Pazerne pielęgniarki i położne?

Ogólnopolski miesięcznik branżowy pielęgniarek i położnych pielegniarki.info.pl - nakład 30 tysięcy egzemplarzy.

Instrukcja złożenia podpisu pod petycją:

STOP deprecjacji zawodu pielęgniarki i położnej w Polsce!

1. Petycję może podpisać każda osoba, nie tylko pielęgniarka i położna. 

2. Petycja została opublikowana w dniu 2 sierpnia 2017 roku na stronie www.petycjeonline.com

3. Petycję można podpisać na dwa sposoby:

  1. Na stronie  www.petycjeonline.com pod adresem: https://www.petycjeonline.com/stop_deprecjacji_zawodu_pielgniarki_i_poonej_w_polsce
  2. lub korzystając z poniższego formularza.

​4. Pod petycją jest formularz, w którym należy wpisać, dane:

Imię, nazwisko, miejscowość, adres e-mail. Można w polu - "podpisuję ponieważ..." wpisać swoje uwagii.

5. Jeżeli podpisujący petycję, nie chce aby jego dane takie jak: imię, nazwisko, miejscowość (adres e-mail nie jest nigdy widoczny dla osób trzecich), były widoczne, to należy pod formularzem ODZNACZYĆ pole przy adnotacji "Pokazuj użytkownikom mój podpis". Wtedy w sekcji podpisy będzie widniał wpis: "Sygnatariusz zadecydował nie ujawniać swojego nazwiska w internecie". 

6. UWAGA!!! Po kliknięciu na "Podpisz petycje", na adres email podpisującego zostanie wysłany przez serwis www.petycjeonline.com link, w który należy kliknąć aby zakończyć proces składania podpisu pod petycją. Dopiero wtedy złożony przez nas podpis zostanie oficjalnie zaakceptowany. 

Dotychczas liczba złożonych podpisów przekroczyła 6 tysiący!

Zapraszamy do podpisywania petycji!

Petycja jest formą akcji społecznej pielęgniarek i położnych, użytkowników Ogólnopolskiego Portalu Pielęgniarek i Położnych www.pielegniarki.info.pl. Nie jest związana z żadną organizacją samorządu zawodowego oraz związków zawodowych pielęgniarek i położnych. 

Redakcja pielegniarki.info.pl 


 

Ostatnio na Portalu w komentarzach na dobre zadomowiło się sformułowanie - "pazerne". Od ilu godzin pracy w miesiącu zaczyna się "pazerność"? Może jakieś propozycje?

"Pazerne"... Takie określenie pada ostatnio w wielu komentarzach pod artykułami. Jest ono używane w kontekście pielęgniarek i położnych, które pracują na więcej niż jednym etacie, na umowach zleceniu czy umowach kontraktowych. Spojrzałem do słownika i czytam: pazerny - chciwy, zachłanny... Rozumiem, że te "pazerne" pielęgniarki i położne z jednego stałego źródła zatrudnienia mają takie środki finansowe, które pozwalają na utrzymanie rodziny, opłacenie rachunków i spłacanie zaciągniętych kredytów. Pomimo to, popychane pazernością, biegają do dodatkowej roboty. Tak sobie. Bo tak lubią.
Państwowy system upodlenia pielęgniarek i położnych doprowadził do sytuacji, że środki
finansowe z jednego źródła zatrudnienia, lub jak kto woli, z pracy w wymiarze 170 godzin miesięcznie, nie wystarczają na utrzymanie rodziny, opłacenie rachunków i spłacanie zaciągniętych kredytów. Pazerne? Czy obrotne? Przedsiębiorcze? Pracowite? Dlatego używanie wobec pielęgniarek i położnych sformułowania "pazerne" nosi znamiona dyskredytacji naszej grupy zawodowej. Widocznie komuś na tym zależy... Czytaj dalej...

 

Czytaj więcej artykułów z Ogólnopolskiej Gazety Pielęgniarek i Położnych

 

Komentarze użytkowników

#1  2017.10.05 17:02:05 ~Aga

Zdesperowane,obrotne i dalej głupio wierzące że coś się zmieni!

#2  2017.10.05 20:27:26 ~do 1

Zmieni się na gorzej tak jak się zmienia od lat .

#3  2017.10.05 20:54:15 ~Gosia

Dlaczego nic się nie dzieje rezydenci strajkują a my cicho sza guzik wywalczyły z takim podejsciem

#4  2017.10.05 22:41:21 ~Dorota

Zgadzam się, pielęgniarki są pazerne. Piszę tu o tych, które biegają z dyżuru na dyżur. Za dodatkowy dyżur utopiłyby koleżankę w łyżce wody. Nie mówcie, że nie mogą wyżyć z pensji.Jedne mogą, a drugie nie? Po prostu nie kupią kolejnego dywanu do domu. Jestem pielęgniarką, pracuję na jednym etacie i dosyć mam dyżurów z przemęczonymi, sfrustrowanymi ciągle zabieganymi koleżankami. Chociaż określenie koleżanka zbyt dużo powiedziane. Nie można tak określać osób które kopią pod nami dołki za głupie dodatkowe dyżury. Jak z takimi walczyć o lepsze pensje, czy warunki pracy?

#5  2017.10.06 02:07:19 ~Gryzelda

.do wszystkich mówiących że jestem pazerna -pokazuję środkowy palec ! Nie widzicie nowego zagrożenia ? To przez nową ustawę o wynagrodzeniach dojdzie do nieuniknionego pęknięcia w naszej grupie zawodowej . Qvo vadis panie pielęgniarki ! A może pazernymi są te z przelicznikiem 1.05 i uważające że taka finansowa odskocznia jak najbardziej im się należy ?

#6  2017.10.06 07:59:34 ~ja

Pielegniatki pazerne ,a inni pracujacy po calych dniach to pracoholicy,za co nas tak nie szanuja,

#7  2017.10.06 08:05:21 ~Pielegniar

Komentarz 4 brawo całą prawdą.

#8  2017.10.06 08:22:44 ~Zosia

Do #4 100% prawdy. PAZERNE,gdzie siądą tam śpią. Nieodpowiedzialne, bez szacunku dla siebie i innych. Do #5 nie dosyć ze pazerna to jeszcze wulgarna. Ustawa powinna zawierać- stwierdzenie o możliwości pracy tylko w wymiarze godzinowym 1 etatu plus np.10 % nadgodzin ( sytuację awaryjne). I tyle !

#9  2017.10.06 08:58:07 ~Mzar

Nie należy patrzeć na innych, jednym wystarczy jeden etat, druga osoba jest zmuszona do pracy na dwóch. Każdy podejmuje decyzje za siebie, wytykanie innym dodatkowej pracy jest nie na miejscu. Walczmy razem o lepsze jutro, a nie przeciwko sobie.

#10  2017.10.06 09:09:07 ~wieśka

Do #9 - popieram.

#11  2017.10.06 09:23:53 ~Pielegniar

Jakoś nie widzę pancernych nauczycieli, którzy pracują po 18 godz tygodniowo i mają duuuuuzo czasu żeby dopracować do pensji. Ledwo się zaczął rok szkolny a już są bardzo zmęczeni po 2 miesiącach leniuchowania.

#12  2017.10.06 09:28:07 ~Pielegniar

Macie już nowe angaże z " ogromna" podwyżka? . Tzn zebalowe 710 zł do grupy. Ot i cała podwyżka w szpitalu w Brzozowie na Podkarpaciu. Już 5 październik a pielęgniarki w tym szpitalu dalej nie wiedzą na czym stoją.

#13  2017.10.06 09:42:31 ~Elżbieta

Mając dwie pensje (męża i "pazernej" pielęgniarki śmiało można się utrzymać. Ale jak się ma tylko jedną i zobowiązania finansowe to jest to niemożliwe. Poza tym , dlaczego pracując i odpowiadając za ludzkie życie jesteśmy tak niedoceniane? Przede wszystkim powinnyśmy walczyć o Godność Zawodową, która miała by odzwierciedlenie w wynagrodzeniachwili, ale RAZEM. I w całym kraju jednocześnie.

#14  2017.10.06 12:07:25 ~Zosia

Nie wolno narażać pacjentów i współ pracowników dla pieniędzy ! Nie wolno! To jest nieetyczne i niemoralne ! To dyskwalifikuje do nazywania się pielęgniarką.

#15  2017.10.06 12:12:14 ~#do 14

Powiedz to ministrowi i całej" dobrej zmianie"

#16  2017.10.06 12:19:10 ~#do 15

Słusznie. Jeżeli lekarz specjalista za dyżury w weekend zgarnięcia tyle co pielegniarka specjslistka za miesiac i jeszcze ma etyką nakarmić rodzinę i zapłacić rachunki? Coś tu nie " halo". Dlatego rozumiesz roxgoryczenie bo sama to przeżyłam pracując 36 lat w zawodzie.

#17  2017.10.06 15:08:06 ~Barbara

Radom dostał 5 zlotych do grupy. Wstyd dla rządzących szpitalem i dobrej zmiany

#18  2017.10.06 16:24:04 ~~ Barbary

Tak. Wstyd. To nadaje się do scenariusza "Świat według Kiepskich". Dno i wodorosty- powiedziałby Ferdek.

#19  2017.10.06 18:18:49 ~Mzar

Do 14. O jakim narazaniu mowa? Lekarze pracują standardowo na dyzurach 24 godzinnych i nikt im tego nie wytyka, skąd to oburzenie gdy chodzi o pielegniarki . Każdy pracuje tyle na ile uważa i odpowiada za siebie i swoje decyzję i za ich konsekwencje.

#20  2017.10.06 18:56:31 ~Mzar

Ludzie roszczą sobie prawo do oceniania innych. Z takim podejściem nie dziwie się że w naszym środowisku jest taki podział. Nigdy nie będzie lepiej, skoro jedna drugiej w talerz zagląda z chęcią naplucia do zupy. Dziewczyny bierzcie przykład z lekarzy, żaden nie powie że którykolwiek z nich za dużo zarabia.

#21  2017.10.06 21:56:51 ~Piel

Zgadzam się całkowicie z paniami #4 i #8. Natomiast niejakiej Gryzeldzi proponuję szklaneczkę melisy i radzę schować ten środkowy paluszek. Tak, jesteś pazerna a do tego żałosna i wulgarna, a od pielęgniarek ze współczynnikiem 1.05 to ty się lepiej odczep. Zrobiły studia i specjalizację, to im się jak najbardziej należy. Kiedy one się uczyły, ty biegałaś z wywieszonym ozorem z dyżuru na dyżur i z nich drwiłaś. Teraz żal ci d.ę ściska, bo one coś będą z tego miały, a ty najwyżej medal za głupotę i szerzenie tej patologii w postaci "udawania pracy jednym ciągiem nieraz przez 48-72 h". Niestety dalej będziesz dymać na kilku etatach, z czego wcale się nie cieszę, bo mam po dziurki w nosie dyżurowania z takimi jak ty, dlatego na każdym kroku was bojkotuję. Żadnych forów, spóźnień, zamian czy wcześniejszego wychodzenia. Nie ma, że boli. A do pęknięcia w naszej grupie zawodowej doszło już dawno temu przez takie jak ty, a nie przez tą ustawę, bo gdyby nie wasza pazerność i krótkowzroczność , to już dawno temu wyszłyby do wierzchu ogromne braki pielęgniarek i dzisiaj może byłoby lepiej, a tak to tkwimy wszystkie w tym bagnie po same uszy.

#22  2017.10.08 19:24:25 ~Renia

Do 4 i 5 są jeszcze inne powody oprócz pazerności. Może któraś z nas została wdową lub rozwódką i musi spłacać kredyt. Pomyśl idiotko zanim napiszesz i ocenisz

#23  2017.10.09 14:16:47 ~#23

Ja osobiście nie ganiam z jednej pracy do drugiej bo nie mam siły i zdrowia ale proszę nie mówić o pazerności pielęgniarek .Gdyby za ciężką pracę otrzymywały godne zarobki nie musiałyby pracować na kilka etatów . Najgorsze jest to że tak nas podzielono .Podwyżka dla pielęgniarki z 30 letnim stażem 5 złotych - to kpina urządzona z naszego zawodu.

#24  2018.06.08 22:44:18 ~Anna

Nie oceniam potrzeb na gonienie z dyżuru na dyżur - niektóre koleżanki są zmuszone aby jakoś egzystować, znam i takie które ogarnęła ,żądza pieniądza, takie życie - różne są potrzeby i priorytety nie tylko pielęgniarek Natomiast #21 ma rację - gdyby nie koleżanki biegające z pracy do pracy i kontraktowe zapychające dziury już dawno by się mogły ,mądre głowy „ zastanawiać jak rozwiązać braki kadrowe w naszej grupie zawodowej , może już dziś byłoby lepiej Czy koleżanki byłyby w stanie zrezygnować na 1 msc z dodatkowych etatów- ciekawe jak by funkcjonowały niektóre placówki sł.zdrowia .

Dodaj komentarz