Szefowa pań w czepkach opowiada w audycji radiowej: "pielęgniarki nie są przypisane do oddziałów. Ogólnie szpitale zatrudniają pielęgniarkę na szpital. Jest więc możliwość przesuwania pomiędzy oddziałami".

Nowe normy zatrudnienia pielęgniarek.


Szefowa pań w czepkach: "pielęgniarki nie są przypisane do

oddziałów. Ogólnie szpitale zatrudniają pielęgniarkę na szpital.

Jest więc możliwość przesuwania pomiędzy oddziałami".

Posłuchaj audycji radiowej:

Jest sprawa: normy zatrudnienia pielęgniarek

W szpitalach likwidują łóżka, by sprostać nowych normom zatrudnienia pielęgniarek. Ale czy rachunki matematyczne sprawią, że w placówkach personel medyczny będzie bardziej liczny? Czy możemy być spokojni, że w przyszłości nie zabraknie pielęgniarek?

W audycji „Jest sprawa” gośćmi byli Jarosław Rosłon – dyrektor Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie oraz Krystyna Ptok – Przewodnicząca Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych.

Posłuchaj o czym opowiada pani Ptok szefowa związku pielęgniarek - słuchaj tutaj


Przeczytaj również:
 

Wywiad z dyrektorem szpitala. Normy zatrudnienia pielęgniarek?

Zmieniamy organizacje pracy na okulistyce. Pacjenci nie będą

leżeć na łóżkach tylko na fotelach. GENIALNY POMYSŁ!


Zmiana współczynników pracy.

Pielęgniarko! Czy w twój  pracodawca zmienił współczynniki pracy w grupie zawodowej pielęgniarek i położnych.

Czy pielęgniarko zyskałaś finansowo? Ile?

Prezydent w dniu 3 października podpisał ustawę  z dnia 13 września 2018 r. o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmiotach leczniczych oraz ustawy o zmianie ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz niektórych innych ustaw.

Podpisana ustawa zawiera nowy podział pielęgniarek i położnych na grupy.

Poprzedni podział pielęgniarek i położnych był następujący:

Podział pielęgniarek i położnych w podpisanej przez prezydenta ustawie jest następujący:

Kiedy powyższy podział pielęgniarek i położnych wszedł w życie?

Ustawa podpisana przez prezydenta, została ogłoszona w Dzienniku Ustaw w dniu 10 październia 2018 r.

Zobacz ustawę w Dzienniku Ustaw.

Wejście jej w życie "nastąpiło po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia".

Wobec powyższego nowy podział pielęgniarek i położnych wszedł w życie 25 października 2018 r.

Co musieli zrobić pracodawcy, kiedy ustawa weszła w życie? 

Pracodawcy musieli zawrzeć ze związkiem zawodowym pielęgniarek i położnych porozumienie uwzględniające nowy podział pielęgniarek na grupy oraz nowe współczynniki pracy, w terminie jednego miesiąca od wejścia w życie przedmiotowej ustawy, czyli do 24 listopada 2018 r.

Poniżej cytuję ustawę w części omawianej kwestii: 

Art. 3. 1. Pierwsze porozumienie, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, w zakresie pracowników działalności podstawowej, innych niż pracownicy wykonujący zawód medyczny, oraz pielęgniarek i położnych w zakresie zmiany ich współczynników pracy, zawiera się w terminie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

Jak pracodawcy oraz związki zawodowe pielęgniarek wywiązały się z powyższego obowiązku? 

Mariusz Mielcarek   

Więcej informacji w sprawie:

INFORMATOR - nowa siatka płac pielęgniarek i położnych 2018


Zatrudnienie dodatkowo 40 pielęgniarek
(aby spełnić nowe normy 
zatrudnienia)
kosztowało by szpital 6 mln rocznie. 

www.naszraciborz.pl

W szpitalu przy Gamowskiej rozpoczęto przygotowania do ograniczenia liczby łóżek w związku z nowymi normami zatrudnienia pielęgniarek. Oznacza to, że lecznica powinna zatrudnić odpowiednią grupę pielęgniarek na obsadzenie obecnej liczby łóżek, a nie w odniesieniu do łóżek efektywnych, czyli tych zajmowanych przez pacjentów. Obecnie w raciborskim szpitalu obłożenie efektywne wynosi około 60%. – Zatrudnienie pielęgniarek miałoby się odbywać w oparciu o obecny kontrakt. Biorąc pod uwagę obecną ilość łóżek, musielibyśmy zatrudnić około czterdziestu nowych pielęgniarek. Niestety, takiej ilości nie ma na rynku, a nawet jeśli by były, to kosztowałoby nas do dodatkowo około 6 milionów złotych – powiedział dyrektor Rudnik. Dyrektor dodał jednak, że ciągle ma nadzieję, że Ministerstwo Zdrowia wycofa się z tego pomysłu.

źródło: www.naszraciborz.pl

Czytaj cały powyższy artykuł prasowy: Raciborski szpital zredukuje liczbę łóżek


Aktualności według działów - Nowe normy zatrudnienia pielęgniarek.

Sukces wprowadzenia nowych norm zatrudnienia pielęgniarek. Konferencja wojewody: zlikwidowano 339 łóżek.

Dyrektor: w związku z nowymi normami zatrudnienia będą w naszym szpitalu "przeniesienia pielęgniarek między oddziałami".

Zatrudnienie dodatkowo 40 pielęgniarek (aby spełnić nowe normy zatrudnienia) kosztowałoby szpital 6 mln rocznie.

Nasza dyrekcja zmniejszyła liczbę pielęgniarek na zmianie. Gdy wspomniono o nowych normach to powiedzieli, że zobaczą co powie kontrola!

Pielęgniarka pyta: A jak mają się te nowe normy zatrudnienia do oddziału zabiegowego 16 łóżkowego, gdzie na etacie pracuje tylko 5 pielęgniarek, a reszta na umowach zlecenie?

Krótki filmik o nowych normach zatrudnienia pielęgniarek.

Wideo wywiad z dyrektorem szpitala. Normy zatrudnienia pielęgniarek? Zmieniamy organizacje pracy na okulistyce. Pacjenci nie będą leżeć na łóżkach tylko na fotelach. GENIALNY POMYSŁ!



 

Komentarze użytkowników

#1  2019.01.08 11:48:23 ~Piel

Pielęgniarka to mebel, można ją przestawiać tam gdzie się komu podoba, nie pytając ją o zdanie - z oddziału na oddział, pielęgniarce to wszystko jedno gdzie pracuje i z kim pracuje. Te stare flądry może by tak już wypieprzyć z izb i posłać na oddział do roboty, bo już im się w du*ch poprzewracało

#2  2019.01.08 12:49:55 ~a_

Wysłuchałam audycji do końca i jak zwykle pojawiła się kwestia wyższego wykształcenia pielęgniarek. Pan dyrektor NIC nie rozumie, naiwnie myśli, że młodziutkie kobiety będą pędzić na złamanie karku do liceum med. :d Podobnie myślała słuchaczka i opowiadała podobne banialuki, a już ognia do pieca podsypała nasza koleżanka po fachu-pielęgniarka, która nie tylko podważyła /podobnie jak uczestnicy opisani wyżej/ sens wyższego wykształcenia, ale także i umiejętności! Wisienką na torcie była poruszona przez pielęgniarkę kwestia płac, a raczej różnica między pielęgniarką po LM, a mgr pielęgniarstwa. I nieważne jest dla tej Florencji, że jeszcze nikt tych pieniędzy nie widział i pewnie długo nie zobaczy. To jest zdumiewające! Tego typu Florencje muszą się jeszcze dużo nauczyć, ale niech daleko nie szukają. Niech popatrzą na lekarzy: czy oni kiedykolwiek mówili, że kolega zarabia więcej! Nawet jeśli tak było-to NIKT tego nie komentował. Najważniejsza kwestia: dlaczego tak wszystkich/ pacjentów, lekarzy i same pielęgniarki/ boli d*pa, że pielęgniarka ma skończone studia? Zna ktoś odpowiedź? PS>Nie zamierzam uskuteczniać dyskusji pt. która pielęgniarka lepsza, ta po LM , czy ta z mgr. Pytanie jest inne-nie zrozumiałaś/łeś , to nie odpisuj. Postawa p. Ptok do przyjęcia, ale bez fajerwerków, natomiast poziom prowadzącej super.

#3  2019.01.08 13:05:19 ~Piel.

To się po prostu w głowie nie mieści żeby pielęgniarki przenosić z oddziału na oddział jak przedmioty! I kto to mówi ! Od początku było widać że Ptok to będzie prorzadówka i nic nowego dobrego dla środowiska nie zrobi. Deprecjacja zawodowa przybiera na sile. Proszę bardzo a co mówi dyr. CZD w tej rozmowie. On nie widzi zmian w przyroście wiedzy u licencjatek a o magistrach i specjalistkach nawet nie wspominał. Mówił o tym problemie norm z lekceważeniem i że źle wyliczone sa normy. I wg niego powinno się też z wziąść pod uwagę i opiekunów medycznych, którzy zaczęli pracować. A ilu tych opiekunów mamy! Prośba do Stowarzyszenia Pielęgniarek Cyfrowych by zajęły się właśnie takimi sprawami. Historia izb pielegniarskich czy nrpip i schematy ich działalności czy zależności a w związku z tym, przekazywanie tych info pielęgniarkom i pielęgniarzom może poczekać.Zawsze dostęp jest a ta wiedza nie za bardzo do wykorzystania. W szkołach będą płacić trzynastki - m.in. paniom woźnym i sprzątaczkom. W styczniu miały też wymienione wyżej kolejną regulację płac plus 13-tą pensja (a na święta też po 500zl panie otrzymały - pielęgniarki nie wszystkie) to personelowi sprzatajacemu wychodzi coraz lepiej ok. 2, 000 albo i więcej. A pielegniarki o wszystko musi walczyć i dziwić się później że, pani sprzątaczka pyta się i mówi jednocześnie cyt." już chyba dostałyście bo ucichło o was o tych protestach i zwolnieniach lekarskich. ŻENADA. PO PROSTU.

#4  2019.01.08 13:11:08 ~Do 1

Pięknie to pani ujęła . Izby panie oddziałowe wiek emerytalny do domku tak w Tarnowie.Niech stara nomenklatura idzie na zasłużony odpoczynek a młoda kadra niech pracuje.

#5  2019.01.08 13:30:09 ~Ja

Do 2: Ptok a co tu jest do przyjęcia Traktowanie pielegniarek przedmiotowo? Do 3 dobrze napisane. Bardzo dużo winy jest w nas bo byłyśmy i jesteśmy służalcze wobec lekarzy, przełożonych itd. i to niezaleznie od wieku i wykształcenia. Jak pielegniarka może zgodzić się na sprzątanie przychodni? Kiedyś to nigdy nie miało miejsca. W Poznaniu w jednej z przychodni pielęgniarka rozwozi wodę i kubeczki jednorazowe po gabinetach i przy tym ma przyjęty czepek i identyfikator. Jeśli już przejęła takie obowiązki to niech przynajmniej ten czepek i identyfikator zdejmie. Zwyczajnie porażka i wstyd.

#6  2019.01.08 14:00:47 ~Anna

Do 4 i znowu skupienie się na wieku. Jak pielęgniarki lubią bzdety.Tak przyjdą młode i będzie super. Wśród nauczycieli też są starsi i nikt im tego nie wytyka (i w innych zawodach też) Pielęgniarki nie lubią siebie, zwyczajny brak kultury i poziomu. Dziwić się, że dla pielęgniarek brak szacunku. Popieram komentarz 3 i 5 nic dodać nic ująć. Jak można nam było zabrać 13-te pensje?

#7  2019.01.08 14:04:52 ~piel.

A te normy i tak nie będą przestrzegane ( znają naszą słabość ) Ale zostały wykorzystane do likwidacji Łóżek przez Szumowskiego do czego dawno się już przymierzali.Oszczędności tylko na służbie zdrowia jak i jej kopanie od dziesięcioleci.

#8  2019.01.08 14:23:04 ~piel

Lekarze są specjalistami w jednej wąskiej dziedzinie,a pielęgniarki traktuje się jak sprzątaczki które wszędzie dadzą radę,bo w każdym kącie robota taka sama.Zawód zdegradowany do poziomu miotły.

#9  2019.01.08 14:38:25 ~Toja

No właśnie , czy lekarza można przesunąć z oddziału na oddział? No nie , bo on ma przecież wąską wiedzę dotyczącą jednego oddziału a my musimy ogarnąć wszystkie oddziały za marne wynagrodzenia. Nie dajmy się !

#10  2019.01.08 14:54:03 ~do 7

Zgadza się

#11  2019.01.08 15:33:47 ~i ja

Zawód do wyginięcia a rodziny do pampersow

#12  2019.01.08 15:34:56 ~Artur

Dlatego podpisujac nowe umowy nalezy pamietac aby podpisywac umowy na oddzial a nie na szpital, wtedy nie mozna byc przenoszonym. Niektire osoby nowoprzyjmowane o tym nie wiedza i potem jest problem trzeba zawsze negocjowac.

#13  2019.01.08 15:35:23 ~Nurse

Słuchałam audycji do końca i powiem wam tak nie da się tego słuchać.

#14  2019.01.08 15:46:45 ~mgr ze spe

DO 5 .Nie popadaj w skrajność, a co to jest za ujma, że porozwozi wodę do picia? Co innego, gdyby rozwoziła mopy i szmaty do sprzątania, już niektórym w dupie się przewraca. Osobiście wole napić się wody z kubka który przyniosła pielęgniarka niż które by przyniosła pani sprzątająca w brudnych rękawiczkach która akurat skończyła myć toalety. Zastanów się co piszesz? Czy może proponujesz żeby zatrudnić specjalnie "ROZNOSICIELA WODY''?

#15  2019.01.08 16:13:52 ~nie mgr

Oj ty mgr od 7 boleści nie wypisuj bzdur i nie zaniżaj zawodu 5 napisała bardzo dobrze

#16  2019.01.08 16:15:55 ~JA

Do 13 zgadzam się

#17  2019.01.08 16:24:39 ~do 14

A chodzą już chodzą pielęgniarki z mapami. A jak to ujma? Panie sprzątaczki dziś są cenione lepiej od pielegniarek. No bo jeśli mamy takich mgr ze specjalizacją co się w dupach poprzewracało, jakie słownictwo taki poziom! Komentarz nr 7 jak najbardziej popieram

#18  2019.01.08 16:44:56 ~od 17

Oczywiście ze komentarz nr 5 popieram oj mgr ze specjaliz. ojojoj ! a może podły troll?

#19  2019.01.08 16:52:36 ~,,,,....

Wojsko dostaje podwyżki,komentarz był taki "aby młodych zachęcić do pracy w wojsku"Sami widzicie kim dla rządu i wszystkich innych jest zawód pielęgniarki.To kolejna baba garkotłuk.Nie wolno podnieść jej rangi,bo kto będzie służyć wszystkim innym pracownikom w oddziałach,/z góry na dół/.Musi być zastraszona,zahukana.Jak najdalej od tego zawodu.

#20  2019.01.08 16:54:14 ~Kasia

Ale 14 kombinuje jak koń pod górę w szpitalach i w przychodniach są urzędnicy z zaopatrzenia niech swoje 4 litery ruszą dla zdrowia. Pielęgniarka do wody jak służąca a poza tym przy takim deficycie kadrowym pielegniarek w tym zawodzie. A w ogóle kto to napisał to chyba nie zastanawia sie co pisze. Mgr? Mam wątpliwości. A ponadto woda i kubki pakowane są.

#21  2019.01.08 17:02:00 ~do 8

100/ 100 ! ! ! . W sedno !

#22  2019.01.08 17:08:28 ~Ad 8

Czyli izby i izbowe kursy podniosły prestiż polskiego pielęgniarstwa do poziomu miotły.

#23  2019.01.08 17:13:02 ~od 17

Oczywiście miało być z mopami poprawiam

#24  2019.01.08 17:17:31 ~Piel.

Do 5 samo sedno 100/100 konkret i prawda

#25  2019.01.08 17:19:37 ~piel.

Do 7 zgadzam się w pełni od razu tak pomyślałam

#26  2019.01.08 17:57:52 ~Piel

#5 ma rację, a z #14 taki mgr ze spec, jak z koziej d.y trąba

#27  2019.01.08 18:14:37 ~do 22

Coś taka przyspawana do tych izb i ich kursów,włącz samodzielne myślenie,rozejrzyj dookoła,a nie tylko matki- izby kierują twoim losem.

#28  2019.01.08 18:27:52 ~piel

Co warte nasze specjalizacje jak np chirurgiczną można rzucić na internę.

#29  2019.01.08 18:34:26 ~piel.

Wyłożyli kupę kasy na rakiety i mundurowych więc muszą zlikwidować łóżka a winę przerzucić na pielęgniarki którym niedawno - po 10 latach zamrożonych pensji -dali podwyżkę PO STRAJKACH.

#30  2019.01.08 19:37:13 ~do 29

W punkt brawo, poziom a nie ble, ble, ble czy podziały - pozdrawiam

#31  2019.01.08 20:02:08 ~ja

A żeby nie dodatek Zembali to nadal by była NĘDZA

#32  2019.01.08 20:06:21 ~ners

Do 20 prawda

#33  2019.01.08 20:12:22 ~Iwona C

Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o uzupełnienie poniższej ankiety. Ankieta jest anonimowa i całkowicie dobrowolna. Zostanie ona użyta do celów naukowych. https://docs.google.com/forms/d/1n27OAjhodZ9-GeVOjPRAiRgIRPDOYmHghFX45Q4lhsI/viewform? edit_requested=true

#34  2019.01.08 20:56:50 ~Oiom

To suka .bawi się za nasze pieniądze. Może ktoś ją posunie.

#35  2019.01.08 21:41:43 ~Do 14

Pani mgr to się nazywa wodzianka na przyszłość

#36  2019.01.08 21:45:42 ~Xd

Umowy są podpisane ze szpitalem nie z oddziałem trzeba czytać co podpisujecie oni mają do tego pełne prawo

#37  2019.01.08 23:28:45 ~37

Stare rury i młode które pracują w izbach niech ruszą do prawdziwej roboty. Patrząc na nie na kursach mdli prawdziwą pracą się nie strudzily a pomocy w izbach nie można uzyskac. środowisko pielęgniarskie zawsze było zatrute, ale po co nasze wysiłki kurs taki czy inny kosztem naszych rodzin. Pamiętam pielęgniarka powinna być poliwalentna a lekarz, no cóż wąska specjalizacja bo resztę załatwi pielęgniarka.

#38  2019.01.08 23:31:40 ~Ludwik

Skoro pielęgniarki nie sa przypisane do oddziałów to Pani Szefowa również do stołka nie. Niech ja przeniosa na oddział i niech lokaże co umie skoro taka mądra.

#39  2019.01.09 05:03:20 ~Iipa

Drogie Panie, lekarza jak najbardziej można przenieść oraz każdego innego pracownika.Przed tym w pewnym sensie chroni specka, bo anestezjologicznej nikt nie przesunie.

#40  2019.01.09 05:51:00 ~Piel.

Stare rury, ale poziom czy nie można inaczej- jak inni czytają co myślą o nas? A tak ogólnie i konkretnie c.d. deprecjacji i lekceważenia pielęgniarstwa.

#41  2019.01.09 06:06:18 ~do 40

Stare rury to forma łagodna,powinni być dobitniej.

#42  2019.01.09 06:14:31 ~Do14

Może lekarz powinien rozwozic te kubeczki z wodą,on nie jest od tego? No oczywiscie,panu doktorowi to n i e przystoi,pielegniarka to co inego,posprzata po pacjentach,po doktorach,jak kelnerka kubeczki z wodą porozwozi,to po hu. te studia.

#43  2019.01.09 07:33:42 ~Ja

Do 42 super komentarz zastanawiam się kim jest 14 ze tak napisała. Tak słuzaca-pielęgniarka przyniesie lekarzowi wodę może jeszcze porozlewa do kubeczków, pielegniarka-zaopatrzeniowiec, wielbłąd co to za pielegniarka że się na to zgodziła.PARODIA.

#44  2019.01.09 08:57:23 ~k

Młode pielęgniarki jeszcze zrozumiem, jeśli jeszcze nie mają sprecyzowane jaka dziedzina im pasuje. jak zaczynałam moją przygodę z pielęgnarstwem to zaliczyłam POZ , opiekę środowiskową , ortopedię i pediatrię. Teraz pracuję w SOR i nie zamieniłabym tego oddziału na inny. Z tym, że gdyby rzuciliby mnie na inny oddział to sobie poradzę, niestety koleżanki z innych oddziałów miałyby problem. I nie chodzi mi o brak umiejętności ale o wymogi kwalifikacyjne. u mnie w pracy prawie 90%koleżanek ma wymagane specjalizacje lub właśnie je kończą. reszta to młode dziewczyny, które nie mają wymaganego stazu pracy. oczywiście mowa o pielęgniarkach

#45  2019.01.09 09:36:00 ~do 44

Są takie,które osiągnęły studia,specjalizacje i kursy,a nie nadają się do pracy nigdzie.Mają tak nabrzmiałe mózgi od wiedzy teoretycznej,że wiedza praktyczna już się nie wchłonie.

#46  2019.01.09 10:00:08 ~Asz

Naprawdę. Znowu nie rozumiem oburzenia. Tyle lat pracuje za granicą. I normalne jest, że pielęgniarki przesuwa się między oddziałami. A poza tym zmianami w ilości łóżek nie zapewni się nowych pielęgniarek.

#47  2019.01.09 10:39:38 ~do Asz

Napisz parę słów ilu pacjentów ma na oddziale do zaopiekowania pielęgniarka i jaki zakres obowiązków.Porównamy z polskimi.

#48  2019.01.09 11:47:38 ~zmiany

To dlaczego Związek zawodowy trzyma pielęgniarki oddziałowe dłużej niż powinny,niech przejdą na oddział do pracy przy łóżku chorego,tak to nie chcą pracować!

#49  2019.01.09 12:11:23 ~Obserwator

Nauczyciele planują strajk generalny jeżeli rozmowy czwartkowe (10.01.) okażą się fiaskiem. Żądają 1000 zł podwyżki. Od kilku lat mają mniejsze rokrocznie podwyżki ale to sie sumuje, dodatki liczne, nie mało wolnego, zachowali przywileje m.in. urlopy zdrowotne (wkrótce wypłata 13-tych pensji, które otrzyma również personel administracji i obsługi - m. in. woźne, sprzątaczki - ostatnio podniesiono im też pensje) O edukację dba i rząd i samorząd. A co można dobrego napisać o służbie zdrowia w kwestii dbałości o pracowników? Jedynie że dba się z szacunkiem i powagą tylko o lekarzy. Pielęgniarki wciąż walczą o swoje samotnie i między soba (lubią tzw.duperele i podziały między sobą, lizusostwo itp.) Nie potrafią się obecnie w ogóle zjednoczyć tak jak robiły to kiedyś a obecnie nie tylko pielęgniarki. Proszę mamy normy o których w głównych mediach w ogóle się o tym nie mówi.Likwidują łóżka w szpitalach pod pretekstem norm.Nadal lekceważenie i zastraszania w ten sposób pielęgniarstwa a pacjenci pod most.Skandal!

#50  2019.01.09 12:15:19 ~do 46

Co to znacze przesuwa, co to mebel? Tam gdzie ja pracuje zagranicą nikogo sie nie przesuwa! A po co te specjalizacje?

#51  2019.01.09 12:16:23 ~Piel.

Do 49 bardzo dobrze napisane

#52  2019.01.09 12:27:56 ~piel.

Do 45 i znowu podziały, krytyka i złośliwość - po co i komu to służy? Nikomu jak można tego nie zrozumieć? Aż taka ciemnota i prymitywizm tudzież zazdrość i złośliwość charakteryzuje tych co tak piszą. Nauczyciele tak się nie zachowują i inne grupy zawodowe. Trzymają poziom. A kim sa pielęgniarki? Dziwić się później że mają nas za nic.

#53  2019.01.09 12:46:58 ~do 52

Prawda, konkret, poziom.

#54  2019.01.09 17:21:14 ~54

Jestem starą pielęgniarką i wykształconą. Od 27 lat pracuję na chirurgii. Naszym głównym problemem jest skłócenie środowiska. Podziały na ósemkowe i zmianowe, kontraktowe i na umowie, stare i młode, wykształcone i te bez kursów, specjalizacji, studiów. Dzielimy się również na te z Poz i ze szpitali. Wszystkie nas łączy bezsilność w stosunku do Izb Pielęgniarskich i Związku Zawodowego. Te dwie instytucje doskonale wykorzystują fakt, że nie mówimy jednym głosem i w naszym imieniu podpisują porozumienia w których zawsze dostajemy nie to co chciałyśmy. 1600 zł podwyżki rozłożone na 4 lata to 1100 bo brutto brutto. Dodatek za specjalizację w zależności od szpitala to 20zł do 250zł miesięcznie. Teraz zaczyna się dyskusja dlaczego za taką samą pracę (zakres obowiązków) pielęgniarki mają otrzymywać różne wynagrodzenia. I tu też jest pole do kłótni i nieporozumień. Prawda jest niestety taka, że jeżeli nie będziemy zgrane, lojalne wobec siebie, nigdy nic nie osiągniemy. Paradoksalnie przyszłość widzę jedynie w młodych pielęgniarka h, które mimo braku wiedzy praktycznej, potrafią być asertywne, znają zakres swoich obowiązków i będą robić tylko to co zlecone przez lekarza na piśmie. My, stare, mamy nawyki usługiwania lekarzom i wykonywania czynności, które są poza naszymi obowiązkami, bo chcemy żeby było szybciej, sprawniej i do tego w miłej atmosferze. A jeżeli chodzi o te przyspawane do stołków. Dużo zdrowia na emeryturze, kiedyś nadejdzie. Przestańmy się kłócić, śpiewać piosenki pod Sejmem i odejdźmy od łóżek wszystkie na 3 dni. WSZYSTKIE. RAZEM.

#55  2019.01.09 17:36:43 ~Jasiczek

Pani Ptok to chyba odfrunęła. Tragedia . Kobieta bez pojęcia . Każdy oddz ma swoją specyfikę i tyle w temacie . Nie dam się przesunąć bez przeszkolenia jestem odpowedIalna .

#56  2019.01.09 17:38:31 ~Jasiczek

Zgadzam się z Panią 54 . Wiele razy pisałam o tym samym.

#57  2019.01.09 18:10:28 ~piel.

19, 49, 54-mentalność pracownika . . . 44- mentalność niewolnika. . . . 8 - w punkt !

#58  2019.01.09 19:13:10 ~Pielęgniar

Brawo 54 popieram. DOŚĆ TYCH KŁÓTNI I WZAJEMNEGO OBRZUCANIA SIĘ BŁOTEM, WYKSZTAŁCONE I PO LM. STARE I MŁODE. Jesteśmy wszystkie PIELĘGNIARKAMI i trzymajmy się razem. Wystarczy, że inni nas obrażają ale nie chcą pracować w naszym zawodzie.

#59  2019.01.09 19:32:04 ~magister p

Przyspawane do stołka za duże pieniądze ,co mają zamiar robić związki zawodowe z oddziałowymi,któresą wiecznymi oddziałowymi.

#60  2019.01.09 19:34:39 ~magister p

Jest ,tak ,ze po liceum zarabiaja wiecej

#61  2019.01.09 21:53:37 ~piel.

Do 60 troll czy nie rozumie?

#62  2019.01.10 03:29:36 ~ona

Nie ma co tak pluć jadem na siebie nikt nikomu nie broni się dokształcać i mieć więcej kasy. Co do przesunięć niestety jest to w kodeksie pracy i dotyczy wszystkich pracowników ale szef musi przeszkolić pracownika do stanowiska. Niestety lekarz nigdy nie poprze pielęgniarki szczególnie gdy jest dyrektorem co jest wg nie do przyjęcia bo dyrektorem powinna być osoba po studiach z zarządzania lub pokrewnych a nie lekarz. Chamstwem jest to że w mediach poszła fama że przez pielęgniarki likwiduje się łóżka i nikt tego więcej nie wytłumaczył .

Dodaj komentarz