Rewolucja - wyższe składki ściągane przez izbę pielęgniarek.

Pielęgniarki 2019.

Zobacz także: 

Szpital Wojewódzki - zarobki pielęgniarek względem: administracji, lekarzy, obsługi.

Podziękowania w imieniu pielęgniarek. Za co?

Pielęgniarki zarabiają fatalnie! Zarobki pielęgniarek z podziałem na województwa.

GUS - średnio pielęgniarki zarabiają 4,6 tys. złotych.


REWOLUCJA - WYŻSZE SKŁADKI

ŚCIĄGANE PRZEZ IZBĘ PIELĘGNIAREK

Obecnie składki są procentem od wynagrodzenia zasadniczego lub stałą kwotą w przypadku umów cywilnoprawnych. 

Planowana zmiana od 2020 roku, ma polegać na tym, że izba będzie ściągać składki równe od każdej pielęgniarki i położnej, niezależnie od wymiaru czasu pracy (cały etat, czy 1/5 etatu) czy od rodzaju umowy (umowa o pracę, umowa kontraktowa). 

Poniżej publikuję projekt uchwały zjazdu krajowego, który odbędzie się w czerwcu bieżącego roku. Składka według nowych zasad wyniesie około 40 zł. Dla przypomnienia obecna średnia krajowa to około 5 200 zł. 

Mariusz Mielcarek 


Zobacz także:


Komentarze użytkowników

#1  2019.05.14 09:21:02 ~Jacek Dąb

Ciekawa ustawa,te w izbach w głowie mają przewrócone,goszczą się w swojej klice, bułeczki codziennie dowożone z cukierni,bileciki na wyjazdy aby przewieźć dupę na bzdetne konferencje,pobudowane pałace w których siedzi klika,pielęgniarka wojewódzka d/s piel.rodzinnego bez moralności,a my pielęgniarki mamy je wspomagać? 40 zł mies.dla tych co zarabiają 5200 to nic,a dla tych co mają emerytury b.dużo,czy izby mi dały prawo wykonywania zawodu? Ukończyłam szkołę bez izb,prawo wykonywania zawodu dostałam od wojewodów,na co mam płacić 40 zł na nierobów?

#2  2019.05.14 09:50:30 ~undynka

Jak wywalczą, że każda ,powtarzam KAŻDA pielęgniarka zarobi minimum średnią krajową to mogą sobie wymagać takich składek. Chwilowo walczymy,zeby nam płacili chociaż tyle ile mamy prawnie zagwarantowane!

#3  2019.05.14 10:18:40 ~Hanna

Nie zgadzam się , 10 zł mogę zapłacić, wszystkie pieniądze!

#4  2019.05.14 10:20:55 ~Hanna

Rocznie 480 zł! Zbędny podatek, to skandal, żeby nas tak opodatkować!

#5  2019.05.14 10:55:22 ~do1

Ja chyba czegoś nie rozumiem,na emeryturze mam płacić składki na izby? Za co? O co chodzi? To nie może być prawda,już teraz płacę za nic!

#6  2019.05.14 11:04:52 ~do1

Jak się jest na emeryturze to się nie opłaca żadnych składek . Wyraźnie jest napisanie , zwolnione ze składki są pielęgniarki i położne "z chwilą złożenia oświadczenia o zaprzestaniu wykonywania zawodu".

#7  2019.05.14 11:05:22 ~ania

A może jest jakiś sposób ,żeby tych składek nie płacić,albo tylko symboliczna opłata roczna.Czy jakiś prawnik mógłby się na ten temat wypowiedzieć,może już pora się zbuntować?

#8  2019.05.14 11:10:52 ~piel.

Bawi mnie to "nie zgadzam się", "nie zgadzam się" hahaha ja też się nie zgadzam i to by było tyle na temat. Bo co my możemy zrobić jest to przynależność obowiązkowa i na tym koniec. Popiszemy sobie pełnie wzburzenia komentarze a uchwała i tak wejdzie. Szkoda naszych nerwów, bo płacić i tak będziemy musieli NIESTETY :-(((

#9  2019.05.14 11:12:55 ~do 7

Można tyko zmienić zawód, żeby nie siedzieć w tym g.

#10  2019.05.14 11:44:05 ~DO

480 zł rocznie. Pielęgniarek jest 200 000, to daje 96 000 000. Kwota ogromna , ale same jesteście sobie winne dając dostęp do tak ogromnych pieniędzy ludziom odpowiedzialnym, którzy nie potrafią zadbać o interesy środowiska. Jak znam życie to znów ich wybierzcie w najbliższych wyborach.

#11  2019.05.14 11:51:51 ~joanna

Ja pi.le nie ma mojej zgody na podwyżkę składek jeszcze mało tym nierobom ! Czy któraś z pielęgniarek ma tą średnią krajową bo ja nie mam i nie znam osób z naszego środowiska która by miała takie zarobki.Nie pytają członków o zgodę , robią co chcą bo i tak nie można zrezygnować z członkostwa.

#12  2019.05.14 13:18:38 ~kaja

Ale ja nie mam 5200 tylko 3600.I co!

#13  2019.05.14 13:19:56 ~Poł.

#8 popieram:-) ,zawsze wiele krzyku na forach a potem głowa w piasek. I tak ze zgiętym karkiem i pocałowaniem rączki zapłacicie! Izby nie powinny być obowiązkowe,a pracownicy tam zatrudnieni rotacyjni a nie przyklejeni do stołkow.Ja już w krótce przechodzę na emeryturę i w tym samym dniu-kończę z tą szopką.

#14  2019.05.14 13:40:29 ~kaja

480 zł za rok to dużo.Ja mam podstawę 3400 .Panie w izbach za nic nie robienie pensje dużo większe .I gdzie tu sprawiedliwość.W życiu izby nic piel. nie załatwiły .Za wszystkie kursy płaciłam zawsze sama i mam płacić taką skłdkę za co .Za to że te panie mają mózgi zjechane a na konferencjach śpią z ,otwartymi oczami"a pielęgniarki pracujące w zawodzie mają w dupie i traktują jak zło konieczne.Traktują piel. z wyższością.Ciekawe czy one też płacą przecież też pielęgniarki.

#15  2019.05.14 13:47:12 ~Julia

Co? Za co? To my pracujemy ciężko na nich i widzę,że apetyt rośnie w miarę jedzenia:(( masakra

#16  2019.05.14 14:17:47 ~ja

Pracuję w dps lubliniec kochcicka zarabiam 2100 i jeszcze mam płacić na nierobów?

#17  2019.05.14 14:42:40 ~Pielę. A

Zwracałam się do izb kilkakrotnie w sprawie podwyżek to mi tylko odpowiedziano "no musisz dostać podwyżkę",ponownie zwracałam się o pomoc bo podwyżki nie dostałam to ponownie usłyszałam to samo i dodatkowo :no niech Pani walczy bo to się Pani należy, ale same nie zrobiły nic by mi pomóc . Do dzisiaj nie otrzymałam 1100 zł, które rzekomo mi się należy .Pytam więc za co mamy płacić takie składki ,daleko mi do kwoty 5200 zł.Niech nie wyliczają średniej bo jedne z nas biorą na rękę 2700 a inne nawet mają o wiele więcej.

#18  2019.05.14 15:28:53 ~Pigułka

No nawet mi się nie śni .nie ma opcji.i co jak nie zapłacę? .mogą mnie cmoknąć! -zabiorą mi emeryturę.nigdy nic od nich nie dostałam,żadnej zapomogi, żadnego dofinansowania-niech sobie szukają naiwnych dalej

#19  2019.05.14 16:09:19 ~Ja

Jakie będą konsekwencje nieplacenia?

#20  2019.05.14 16:57:10 ~Gość

Przecież panie w izbach też muszą mieć podwyżki za darmo tam nie siedzą ani w czynie społecznym też nie

#21  2019.05.14 17:09:37 ~Maria

Nie wyrażam zgody,ponieważ po 39 latach pracy moja podstawa brutto to tylko 3010 zł,jak izba zapewni mi z tych składek 13 pensję ,która sama pobiera z moich składek ,to może wezmę pod uwagę inną opcję ,od decyzji izb chyba można się odwołać do sądu europejskiego,koleżanki może się zmobilizujemy i zróbmy coś z tym ,przecież jeden podatek już płacimy ,

#22  2019.05.14 18:11:01 ~L

Jak będziemy zarabiać po 5200 ale dlaczego mam płacić tyle samo skoro zarabiam 3000

#23  2019.05.14 18:15:29 ~Ala

To prawda. Te co będą dużo zarabiać znowu skorzystają bo będą mniej płacić. Tzn procentowo wyjdzie mniej od zasadniczej .Może dość jeb.nas

#24  2019.05.14 18:42:06 ~Wkurzona

W du.ch im się przewraca

#25  2019.05.14 19:08:51 ~Iza

Jak będę zarabiać 5200 to może a może byśmy zlikwidowały te Izby nic z nich nie mamy nie walczą o nas. Utrzymujemy te damy które tylko gadają a nic nie robią. Spotkania konferencje itd a dla nas g.no.

#26  2019.05.14 20:48:38 ~Położna

Najciekawsze jest to, że lekarze przy zdecydowanie wyższych zarobkach odprowadzają niższe składki do izby lekarskiej

#27  2019.05.14 20:54:39 ~Marek

Najstarszy zawód świata, to i alfonsów mamy

#28  2019.05.14 21:40:51 ~piel

Qrwamać !

#29  2019.05.14 21:45:00 ~&

Alfonsy jak wiadomo wyzyskują dziewczyny.

#30  2019.05.14 22:32:15 ~Ja

Obecnie przewodniczace izb maja po 16 000 miesiecznie z naszych skladek,inne izbowe tez maja b.duze pensje. Czyzby szykowaly sobie kolejne podwyzki?

#31  2019.05.14 23:23:28 ~CK2019

Do 1. Jacek Dąb nie powinna używać określenia My Pielęgniarki i to w żadnym przypadku, bo jako pielęgniarka to chluby temu zawodowi nie przynosi i chyba nigdy nie przynosiła.Nie wiem którzy to wojewodowie dawali prawo do wykonywania zawodu Jackowi D. bo żaden do tego by się dzisiaj nie przyznał, bowiem po prostu wstyd.Jacku Dębie to co napisałeś to nie jest rzeczowy komentarz tylko stek szkalujących , bezpodstawnych pomówień i oszczerstw. Są zawody w których nie ma obowiązku płacenia składek ,a więc najwyższy czas na gruntowne zmiany.

#32  2019.05.14 23:23:56 ~Beata

Zaraz mnie chyba trafi. K.mać

#33  2019.05.14 23:26:31 ~Joanna

Skandal! Jak długo można tolerować beznadziejnie niekompetentne grono pań , w przyciasnawych garsonkach" pasożytujących na naszej naprawdę odpowiedzialnej i ciężkiwj wielowymiarowo pracy! Głupio ambitne panie, które SIEDZĄC chciałyby zawojować. Oj oj. Drogie Koleżanki- pospolite ruszenie powinno pozbawić bezproduktywnego zajęcia wykształcone pielęgniarki siedzące na swoim stolcu w przytulnych izbach! To marnotrawstwo! Do roboty Drogie Panie!

#34  2019.05.14 23:27:24 ~V

Do 31. Masz rację najwyższy czas na zmiany przede wszystkim w izbach

#35  2019.05.14 23:30:15 ~Celina

Tak dość się nasiedziały teraz do roboty na oddziały

#36  2019.05.15 00:25:38 ~Do 26

Bo lekarze nie integrują się na Majorce czy Grecji.

#37  2019.05.15 06:05:53 ~do 1

Racja,popieram!

#38  2019.05.15 08:03:25 ~do 31

W mojej ocenie twój komentarz jest agresywnym atakiem na autonomiczną wypowiedź#1

#39  2019.05.15 11:40:09 ~Ewa

Każda pielęgniarka powinna być zapytana czy wyraża zgodę na pobieranie z jej pensji pieniędzy na OIPIP ja osobiście nie chcę płacić na nierobów.

#40  2019.05.15 12:41:41 ~lic.piel.

DPS KATOWICE-ZACISZE-PODSTAWA-2840ZŁ. BRUTTO-3688ZŁ. Wypłata -około 2700zł. Mam płacić 40zł składki? .

#41  2019.05.15 12:50:41 ~lic.piel.

Dodam skromnie,że mam ponad 30-letni staż pracy. Dodam również ,że przy tak kompromitujących wynagrodzeniach nie powinnyśmy uiszczać żadnych składek.

#42  2019.05.15 12:57:34 ~lic.piel.

Proszę o więcej komentarzy od pielęgniarek z DPS.

#43  2019.05.15 14:47:42 ~Jola

39 masz rację Ewa

#44  2019.05.15 16:47:20 ~-Piel

Jeśli będę mieć na rękę 5200 to tak . A tymczasem veto .

#45  2019.05.15 18:41:41 ~Iga

Ciekawe jaki procent zarobku lekarze odprowadzają na Izbę Lekarską?

#46  2019.05.15 19:08:07 ~Anna

To może przestańmy wreszcie placic ten haracz! Ja od kilku lat nie płacę bo pracuje w prywatnych placówkach które nie doprowadzają składek a poza tym nie wyraziłem zgody na odprowadzanie składek. To haracz i tyle! Przez prawie 30 lat nićmi izby nie daly! Nawet jednego kursu! Mam ich w dupie i ie ma zamiaru płacić!

#47  2019.05.15 20:04:17 ~niepłacąca

A ja nie płacę składek i wcale one nie są obowiązkowe, więc proszę brać ze mnie przykład i nie płacić, i tak wszystkie kursy robiłam płatnie jeśli były mi potrzebne, a dofinansowanie od nich raz na ruski rok do kursu itd. to kropla w morzu od wartości pobieranych co roku składek, więc nie rozumiem dlaczego wszystkie pielęgniarki które znam płacą te składki bez sensu

#48  2019.05.16 07:45:26 ~do 16

Jak pielęgniarka w DPS może zarabiać 2,100? To obrażające i czy doprawdy nie można zmienić tej pracy? W całej Posce jest obecnie deficyt pielegniarek! W Warszawie i pewnie nie tylko w Warszawie salowa zarabia 2,000 i powyżej i woźna w szkole 2,000.To tak w tym DPS wyceniono odpowiedzialność i trud w zawodzie pielegniarki ! SKANDAL I HAŃBA !

#49  2019.05.16 07:56:09 ~Piel.

Do 47 brawo konkret działanie a nie tylko pisanie co roku tego samego! skandal żeby pielęgniarka zarabiała 2,100 to do 16 !

#50  2019.05.16 08:06:56 ~Piel.

Proszę bardzo lekarz pediatra nieduży staż Warszawa 12 tyś. netto miesięcznie w godzinach w ramach etatat, jednego etatu publiczna przychodnia.A my jak jesteśmy traktowane? Ale dużo w tym i naszej winy bo jesteśmy skłócone i podzielone.Lekarze trzymają poziom, solidarnie, inteligentnie walczą o swoje. 1 czerwca organizują wielki protest w Warszawie wspólnie ze społeczeństwem i my przybywajmy walka o PKB na pacjenta bo pod tym wzgledem jesteśmy w ogonie Europy

#51  2019.05.16 09:27:21 ~Piel.

Skandal! podwyżka składki "biednym" pielęgniarkom, których z pewnością jest więcej (procent od wynagrodzenia zasadniczego np. 3000zł to 30 zł-będzie zwiększona składka o 10 zł = na rok o 120 zł ) a zmniejszenie "bogatym" (procent od wynagrodzenia zasadniczego np.5000 zł-będzie zmniejszona składka o 10zł na miesiąc, czyli minus 120zł na rok) Brawo!

#52  2019.05.16 09:30:24 ~Do 50

A nam pielegniarkom 2-3 tyś.brak słów! Bardzo dobry komentarz.Szanujmy się i bądźmy solidarnie jak kiedyś i w tłumie siła.Stare czy nowo powstające organizacje i stowarzyszenia niewiele mogą, niewiele zrobią.Potrzebny nam odpowiedni przywódca ! Do czego nam Krysia Ptok?

#53  2019.05.16 10:16:04 ~do 50

E,eeee co najmniej kilka razy w tygodniu doświadczają egzekwowania od nich zapisów zleceń lekarskich i sposobu realizacji przez zlecających art. 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r.

#54  2019.05.16 12:32:55 ~od 50

12 tyś. brutto pomyłka przepraszam

#55  2019.05.16 12:44:57 ~piel.

Do 54 tak ale to i tak adekwatne wynagrodzenie to pielęgniarka powinna mieć połowę tego ! I jeszcze pomoc opiekuna do pracy przy chorych !

#56  2019.05.16 13:08:00 ~do 55

Opiekun czy opiekunka pomaga pacjentom. Pielęgniarki i pielęgniarze są sprawni.

#57  2019.05.16 14:20:52 ~abc

Przecież w ustawie wyraźnie piszę że tą składkę mają płacić członkowie ZARZĄDU czy zwyczajny członek płacący składki jest członkiem zarządu? no chyba nie czy ja czegoś nie rozumiem?

#58  2019.05.17 16:08:17 ~pielFacet

Nie wiem czy zauważyłyście że teraz w dokumentacji do izb to takim małym druczkiem jest napisane że ściągać z nas mogą składki posiłkując się prawem zdministracyjnym ( jako składka na korporacje), ze podlega ściganiu! Czy my pielęgniarki pielęgniarze jesteśmy dla izb, czy izby powinny być dla nas? Powinny być zapisy: 1 kadencja w Izbach i koniec. I nowe niech wchodzą i trochę posiedzą , a nie stale ta sama gwardia od lat, lat lat lat świetlnych.

#59  2019.05.17 16:12:49 ~do 57

Nie w ustawie tylko w uchwale, nie pisze tylko jest napisane, nie zarządu tylko samorządu. I owszem, każda pielęgniarka jest członkiem samorządu zawodowego z automatu. Tak zwany przymus dobrowolny.

#60  2019.05.17 16:49:59 ~dypl piel

Dlaczego izby nie egzekwują art.84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r.( podobne zapisy są w dwu poprzednich aktach prawnych opisujących zawód pielęgniarski, a izby już były powołane),choć osoby nie spełniające kryteriów wskazanych przez Ustawodawcę wykonują lub wykonywały zadania należące do praktyki pielęgniarskiej?

#61  2019.05.17 16:53:46 ~do 60

Oddaj te przepisy do sądu,tam się na tym znają to ci odpowiedzą.

#62  2019.05.17 18:12:25 ~do 61

Nie żartuj. Zdanie się zaczyna od partykuły pytajnej 'dlaczego'.

Dodaj komentarz