Władze okręgowych izb pip robią sobie jaja z pielęgniarek i położnych!

Działalność władz samorządu pip.

Portal Pielęgniarek i Położnych w 2011 roku to:

3 mln odsłon,

milion odwiedzin,

430 000 unikalnych użytkowników.

.

Pielęgniarki i położne zostały ustawą zmuszone do obowiązkowej przynależności do okręgowych izb pip. Przynależność ta wiąże się z przymusem opłacania miesięcznych składek członkowskich. Wysokość składki ustala Zjazd Krajowy PiP.

Teraz opiszę sytuację ukazującą sposób traktowania pielęgniarek i położnych przez władze izby pip. Otóż, pielęgniarka lub położna w celu złożenia wniosku np. o refundację szkolenia, zapomogę socjalną musi przedstawić jako załącznik do przedmiotowych wniosków zaświadczenie o opłacaniu składek członkowskich.

Pielęgniarka lub położna zmuszona do przynależności do izby, opłaca wymuszone składki członkowskie poprzez dział księgowości szpitala, w którym jest zatrudniona. Składa wniosek do izby o np. refundację kosztów kształcenia. Izba każe pielęgniarce udowodnić, że opłaca składki. I żąda wydanego przez pracodawcę, zaświadczenia o opłacaniu składki.

A składki od tej pielęgniarki wpływają przecież co miesiąc na konto izby!  Dlatego to na władzach izby ciąży obowiązek udowodnienia danej pielęgniarce lub położnej, że nie opłaca składek. A nie na pielęgniarce, że opłaca składki.

Postępowanie izby pip jest nowatorskie w skali naszego kraju. Dobrze, że np. ZUS, PZU lub US nie stosuje powyższych praktyk wobec obywateli.

Podsumujmy: Izby muszą zmienić swoje postępowanie i zakończyć z obarczaniem pielęgniarek i położnych obowiązkami, które nie powinno mieć miejsca, gdyby izba w sposób profesjonalny ewidencjonowała składki członkowskie.

Mariusz Mielcarek   

.

Zobacz także:

Władze naczelnej izby pip nową kadencję rozpoczęły mocnym akcentem. Podniosły wynagrodzenie wiceprezesowi, sekretarzowi, skarbnikowi. O 2 000 złotych w przeliczeniu za cały etat. Teraz wynagrodzenie tych osób wzosło z 12 037 zł do 14 043 zł brutto za cały etat. Warto wiedzieć, że minister zarabia około 15 tys. zł, a wojewoda około 10 tys. 136 KOMENTARZY!

.

Komentarze użytkowników

#1  2012.03.21 14:39:58 ~elik59

No cóż całe życie pielęgniarki same sobie szkodzą,a zwłaszcza te które sąprzy korycie

#2  2012.03.21 16:57:29 ~Protest

Szanowne Izby Zapominają po co zostały powołane i jakie mają obowiązki.Zastanawiam się tylko,kiedy wreszcie IZBY zostaną rozliczone ze swej pracy? Chyba,że mogą działać samowolnie,bez możliwości kontroli?

#3  2012.03.21 17:31:34 ~i gość

Tu obowiązuje , zasada wolność Tomku w swoim domku" ,morda w kubeł" i płacić , bo jak nie to was urządzimy ? Jak, podnosząc znowu składki

#4  2012.03.21 19:33:03 ~do1,2

Izba to instytucja samorządowa tworzona przez określonych ludzi.Słowa "pielęgniarek i położnych" dookreślają kogo ma reprezentować ta instytucja, a odpowiednie ustawy, kto ma zasiadać w niej.Zgodnie z obecnie funkcjonującą Ustawą o zawodach piel. i poł. jak i wcześniejszą, formalne bycie pielęgniarką to nie tylko ukończenie szkoły pielęgniarskiej i rzetelne, sumienne np. opłacanie składek na Izby PiP.Ciekawe jakie były i są wyniki np.weryfikacji poprawności formalnej w doborze osób do izb, przez odpowiednie instytucje zewnętrzne.

#5  2012.03.21 21:00:09 ~obserwator

A w Koninie pielęgniarki za trumienką chadzały, żałosne,prymitywne . trumienki to do lamusa już dawno poszły. czy wy się nauczycie mądrze strajkować? . a nie,że musicie męża i dzieci nakarmić i dziergana robótka przy tym. jaki wasz poziom? wykształcone kobiety. NAWET MEDIÓW NIE POWIADAMIACIE , ŻAŁOSNE !

#6  2012.03.21 21:02:41 ~ja

Popieram 5 już się nawet pisać nie chce !

#7  2012.03.21 21:13:24 ~Gosia

Panie Mariuszu, bardzo serdecznie proszę o zamieszczenie na Potalu apelu, aby koleżanki składały wnioski na trwających obecnie Okręgowych Zjazdach, zobowiązujące Okręgowe Rady do wystosowania apelu do Naczelnej Rady, by ta z kolei zorganizowała Nadzwyczajny Zjazd w celu zmiany wysokości składki. Tylko tak jest to możliwe. Błagam! Aby Zjazd się odbył musi być odpowiednia ilość apeli z poszczególnych izb. Koleżanki, jeżeli nie jesteście jeszcze na kontrakcie, to będziecie, a składka będzie obowiązywała przez 4 lata. Poprzyjcie wnioski i składajcie je. Bądźmy razem chociaż raz!

#8  2012.03.21 22:52:44 jerzyk

Obserwatorze - zapraszam do konina! może wtedy zrozumiesz dlaczego takie, prymitywne przedsięwzięcie, zostało podjęte! najpierw trzeba poznać fakty a dopiero później oceniać. pozdrawiam.

#9  2012.03.22 08:17:07 ~gość

Mariusz.nie ma na studiach pielęgniarskich przedmiotu LOGIKA.

#10  2012.03.22 13:33:52 ~nurse

Hej tam Konin co to za strajk bezludna wyspa ? nie mas was w mediach i już ustępujecie z 600 zł na 200 żenada !

#11  2012.03.22 13:40:11 ~ja

Tak zgadza się odsyłam do dzisiejszego internetowego portalu Rynek Zdrowia piszą o proteście pielęgniarek, które nie chcą. być siostrami, popieram w pełni ! Kiedy zaczniemy się w końcu promować jako specjalistki ? przecież de facto nimi jesteśmy a czyta się lub słyszy wypowiedzi, że praca pielęgniarek to proste czynnośći ciągle. MEDIA SYSTEMATYCZNIE I OD LAT PRZECIWKO NAM ALE I TAK DO NAS PRZYJDĄ NIE POMŚCIMY SIĘ ALE ZAPAMIĘTAMY. !

#12  2012.03.22 14:42:04 ~do gość

Większość z nas z LOGIKĄ jako nazwą obszaru wiedzy i umiejętności oraz z jej kilkoma elementami, zapoznała się w I klasie szkoły średniej na matematyce (niewielka liczba godzin).Jeżeli Twoje pytanie dotyczy poszerzenia na studiach tej wiedzy i wykształcenia umiejętności posługiwania się nią w sposób świadomy i ukierunkowany w praktyce, pomocne w tym przypadku będą programy nauczania.

#13  2012.03.22 20:16:00 ~gość

Mój bank żąda 5 pln za wydanie potwierdzenia że przelew poszedł za m-c, czyli 36 m-cy x 5 =180 zł dodatkowo by udowodnić że płaciłam, Nie wiem dlaczego mam ponosić koszty jeszcze takiej usługi banku. Jak w takim razie są w izbach prowadzone rozliczenia finansowe , skoro nie wiedzą kto, kiedy i ile płaci.To jest sprawa dla prokuratury.Czy każdy tam sobie bierze do kieszeni ile chce? i kiedy chce? Coś tu brzydko pachnie.

#14  2012.03.23 08:47:34 ~mgr

Do 9 zaskoczę Cię jest logika na studiach magisterskich z pielęgniarstwa. No ale cóż za wysokie progi na twoje nogi, więc skąd masz wiedzieć.

#15  2012.03.23 11:34:05 ~gość 2

I znowu sarkazm pod adresem wykształcenia. dość tego ! kultury ! gdzie i kto takie osoby wychował ? WSTYD BYĆ PIELĘGNIARKA ! Myślałam,że to koniec a tu proszę . żadna grupa zawodowa nie zazdrości sobie i nie krytykuje rodzaju wykształcenia jak PIELĘGNIARKI ! we wszystkich typach szkół pielęgniarskich, kursach najważniejszym przedmiotem powinna być kultura zawodowa pielęgniarek - tylko czy co niektóre pielęgniarki byłyby w stanie uczyć się takiego przedmiotu ? jak mogą nas szanować inni jak my same siebie nie szanujemy ! zamiast swoją energię skupić na merytorycznym strajku to zazdrość w grupie,ograniczony pęd do wiedzy co u niektórych skutki dostrzegalne : trumienki na strajku w Koninie i już im 200zł ma wystarczyć( z 600! )no i znowu śpiewy w czepkach- wczoraj w Warszawie w sprawie emerytur ! nadal żenada, straszna żenada !

#16  2012.03.23 21:10:50 ~piel

Zgadzam się wypowiedzią gościa2.Uczmy się od naszych współpracowników lekarzy solidarności,lojalności ,a nieraz i kultury.

#17  2012.03.23 21:30:16 ~piel

Jak w takim razie jest prowadzona rachunkowość w Izbach . Przecież tu chodzi o masę forsy . Jest nas ok. 300 tys. X 37,70= ok 11 310 000zl/ m-c w skali kraju .Jak się tymi pieniędzmi gospodaruje skoro nie wiadomo kto i ile płaci? Sprawa jest mocno podejrzana zważywszy że co jakiś czas mamy zmianę konta i banku na które odprowadzamy składki? to gdzie te pieniądze tak naprawdę trafiają? i do kogo? czy za 12 tys poprzednio , a obecnie 14 tys pensji miesięcznej nie mamy prawa do rzetelnej pracy pracowników Izb?

#18  2012.03.24 12:27:39 ~gość

Od samego Zarządu w izbach powinno być 6 osób X 140, 20 zł( 1% od etatu)=841,20zł X 45(izb) =37854zł miesięcznie . Gdzie są te pieniądze? Czy szanowne zarządy je w ogóle odprowadzają? I z stąd ten pozorny bałagan i wymóg by udowadniać, bo samemu nie dopełnia się ustawowego obowiązku?

#19  2012.03.25 12:28:06 ~dusza

Wlaśnie dlaczego panie w izbach nie placą? Toż to przestepstwo!

#20  2012.03.25 20:55:31 ~Szkolne!!

Proszę wejść na stronę Krajowego Stowarzyszenia Pielęgniarek Szkolnych w Szczecinie- aktualności i zrobić co się od was wymaga .To jest wasze być lub nie być na rynku pracy. Na izby nie liczcie , bo jak dotąd interesowały się tylko waszymi składkami i robieniem was w bambuko.Co szanowne panie robią z waszymi pieniędzmi poczytajcie sobie powyżej.

#21  2012.03.27 09:13:38 ~polożna

To jest niemoralne tyle zarabiać w Izbach podczas, gdy szeregowa położna,czy pielęgniarka zarabia 3200 brutto.Czy my mamy inne potrzeby niż panie w Izbach?

#22  2012.03.27 14:20:08 ~hrty

A JAJA podrożały! mmm

#23  2012.03.27 20:16:31 ~maria

A gdzie szeregowa pielęgniarka zarabia 3200? Ja w podlaskim dostaje brutto 1550 zł Na reke z dodatkami (studia) 1320 zł.

#24  2012.03.27 20:58:04 ~gość

Toż to średnia tyle że najniższa , gwarantowana przez państwo na etacie. Na kontrakcie szkolne już nawet tego nie mają. Za to, żeby Izby nie zbiedniały , żąda się od nich składki od średniej krajowej , czyli ok. 2,5% ze swoich dochodów . Czym kto biedniejszy tym musi więcej płacić by Państwo w Izbach mogło się bogacić.Życzę Zarządowi niestrawności na Święta,

#25  2012.04.17 20:15:12 ~I TAK

Biednemu wiatr w oczy

Dodaj komentarz