Pielęgniarkom do podstawy 1100 czy 1400 złotych?

Pielęgniarkom źle wypłacają 1100


Pielęgniarki spotkały się z ministrem zdrowia ws. wypłat podwyżek. Co ustalono?

"L. Kaczmarska wyjaśniła, że pracodawcy w jednych placówkach wypłacają pielęgniarkom np. 1100 zł do podstawy, a w innych jest to kwota 1400 zł. Pracodawcy otrzymują z NFZ również pieniądze na wzrost pochodnych np. za wysługę lat, związanych ze wzrostem podstawy wynagrodzenia, jednak niektórzy wypłacają pielęgniarkom tylko 1100 zł".

Więcej szczegółów w przedmiotowej sprawie...

 

źródło: politykazdrowotna.com

Zobacz także aktualności według działów:

Pielęgniarkom źle wypłacają 1100

Pielęgniarki straciły na porozumieniu 1100

Porozumienie pań w czepkach z ministrem 2018

Dodatek wyrównawczy dla pielęgniarek


Komentarze użytkowników

#1  2018.11.17 16:33:21 ~Piel

Niech się w końcu wezmą za kontrolę co się dzieje w szpitalach a nie tylko ciągle piszą oszukują jak to źle naliczana pieniądze.

#2  2018.11.17 22:22:56 ~Do

Kontrola godzin pracy grafików personelu każdy kasę żąda a na oddziale cudawianki

#3  2018.11.17 22:24:11 ~Gość

Weźcie się za robotę bo tam pacjent woła

#4  2018.11.17 22:25:21 ~Iza

W szpitalach konieczna jest kontrola

#5  2018.11.17 22:38:23 ~Xd

Jak wygląda u was praca młodych mgr? bo są pewne wątpliwości

#6  2018.11.17 22:49:27 ~Do

Odp.tylko jedna co za człowiek bez mózgu zlikwidował LM temu życzę znaleźć się na oddziale i niech te po studiach się nim zaopiekują hehh

#7  2018.11.17 22:56:39 ~Też pielęg

W praktykach POZ lekarze ( szefostwo) to banda złodzieji! Jak mogą to nas okradają ! Dali nam po 200 zł . i jeszcze mamy imczapkować. Mam nadzieję ,ze kiedyś NFZ sie ocknie i zacznie ich sprawdzać !

#8  2018.11.18 00:13:09 ~aha

Do komentatorki nr 6 Żadna z nas-magisterek -droga Pani po liceum medycznym studiów na siłę nie chciała-po prostu wszedł taki system.ublizajac dziewczynom po studiach sama prezentuje Pani swój niski poziom kultury osobistej która świadczy o Pani.Wiele z moich koleżanek które ukończyło LM ukończyło również studia pielęgniarskie - jak widać można -tylko trzeba chcieć coś zrobić w tym kierunku -ale ponieważ się nie chce -lepiej ponarzekać prawda ? A szkoda .pozdrawiam zatem wszystkie osoby związane z pielegniarstwem niezależnie od poziomubszkoly która kończył -bo szacunek należy się każdemu z nas

#9  2018.11.18 00:31:52 ~Piel

Pracodawcy w przychodniach również powinni podlegać kontroli pod względem wyplacanych podwyżek. NFZ daje pieniadze dla pielegniarek, to kontrola jest konieczna. Bo szefostwo płaci jak chce

#10  2018.11.18 08:21:48 ~To ja

Tak to prawda kontrola jest konieczna chyba że to następna machloja międz NFZ a szpitalami

#11  2018.11.18 08:24:50 ~Ja

Równe płace wszystkim pielęgniarką a tym po studiach i po magisterce czy kursach dodatki obok wypłaty

#12  2018.11.18 08:40:20 ~Pielęg.

Też uważam że w POZ należy zrobić kontrole bo nie wypłaca sie podwyżek. My jesteśmy pozostawione same sobie bo nikt nie ma zamiaru udzielać nam żadnych informacji . Może dla nas już zabrakło albo jesteśmy pielęgniarkami drugiej kategorii.

#13  2018.11.18 09:19:02 ~Aga

Popieram12 to jest banda oszustów patrzą tylko dla siebie jak najwięcej mam a co to za kontrole z NFZ wcześniej zapowiedziane

#14  2018.11.18 10:22:36 ~Mari

I owszem kontroli brak, bono. będąc na zwolnieniu L4 dwa dni połączono mi 80% za cały miesiąc. Myślę o wyjeździe do Niemiec tam płacą za to co robię, a nie jak mnie pozbyć pieniędzy. Pozdrawiam.

#15  2018.11.18 10:56:58 ~Zofia

Jak jestesmy traktowane brak slow 230zl podwyzki po 35latach

#16  2018.11.18 11:04:40 ~Ewa

U nas ta sama historia w Osrodku Zdrowia szef nie dał nam podwyżki Dopiero w listopadzie ma nam dać 200zl z grosza mi A gdzie nasze 1100 brutto do poborow od września Po 35latach nie mamy tego nawet to co nam sie nalezy od Ministra Gdzie możemy się udać o pomoc

#17  2018.11.18 13:31:48 ~A

Czytając komentarze widzę jak wiele osób jest niezadowolonych z tytułu niewypłacalności swoich pracodawców jeśli chodzi o obiecane przez ministra 1100 zł. Niektórzy piszą że w placówkach powinny pojawić się kontrole. Ja osobiście uważam że takie kontrole mogą przyjść i może ujawniłyby inną prawdę o której nikt nie wspomina. Myślę że wiele z tych placówek nie wypłaca magicznego 1100 bo zwyczajnie go nie ma. A czemu? Z takiego powodu że ich nie dostała. Pracuje w przychodni do której pieniądze od wrzesnia nie trafiły. Jesteśmy w jednym z porozumień które zrzeszają placówki medyczne i stamtąd mamy informacje że takich placówek /przychodni jest wiele. Nie wiem jak jest w szpitalach. Dla wyjaśnienia opisuje sytuację przychodni z POZ.

#18  2018.11.18 13:52:38 ~Pielęg.

To dlaczego niektóre POZ wypłacają a niektóre nie to magiczne 1100 jak to jest może ktoś odpowie.

#19  2018.11.18 14:17:56 ~ķtos

Szpitale powinny byc panstwowe a nie jakies spolki porobione

#20  2018.11.18 15:10:17 ~Do 6

To ze nie chciałaś sie uczyc okbtwoja sprawa badz sobie gląbem po LM.

#21  2018.11.18 15:32:52 ~Pielę

O wykształcenie się nie spierajcie bo chyba jest jeden cel opieka nad chorym .A co do podziału obowiązków na oddzaiłach to już inna spawa to też powinno inaczej wyglądac i tu można dopiero dyskutować co powinna robic pielęgniarka po studiacha co pielegniarka która ich nie ma.Ale tu zawsze będzie spór ponieważ młoda dziewczyna nie ma doświadczenia a starsza koleżanka ma i od pewnego czasu można zauważyć że te z doświadczeniem dziewczyny nie chcą się nim dzielić.A o co chodzi to już same dopowiedzcie sobie.

#22  2018.11.18 17:03:10 ~Plg

Mam 30lat pracy.Skończcie z tym wykszrałceniem.Nie ośmieszajcie się.Jeżeli chodzi o młode plg z mgr świetnie sobie radzą.Nie wiem czemu tak żle piszecie o młodszych koleżankach.Tak jak w każdym zawodzie są te lepsze i mniej lepsze.

#23  2018.11.18 17:05:54 ~Sten

Wszystkie pielęgniarki niezależnie czy po LM, Lic. czy Mgr, to jedna grupa zawodowa i jeżeli wykonują swoją pracę z zaangażowaniem i obowiązującymi procedurami zasługują na takie samo uznanie. Nie dajcie się Panie podzielić, wspierajcie się. Wykonując swoje zadania na jak najwyższym poziomie możecie za to żądać godziwego wynagrodzenia.

#24  2018.11.18 17:43:56 ~Sten

Moim zdaniem, może się mylę, w liceach powinny być klasy o profilu pielęgniarskim lub ogólnie medycznym żeby młodzież decydującą się na naukę w kierunku medycznym poczuła atmosferę ciéżkiej pracy z ludźmi chorymi często wymagającymi kompleksowej opieki. Pielęgniarki po studiach licencjackich przed podjęciem dalszego etapu nauki na studiach magisterskich powinny mieć przynajmniej dwa lata pracy na oddziale w charakterze pielęgniarki odcinkowej. Takie doświadczeni jest nie do przecenienia. Zdarza się że zachowania pacjentów w stosunku do pielęgniarek delikatnie mówiąc są dalekie od oczekiwanych, ale człowiek chory cierpiący, czasem porzucony przez najbliższych nie zawsze potrafi panować nad emocjami i pielęgniarka musi umieć opanowywać takie sytuacje wykorzystując swoją wiedzę, doświadczenie. Musi wykazywać się dużą odpornością psychiczną. Nie każdy nadaje się do tego zawodu. Samo wykształcenie nie wystarczy żeby być dobrą pielęgniarką czy pielęgniarzem. O wiele łatwiej wykonywać zawody gdzie mamy kontakt z ludźmi zdrowymi, gdzie nie mamy częstego kontaktu z przechodzeniem ludzi w różnym wieku na drugą stronę.

#25  2018.11.18 18:11:57 ~Teresa

Jakim tupetem wykazują się ratownicy czy ratowniczki w SOR to szkoda mówić ja przypielam czepek do mundurka żeby pacjent wiedział że jestem pielęgniarka bo czasem mi wstyd za moje koleżanki ratowniczki .za ich zwroty do ludzi starszych chorych oni nie odróżniają kto pielęgniarka a kto ratownik myślę że ktoś kto pozwolił ratowniczkom bo głównie to kobiety tam pracują opiekować się chorymi w Sor .pacjentami na łóżkach to był zły pomysł nikt ich nie uczył pielęgnacji i podejścia do ludzi chorych lezacych

#26  2018.11.18 18:25:10 ~Do 20#

Kiedyś był inny system nauczania, chcąc wykonywać zawód pielęgniarki kończyło się LM lub SM, więc dlaczego wyzywasz od głąbów, tak samo musiałyśmy się uczyć jak dzisiaj na studiach, wiem to bo ukończyłam studia, a wiele lat temu LM

#27  2018.11.18 18:46:52 ~Młoda

Moim zdaniem pielęgniarki powinny zrobić ja policjanci. W całej Polsce naraz pójść na zwolnienia, pielęgniarka w Polsce to uważana jest za byle kogo a tak naprawdę to ona spędza cały czas z pacjentem , ten mimno wszystko potrafi mieszać z błotem. Jakby w całej Polsce pielęgniarki odeszły od łóżek to może rząd by wkoncu zobaczył że nas brakuje i nikt nawet Ukrainki nie zastąpi bo Ukraińcy szukają dalej pracy niż Polska

#28  2018.11.18 20:17:51 ~Pielęgniar

Nie spierajcie sie o wykształcenie Panie skończyły Mg. sa wykształcone a te panie z 30 lub 40 letnim stażem maja duży okres pracy i te panie i te panie zasługują godziwe wynagrodzenie Pan Minister Zdrowia powinien przekazac jednakowo pieniądze do funduszu A fundusz powinien sam zrobić widełki i podzielic jednakowo pielegniarkom A ni jeszcze dyrektorom placowek a oni dziela jak chca Tak nie powinno byc My pielęgniarki chcemy uczciwie to co nam się nalezy 1100 zl brutto Ani żeby nam szefostwo zabralo to co nasze

#29  2018.11.18 20:36:46 ~A**?

Ciekawe Czy fundusz przekazał pieniadze na wszystkie przychodnie i ośrodki po 1100zl dla pielegniarek w powiecie zamojskim Jak się dowiedzieć

#30  2018.11.18 21:28:16 ~ja do 11

Zrób magisterkę, studia, kursy a otrzymasz dodatek. Dla chcącego nic trudnego!

#31  2018.11.18 22:35:41 ~Sia do 30

Nie zawsze otrzymuje się "coś " za wykształcenie . Pracuję 25 lat, LM, potem, studia , specjalizacja, kursy. Zarabiam 20 zł. więcej od koleżanek po licencjacie , które pracują drugi miesiąc w zawodzie. Ale przecież nie one o tym decydują, dobrze, że wszystkie zaczynamy godnie zarabiać. Co do pracy moich młodszych koleżanek no cóż, muszą nabyć doświadczenia a to wymaga czasu. One starają się wdrożyć, my starsze im pomagać. Przecież są przyszłością naszego zawodu. Mnie kiedyś również starsze koleżanki pomogły wdrożyć się w pracę w oddziale.

#32  2018.11.18 22:44:48 ~Pielegniar

I znów o zgrozo drogie koleżanki kłócą się o wukształcenie.a może by tak ruszyć 4 litery na warszawę i coś zmienić? . Tak dyrektorzy wszystkie z nas oszukali. U mnie w pracy również.niestety nie znamy przepisów Panie tzw Związkowe mają niepisane umowy z dyrekcją i chcąc utrzy.ać stołe i żyć z naszych składek idą na każdy układ wciskając nam ciemnotę. Najwiekszy żal należy mieć do OIPiP to one podpisały porozumienie z NFZ którego brzmienie pozwala na pewną dowolność rozdysponowania pieniędzy prze dyrektorów.my byłyśmy w oodziale NFZ z zapytaniem o wysokośc przelewanej kwoty na każdy wakat pielęgniarki czy położnej SZOK.oni pieniądze przelewają reszta ich nie interesuje. Jeśli Związki Zawodowe za zgodą personelu podpiszą ugodę porozumienie czy tez zawiadomienie z Dyrekcja to równocześnie przyjmujemy warunki dyrekcji a zrzekamy się tego co oferuje nam NFZ. Tyle w temacie artykułu drogie koleżanki Dziękuję za uwagę Pielęgniarka bez MAGISTRA.

#33  2018.11.19 05:35:10 ~Do#32

Zapoznaj się z zasadami dot. przekazywania pieniędzy przez NFZ i podziału ich przez pracodawcę. Jest to temat całkiem dla Ciebie nieznany - stąd same bzdury o jakichś zwrotach do NFZ i wakatach. A magistra do tego nie potrzeba, choć może się przydać.

#34  2018.11.19 10:25:32 ~Ja do 31

Ja też jestem po LM, mam mgr, specjalizację, wiele kursów oraz staż pracy ponad 35 lat a dałam odpowiedź nr 11. Jak ona zrobi to co ja mam niech otrzymuje takie samo wynagrodzenie jak wszystkie!

#35  2018.11.19 11:28:32 ~Jagoda 100

W Lęborku puki co nie dostajemy podwyżki,to jest absurd,na remont szpitala są pieniądze a dla nas niema nic .

#36  2018.11.19 11:37:17 ~Kaila10

Zgadzam się powinny być w szpitalach kontrolę co do wypłacania podwyżki NFZ.

#37  2018.11.19 13:29:03 ~uuu

Kol. 34 a czym twoja praca na takim samym stanowisku i obowiązkami wyróżnia się od kol. bez tytułu. mgr. I powinno byc - wymagane na danym stanowisku. Tytuły o niczym nie świadczą o czym często przekonuje się w pracy.

#38  2018.11.19 14:01:20 ~Pielęgniar

Moje drogie panie.Twierdzicie że za wyższe wykształcenie należy się wyższa pensja Nie zgadzam się z Wami.Mój znajomy magister ekonomii zasuwa w Biedronce na kasie.Ta sama praca to samo wynagrodzenie.

#39  2018.11.19 16:37:46 ~ja do 37

Przypominam kol. 37 o OBOWIĄZKU aktualizacji wiedzy, co ja i moje koleżanki robią. I są wymagane na danym stanowisku

#40  2018.11.19 18:02:25 ~Do 39

Pani mgr, o tym obowiązku wiemy i go wypełniamy. Aktualizacja wiedzy to szkolenia, kursy, specjalizacje.Mimo "wykształcenia" coś jednak nie klika.

#41  2018.11.19 19:16:23 ~Piele.

Mam prośbę może mi ktoś napisać czy pracując jako pielęgniarka w POZ jako pielęgniarka praktyki nie mająca aktywnych list pacjentów otrzymala podwyżke w kw 110

#42  2018.11.19 20:37:28 ~Plg

Już wcześniej pisałam.Pracuję w POZ na zlecenie.Otóż koleżanki pracujące na działalności zostały przy dodatku brutto,brutto.Koleżanki na umowie o pracę 1100 do podstawy.Na zleceniu równoważnik.Natomiast w szpitalu gdzie pracuję na zmianach ,cały etat ,do podstawy 1100zł.Od tego wzrosły wysługa ,noce i świąteczne.Natomiast koleżanki,które pracują na jedną zmianę mając tyle lat pracy co ja -30 oprócz 1100 dodatek wyrównawczy obok poborów.

#43  2018.11.19 20:47:16 ~Pielęg.

Dziękuję za odpowiedz.To mnie utwierdza w przekonaniu że możemy walczyć o swoie.Pozdrawiam

#44  2018.11.19 21:10:05 ~Do 42#

Koleżanko napisałaś, że pracujące na jedną zmianę z 30 letnim stażem otrzymały 1100 do podstawy i jeszcze dodatek wyrównawczy. Napewno? Ja pracuję w dużej przychodni specjalistycznej i dostałam tylko 1100 do podstawy i mam 30 lat pracy

#45  2018.11.20 02:58:43 ~Plg

Otóż tłumaczę dlaczego plus dodatek.To jest uzupełnienie poborów .Gdyby nie dostały dodatku , to po podwyżce otrzymałyby mniej pieniędzy niż miałyby dostawać dodatek brutto,brutto ,który nam zabrano.Dwa razy dostały już pobory z podwyżką i obok dodatek wyrównawczy .Każdego miesiąca może być inny.Natomiast młode plg po studiach,które nie mają stażu a mają nocki i świąteczne też mają dodatek obok poborów.To jest około 200 -300zł.

#46  2018.11.20 03:12:01 ~45

Jeszcze prościej wytłumaczę .Być może nie masz żadnego dodatku, bo wcześniejsze zasadnicze miałaś wyższe.Teraz po wyliczeniu wysługi dostajesz więcej niż miałabyś dostawać dodatek zembalowy. Po 4 transzy wyniósłby ok.930 zł.na czysto.Możesz sobie przeliczyć.

#47  2018.11.20 06:16:49 ~Do 46 #

Moja podstawa przed podwyżką to 2570 zł, może koleżanki miały niższą podstawę niż ja, a może dyrektor nas okradł, bo raptem pozostałym zawodom dał po 400 zł podwyżki, gdzie od 10 lat u mnie nie było podwyżek

#48  2018.11.20 08:19:24 ~bis

1100 do podstawy ? Jedno rozporzadzenie a rózne interpretacje .U nas dali jako dodatek obok .O co tu chodzi?

#49  2018.11.20 18:33:15 ~Do 45

Niestety ja nie dostałam takiego dodatku, pracuję w dużym szpitalu w dużym mieście,na tzw "ósemki". W tym miesiącu jeszcze nie dostałam tych pieniędzy, bo dalej dostajemy je obok mimo angażu większego o 1100 zl Jak jest u Was?

#50  2018.11.20 20:13:53 ~Plg

DO 47 My miałyśmy mniejszą podstawę Dokładnie 2139.Po podwyżce 3230. Z takiej kwoty naliczane są pochodne.

#51  2018.11.20 20:15:34 ~Plh

Poprawka 3239.

#52  2018.11.20 21:16:03 ~Do 50 #

To może dlatego nie należy mi się dodatek. Dziękuję bardzo za informacje i pozdrawiam. A tak na marginesie to kiepską macie tą podstawę pracując w szpitalu, przecież na oddziale to jest bardzo dużo pracy. Życzę wam żebyście zarabiały więcej, dużo więcej

#53  2018.11.20 22:59:40 ~Pielegniar

A ja,jako pielegniarka praktyki w poz ,dostalam 85 zł podwyżki. Chyba przeskoczyłam wszystkie koleżanki pielegniarki. Nie chcę już słuchać o żadnych podwyżkach

#54  2018.11.21 23:50:40 ~Plg

Do 53.Dziękuję.Źyczę powodzenia.

#55  2018.11.23 20:01:50 ~Plg

Ja jako pielęgniarka praktyki nie dostałam ani złotówki. Podobno wszystkie pieniądze bierze pielęgniarka środowiskowa będąca na kontrakcie indywidualnym z NFZ. Takie jest tłumaczenie szefowej. Jaka jest prawda. Gdzie mogę to sprawdzić bo na wyjaśnienie w NFZ chyba nie bardzo można liczyć. Pielęgniarki w POZ są pozostawione same sobie. Nie mamy się do kogo zwrócić o pomoc. Sama pod wiatr nie nadmucham.

#56  2018.11.26 12:40:06 ~56

Nasze wynagrodzenie jest takie jak nasza pozycja w społeczeństwie,same sobie na to pozwoliłyśmy, może z tym coś zrobić tu żaden magister nie ma znaczenia

#57  2019.04.25 14:08:20 ewacbr

Mam pytanie Pracuje w szpitalu gdzie nie włączyli nam dodatku do podstawy tylko wypłacaja go w całości jako dodatek a zasadnicze mam 2450 zł Dostałam nawet informację z wyszczególnieniem ile mam podstawy do podpisania Proszę powiedzieć mi gdzie to możemy zgłosić i w jaki sposób nadmienie że związki zawodowe nie są zainteresowane tematem.

Dodaj komentarz