Pielęgniarski mem (2) - à propos rozpoczynającej się w dniu dzisiejszym (18 kwietnia) "debacie o zdrowiu" ministra Szumowskiego w kontekście obecnej sytuacji zawodowej pielęgniarek i położnych...

Działalność wiceministra zdrowia (pielęgniarki)


Zobacz także:

Pielęgniarski mem (1) - à propos "sytuacji punktowych" wiceministra zdrowia pani Józefy Szczurek-Żelazko...


11 kwietnia 2018 - Ile będzie potrzeba pielęgniarek na grafiku w przypadku 30 łóżkowego oddziału, kiedy będą obowiązywały normy zatrudnienia: 0,6 – dla oddziałów zachowawczych, 0,7 – dla oddziałów zabiegowych, 0,8 dla oddziałów dziecięcych?

10 kwietnia 2018 roku - Jajcarze z ministerstwa zdrowia... Ministerstwo przygotowało projekt norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych. 0,6 – dla oddziałów niezabiegowych, 0,7 – dla oddziałów zabiegowych. Chociaż już w maju 2017 roku policzyło ile pielęgniarek zabraknie w przypadku wprowadzenia tych norm.  Czy to jest odpowiedzialne postępowanie? Normy mają wejść w życie za rok, a sytuacja w kwestii braku pielęgniarek się nie polepszy a zdecydowanie pogorszy!


5 kwietnia 2018 roku - Telewizja rządowa:  "Udało nam się porozmawiać z lekarką pracującą w szpitalu ze Złotoryji. Kobieta potwierdza wersję zwolnionej pielęgniarki, ale prosi o anonimowość...".

5 kwietnia 2018 roku - Wideo - wywiad z zwolnioną pielęgniarką ze złotoryjskiego szpitala: nie czuje, żebym działała na szkodę spółki! Ja działałam w imieniu i na rzecz pacjentów. Ich bezpieczeństwa i bezpieczeństwa personelu...

Więcej o sprawie pielęgniarki ze szpitala w Złotoryji

DOŁĄCZ do grupy:

My pielęgniarki i pielęgniarze jesteśmy OBURZENI!

https://web.facebook.com/groups/1736775269711907/

Komentarze użytkowników

#1  2018.04.18 10:20:01 ~a_

Dobre:D kwintesencja! hahahaa Pozdrawiam autorów ;d

#2  2018.04.18 10:37:22 Redakcja Portalu

Dziękujemy za opinię. Zespół pielegniarki.info.pl: Katarzyna, Daria, Filip (wykonanie graficzne), Mariusz. Kolejny pielęgniarski mem (3) wkrótce.

#3  2018.04.18 11:04:16 ~erka

Memy dobre, ale w szpitalu w ŁODZI TERAZ TYLE SIE DZIEJE - SZPITAL KOPERNIKA. www.dzienniklodzki StronaZDROWIA 24 Kompletnie nic nie podaja w mediach ogólnopolskich i w innych i w internecie też. No żeby to lekarze lub nauczyciele byli ! Dużo komentarzy na podanej stronie - przepracowane pielegniarki poszly na zwolnienia i juz sie je zastrasza je kontrolami zwolnień lekarskich ! I znowu punktowo wygasza rzucając na otarcie łez jakiś ochlap ! Podobno dodatków im nie wyplacali - pewnie takie sytuacje będą się powtarzać!

#4  2018.04.18 11:07:48 ~Piel.

Do 3 - dzieki za info! SKANDAL WSZYSTKIE PIELĘGNIARKI TAK POWINNY POCZĄĆ - BIERZCIE PRZYKLAD Z ŁODZI !

#5  2018.04.18 11:35:03 ~piel.

Do 3 popieram memy- memami a my na co czekamy ?

#6  2018.04.18 11:43:29 ~PIELEGN.

DEBATA JAKA - JAKO TAKA - ? OTWARTA- ZAMKNIETA A W WIADOMOSCIACH RZADOWYCH DZIS POWIEDZA? BEDĘ DZIS SLEDZIC Z UWAGĄ

#7  2018.04.18 11:49:13 ~JA

Bardzo dobrze, że pielęgniarki w ŁODZI odeszły od łóżek chorych na L4 w okolicach słynnej debaty - transmisja na żywo czy powtórka będzie - gdzie w kosmosie ? FARSA ŚMIECHU WARTA - SZCZUREK I SZUMOWSKI "TYRAJA" NA NOWĄ NAGRODĘ BO IM SIĘ NALEZY !

#8  2018.04.18 11:49:55 ~Piel.

5-7 popieram

#9  2018.04.18 12:03:32 ~z*

Do 7 dobre !

#10  2018.04.18 12:13:08 ~piel

Przedstawiciel ratowników medycznych mówił o problemach ratownictwa w rządowym radiu . Również w tym tygodniu był dość obszerny materiał w TVN. O problemach pielęgniarek cicho sza w ogólnopolskich mediach. Brak siły przebicia czy układ ?

#11  2018.04.18 12:23:48 ~Piel.

Układ i pielegniarski marazm- pielegniarkom najlepiej wychodzą narzekania typu : "a co my tam mozemy" a poza tym łatwo dają się zastraszyć. Pielęgniarki nie szanują siebie. Zaharowane na kilka etatów, żyją w innej rzeczywistości - żądza pieniądza zaślepia je w walce o godność ! To głównie one odbieraja nam szanse na walkę o godne warunki pracy i płacy zapełniając wakaty ! NIE POZWOLMY NA TEN PROCEDER !

#12  2018.04.18 12:30:28 ~Piel

Na jednej ze stron internetowych www.rp.pl przeczytałam , że beda ułatwienia dla sióstr zza wschodu - tak pielęgniarki określa jakiś pismak zacofany i złośliwy to p.w. Wiadomo jakie podstawowe ułatwienie : DARMOWE STUDIA ZAOCZNE NIBY DLA WSZYSTKICH ALE NA KTÓRYCH BEDZIEJ WIĘCEJ UKRAINEK. DARMOWE TO BEDA DLA NICH A MY POLSCY PODTNICY ZA TO ZAPLACIMY !

#13  2018.04.18 12:37:37 ~Benedykt X

Teraz jest czas, kiedy możemy coś wywalczyć -zglaszajmy się do posłów opozycji, im powiedzmy o naszej sytuacji .W Polsce to jedyny czas aby nas sluchano-po wyborach tkwimy w niebycie

#14  2018.04.18 12:39:27 ~piel-ka

Dzisiaj w ogólnopolskim radiu był prezes nacz. rady. lek. Pytany o braki lek. i piel. potwierdził ,po czy mówił o drastycznych brakach lekarzy bardzo długo,o wieku lekarzy ich przmęczeniu itp. Redaktor zapytał czy większe braki są wsród lekarzy czy pielęgniarek. Prezes jakby trochę zaskoczony pytaniem, roześmiał sie , powiedział ze jednych i drugich brakuje po czy kontynuował o brakach lekarzy , zwiększeniem naborów na studia lekarskie i wyjazdach lekarzy za Odrę z powodu złych warunków pracy lekarzy w Polsce. Bardzo mądrze i konkretnie powiedział o faktach. Reprezentuje lekarzy , więc wypowiadał się o problemach lekarzy.

#15  2018.04.18 12:44:31 ~Piel

A opozycja? To same złodzieje, nigdy nic pielęgniarkom nie dali. Od zarania dziejów pielęgniarka to nikt

#16  2018.04.18 12:55:52 ~do 15

Minimalne normy zatrudnienia wprowadził szczekacz z PO.

#17  2018.04.18 12:56:38 ~do15

Wrogów widzę wszędzie-czas udać się do specjalisty.

#18  2018.04.18 12:59:39 ~Piel

17-ko to ty udaj się do specjalisty z PO

#19  2018.04.18 13:11:36 ~Piel.

Do 15 kiepsko interesujesz się polityką i info - to opozycja teraz a w 2015 rząd czyli Platforma Obywatelska dała nam podwyżki 4x400 w formie dodatków na które chce teraz łapę położyć PIS! W ŁODZI NIE BYLY WYPŁACANE OD 4 MIESIECY DODATKI - SZPITAL KOPERNIKA ŁÓDŹ . BYŁ TO POWÓD NIE PRZYJŚCIA PIELĘGNIAREK DO PRACY. LEKARZE SAMI WYKONYWALI M.IN.OPATRUNKI - CIEKAWE CZY PAMPERSY ZMIENIALI I CZY NOSILI BASENY ! OD PISU DO TEJ PORY NIC TYLKO POSTEPUJACA SZYBKO DEGRADACJA ZAWODOWA !

#20  2018.04.18 13:16:35 ~do 16

Do 16 a co krzykacze z broszka na czele a ostatnio z czerwiennym kwiaciorem na ramieniu wprowadzili dla pielegniarek ? ZA PLATFORMY OBYWATELSKIEJ UKRAINEK NA STANOWISKACH PIELĘGNIAREK NIE ZATRUDNIANO ! SPRAWDŹMY ICH UPRAWNIENIA !

#21  2018.04.18 13:18:37 [email protected]

A p. M.Mielcarka na debatę zaproszono ?

#22  2018.04.18 13:58:31 ~Piel.

Nic tu o Łodzi i o pielegniarkach nie napisane w komentarzu głównym? Do 14 tak w Polsce to lekarz najważniejszy - wszystko robi sam - myślał by kto ! W polskich mediach podkreślam nie używa się określenia "zespół" - czegos tam dokonał tylko lekarze a jeszcze teraz w pisowskich mediach - to pielęgniarka dla nich to jest jak "spieprzaj dziadu" Pielęgniarka Maria Machera wygrała proces w sądzie pracy z Lechem Kaczyńskim za jej bez podstawne zwolnienie z pracy ze Szpitala Bielańskiego L.Kaczynski chciał - aby natychmiast chirurdzy zajęli się jego znajomą, ale niestety byli zajęci zabiegiem o czym poinformowała pielegniarka. Wpiszcie w Google - są info na ten temat. Teraz brat się msci na nas i juz ściągnął Ukrainki - ciekawe jakie i na co mają uprawnienia?

#23  2018.04.18 14:19:03 ~Piel

Do 22 dobry komentarz

#24  2018.04.18 14:50:31 ~Majka

Uwazam że Izby Pielegniarskie i zwiwazki powinny nakazac pielegniarka pracowac tylko w jednym miejscu pracy

#25  2018.04.18 15:01:05 ~Do324

Izby mogą nakazać mi tylko płacenie składek ustawowych, związki nie mogą mi nakazać nic - nie mam z nimi nic wspólnego.

#26  2018.04.18 15:06:39 ~Benedykt X

Nie chodzi o to, kto jest w opozycji, ważne, że to opozycja i będzie chciała zdobyć poparcie w wyborach -niestety, inaczej się nie da (o kurcze, trochę to chore )

#27  2018.04.18 16:20:09 ~piel.

Do 14 normalne bóg o bożkach mówił - he, he ! A teraz to dopiero będzie jak już Ukrainki zaczęły u nas pracować : harowka, bezwzględna pokora i strach dookoła - słowa nie pisna! A jeszcze każdy szpital inaczej płaci a najlepiej mundurowe i te rządowe no i pielęgniarki podzielone wykształceniem ! A jaka tam solidarność nasza i p. w. przywódcy brak ! Po co tu dookola pisac to samo ?

#28  2018.04.18 16:21:42 ~do 27

Zgadzam się

#29  2018.04.18 17:32:53 ~***

Krótka historyjka komiksowa-spotkanie przy kawie i ciasteczkach. Czasem nierealne marzenie, może stać się realnym koszmarem. zasłyszane

#30  2018.04.18 20:54:47 ~piel

16 do 20. Podałam fakt .Drugi jest taki ze pisiory jak dotychczas najbardziej zdegradowali pielegniarki. Kolejni obludnicy i złodzieje być może przebiją tę dojną zmianę w pomiataniu pielegniarskimi służącymi.

#31  2018.04.18 21:57:22 ~***

Http://www.polsatnews.pl/wideo/chcialbym-zeby-zarysowal-sie-plan-10-letni--szumowski-ws-narodowej-debaty-o-zdrowiu_6709472/? ref=aside_wideo

#32  2018.04.18 22:44:05 ~V

Szczurek cha cha brak słów

#33  2018.04.18 23:07:15 ~piel

Planowane zakończenie debaty o zdrowiu -czerwiec 2019 roku. Któraś z pielęgniarek ma jeszcze jakieś złudzenia ?

#34  2018.04.19 00:06:51 ~DOŚĆ!!!!

W łodzi w koperniku 25 pielęgniarek poszło na L4 z przepracowania i niegodnych warunków pracy na chirurgii ortopedycznej, gdzie 2 mies memu była zamknięta bo lekarze odmówili pracy za tak niskie stawki. Dyrekcja oddelegowuje inne pielęgniarki do tego oddziału z pozostałych oddziałów. I te się godzą! Czy to nie jest chore tak srać we własną grupę zawodową! Oddział ten mógł bez lekarzy być zamknięty a gdy pielęgniarki mówią dość, to może nadal funkcjonować ? TO jest chore, jak można godzić się pójść na oddelegowanie tam, gdy tamte WALCZĄ o coś dla tej grupy zawodowej. Dla solidarności każda oddelegowana powinna pójść na L4 z powodu złego stanu psychicznego i wyczerpania i widzieć problem szerzej. ! Ta profesja nie dorosła do tego by być profesją! Brak JEDNOŚCI będzie tak długo dopóki nie wymrą te relikty pielęgniarstwa, które godzą się by inni im srali na łeb! Nigdy nie będzie dobrze skoro solidaryzm kończy się tam, gdzie zaczyna się czubek własnego nosa! Mam dość takiego pielęgniarstwa!

#35  2018.04.19 01:56:30 ~do#34

A czy Ktoś sprawdził, czy tzw. "kategoryzacja pacjentów" hospitalizowanych na rodzimych oddziałach, pozwala na oddelegowanie pielęgniarek na inne oddziały?

#36  2018.04.19 01:58:46 ~do#34

Trzeba było lamentować przy uchwalaniu Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej w 1996 r. i 2011r.

#37  2018.04.19 04:55:56 ~PIEL

Teraz może być tylko gorzej. Jeżeli pielęgniarki w szpitalu, w którym jest źle teraz się nie postawią, będą docelowo pracować za minimum, tak jak Ukrainki, które na swoją odpowiedzialność ściągnie dyrektor szpitala i zatrudni je na początek jako opiekunki. Teraz jest ostatnia szansa. Ja wolałabym, żeby mnie wyrzucili z pracy niż znosić takie upokorzenia. Oni mają w dupie nasze wykształcenie. Nie dadzą nam tego. Postawmy się jak lekarze. Idźcie na L4, a nie dajcie się delegować na inny oddział.

#38  2018.04.19 05:12:02 ~Do#36

Ustawa z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej została uchylona 1 stycznia 2012 r. Od tego dnia obowiązuje Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej.

#39  2018.04.19 05:30:21 ~omcmgr

Szpitale coraz częściej w umowach o pracę określają stanowisko - pielęgniarka bez podawania konkretnego oddziału co umożliwia im przenoszenie pielęgniarek z oddziału na oddział w dowolny sposób. W przypadku określenia oddziału byłoby to możliwe tylko na okres nieprzekraczający trzech miesięcy w roku kalendarzowym. Być może jednak "kij ma dwa końce". Temat być może do konsultacji z prawnikiem - pielęgniarka jest zatrudniona na stanowisku wymagającym specjalizacji w szpitalu. Dyrekcja nie chce uznać jej specjalizacji z uwagi na profil oddziału. Czy ma rację - pielęgniarka specjalistka zachowawcza jest zatrudniona np. na laryngologii, w umowie o pracę ma określonym stanowisku - w szpitalu a szpital ma oddział internistyczny. Posiada zatem specjalizację przydatną na swoim stanowisku - szpital a nie konkretny oddział, który nie jest określony w umowie o pracę.

#40  2018.04.19 12:42:52 ~Elzbieta

Nadmiar pielęgniarek zbędnych nierobów w DPS i to w ŁODZKICH

#41  2018.04.19 20:07:10 ~do #38

Masz rację, mętnie napisane. Może będzie tak lepiej:trzeba było lamentować przy uchwalaniu Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 1996 r i tej z 2011 r. Przepraszam.

#42  2018.04.19 20:54:31 ~Anna p

A Związek ma nas w zadkech bo biorą kasę związkowa i nie reprezentują naszych interesów! Czy Ozzpip powiadomił TVN i prosił o rozmowę w tych mediach czy tv trwam? Gdzie Ptok? Jak był bunt lekarzy to ich przewodniczący non stop w mediach mówił o lekarzach! A Ptok? N i C!

#43  2018.04.20 11:37:07 ~do 35

Jest oddziałowa liczona do kategoryzacji to wg minimalnych norm zatrudnienia jedna pielęgniarka na 30 osób wystarczy. Teraz ma okazje przekonać się jak to, czemu przytakuje działa w praktyce.

#44  2018.04.20 14:06:02 ~do#43

Gdzie ta Pani nabyła wiedzę z zakresu fizjologii i psychologii człowieka?

#45  2018.04.20 17:00:22 ~Dora

Nie piszemy co powinniśmy zrobić my pielęgniarki i pielęgniarze. Jedyną metodą to odejście od łóżek wszystkich w całym kraju. Przecież Polacy nawet nie wiedzą że brakuje pielęgniarek. Media milczą a Izby Pielęgniarskie również milczą a to właśnie Izby powinny wszędzie o tym mówić. Trzeba solidarnie zaprotestować.

#46  2018.05.06 13:46:54 ~Ewa

Do wpisu nr 40. Proszę nie wypowiadać się o pielęgniarki z DPS w ten sposób. Jeżeli pani zazdrości to proszę iść tam do pracy. W DPS poza Łodzią jedna pielęgniarka ma pod opieką 3 oddziały-120 osób.

#47  2018.05.18 12:01:28 ~Rodzina

Lekarz bierze łapówki co tydzień 500 zł od rodziny, pacjent leży tylko do opieki pielęgniarki miesiącami, a rodzina zapłaciła to ma duże wymagania ale tylko od pielęgniarki, która tyra za darmo. I tak tworzą się prywatne folwarki lekarzy, oddziałowa nierentowny, szpital zadłużony, dyrekcja nie widzi nic .

Dodaj komentarz