W dokumentach Zjazdu Krajowego PiP (5-8 grudnia br.) znajduje się projekt uchwały zjazdowej podnoszącej składki członkowskie o 100% od .... pielęgniarek i położnych prowadzących własną działalność gospodarczą i prowadzących indywidualne i grupowe praktyki zawodowe. Składka ta od 2012 roku zamiast obecnych 18 złotych wyniesie około 36 - 40 zł.

Samorząd zawodowy pielęgniarek i położnych.

..

Obecnie ta grupa pielęgniarek i położnych opłaca obowiązkową składkę członkowską w wysokości 0,5 % średniego wynagrodzenia dla przedsiębiorstw, ogłoszonego przez Prezesa GUS za ostatni kwartał poprzedniego roku kalendarzowego. Natomiast władze samorządu pip w dokumentach zjazdowych zapisały w projekcie uchwały zjazdowej, że będzie to 1%. Warto podkreślić, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w październiku 2011 r. wyniosło 3617,16 zł. Czyli jeden procent to 36 zł.

Mariusz Mielcarek 

 

 

 

 

Komentarze użytkowników

#1  2011.12.02 18:56:48 ~Agata

Ręce opadają .

#2  2011.12.02 19:44:07 ~szkolna

Mój kontakt to brutto 3000zł, i to głównie dzięki staraniom izb, Pani Buczkowskiej , Pana Wadasa i Pani Ćwiertni z Kolegium. Dlaczego mam płacić za coś czego nie mam. Od 01,01,2012r dyrektorzy szkół domagają się czynszu za trzy gabinety w których pracuję w kwocie 500zl/m-c,za każdy. Jak przy stawce 3,5zł/m-c na ucznia mam utrzymać praktykę pielęgniarską. Czy to nie czysty paradoks środowiskowe boją się rozporządzenie MZ bo ich przejmą lekarze, a nas wykańczają koleżanki pielęgniarki, wbijając przysłowiowy gwóźdź do trumny.

#3  2011.12.02 20:22:53 ~Gość

Darmozjady tez muszą coś coś jeść i gdzie spać jak jadą na saksy za nasze pieniądze

#4  2011.12.03 00:04:39 ~Mira^

Kochana jak pracujesz bez wakacji i bez świąt wszelakich (ferie , wielkanoc itd 9 mieś pracy w roku? )to ile chcesz zarabiać? Mam nadzieje ze nie Pani Prezez Buczkowska ani inni o tym decydują ale rozsądek nic nie robiąc chcecie wiele? Dziwna jesteś uważam że masz dużo ale cóz ja masz mało to zapraszam do szpita na 3 zmiany i będziesz mic lepij 1700/miesiąc? Ha ha tak myłą mali ludzie, ale cóż szkoda .Pozdrawiam

#5  2011.12.03 10:52:12 ~@

Nie emocjonujcie się tak bardzo - informacja jaką przeczytałyśmy jest niepełna. Otóż niby dlaczego pielęgniarki i poł. prowadzące indywidualną działalność miałyby nadal płacić mniej niż wszystkie pozostałe? Od zawsze płacimy 1% z wynagrodzenia zasadniczego, a chyba od około roku nawet 1% ale aż od całego wynagrodzenia brutto! Chciałyście równych praw dla wszystkich podmiotów bez względu na prawną formę realizowanej działalności - to oczywiste jest , że równość dotyczyć musi nie tylko uprawnień ale (stety, czy niestety) również obowiązków! Dla jasności - nie bronię Izb.ale selektywne wybieranie zdań z kontekstów i podawanie ich do wiadomości publicznej jest niczym innym, jak tylko celowym manipulowaniem emocjami tych, którzy nawet takich newsów nie zweryfikują. Tak robić nie wolno! Niepełna prawda jest NIEPRAWDĄ -panie Mariuszu!

#6  2011.12.03 12:09:00 Redakcja Portalu

Witam. Pielęgniarki i położne zatrudnione na umowę o pracę opłacają składkę nie od wynagrodzenia brutto jak napisano w komentarzu powyżej. Opłacają 1% od wynagrodzenia ZASADNICZEGO! Wobec powyższego pielęgniarka na umowę o pracę (od stycznia 2012 roku) musiała by mieć wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 3 600 zł aby opłacać taką samą składkę jak pielęgniarka na własnej działalności. Pozdrawiam Mariusz Mielcarek

#7  2011.12.03 13:18:55 ~do #5

Niestety Związki muszą swoje macki wypuszczać wszędzie, aby bronić ich poronionych pomysłów. Związek jak rząd, zero oszczędności, a jak brakuje to podnosimy podatki i puszczamy propagandę. żal mi ich, niestety są górą, a my osiołki na to się godzimy. Już niedługo.

#8  2011.12.03 13:46:22 ~do 7

Maleńki jesteś skoro nie odróżniasz IZB od Związków- jest jeszcze pytanie- ta składka jest raz na miesiąc? , na rok? bo akurat ja tego nie wiem. W etacie jest co miesiąc 1% a w przypadku indywidualnych praktyk?

#9  2011.12.03 13:48:44 ~@ do #6

Witam, oczywiście w moim wpisie ,zjadłam" jedno- ważne słowo w środku zdania, co zmieniło po części intencję wypowiedzi. Otóż powinno być ,Od zawsze płacimy 1% z wynagrodzenia zasadniczego, a chyba od około roku ROZWAŻANO nawet 1% ale aż od całego wynagrodzenia brutto! ". Odpowiadając na Pana dywagacje co do wynagrodzenia zasadniczego, jakie ,musiała by mieć" pielęgniarka zatrudniona na umowę o pracę by opłacać taką samą składkę jak pielęgniarka z własnej działalności uprzejmie informuję, że nigdy nie było tak, że owa składka była równa nawet od dwóch pielęgniarek z umową o pracę, a cóż dopiero porównywać umowę o pracę a ,biznes"? Ma być po prostu chociaż w miarę proporcjonalna do uzyskiwanego dochodu a dotychczas takich zależności nie było.

#10  2011.12.03 13:49:40 ~@ do #6

C.d Przecież na podstawie licznych postów pisanych przez ,rekinów biznesu cywilno-prawnego w pielęgniarstwie można wnioskować, że ,interes" jest intratny i przynosi krociowe przychody, rzędu 8-10 tys zł/miesiąc a to jest (chyba Pan nie zaprzeczy? ) 2, a nawet 3 razy więcej aniżeli przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w październiku 2011 r. i zdecydowanie więcej aniżeli pielęgniarka z umowy o pracę może uzyskać. Niby dlaczego miałaby więc płacić taką samą, a nawet jak dotychczas niższą składkę? Inny aspekt sprawy – z umowy o pracę odprowadza składki od rzeczywistego przychodu a z umowy cywilno-prawnej może pozostać na poziomie oskładkowania naliczonym z najniższego – dopuszczalnego pułapu przychodów? Czyżby coś na wzór zewsząd krytykowanych zasad funkcjonowania KRUS-u? O co zatem ta wojna? Pozdrawiam.

#11  2011.12.03 13:57:16 ~zosia

Jak robiłam specjalizację izby dopłaciły mi 50%, a jak robiłam studia ( płatny licencjat) 20%,kursy specjalistyczne- Interpretacji i wykonywania EKG- 80%,a ostatnio otrzymałam sporą zapomogę ( roczna składka)bo niestety b. ciężko choruję.poza tym skorzystałam z bezpłatnych szkoleń w sumie 4. Więc nie mam żadnych ale w stosunku do Izb, moje koleżanki siedzą na etatach nie podnoszą kwalifikacji, jęczą i myślą że izba to instytucja charytatywna? Jak się nie korzysta to się nie wie- ale jak się wie to się nie chce.Łatwiej skrytykować.

#12  2011.12.03 14:53:54 ~do #7

Napisałaś/eś ,a my osiołki " a ja pozostawię to bez komentarza? Grunt to autorefleksja!

#13  2011.12.03 16:21:58 ~pielęg.

J-E-B-A-Ć Polską Służbę Zdrowia . STOP NIEWOLNICTWU ! Po prostu wyjechać i zostawić ten rozbabrany bajzel przez pseudo fachowców - karierowiczów takich jak kopacZ i ta cała reszta mlaskająca przy korycie ! pielęg.

#14  2011.12.03 16:40:48 ~Jola K

Mysle ,ze nasze składki 1 czy 2 % nie doprowadza nas do smierci głodowej.Zarzad tez chce miec podwyzki.Nasza i Wasza pazernosc nie ma konca ,zawsze nam cos nie pasuje jedna ma mniej,druga płaciła za licencjat nastepna kupiła ksiazke i zalała ja herbata i tak cały czas Zmien zawód na prezesa banku albo idź do PZPN tam dobrze zarabiają.Skonczcie juz lamentowac bo zadna z nas z głodu nie umiera ,chcemy miec biznes to płacimy ,chcemy etat to zarabiamy do 2.000 i tak jeszcze bedzie długo.

#15  2011.12.03 16:48:13 ~ja

W Szczecinie izby wynajmują 2 duże mieszkania i w każdym z nich siedzi po 2 biurokratki.A nie daj bóg przyjść w piątek to cię pogonią bo to dzień bez INTERESANTA.Moi znajomi lekarze to śmieją się z nas pielęgniarek, że pozwalamy na takie marnotrawienie naszych pieniędzy.

#16  2011.12.03 19:02:30 ~do ja

A izby lekarskie to urzędują w schowku na śmieci! A moi znajomi lekarze to śmieja się z nas pielęgniarek, że jedna drugą o 5 zł to utopiła by w łyżce wody.Co my możemy zdziałać jak same do siebie jesteśmy wrogami.

#17  2011.12.03 19:33:44 ~zła

Jeśli ten twór PIP jest potrzebny rządowi, niech utrzymuje go rząd. Jakim prawem jesteśmy zmuszone do utrzymywania ich. Komu on jest potrzebny! Dziwne jest, że wymuszano na nas zgodę na potrącanie składek. Bez zgody pracownika nie mają prawa nic potrącić za wyjątkiem składek obowiązkowych! Co jest grane! Kiedy za to się wezmą! Coś mi tu nie pasuje!

#18  2011.12.03 19:39:28 ~do Joli

1% miesięcznie ,to rocznie mam mundurek do pracy, którego pracodawca nie chce zapewniać + obuwie.Jak zarabiasz 1700 zł to ten 1% m-nie to coś znaczy.

#19  2011.12.03 20:04:57 ~do #18

Użyłaś zupełnie nietrafionego argumentu - mundurek? Pracodawca nie tylko nie może nie chcieć ale wręcz musi zapewnić nam odzież ochronną i roboczą, gdyż tak stanowi prawo! Jeśli tego nie robi to znaczy, że łamie prawo a więc należy zawiadomić Inspekcję Pracy i już.Dyskutuj merytorycznie a nie jak np. osoba #17 wypisuje treści, których wydźwięk w negatywnym świetle przedstawia ich autorkę/autora. Siedemnastko -proszę - poczytaj trochę, poznaj zapisy różnych aktów prawa gdyż podstawowa wiedza z tego zakresu nie jest zarezerwowana dla wybranych - wszyscy mają obowiązek ją posiadać i wszyscy też zobowiązani są z niej korzystać! Wszyscy a pielęgniarki - przede wszystkim. Patrz - np. zawody regulowane, zdarzenia niepożądane w wyniku realizowanych świadczeń medycznych, sejm - legislacja itd.

#20  2011.12.03 20:12:51 ~#20

Do #19 Chyba nie znasz polskich realiów. Dziś donos do Inspekcji Pracy, jutro wylatujesz z pracy

#21  2011.12.03 20:47:40 ~19 do 20

Tu się akurat mylisz - owe realia znam tak, jak zapewne niewielu i właśnie dlatego mogę tak pisać! Przeszłam wiele i wiem, że jeśli czegoś naprawdę chcesz, to to zrobisz! Twierdzę, że można w tym naszym piekiełku zachować godność, że nie wolno okazywać słabości wobec miernot nas otaczających a co nas nie zabije to na pewno nas wzmocni! Uwierz w siebie i przestań się bać bo na pochyłe drzewo wszystkie kozy wchodzą! Pozdrawiam

#22  2011.12.03 22:50:05 ~kala

Najpierw musimy przejść na kontrakty ( tak było w moim przypadku albo kontrakt albo szukasz pracy ) a teraz podniesienie składki od brutta.Zaznaczam,że na kontrakcie straciłam 300 zł ale gdzie mam szukać pracy mając 54 lata.Dodatkowych dyżurów nie wezmę bo nie mam już siły a zresztą patrząc na pazerność moich młodszych koleżanek,które padają na nos ciągną po 24-48 godz to się zastanawiam gdzie tu jakość, gdzie tu bezpieczeństwo pacjenta.

#23  2011.12.03 23:56:44 ~ania05

No ale chwileczkę -prowadząc własną działalność w długoterminówce nie mam stałej pensji.nie mam pełnego etatu jeśli pacjent idzie do szpitala albo umiera bo muszę znależć bądz czekać na nowego pacjenta lub czekać na swojego nim wróci ze szpitala .Pielęgniarka w szpitalu ma pensję stałą niezależną od obłożenia oddziału czy też chorobowego .Więc w jednym miesiącu mogę mieć 3 000 a w drugim 1 000 zł dochodu .Dlaczego więc mam płacić więcej niż piel.zatrudniona na umowę ?

#24  2011.12.04 00:20:23 ~Jan

Niech te PIP/Y/wezmą się same do roboty.

#25  2011.12.04 00:30:15 ~do 23

Popieram jak najbardziej to, co napisałaś - każdy powinien odprowadzać wszelkiego rodzaju składki od rzeczywistych przychodów. Nie jakieś ryczałty, średnie krajowe (.) i tym podobne zasady! Tak powinno być w odniesieniu do zobowiązań wobec ZUS-u, skarbówki, czy np. Izb. Kryteria naliczania powinny być identyczne - forma prawna wykonywania zawodu nie powinna mieć żadnego znaczenia.

#26  2011.12.04 16:43:46 ~szkolna

3000zł kontrakt to nie 3000zł wypłata, należy odjąć wszystkie koszty: ZUS ok.860zł, podatek, leki do gabinetu, gabinety, dojazdy, księgowa i itp - może nie zostać 1500zł.

#27  2011.12.04 17:16:48 ~E-

Zdecydowany sprzeciw podwyżce!

#28  2011.12.04 17:39:48 ~gość

Szkolnej przy tej stawce 3,5zł/ucznia na m-c licząc populację 800-859 uczniów i średnio 2-3 gabinety to nie zostanie i na przysłowiowy chleb i nie ma tu znacze3nia czy pracuje 10 czy 12 m-cy, bo haracz Zus, podatki, ubezpieczenie , opłaty za gabinety itd. są płacone co miesiąc, a urlop przysługuje każdemu. Rozliczam pielęgniarki i położne pracujące w POZ i nie wiem skąd taka dysproporcja pomiędzy tymi zakresami.Według mnie to czym mniej pracujesz to więcej zarabiasz i nie mają tu nic do rzeczy kwalifikacje i wkład pracy, Ważne są układy i znajomości oraz czas na samo reklamę . Tego czasu nie mają szkolne czy szpitalne bo pracują w oparciu o harmonogramy pracy 8-19 godzin dziennie.

#29  2011.12.04 20:09:44 ~ania05

No o kosztach działalności to nawet nie napisałam każdy tylko widzi i wylicza ile to się zarabia np.w długoterminówce a już o podatku ,zusie ,zdrowotnym ,księgowości ,czynszu za gabinet,opłacie za wywóz odpadów ,zakupy -rekawiczki i inne cuda to już jakoś nikt nie pamięta .I pamiętajmy że osobodzień w różnych województwach też jest różny i to sa spore różnice moje panie i panowie .

#30  2011.12.05 09:00:22 ~Aska

Płacę składki ponad 20 lat i za duzo z nich nie skorzystałam-ukończyłam studia i różne specjalizacje,właśnie dowiedziałam się od koleżanek ,które były na zjeździe w Bydgoszczy jak sowity był poczęstunek i ile kasy idzie na takie wypady .Nie dziwię się teraz dlaczego wołają o więcej.Zawsze jest okazja najeść się i zabawić za kasę innych.Dlaczego tam nie szukają oszczędności? Wystarczyłoby gdyby każda delegatka zabrała kanapki a nie zajadała się obiadem czterodaniowym(+deser),gdzie i kto ma tak dobrze.Zróbcie z tym porządek.A może za te składki należałby się każdej pielęgniarce chociaż aktualny biuletyn,a nie 1 na oddział i to nieaktualny a kontraktowe wogóle go nie dostają.Pozdrawiam

#31  2011.12.05 11:01:58 ~ania

Izby muszą się rozliczać a my musimy mieć wgląd do finansów, niech pokażą ile zarabiają i oto walczmy o przejżystość. Co z drogimi hotelami, imprezami, te wyjazdy nic nie dają IZBY OPAMIĘTAJCIE SIĘ

#32  2011.12.05 11:10:16 ~Mariola

Zdecydowanie jestem przeciwna podwyżce składki. To skandal, tak mało izby starają się by pomóc pielęgniarce w tych trudnych dla niej czsach. Jestem na kontrakcie i prawdą jest, że czasopisma pielęgniarskie mam jedynie wtedy, kiedy sama sobie kupię, o biuletynie mogę tylko marzyć.Z izb nie otrzymałam żadnej pomocy, wszystkie kursy i specjalizacje opłaciłam.Pie3niądze na kontrakcie są niewielkie po odliczeniu kosztów-to dramat, że polska pielęgniarka pracując w trudnych warunkach o wszystko sama musi walczyć i starać się i zostaje jej ledwie na przeżycie.Czy nasz samorząd nie zna takich przypadków?

#33  2011.12.05 13:43:27 ~...zuzia..

,najwyższy czas zlikwidować izby a zwłaszcza w nowosądeckim Panie się tylko zmieniają na stołkach co kadencję .Porównuję działalność w innych rejonach to u nas nie ma nic żadnych szkoleń konferencji dzwoniąc nie można się nic dowiedzieć Kursy i szkolenia jeśli już są to za opłatą .

#34  2011.12.05 15:50:49 janinaelz

Zastanawiam sie wlasnie dlaczego pielegniarka pracujaca w zawodzie jest zmuszona do placenia skladki na izbe pielegniarska. Dlaczego np panstwo nie utrzymuje tej instytucji? na tej samej zasadzie co partie polityczne jezeli jest ona /IZBA/ tak wazna,Dla mnie to jakies duze nieporozumienie z tymi obowiazkowymi skladkami, a dlaczego - dlatego ze obniza moj standart zycia miesiecznie o konkretna kwote. Mysle nawet ze nigdzie w konstytucji nie jest napisane o nakladaniu takiego obowiazku na pielegniarki. Zdecydowa NIE, i zadnych obowiazkowych skladek tylko dobrowolne jak ktos chce. I jeszcze jedno jak zaczynalam prace a bylo to 1976roku skladki byly dobrowolne, wiec jak to sie stalo ze potem nagle zaczely byc obowiazkowe. wie ktos jak to sie przeobrazilo?

#35  2011.12.05 16:31:51 ~ona

Odebralo mi mowe ,podniesc skladke po co ,w jakim celu ,co one robia ,a co z zaangazowaniem w proces nowelizacji ustawy o swiadczeniach zdrowotnych .Kolezanki z Warszawy nic nie robia wrecz dzialaja na nasza szkode .Protestuje nie wyrazam zgody na podwyrzke skladki.Wzywam wszystkie kolezanki do protestu

#36  2011.12.05 17:43:46 ~xxx

Legalny ,mafijny haracz,

#37  2011.12.05 17:53:51 ~Jerzy

Czytając wypowiedzi chciałbym sprostować pewne fakty. Prowadzę koszty żonie która jest pielęgniarką szkolną. Nie można porównywać bazy dochodów zatrudnionych na umowę o pracę z wartością kontraktu. Z kontraktu wynikają koszty takie jak. Składka ZUS, opłaty za gabinety, koszty ich wyposażenia, koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Koszty pilęgniarek szkolnych są zbliżone a wartość kontraktu bardzo różna, gdyż wynika z ilości uczniów. Podejrzewam, że żadna pielęgniarka szkolna w Polsce nie ma przychodu na poziomie śr krajowej to znaczy około 3600 zł, więc dlaczego miały by płacić od tej wartości składkę. Według moich szacunków i wiedzy jaką posiadam od koleżanek żony ich zarobki kształtują się od około 1500 do 2200 zł w zależności od ilości uczniów. Z poważaniem

#38  2011.12.05 18:35:52 ~Jerzy

Prostując wypowiedź Pani o niesprawiedliwej składce ZUS. Pracownik zatrudniony opłaca składkę około w połowie a resztę dopłaca Pracodawca. Pielegniarka na kontrakcie w działalności gospodarczej płaci obecnie 60% śr krajowejco daje misięcznie 890 zł do ZUS. Przedstawiam symulaję kosztów i przychodów przy założeniu 1000 uczniów 1000 x 3,50 = 3500 zł - 890 zus = 2610 zł - 200 opłata za gabinet = 2410 zł - zakup do gabinetu śr m-cznie 100 zł = 2310 zł - paliwo do samochodu 250 zł/m-c =2060 zł - koszty biurowe, ksera itp 50 zł/m-c = 2010 zł- koszty utylizacji odpadów medycznych 20 zł/m-c = 1990 zł z tego podatek 10,25% = 203,97 zł - tak z kwoty 3500 zł zostało na rękę 1990 - 203,97 = 1786 zł z tego jeszcze proszę odjąć proponowaną składkę na Izbę - 36 zł/m-c

#39  2011.12.05 20:17:04 ~szkolna

Do Pana Jerzego- podał Pan bardzo optymistyczną populacje, ponieważ przy obecnym niżu demograficznym bardzo niewiele pielęgniarek ma 1000 uczniów . Obecnie zbliżamy się do liczby uczniów w granicach 800- 880 na jedną pielęgniarkę, czyli populacji zalecanej przez standardy.Standardy jedno, a życie dyktuje co innego. I nie ma co się dziwić, że obecnie coraz więcej pielęgniarek szkolnych robi kursy piel. środowiskowej, w tym zakresie można dużo więcej zarobić, a zebranie deklaracji przez pielęgniarkę szkolną nie jest dużym problemem, jest znaną osobą w swoim środowisku.

#40  2011.12.05 21:53:49 ~irena

Wszystkie izby wiedzą, iż od stycznia prawie wszystkie pielęgniarki będą musiały przejść na kontrakty i wykorzystują to na zasilenie ich kont. Tak tak drogie pielęgniarki, szykujcie się do zakładania działalności- jak to mówi ustawa- wyłącznie w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego, bo tak to będzie brzmiało. W myśl nowej ustawy tylko głupi dyrektor zatrudniałby pielęgniarki na etat.Panie w Izbach o tym doskonale wiedzą. Ja myślę , iż czas najwyższy popracować mad faktem możliwości powolnego wypisywania się z Izb.

#41  2011.12.05 22:03:37 ~irena

W demokratycznym kraju nie może być przymusu przynależności do bezsensownej organizacji ! Zadam tylko jedno pytanie: czy w sytuacji gdy pielęgniarka pracująca na kontrakcie nagle zachoruje, w związku z tym nie pracując, może liczyć na wsparcie ze strony Izb, w których opłaca tak hojnie składki? Czy Izby wspomogą pielęgniarki w partycypacji stawek z Dyrekcją , ustalając pewną granicę pomiędzy salową a nimi? czy jeżeli Dyrektor wybierze sobie tańszą pielęgniarkę i rozwiąże z ta pierwszą umowę- Izby wyciągną ją z nędzy?

#42  2011.12.05 22:06:22 ~irena

Ponieważ wiem , że mogę postawić przy pytaniach znak(-), uważam przynalezność obowiązkową do Izb- za totalną bzdurę!

#43  2011.12.06 09:18:54 ~przeciwna

Popieram irenę, zróbmy coś z tym patologicznym tworem! Niech nam ktoś pomoże!

#44  2011.12.06 19:46:55 ~ktos

Kilka razy byłam na zjeżdzie w izbach.Była herbatka,pączuszki,bułeczki.

#45  2011.12.07 00:28:44 ~@

Kiedy czytam niektóre wpisy to porównuję je do niedawno usłyszanej wypowiedzi jednej z moich salowych. Otóż wymieniona pani ma 11-cioro dzieci i bezrobotnego męża. Co roku z socjalnego dostaje paczki dla tych dzieci ale chowa je w swojej szafce w pracy a potem ,rozczęstowuje" na dyżurach bo jak mówi - ,bachory by wszystko zeżarły". Ostatnio mąż owej pani WYPOŻYCZYŁ samochód i z małżonką pojechali sobie na 2-dniową wycieczkę a dzielny małżonek nie miał nawet prawa jazdy. Na pytanie - to jak on mógł tak pojechać? - kobieta odpowiada, że ,on taki mądry, nikt go nie uczył jeździć a mimo to wsiadł i pojechał - tak sam z siebie". Prawda, że budujące? Przecież skoro on mógł-to my też nie potrzebujemy koordynatorów, mentorów, nauczycieli, przywódców, nadzoru, ani żadnych takich tam ? Jak będziemy chciały, to wszystko zrobimy – tak same z siebie!

#46  2011.12.07 00:29:42 ~@

C.d. Wszędzie wejdziemy, do wszystkich dotrzemy, wszystko załatwimy sobie sami - indywidualnie? Zawsze byłyśmy mądre, odważne, konsekwentne . mamy doświadczenie w temacie wpływania na budowanie aktów prawnych, pójdziemy do sejmu na okoliczność pisania ustaw i wydawania opinii o rozporządzeniach .itd! A co to trudnego dla Ireny, Zosi, Basi czy Krysi? Pójdzie, powie kim jest, zasiądzie przy stole i powie, że nie wie za bardzo co jest dobre dla środowiska, ale za to wie co ona – Krysia chciałaby teraz dla siebie w taj ustawie załatwić! Posłowie na to – mówisz Krysiu – a więc masz! Jutro pójdzie tam Basia i też swoje oczekiwania sformalizuje w postaci zapisu ustawowego! Proste? Damy radę ,na solo&rdquo! Po co nam organizacje!

#47  2011.12.07 20:33:42 ~do 46

Organizacje tak ale madre,dbajace o nasze interesy itd a nie grupka osob bez jakiegokolwiek przygotowania,wiedzy i praktyki.Wiem co pisze.Izby nam nie pomagają ,wręcz przeciwnie.Pojedziesz na zebranie.a tam kawusie,ciasteczka-jak zapytasz o coś -nikt nic nie wie,łącznie z prawnikiem.Taka jest prawda,byłam,zobaczyłam.

#48  2011.12.08 00:32:10 ~do 46

To co opisałaŚ to tak właśnie zachowują się panie w izbach niby takie mądre a nic nie wiedzą , nic nie potrafią i NIE UMIEJĄ załatwić.Co one zrobiły dla naszego środowiska bo dla siebie owszem.kasa.kasa.pierdzenie w stołki.PRECZ Z TAKIM SAMORZĄDEM.

#49  2011.12.08 00:39:49 ~DO 46

A co panie z izb coś załatwią, one wiedzą co to jest akt prawny i jak powstaje , one uczestniczą w budowie ustawy korzystnej dla pielęgniarek ( może korzystnej ale dla siebie).KOBIETO nie ośmieszaj się pisząc takie posty i broniąc tych karierowiczów.Popatrz na wybory do Izb,stała opanowana ekipa, zamiana stołków (kadencja) a my to mamy utrzymywać.Raz skończyć z tym wyzyskiem , zlikwidować izby a przynajmniej ograniczyć ilość.

#50  2011.12.08 14:11:53 ~@

do 47, 48 i 49 - mądrością ORGANIZACJI jest mądrość ludzi, których MY tam desygnujemy! Jakie środowisko - taka ich organizacja! Nie umiemy doceniać prawdziwych wartości, nie wspieramy tych, którzy rolę liderów pełniliby godnie a więc mamy tych, którym dałyśmy przyzwolenie na dalsze nami manipulowanie! O co teraz pretensje? Walka z ideą ORGANIZACJI poprzez pryzmat ludzi źle PRZEZ NAS dobranych jest samobójstwem zawodowym! Mamy wywalczone prawo do tworzenia samorządów zawodowych czyli pole, na którym możemy coś uprawiać i możemy z tej uprawy zebrać plon a szczytem głupoty jest agresja przeciwko temuż polu skierowana jeśli z zasiewów nic nie wyrośnie! Pole jest winne, czy zły ogrodnik, który na nim gospodarzy? Pomyślcie! Pola się wyzbyć, czy gospodarza zmienić?

#51  2011.12.09 16:59:43 ~gość

A co tu w izbach można zmienić . W Małopolsce panowie zamienili się stołkami, bo służa grupie pielęgniarek poz i położnych poz.Mają ich poparcie, to i dostają małpiego rozumu na ich widok. Wspólnie jeżdżą na zagraniczne ,doszkalanie" i gorąco proszą boga by zdjęcia z w/w imprez nie dostały się przypadkiem do internetu. Pozostałe grupy pielęgniarek nie mają nawet po co iść do izb, bo żaden z Panów nie ma czsuuuuuuuuuuuuuuu. Prawnik jak nawet coś tam wie to jego interpretacja sprawy na pewno będzie dla was niekorzystna, tak by wam przypadkiem nie przyszła ponownie ochota go odwiedzić.Tak sprawy z Małopolski są według mnie załatwiane tylko w zakresie Pielęgniarstwa POZ środowiskowego i Położnych POZ z należytą troską. Pozostali powinni się czuć zwolnieni z płacenia składek na tę instytucję

#52  2011.12.09 17:05:32 ~do Miry

Jak tak nam dobrze to zapraszamy do pracy w naszym zakresie, będziesz miała wakacje, ferie a nawet Wielkanoc podobno wolną . May obecnie trochę wakatów, bo nasze koleżanki odeszły do środowiska i szpitali po zrobieniu pomostówek. Droga otwarta zapraszamy po co masz się męczyć w szpitalu.

#53  2012.01.19 08:52:07 ~do Jerzego

Dobra pan kalkulację zrobił. Niestety panuje niż demograficzny i ja osobiście w szkołach wiejskich ( 7 miejscowości) mam tylko 700 ucznów. Na dojazdy wydaję 400 zł. Zostaje mi na czysto miesięcznie 1200-1300 zł, czyli najniższa krajowa. 1% od zarobków netto mogę zapłacić dla PIP, ale nie więcej

#54  2012.01.31 12:17:50 ~przeciwna

Drogie koleżanki! Zamiast zastanawiać się,która grupa ma płacić więcej, pomyślmy co możemy zrobić aby składki na izby zostały zmniejszone.Czy drastyczna podwyżka o ponad 100%to uzupełnienie budżetu izb,który się kurczy bo część pielęgniarek przestało płacić czy też żądza coraz większych zysków.Wzrost składki został przegłosowany na Zjeździe Krajowym, a kto w nim bierze udział? Oczywiście w większości osoby,które są zatrudnione w regionalnych izbach pielęg.Oczywiste więc jest,że większe pieniądze trafią też do nich.Z tego co wiem niewielki procent delegatek głosowało przeciw podniesieniu składki. Apeluję do wszystkich pielęgniarek i położnych w całym kraju, piszcie listy otwarte do władz krajowych z protestem przeciwko podwyżce.Dajmy do zrozumienia, że środowisko pielęgniarskie jest niezadowolone!

Dodaj komentarz