuję za Twoją wypowiedź, bo bardzo przykro jest czytać przytyki jak to się niektórym uczyć nie chciało, może za to wyprowadzili na porządnych ludzi swoje dzieci, może je samotnie wychowują i wolą spędzać czas z nimi , albo w ogóle wolą spędzać czas z rodziną, czy za to mamy zostać ukarane ? , już z tym wykształceniem pielęgniarek w naszym kraju powariowali, na zachodzie nikt tak nie cuduje, ja robię od czasu do czasu potrzebny mi kurs, mam mnóstwo książek z których sama się uczę, zrobiłam kiedyś licencjat i myślałam, że to mi wystarczy, a tu okazało się, że jestem leniem i nieukiem i za karę podwyżki nie będzie. Mam parę lat do emerytury i jak nie zrobię specjalizacji bezpłatnie to raczej inwestować nie będę, bo znowu nas zrobią w konia.

#55  2017.06.19 06:44:39 ~Do #47

Nie masz niestety racji i wcale nie jest potrzebny dobry prawnik. Otóż ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych określa - Stanowisko: Pielęgniarka - tytuł magistra na kierunku pielęgniarstwo, - licencjat pielęgniarstwa, - średnie wykształcenie medyczne w zawodzie pielęgniarka Niestety nie spełniamy warunku " zawód wymagający wyższego wykształcenia". Możliwość wykonywania zawodu przez pielęgniarki ze średnim wykształceniem skutecznie wyklucza możliwość zakwalifikowania nas do gr. 5 lub 6. Jestem pielęgniarką i nie znam wymogów kwalifikacyjnych w innych zawodach medycznych. Jeżeli jednak jest możliwość wykonywania zawodu przez osoby z wykształceniem średnim to również wykonujące ten zawód osoby z wykształceniem wyższym nie mogą oczekiwać zakwalifikowania do gr. 5 lub 6.

#56  2017.06.19 07:35:43 ~piel,

Moje uwagi do ustawy - gr. 8 - mgr pielęgniarstwa i pielęgniarka (oprócz mgr) ze specjalizacją . W grupach współczynniki zamiast 0,64-0,73-1,05 proponowałabym 0,64 - 0,85 - 1,05. Nie jest to rozwiązanie optymalne, ale bardziej poprawne niż przyjęte obecnie.

#57  2017.06.19 10:08:45 ~S

A według mnie jeśli pielęgniarka na tym samym stanowisku pracy wykonuje te same czynności, to nie powinna mieć innego współczynnika pracy - to chyba logiczne?

#58  2017.06.19 11:53:51 ~Do #57

Ustawa wprowadza tylko stawki minimalne - to bardzo dobrze, Twój pracodawca może Ci dać więcej. Może również pielęgniarce po LM , jeżeli uzna to za stosowne, przyznać wynagrodzenie wyższe niż mgr ze specjalizacją.

#59  2017.06.19 12:49:13 ~piguła

Komentarz "52" jest siwetny.Tez tak uwazam, kto bedzie chcial zatrudniac drogie magisterki,tak tez dzieje sie w innych zawodach.30 lat temu byl inny system naszego ksztalcenia,wiec dlaczego teraz mamy byc tak zdyskryminowane. Ciągle pod gore, ja musialam wrocic do pracy z powrotem, gdy moje dziecko mialo 4 mce, bo tyle trwal macierzynski. Teraz znow kwiatki?

#60  2017.06.19 16:33:08 ~Aqua

Do 52 " MOŻE DOJŚĆ TEŻ DO TEGO ,ŻE STARSZE PIELĘGNIARKI NIE BĘDĄ CHCIAŁY WROWADZAĆ DO ZAWODU MŁODYCH MAGISTEREK ,ALBO ZA KAŻDĄ NAUKĘ BEDĄ CHCIAŁY KASY .I DOBRZE BO PODOBNO NAUKA KOSZTUJE. " trzeba ją było podjąć, a nie próbować obecnie zniechęcać do zawodu. Do czego, niektóre panie się jeszcze posuną w swoich wywodach (dramatach epickich), aby usprawiedliwić wybory zawodowe, których dokonały. Żałosne próby publicznego zamętu !

#61  2017.06.19 17:50:16 ~Piel

Do 59. Ludzie trzymajcie mnie, bo nie wytrzymam! Co za głupi komentarz! Po raz kolejny dałaś dowód na to, że jesteś tylko najemniczką, tanią siłą roboczą, służącą biorącą ochłapy za ciężką pracę, która otwarcie przyznaje, że jest tania w utrzymaniu, więc będzie pracować tam, gdzie inni nie chcą, bo się poprostu cenią! Prędzej ci kaktus na dłoni wyrośnie, niż zobaczysz, jak zwalniają dziewczyny po mgr i spec. Każda wypije teraz to piwo, którego sama sobie nawarzyła. Ty koleżanko też wybrałaś, więc teraz nie płacz i nie pisz głupot. W tym zawodzie nigdy nie było, nie ma i już nie będzie solidarności, dlatego każdy niech martwi się o siebie.

Dodaj komentarz