Nowe normy. Pielęgniarka: Jak ma być lżej, skoro na 3 pielęgniarki pracujące na odcinku przypada 5-6 lekarzy zlecających.

Pielęgniarki o nowych normach zatrudnienia.

Nowe normy. Pielęgniarka: Jak ma być lżej, skoro na 3 pielęgniarki

pracujące na odcinku przypada 5-6 lekarzy zlecających.

Komentarze na pielegniarki.info.pl

Zobacz także: Krótki filmik o nowych normach zatrudnienia pielęgniarek. 

- Jak ma być lżej, skoro na 3 pielęgniarki pracujące na odcinku przypada 5-6 lekarzy zlecających. Mogę mieć i 9-10 pacjentów (niby to nie dużo ), jak przyjdzie do realizacji zleceń plus zapotrzebowanie pacjentów, nie starcza mi czasu do ich realizacji. Nigdy nie będzie lepiej, czy zmniejszą ilość łóżek, to będzie to samo, albo gorzej. Na zachowawczych wprowadzają sale intensywnej opieki dla kilku pacjentów. Tylko, że na OIT są 4 pielęgniarki na kilku pacjentów, na zachowawczych będzie sala reanimacyjna plus pozostali pacjenci. Oni nie milczą, nie śpią, oni żądają i to już. Czy nasze Panie i MZ pomyślało o tym, zapewne nie, natomiast dyrekcja tak.  

- U mnie na 60 łóżkowym oddziale brakuje 10 pielęgniarek (pełnych etatów) - po wprowadzeniu norm! Zapieprzamy na 12 godzinnych dyżurach we 3 plus w czarne dni opiekun. MASAKRA! A gdyby przyszła do pracy jakaś emerytka to byłby luksus! 90 % osoby leżące! GERIATRIA z lekarzem, który chce wdrożyć standardy interny z OIOM -em!  
 
- Nic innego nie pozostało tylko na gorąco wzywać Inspekcję pracy. Chyba sprawdzić będą musieli. Może to zadziała? Jestem przerażona.  
 
- Woj.śląskie - czekamy cierpliwie na wprowadzenie norm. Wg wskaźnika 0,6 na naszym oddziale brakuje 8 pielęgniarek. 
 
 

Zobacz komentowany artykuł: Dobra zmiana nie dała pieniędzy na nowe normy zatrudnienia pielęgniarek. Więc dyrektorzy... likwidują szpitalne łóżka!


Przeczytaj również:

 

Nasza dyrekcja zmniejszyła liczbę pielęgniarek na zmianie.

Gdy wspomniono o nowych normach to powiedzieli,

że zobaczą co powie kontrola!

Komentarze na pielegniarki.info.pl

- Nasza dyrekcja ma w nosie normy, co po niektórym oddziałowym oddziałów zabiegowych z grafiku nakazała skreślić czwartą na dniówce a trzecią na nocce. A gdy zapytały o normy i kontrolę, która może to sprawdzić - to dyrekcja odpowiedziała, że będą się martwić jak zostaną skontrolowani. 

- Jeżeli chodzi o likwidację łóżek szpitalnych to czysta fikcja. Pewnie wszędzie jest podobnie - znikają na papierze a w rzeczywistości stoją tam gdzie stały. Ktoś musi jednak być winny czyli PIELĘGNIARKI! Społeczeństwo musi otrzymać, kozła ofiarnego ". Od 20 lat wiedziałyśmy, że do tego dojdzie - kolejne rządy to jednak lekceważyły i mamy efekty. Muszę się za to wziąć znowu Związki Zawodowe aby te łóżka naprawdę zniknęły albo zatrudniono dodatkowe osoby.  

- Ja pracuje na SOR, śląskie, niedawno był u nas minister, wszystko było pięknie! Ale jakoś nikt nie zauważył, że ten cudowny, nowoczesny SOR ma 1! pielęgniarkę na dyżurze. KPINA! Nasze prośby o lepszą obsadę gasi się w zarodku. Walka z wiatrakami i kogo prosić o pomoc?

Zobacz komentowany artykuł: Dobra zmiana nie dała pieniędzy na nowe normy zatrudnienia pielęgniarek. Więc dyrektorzy... likwidują szpitalne łóżka!


Zatrudnienie dodatkowo 40 pielęgniarek

(aby spełnić nowe normy zatrudnienia)

kosztowało by szpital 6 mln rocznie.

www.naszraciborz.pl

W szpitalu przy Gamowskiej rozpoczęto przygotowania do ograniczenia liczby łóżek w związku z nowymi normami zatrudnienia pielęgniarek. Oznacza to, że lecznica powinna zatrudnić odpowiednią grupę pielęgniarek na obsadzenie obecnej liczby łóżek, a nie w odniesieniu do łóżek efektywnych, czyli tych zajmowanych przez pacjentów. Obecnie w raciborskim szpitalu obłożenie efektywne wynosi około 60%. – Zatrudnienie pielęgniarek miałoby się odbywać w oparciu o obecny kontrakt. Biorąc pod uwagę obecną ilość łóżek, musielibyśmy zatrudnić około czterdziestu nowych pielęgniarek. Niestety, takiej ilości nie ma na rynku, a nawet jeśli by były, to kosztowałoby nas do dodatkowo około 6 milionów złotych – powiedział dyrektor Rudnik. Dyrektor dodał jednak, że ciągle ma nadzieję, że Ministerstwo Zdrowia wycofa się z tego pomysłu.

Zobacz także: Nowe normy. Pielęgniarka: Jak ma być lżej, skoro na 3 pielęgniarki pracujące na odcinku przypada 5-6 lekarzy zlecających.

źródło: www.naszraciborz.pl

Czytaj cały powyższy artykuł prasowy: Raciborski szpital zredukuje liczbę łóżek


Wywiad z dyrektorem szpitala. Normy zatrudnienia pielęgniarek?

Zmieniamy organizacje pracy na okulistyce. Pacjenci nie będą

leżeć na łóżkach tylko na fotelach. GENIALNY POMYSŁ!


Aktualności według działów - Nowe normy zatrudnienia pielęgniarek.

Sukces wprowadzenia nowych norm zatrudnienia pielęgniarek. Konferencja wojewody: zlikwidowano 339 łóżek.

Dyrektor: w związku z nowymi normami zatrudnienia będą w naszym szpitalu "przeniesienia pielęgniarek między oddziałami".

Zatrudnienie dodatkowo 40 pielęgniarek (aby spełnić nowe normy zatrudnienia) kosztowałoby szpital 6 mln rocznie.

Nasza dyrekcja zmniejszyła liczbę pielęgniarek na zmianie. Gdy wspomniono o nowych normach to powiedzieli, że zobaczą co powie kontrola!

Komentarze użytkowników

#1  2019.01.07 15:41:17 ~JpJ

Na oddziale pediatrycznym - zachowawczym 14 łóżkowym, jednoosoboew dyżury. Czasem we dwie. To są normy zatrudnienia?

#2  2019.01.07 15:52:57 ~Pielęgniar

Ja pracuje na oddziale chirurgicznym gdzie na 19 łóżek jest jedna pielęgniarka na dyżurze nocnym, często jest tak że pacjentów jest więcej , i wiadomo jak to na chirurgii, często zdarza się że mamy pacjentów operowanych w nocy, przyjęcia chorych nocne, i czasami do tego przetaczanie krwi i za to wszystko odpowiada jedna pielęgniarka .

#3  2019.01.07 16:32:44 ~Fizjo

Nie macie lekko ale niestety cała służba zdrowia kuleje. Niezadowalające zarobki , brak personelu , braki sprzętu i ludzie którzy myślą że są sami na oddziale i wszystko im się należy. Najlepiej jak pacjent wie lepiej od nad.

#4  2019.01.07 17:21:28 ~Plg

Jestem pielęgniarką,pracuję na oddz. płucnym.Nie dziwię się pacjentom ,ani ich rodzinom ,że mają do nas żal.Jeżeli pacjent zgłasza,że jestem mokry,natomiast plg mówi proszę poczekać obecnie nie mogę,i w tym czasie leci na zdjęcie,usg czy echo.Wraca następne zlecenie :krew citowa albo przyjęcie.Ani chory ,ani rodzina nie rozumie,że ja naprawdę nie mogę.Lekarze gonią przyjmij bo chcę pisać zlecenia.Zanieś badania bo dzisiaj chcę wypis zrobić .Kogo mamy więc słuchać,sumienia? Zapewniam ,że moja kariera zawodowa szybko by się skończyła.

#5  2019.01.07 17:21:59 ~!

25-30 CHORYCH, JEDNA PIELĘGNIARKA W NOCY, INTARNISTYCZNY, BYWA ,ŻE BEZ SALOWEJ. NIE, NIE JUŻ NIE PRACUJĘ. ALE INNE SIĘ MORDUJĄ I ODPOWIADAJĄ ZA "OPIEKĘ".

#6  2019.01.07 18:51:51 ~Agnieszka

Niby oddział lekki - rehabilitacja neurologiczne. 20 pacjentów. W dzień i w nocy pojedyncze dyżury. Padaczki na porządku dziennym. Pytam się kiedy przyjdzie dobra zmiana.

#7  2019.01.07 19:26:47 ~Ja

Kiedy prawie 40 lat temu podejmowalam prace na 1 lekarza przypadaly 2 pielegniarki

#8  2019.01.07 19:32:56 ~Obserwator

Mam mamę na oddziale rehabilit.Myślę,że wyżej nie pisała pielęgniarka. Jestem u mamy codziennie.Czynności pielęgnacyjne przy mamie wykonuję sama.Wiem,że to jest kropla w morzu.Na tym oddziale są 3 pielęgniarki.Boże jak ja im współczuję.Za żadne pieniądze nie chciałabym takiej pracy.Chwała im za to.Szanujmy je.

#9  2019.01.07 19:35:40 ~Plgdo7

Dzisiaj 2/1 pielęgniarkę plus ordynator.

#10  2019.01.07 19:41:31 ~#

Rehabilitacja neurologiczna lekki oddział?

#11  2019.01.07 19:55:01 ~Piel.do 4

To zrozumiałe ze skargi i żale kierują do tego kto jest pod ręką i bezpośrednio odpowiada za pielęgnację , Ale ja bym ich zachęcała, zeby równocześnie te same żale i skargi zanosili do oddziałowej , ordynatora i dyrektora.

#12  2019.01.07 19:57:48 ~Opiekun me

Na oddziałach przy chorych wszystkie pielęgnacyjne czynności i opiekuńcze wykonuje opiekun medyczny.tez ciężko pracujemy ale o nas się zapomina.tylko pielęgniarki i pielęgniarki.juz słuchać nie można wiecznych narzekań.

#13  2019.01.07 20:32:44 ~Do 11

U nas tak właśnie jest najpierw tłumaczy się oddziałowa. Jest oddziałową więc niech się tłumaczy.

#14  2019.01.07 20:58:19 ~ebtbo

Pracuję na psychiatrii 65 pacjentów 2 pielęgniarki na dyżurze nocnym. Norm dla naszych oddziałów nie ma. Pozdrawiam

#15  2019.01.07 21:43:47 ~Xd

Teraz może ruszy tą pustą główką GENIUSZ który szkoły pozsmykał LM studium Pielęgniarskie chciał po studiach i mgr. Tylko Geniusz nie pomyślał Że Polska jest za biedna na taki mgr.ski personel i teraz jego braki i co geniusz na tooo? To był najgorszy błąd geniuszu!

#16  2019.01.07 21:46:29 ~Do

NO TAK A TERAZ PIENIĄŻKÓW NA ZORGANIZOWANIE TAKICH SZKÓŁ BRAK I NAJLEPIEJ ZNISZCZYĆ TO CO BYŁO ALE NAPRAWIĆ JUZ NIE TERAZ ŁÓŻKA WYJEŻDŻAJĄ CIEKAWE CO JESZCZE ? STRACH TU CHOROWAĆ

#17  2019.01.07 21:47:57 ~Do

Otwieraj te LM i będziesz miał personel nie każdego stać dzieciaka na studia wysłać

#18  2019.01.07 21:51:25 ~Do

Ten kto te szkoły pozamykał ma tok myślenia ważne co jest dziś nie ważne co jutro .niestety

#19  2019.01.07 21:52:00 ~Morisek

Na oddziale 3 pielęgniarki robotnice i dwie panie oddziałowe(królowa i przydupas) zamknięte w gabinecie. Spróbuj się odezwać, to wylatujesz robić "karierę".

#20  2019.01.07 21:53:13 ~Gość

Będzie samoopieka w domu

#21  2019.01.07 21:55:30 ~Do18

Zgodzę się z 18 brak pomysłu na przyszłość jakiegokolwiek planu ale pozamykać!

#22  2019.01.07 21:57:08 ~Xd

Teraz na oddziale zapieprzają pielegniarki i opiekunki Ostrooooo!

#23  2019.01.07 22:01:49 ~Do

Oni nie mają planu na tak duży problem gdzie powinien być priorytetem ludzie my jesteśmy za murzynami a z 18 się zgodzę w 100%

#24  2019.01.07 22:10:45 ~Xd

Wymogi studia a kto nam później za to zapłaci

#25  2019.01.07 22:15:24 ~Anna

U nas podobnie. Oddzialowa bez wyższego wykształcenia, emerytka na etacie ,z demencja , nic nie potrafi zmienić, ani wywalczyć dla pielęgniarek. Nie pomaga. Ale taka im pasuje tzn. ordynatorowi, dyrekcji. Kpina

#26  2019.01.07 22:17:28 ~Do 12

Jestem pielęgniarką.Tak zgadzam się normy zatrudnienia dla opiekunów medycznych tak.Tylko. Nie potrzeba tyle złości.Przecież gdy zmniejszy się liczba łóżek to opiekun też będzie miał lżej.Bo liczby pielęgniarek nikt nie zwiększy.To nierealne.

#27  2019.01.07 22:22:09 ~do 19.

To jeszcze nieźle. Standard to 2 / 2 - robotnice / trutnie (królowa i przydupas ) . Non stop wylatujesz z sali /na salę. Nawet nie próbujesz się odzywać bo czasu nie ma. . . . I dziwią się ludzie ,że robotnice takie kąśliwe bywają.

#28  2019.01.07 22:25:24 ~do 25

Hmmm,no nie wiem, lepiej mieć starą dementywną czy młodą pamiętliwą.

#29  2019.01.07 22:34:55 ~piel

Opiekun medyczny w polskich szpitalach jest prawie jak Yeti - każda pielęgniarka o nim słyszała niewiele go widziało.

#30  2019.01.07 23:19:19 ~do 17

Czy dawniej każdego było stać aby dziecko ukończyło podstawówkę 3 stopnia, 4 letnie gimnazjum i dopiero 3 letnie liceum?

#31  2019.01.07 23:24:10 ~do#29

A no właśnie, Ustawa o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r. ma moc na wszystkie resorty w Polsce.

#32  2019.01.07 23:47:05 ~Plg

U nas na zmianie przeważnie 3 plg.Na pytanie czy zatrudnią Panią opiekunkę,odpowiedź była krótka.Jeżeli zatrudnią opiekunki zwolnią pielęgniarki.Po takiej odpowiedzi robi się słabo.Sobota,niedziela,święta nie mamy nawet sanitariusza.Kiedy ma urlop w zastępstwie nikogo nie przysyłają.Robimy swoją robotę i za sanitariusza.Sekretarka chora na urlopie, zastępuje ją pielęgniarka Czy jesteśmy dziewczynkami do bicia ? Próbowano zmusić nas do sprzątania.Nie udało się.Brudy zakrywałyśmy ligniną.To jest cała prawda o polskim pielęgniarstwie.Wałkujemy na okrągło jakie to mamy wykształcenie.Zacznijmy pisać co dzieje się w oddziałach.Jaka jest rzeczywistość od wewnątrz.Może do kogoś w końcu dotrze.

#33  2019.01.08 08:31:48 ~Szczęśliwa

Pracowałam 40 lat w zawodzie pieleg. I jestem szczęśliwa , że już nie muszę, choć dałabym pewnie radę. Czytając poprzednie wypowiedzi wspominam jak to było. Koleżanki nie wymyślają. Nie raz prosilysmy o zatrudnienie opiekunki lub sanitariusza do pomocy, bez skutku.Co pomoże likwidacja łóżek jak będą dostawki gdzie się da.

#34  2019.01.08 10:03:59 ~Agnieszka

U nas tez na oddziale wewnetrznym jest sala Intensywnego Nadzoru wiemy co to znaczy a pielegniarka oprocz tej sali zajmuje sie jeszcze 5 salami. Czy to jest normalne.

#35  2019.01.08 11:03:41 ~Gosia

Nie rozumiem dlaczego na psychiatrii nie ma norm? Może mi ktoś powiedzieć?

#36  2019.01.08 11:16:26 ~Piel

Najlepiej otworzyc LM naprodukowac wolow roboczych ktore o nic nie beda sie upominac i na ktorych wszyscy beda jezdzic jak na lysej kobyle z piwrotem wrocic do pan lekarz i sluzaca pielegniarka

#37  2019.01.08 14:24:40 ~Rzeczywist

Nie trzeba powrotu LM jeszcze trochę jak będzie to kierunek tzw . zamawiany to uczelnie wyższe takie będą produkować o ile młode zechcą studiować.W moim mieście kolejna prywatna uczelnia otworzyła pielęgniarstwo i kusi stypendiami .

#38  2019.01.08 19:33:24 ~Plg

Do 12.Mówi Pani opiekunki,a ja nie wiem kim są te panie.Pracuję wiele lat,nigdy nie miałyśmy na oddz. opikunów.

#39  2019.01.09 18:30:31 ~do 36 i 37

Produkcję wołów roboczych zintensyfikowano od ubiegłego roku. Prawie w każdej gminie licencjat pielęgniarstwa. Obawiam się ze wielu młodych nabierze się na te parę groszy stypendium a potem jasyr- na parę lat przyspawanie do łóżka chorego . I obudzą się z ręką w nocniku - również dosłownie.

#40  2019.01.13 11:20:57 ~kasia

Pani przewodnicząca izb pielęgniarskich opowiada bzdury w programie telewizyjnym , ze normy które w tym roku weszły obowiązują już prawie 20 lat .Chcemy wiedzieć co robiły izby przez tyle lat ze tolerują patologię na oddziałach w postaci tak niskich obsad pielęgniarskich .Lansowanie się tylko przed wyborami to nie w porządku , celebrytów mamy dosyć.

Dodaj komentarz