Data ostatniej aktualizacji: 2012-01-16 06:05 Ten artykuł czytano już: 3500 razy !
Praktyka zawodowa pielęgniarki.
Portal Pielęgniarek i Położnych w 2011 roku to:
3 mln odsłon,
milion odwiedzin,
430 000 unikalnych użytkowników.
Jaki jest powód takiego stanu rzeczy? Otóż w Zobacz artykuł w przedmiotowej sprawie . . . .


Trwa ładowanie komentarzy ...
Komentarze użytkowników
#1 ~Ewa Data: 2012-01-16 10:39:34
Gratulacje , naprawdę jestem pełna podziwu. Skoro taka decyzja zapadła to oznacza ,że nasz kolega dał się poznać z najlepszej strony i że współpracownicy go szanują. Oby takich przypadków było jak najwięcej.
#2 ~@ Data: 2012-01-16 12:00:48
Również gratuluję i mam nadzieję, że kolega udowodni iż jedynym powodem dla którego powierzono mu takie stanowisko nie był tylko niższy koszt jego zatrudnienia (w odróżnieniu od lekarzy, których oczekiwania co do wysokości wynagrodzeń już dawno przekroczyły realne możliwości zakładów do ich zrealizowania). Wiem, że wśród pielęgniarek jest zdecydowanie więcej osób, które mają zdolności organizacyjne potwierdzone gruntowną wiedzą z zakresu ekonomii i zarządzania aniżeli w środowisku lekarskim. Lekarze potrafią robić biznes, ale z pożytkiem dla siebie. Rzadko zdarzało się by ordynator na prawdę zarządzał - najczęściej po prostu -był-. Pojęcia z zakresu budżetowania, planowania, strategii, analiz itd. były przyjmowane przez takiego z ironicznym przymrużeniem oka a zasady komunikacji interpersonalnej w ogóle nie istniały. Życzę koledze mądrości, odwagi i determinacji na nowym, zaszczytnym, ale również trudnym w dzisiejszych czasach stanowisku pracy.
#3 ~xxx Data: 2012-01-16 15:27:53
Gratulacje! A lekarzyny już zielenieją i mącą z zazdrości.
#4 ~jok Data: 2012-01-16 17:29:01
Gratulacje!!!!!Lekarzyny i pielegniarki bez matury zielenieją z zazdrosci
#5 ~do 3 i 4 Data: 2012-01-16 19:01:06
czyli do tej samej osoby.a ciebie żółc zalewa,ze dalej pracuja pielęgnairki po LP,po SM,którym zdażyło się nie zrobic matury ileś tam lat temu
#6 ~piel Data: 2012-01-16 19:28:20
do 3i4 kiedyś były Pomaturalne Studium Medyczne - jak sama nazwa mówi a w latach 90-tych krótko Studium Medyczne więc te stare po studium to mają maturę !!!!!!!
#7 ~hema Data: 2012-01-16 20:48:47
Oj dziewczyny, dziewczyny jakie Wy jesteście zawistne, zazdrosne. Dlaczego??? Dlaczego dla Was nie liczy się człowiek - jego wartość, jakim jest pracownikiem, koleżanką, tylko stale matura, studia, licencjaty, kursy, specjalizacje. Znam pielęgniarkę po studiach /Pani mgr pielęgniarstwa/, trzech specjalizacjach i wielu różnych kursach a pielęgniarką jest bardzo, bardzo kiepską. Nie ma cierpliwości do pacjentów /nie są książkowi, zachowują się inaczej jak jest napisane w książce/, nie mają serca, współczucia - tego nigdzie nie uczą, nie potrafią prostych zabiegów przy pacjencie /założenie wkłucia, cewnikowania/ nie mają wprawy. Jak czytam te porównywania pielęgniarek studentek, specjalistek i tych "zwykłych" to chce mi się "wymiotować" łagodnie mówiąc.
#8 ~ja Data: 2012-01-16 22:34:46
hema,masz rację.Piel.też.Obecnie jedynym priorytetem młodych pielegniarek jest wywyższanie i dokopywanie innym.Na pacjenta to juz nie ma czasu.Koleżeństwo,współpraca,lojalność to dla nich takie same anachronizmy jak epoka dinozaurów.Może ja juz naprawdę jestem za stara na to wszystko?
#9 ~wiki Data: 2012-01-16 23:19:47
Nie znacie tematu!! to nie była decyzja dyrekcji..z resztą jego rządzenie polegało tylko na zapisywaniu pacjentów na planowe zabiegi po tym jak zwolnili ordynatora. Dotychczas choć to dziwne ale to ordynator się tym zajmował !! Jak sprawę nagłośniły media to nawet to zapisywanie się skończyło...I takie to było rządzenie!!!
#10 ~piel Data: 2012-01-17 21:10:12
A ja ciągle uważam, ze stanowisko zdobywa się za pomocą 'szerokich pleców" i kumoterstwa. Nikt nie patrzy na zdolności, profesjonalizm tylko na układy, o czym dokładnie napisała wiki!!!
#11 ~ana Data: 2012-01-18 20:03:55
i tak wam źle i tak niedobrze.najpierw piejecie w rozpaczy,ze nikt nie docenia magistrów i ich nie awansuje a jak juz tak stanie to też piejecie,ze to po znajomosci.
#12 ~piel Data: 2012-01-18 21:40:40
Zajmowane stanowiska po znajomości to ujma na honorze! Znam ludzi, którym proponowali wysokie stanowiska i zarobki, bo ojciec lub wujek miał plecy. Znajomi odmówili - nie byli zainteresowani takimi propozycjami - po tym poznaje się ludzi, którzy mają szacunek do samego siebie i są uczciwi. Przeczytaj dokładnie wypowiedź wiki! Z jej wypowiedzi wynika, że ten pielęgniarz nic sobą nie reprezentował!"jego rządzenie polegało tylko na zapisywaniu pacjentów na planowe zabiegi " - i z tego mamy być dumne?
#13 ~irena Data: 2012-01-18 21:48:26
tak powinno być. - pielęgniarstwo to wolny zawód, w gospodarzem oddziału jest zawsze oddziałowa, która nieźle musi się nalatać - pan ordynator nic nie robi a uważa się za odpowiedzialnym za oddział( każdy by tak chciał).Kiedy doktory się nauczą - pielęgniarki swoje zwierzchnictwo mają po lini swojego zawodu a z doktorami współpracują- jedni leczą drudzy pielęgnują. Pielęgniarka nie wykonuje poleceń doktora lecz zlecenia dla pacjenta, oprócz tego pielęgnuje i edukuje
#14 ~irena Data: 2012-01-18 21:58:22
zwierzchnikiem doktorów jest wiadomo wyznaczony lekarz i jemu podlega grupa medyków, natomiast praca pielęgniarek podlega wyłącznie swojemu zwierzchnictwu- tym bardziej gdy przełożony ma tytuł mgr z pielęgniarstwa.Uważam za jak najbardziej właściwy taki sposób zarządzania oddziałem.Gratuluję i zachęcam inne szpitale
#15 ~pieleg Data: 2012-01-18 22:24:15
Zgadzam się z hema.Też mam koleżanki z tytułami,kursami różnego kalibru,a pojecie o pracy mierne.Moim zdaniem co niektóre powinny dawno odejść z zawodu,a nie brnąc w to dalej i tylko narzekać jakie są wykształcone i niedocenione.Skoro nie maja predyspozycji do zawodu to mogły kształcic sie w innych dziedzinach.(na marginesie ja tez się dokształcam)Pracuję w oddziale zabiegowym,ciagle przy łózku 25 lat.
#16 ~irena Data: 2012-01-18 22:53:16
czytajcie uważnie co się pisze. Swoją drogą- pielęg- najpierw piszesz krytykując koleżanki wykształcone, potem narzekasz że też się uczysz- ojejeku...przy łozku 25 lat!!. Przepraszam a gdzie chciałabyś pracować, sugerujesz ,że ucząc się zaklepujesz sobie inną pracę, z dala od łożka? No i tak to jest- powiem krótko- praktyki nauczy się(hema) -każdy, wiedzy natomiast -nie każdy potrafi sobie przyswoić,nie każdy posiada umiejętności do uczenia się- no i na tym polega problem, prawda?
#17 saffi Data: 2012-01-22 22:07:46
Pracuję za granicą, w oddziale zabiegowym, tutaj moja oddziałowa decyduje kto jest na liście, nikt nie narzeka, praca idzie sprawnie, oddził funkcjonuje tak już od kilku lat. Czytając, te komentarze,odczuwam ogromne zaniepokojenie, nasze środowisko jest tak bardzo podzielone. Skupione, na wzajemnym krytykowaniu się, zamiast na współpracy. Oceniamy się tylko na podstawie wykształcenia, nie zwracjąc uwagi na to jak w rzeczywistości wykonujemy swój zawód, na niektórych samo mgr, działa jak płachta na byka. Przecież, to jak wykonujemy swoje obowiązki zależy nie od tytułu naukowego, tylko od tego jakimi ludźmi jesteśmy.
#18 ~do 6 Data: 2012-01-23 21:17:21
Studium było POLICEALNE!Więc niektore nie mają matury
#19 ~do 18 Data: 2012-01-24 20:33:50
i na ..j wciąż,jak ten pies gończy węszysz matury. Nie każde Studium było policealne,w 99% wymagano matury,zdawało się egzaminy wstępne.Dopiero w II połowie lat 90-ych zaprzestano wymagania matur bo było coraz mniej pielegniarek.Poza tym to nie matura dawała pielegniarkom Prawo Wykonywania Zawodu lecz dyplom szkoły pielęgniarskiej.
#20 ~gocha Data: 2012-01-27 13:28:20
To zaglądanie sobie do papierów bierze się stąd, że co niektóre przesadnie chcą tylko rządzić i pokazać jakie są ważne, a tak naprawdę wiele swoją osobą nie reprezentują. Mam taką koleżankę bez matury chce być mądrzejsza od ordynatora. Będąc mgr nie pozwolę sobie na to. Nie po to zarywałam noce ucząc się i zdając egzaminy, aby taka osoba mnie bez powodu pouczała.
#21 ~lola Data: 2012-01-28 08:42:00
Mgr pielegniarstwa =0..albo i mniej.I dlatego tak sie tutaj dowartosiowujecie.. Myjecie tyłki w szpitalu bo od tego jesteście..Każdy inny pracodawca ceni bardziej maturę z dobrej szkoły niż wasze studia...Jeżeli macie dość to ukończcie ceniony kierunek tak jak ja ..Ale myślę ,że dla 99% pielegniarstwo to jest szczyt mozliwości ,dlatego na tym portalu wpisy typu...."ja mam lic.a ty nie" jaj estem mądrzejsza" itd będą na porządku dziennym..No cóż..jaki kierunek taki potencjał intelektualny
#22 ~do lola Data: 2012-01-28 20:16:48
Idz i skoncz pielegniarstwo na uniwersytecie medycznym a wtedy zmienisz zdanie!z pewnościa!!!