Pielęgniarstwo to też zawód a nie służba i jestem za podwyżką za niedzielę. Pielęgniarki też mają rodziny! Gdyby ci mądralińscy co są przeciwko pielęgniarkom popracowali choć trochę przy łóżku chorego w systemie zmianowym (w nocy, w święta) i zarabiali 1870 zł podstawy brutto po 39 latach pracy, to więcej nie zabraliby głupio głosu. Fajnie się pocwaniaczyć jak nie dotyczy. Jestem za podwyższeniem do 200 procent!!!

Praca w niedzielę - z 45 do 200%

Bezpłatny miesięcznik dla pielęgniarek i położnych

Nakład 30 tysięcy egzemplarzy...

Poniżej okładka wydania marcowego...


23 lutego 2018 roku - Darmowe kursy języka niemieckiego dla dyplomowanych pielęgniarek i położnych - zobacz więcej informacji...


Zobacz także:

Aktualności według działów:

dodatki brutto brutto dla pielęgniarek i położnych po nowemu 

nowa ustawa o wynagrodzeniach zasadniczych pielęgniarek i położnych

24 lutego 2018 roku - Państwowa Inspekcja Pracy kontroluje szpitale. Przedmiot kontroli: czy dyrektorzy postępują właściwie realizując ustawowy wzrost wynagrodzeń zasadniczych, poprzez włączanie dodatków brutto brutto do pensji zasadniczych pielęgniarek i położnych.


25 lutego 2018 roku - Związki zawodowe pielęgniarek twierdzą, w piśmie do Głównego Inspektora Pracy, że ustawa o najniższych wynagrodzeniach zasadniczych "opisuje grupę zawodową pielęgniarek i położnych nie w trzech, ale w pięciu grupach". Zobacz argumentację za tym punktem widzenia...

26 lutego 2018 roku - Pielęgniarce z wynagrodzeniem zasadniczym w wysokości 1 800 zł, podstawa powinna, zgodnie z ustawą, wzrosnąć o co najmniej o 69,60 zł. Pracodawca w swojej ocenie spełnił wymogi ustawy podnosząc jej wynagrodzenia zasadnicze o... złoty 2,70. Jakim cudem?

27 lutego 2017 roku - Dyrektor - Pan i Władca? "Część pracodawców próbuje bezpodstawnie nie uwzględniać posiadanego przez pielęgniarki i położne wykształcenia lub specjalizacji twierdząc, że pracodawca nie wymaga tak wysokich kwalifikacji na danym stanowisku pracy". 

28 lutego 2018 roku - Pielęgniarka podwyższyła swoje kwalifikacje zawodowe. Zgodnie z ustawą o najniższych wynagrodzeniach w ochronie zdrowia, powinno się to wiązać z przypisaniem jej przez pracodawcę nowego, wyższego "współczynnika pracy". Kiedy powinien pracodawca dokonać? Natychmiast czy  od 1 lipca 2018 roku.      


Komentarze na pielegniarki.info.pl

- Ale to nie przejdzie bo od dawna mają nas gdzieś. Rodziny osób pracujących w niedzielę są gorszego sortu. Uważają że to nasz obowiązek i nie powinniśmy się odzywać. Zarówno władze jak i ludzie nas otaczający są oburzeni że się o coś upominamy. My mamy zapierdalać a reszta może leżeć do góry dupami bo taki zawód wybraliśmy. A może by tak zostawić otwarte markety w niedzielę i dać zarobić więcej personelowi. Nie sądzę żeby mieli coś przeciwko. Jak nie to solidarnie zamknąć wszystko na niedzielę i spokój. Dla mnie zamknięcie sklepów to ograniczenie mojej wolności. Jakieś debile decydują co i kiedy mam robić, tłumacząc spędzanie czasu z rodziną. Ok - to na dniówkę w niedzielę zabiorę męża, syna i 3 moje psy, bo to moja rodzina, a przecież niedziela ma być dla rodziny!!!

- Popieram sama pracuje 36 lat w zmianach i zapomniałam co to są święta. Zawsze w któryś dzień przypada dyżur, po nocy jestem wykończona i co z tego że niby wolny dzień! Nocki nie przesłanej nie i zrobisz w dzień. Siedzę chwilę przy stole żeby nie robić przykrości rodzinie oczy się zamykają, niewiele z rozmowy jestem w stanie skojarzyć, a na potrawy nie mogę patrzeć. Jedynym marzeniem to jasiek i na półkę!!!

- Gdyby ci mądralińscy co są przeciwko pielęgniarkom popracowali choć trochę przy łóżku chorego w systemie zmianowym (w nocy, w święta) i zarabiali 1870 zł podstawy brutto po 39 latach pracy, to więcej nie zabraliby głupio głosu. Fajnie się pocwaniaczyć jak nie dotyczy. Jestem za podwyższeniem do 200 procent!!!

- Pielęgniarstwo to też zawód a nie służba i jestem za podwyżka za niedzielę. Pielęgniarki też mają rodziny

Zobacz inne komentarze na pielegniarki.info.pl 


UWAGA!!! Zagłosuj w sondzie 

W związku z argumentacją rządu za wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele, podejmujemy działania w celu doprowadzenia do zwiększenia stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego z 45 do 200%, za pracę w niedziele z dniem 1 stycznia 2019 roku. 

Komentarze użytkowników

#1  2018.03.14 10:59:16 ~Piel

Przecież najniższa krajowa jest 2100 brutto ,więc skąd taka podstawa?

#2  2018.03.14 11:39:03 ~Do 1

Kreatywny pracodawca tak to robi że np wliczając wysługę lat wyjdzie najniższa. W szpitalach odchodzą takie myśli że nikomu się nie śniło. Dobra zmiana do szpitali nią zajrzała bo wszystkim z łamanim prawa pracy i brakiem norm oraz z BHP na papierze bardzo wygodnie i tanio.

#3  2018.03.14 12:03:02 ~piel

Dzisiaj służba ma większy szacunek i pieniądze niż pielęgniarka.

#4  2018.03.14 13:35:32 ~Piel

Taka niska podstawa brutto to chyba gdzieś pod ukraińską granicą

#5  2018.03.14 15:50:44 ~Do#4

W kultowym serialu "Szpital na peryferiach" była słynna scena w której dr Strosmajer porównuje pielęgniarkę Hunkovą do gołębicy: "Gdyby głupota umiała fruwać, to unosiłaby się Pani jak gołębica." Po latach Hunkova znalazła w tobie wierną naśladowczynię.

#6  2018.03.14 16:06:55 ~Benedykt X

Cześć ja mam 1690 brutto podstawy ale dodać wysluge i świata i najniższa wyjdzie-ale jazz

#7  2018.03.14 19:12:29 ~Do#1

Najniższa krajowa płaca brutto to 2100 zł. Płaca brutto – wynagrodzenie całkowite, przed odliczeniem podatków oraz składek na ubezpieczenia społeczne opłacanych przez pracownika. Wynagrodzenie całkowite to wynagrodzenie zasadnicze plus dodatki ( stażowe, noce, święta, "zembalowe" itp. )

#8  2018.03.14 20:41:20 ~Piel

A ja mam brutto podstawy 2570 plus wysługa lat plus zembalowe i 30 lat pracy w zawodzie

#9  2018.03.14 21:04:13 ~siostra

Kiedyś moja sąsiadka powiedziała :-*ona jest pielęgniarką to musi przyjść do domu podać zastrzyk :-! I to w tym zawodzie boli Tak nas widzi społeczeństwo przykre .Jak w takim razie zmienić ten wizerunek?

#10  2018.03.14 21:54:54 ~Ela

A ja teraz dostałam podwyżkę z 2350 na 2550 brutto po 32 latach pracy.Wrocław szpital woskowy.

#11  2018.03.15 08:19:38 ~Do 10

Być bardziej asertywną. Stanowczo odmawiać. "Ona" nie musi, a nawet nie może podać sąsiadowi zastrzyku w domu. Nie musi też wycierać podłogi za salową - wylało się, pacjent zwymiotował - trudno, nakrywam ligniną i czekam aż pani sprzątająca będzie miała czas, nie musi też za lekarza wypełniać druków L4 i innych papierów, parzyć herbatek i wynosić po nich szklanek. "Ona" musi zrobić to co ma w zakresie swoich obowiązków i tyle. Niestety same służalczą postawą zapracowałyśmy sobie na taki wizerunek.

#12  2018.03.15 08:47:24 ~do 11

Ja mam takie podejscie jak Ty

#13  2018.03.15 16:37:07 ~JA

Co wyście robiły przez tyle lat, ze tak mało zarabiacie?

#14  2018.03.15 16:43:31 ~do 4

Masz rację z takimi pensjami to tylko fruwajace gołębice Hunkovy moga miec zresztą nie lubię konowalskich porównań i po co ten dr a może lepiej napisać lekarz od razu widać ze pisała hunkowa post nr 5

#15  2018.03.15 16:48:06 ~do 9

Co za bzdury wypisujesz skąd wy tez spod ukraińskiej granicy ?

#16  2018.03.15 17:44:18 ~Do#15

Patrz #5.

#17  2018.03.15 19:48:24 ~Do 4,15

Pielęgniarka dyplomowana ze specjalizacją ( jak często piszą na Portalu licencjatki - "nieuk" ). Blisko ukraińskiej granicy . Praca na jednym etacie . Ok. 6000 zł netto. Nie zamierzam zmieniać miejsca pracy i zamieszkania, choć pewnie wy, daleko od granicy z Ukrainą macie więcej. Mnie to wystarcza - od 1 września gwarantowana podwyżka o 400 zł ( netto ) . Klimat i krajobraz - bezcenne.

#18  2018.03.16 06:23:53 ~Piel.

Do 5,9 ręce opadają ale poziom komentarzy - takie to osoby też są jak widać i w pielęgniarstwie i dlatego tak się nas postrzega! WSTYD! Niedouczone, nie odważne i zaharowane służki! Takie lubią"doktorować" na każdym kroku! Dr to po doktoracie przypominam! A do 5 też mi kult a co "dr strosmajer"? A co wiesz o jego doktoracie? Jeśli przytaczasz te wytarte i głupie przypowieści to napisz lekarz albo konował. I to" słynne" a z czym tu słynne? Nie pisz bzdur tego rodzaju - bo takie twoje pisanie godzi w grupę zawodową pielęgniarek. Portal ogólnodostępny. Porównanie z lamusa jak i serial na zerowym poziomie! Już wtedy szydzono z pielęgniarek!

#19  2018.03.16 06:28:19 ~do 17

I 500 godz. w miesiącu - trollowe info zbędne. Akurat praca na 1 etacie - kłamstwo.My tu zajmujemy się innymi problemami. Nie pozwolimy przyrównać naszego podstawowego wynagrodzenia do płacy p.sprzątaczki. One mają przynajmniej 13-ą pensję np. p.wożne.

#20  2018.03.16 06:30:24 ~obser

Do 16 bzdury, 15 ma rację ! dajcie spokój z tą hunkovą tez mi porównanie!

#21  2018.03.16 06:31:02 ~do 18

Prawda, b.dobrze ujęte!

#22  2018.03.16 06:31:43 ~ja

Do 19 popieram

#23  2018.03.16 07:22:41 ~Do#19

Nie wszystkie pracujemy w zawodzie w szpitalach czy przychodniach. Istnieją inne formy zatrudnienia pielęgniarek, np. indywidualne czy grupowe specjalistyczne praktyki pielęgniarskie i bezpośrednie kontrakty z NFZ. Poczytaj trochę o tym zanim zaczniesz oceniać # 17. Mam podobne warunki - podobne , bo mieszkam i pracuję w Polsce, choć bardzo daleko od granicy ukraińskiej. Nie znam wymiaru czasu pracy autorki #17. Myślę jednak, że jest podobny do mojego - średnio 160 godzin/miesiąc. Popieram słuszną uwagę dotyczącą niskich płac koleżanek i porównanie do płac sprzątaczek.

#24  2018.03.17 10:11:32 ~wulgaryzmy

Ale wulgaryzmy w głównym komentarzu. Co to to za pielęgniarki teraz jak salowe - no tak to teraz wasze koleżanki i nauczyłyście sie od nich tego - ale i też z kiepskich środowisk pielęgniarki przychodzą(większość) I kto się będzie z wami liczył jak tak się zachowujecie - czyżby to drobińska pisała a może drobińska bis ? A może by tu tak w tym portalu o kulturze komunikacji pielęgniarek ?

#25  2018.03.17 10:20:11 ~Piel.

Do 23 takich jak ty jest bardzo mało i nie chodzi tu o oceny - wiemy o indywidualnych praktykach i o niczym tu nowym nie piszesz. Natomiast w ogromnej większości mamy do czynienia z: nierównościami płacowymi, bardzo niskimi płacami, złymi warunkami pracy, brakami norm zatrudnienia - jest całe mnóstwo problemów. I na tym należy się pochylić i rozpocząć odpowiednie, pilne i skuteczne działania!

#26  2018.03.19 04:49:10 ~Do#25

Masz rację, takich jak ja jest mało, nawet zdecydowanie za mało. Większość jest bardzo niezadowolona i poza wylewaniem swych żalów na Portalu nic dla siebie nie próbuje zrobić wiedząc o takich możliwościach. Dlaczego ?

#27  2018.03.24 15:13:10 ~Piel.

Do 26 nie rozśmieszaj nas a jakie to ma pielęgniarka te wielkie możliwości bogacenia się - proszę śmiało a nie pół - gębkiem ! Dziennikarz w jednym z wywiadów powiedział, że zna dobrze środowisko pielęgniarskie i nie widzi w nim bogatych pielegniarek!

Dodaj komentarz