Zobacz projekt nowej siatki płac zwierającą najniższe wynagrodzenia zasadnicze pracowników wszystkich zawodów ochrony zdrowia, w tym nowy podział pielęgniarek i położnych...

Nowy podział pielęgniarek i położnych.

 

                 

                 

 

Tabela w brzmieniu w ustawie, która obowiązuje...

 
 
Tabela w brzmieniu zapisanym w projekcie nowelizacji ustawy, przygotowanej przez Józefę Szczurek-Żelazko...
Więcej informacji w przedmiotowej sprawie w linku poniżej...
 
 
  

Komentarze użytkowników

#1  2018.02.22 18:20:08 ~Ania

Wytłumaczcie mi co to jest współczynnik pracy?

#2  2018.02.22 23:23:42 ~zdezorięto

To wszystko rodzi pytanie czy w Naszym kraju aby być pełnowartościową pielęgniarką trzeba posiadać stopień magistra pielęgniarstwa , a kim są pielęgniarki bez tytułu i te po licencjatach .Dalej drążąc temat to jaki podział obowiązków przewidują nasze izby dla poszczególnych grup .Przepracowałam w tym zawodzie 35 lat i na koniec kariery zawodowej nie wiem kim jestem w tej specyficznej społeczności .Mam jednak świadomość że to wszystko zmierza do wykluczenia Nas starych ( czytaj doświadczonych ) i zastąpienia młodymi , prężnymi .Szkoda tylko że w tak podły i poniżający sposób .

#3  2018.02.22 23:56:55 ~Old

Ma pani rację -na starych pielegniarkach im nie zależy ,ustawy są pisane pod kątem młodych ,aby zachęcić je do pracy -stare są już tak wypalone zawodowo ,że nie mają siły żyć a co dopiero zmieniać zawod. Za 5 lat przyjdą nowe roczniki a stare pokolenie pielęgniarek na śmietnik -tak to kalkuluja -szkoda naszego życia

#4  2018.02.23 05:29:04 ~omcmgr

Niestety nadal pozostaje zapis "według kwalifikacji wymaganych na zajmowanym stanowisku pracy" co daje spore uprawnienia pracodawcom a czego część z nas nie dostrzega.

#5  2018.02.23 05:50:46 ~nie nowy

Jaki nowy ten projekt jak to już no-stop jest przytaczane

#6  2018.02.23 05:56:44 ~info

A prężne i młode awansują szybko i tupetu im nie brakuje a komputery bardzo im pomagały - informatyka od podstawówki. Jakże niesprawiedliwe inne firmy organizowały bezpłatne kursy komputerowe a w służbie zdrowia dla pielęgniarek nic - teraz na szybko i w stresie jednodniowe szybkie szkolenie wewnętrzne i masz wszystko umieć - bardzo przykre i niesprawiedliwe !

#7  2018.02.23 06:12:26 ~Do#5

Projekt jest nowy - zmienia status mgr pielęgniarstwa. ZG ZZPiP proponuje zmianę "kwalifikacji wymaganych" na "przydatne" co w sposób zasadniczy zmieniło by status części specjalistek. Większość z nas ma w umowie o pracę określone stanowisko "pielęgniarka" co umożliwia pracodawcom zgodnie z prawem nieuznawanie naszych specjalizacji i kwalifikowanie nas wszystkich do gr. 9. Jeżeli pracujesz na stanowisku, na którym posiadanie specjalizacji nie jest wymagane pracodawca ma prawo jej nie zaliczyć, nie miał by takiej możliwości gdyby ta specjalizacja była "przydatna".

#8  2018.02.23 06:29:43 ~Piel.

A Szczurek-Żelazko tak miała promować zawód pielęgniarki już w 1 kwart. tego roku i cisza ! Na co ona liczy na wieloetatowki - zero odpowiedzialności! Już jakość opieki mocno spadła i będzie jeszcze gorzej! Pielęgniarka w randze wiceministra i nieznana powszechnie w środowisku! Pytałam ostatnio kilka osób z naszego środowiska - to padło pyt. " a kto to jest" ? Debata bis tzw. "pic na wodę fotomontaż" na pewno za zamkniętymi drzwiami się odbędzie! P.Mariuszu proszę to upublicznic w wielokrotnych i stałych komentarzach a przy okazji "wypromowac" te nasza panią wiceminister sekretarza stanu- pielęgniarkę i przypomnieć jej o korzeniach!

#9  2018.02.23 06:39:36 ~Obserwator

Do 6,8 komentarze warte uwagi a do 6 dodam, że w grupie pielegniarek (często tych doświadczonych i starszych) sa i te po licencjacie, kursach, studiach z promocji i edukacji zdrowotnej, które były przez izby uznane jako znajdujące zastosowanie w ochronie zdrowia i co teraz się nagle zmieniło? Prawo nie działa wstecz w tej kwestii! Jest zwykle OSZUSTWO

#10  2018.02.23 06:43:24 ~jakosc

I nadal zero info o pielegniarkach o normach o brakach pielegniarek o warunkach pracy w głównych mediach a ludzie wyrabiaja sobie o nas opinie i nie daruja nam spadku jakosci opieki - pamiętajcie o tym, że szczególnie wieloetatowki

#11  2018.02.23 06:44:17 ~do 10

Bardzo istotna uwaga

#12  2018.02.23 06:48:20 ~Do#9

Prawo nie działa wstecz - i to prawda. Tyle tylko, że aktów prawnych nie uchwalają żadnego rodzaju izby, to zadanie Sejmu.

#13  2018.02.23 07:38:47 ~żądamy

Żądamy upublicznienia marcowej debaty w/s pielęgniarstwa polskiego ! Jak również przekazywania społeczeństwu jak teraz i w przyszłości będzie wyglądać opieka pielęgniarska w naszym kraju.Ponadto debata powinna być przeprowadzona w jednym czasie w głównym medium tvp w wysokiej oglądalności! Społeczeństwo musi poznać prawdę - dość zamiatania pod dywan!

#14  2018.02.23 07:50:06 ~do 13

Bardzo merytoryczny komentarz a ja dodam jeszcze w uzupełnieniu, że w debacie tej powinny wziąść udział pielęgniarki na co dzień pracujące z pacjentem a nie tylko non stop przedstawicielki naszych wladz czy czlonkowie izb pip - bo bedzie znowu wielka farsa i pokazowa. Już teraz może przez ten portal powinny byc rejestrowane zgloszenia chętnych uczestników.NIC O NAS I NIC BEZ NAS - ANGAZUJMY SIE AKTYWNIE W POLITYCE A NIE TYLKO WIELOETATOWOSC, ROZMOWY W PRACY O NICZYM - NP.WNUCZKI, SERIALIKI CZY KOLOROWE GAZETKI

#15  2018.02.23 08:01:45 ~Prawda

Tak to prawda jesteśmy non stop obserwowane - to jest zawód zaufania społecznego pracujemy na swój wizerunek. Śledzę od momentu pisma P.Malas w spr. negatywnie postrzeganej roli pielęgniarki w serialu "Barwy szczęścia" scenariusze Ilony Lepkowskiej dot. innych grup zawodowych w tym serialu.Tak więc wysoką pozycję zajmuje lekarz, prawnik, informatyk, stomatolog w ostatnich odcinkach wiadomo ksiądz a uczyniła to Łepkowska z powodu zagrożenia zdjęcia serialu - jaka obłuda.Wczoraj Łepkowska wypromowala nauczycielkę doświadczoną mądrą ładnie ubrana a dlaczego jest brak promocji doświadczenia w pielegniarstwie ? Tylko jak teraz strach zajrzał do oczu Szczurek że są ogromne braki pielegniarek to teraz tylko ważne są młode? A kto te młode nauczy? Należy się doświadczeniu szacunek!

#16  2018.02.23 08:06:59 ~Piel

Wielka prawda tu do 15 itp - dość śmieci pod dywan!

#17  2018.02.23 09:17:48 ~Piel

Duzo osób przechodzi teraz na kontrakt, to szpitale bardziej efektywnie wykorzystują personel i znów braków nie ma, nas jest jeszcze za dużo, za 10 lat najwcześniej coś się ruszy, kiedy pokolenie obecnych 50 latków zacznie odchodzić , dla nas starszych nie ma nadziei finansowej.

#18  2018.02.23 12:14:17 ~Ela

W nowym kodeksie pracy ma być zakaz umów cywilnoprawnych.

#19  2018.02.23 12:59:48 ~Anna

Ah jo.jo.jo.to pielęgniarstwo to takie jest. W niektórych zakładach płaca stażowe, ale koleżanki starsze o tym nie pamiętaja. Ja też mam duży staż, a szkoły robiłam i płaciłam za swoje. Teraz może ktoś to w końcu doceni, chodź w małym stopniu.

#20  2018.02.23 13:17:42 ~D#19

Zrobić tu możesz zupę na obiad a nie szkoły. Docenić ( tę zupę ) mogą lub nie ci, którzy będą ją jeść.

#21  2018.02.23 13:23:13 ~Do#18

Umowy cywilnoprawne to są umowy, których zasady zawierania zostały określone nie w Kodeksie pracy, a w Kodeksie cywilnym.

#22  2018.02.23 16:33:33 ~ja

Glupawe porownanie zupa ojoj joj zawsze w tym portalu jakis prymitywizm pisz konstruktywnie nie krytykuj jesli to madrze

#23  2018.02.23 16:37:56 ~do 12

Wiadomo że sejm post dotyczy tylko info uzyskanego od izb tak więc to info nie wzięło się z powietrza

#24  2018.02.23 16:39:36 ~do 6

Prawda

#25  2018.02.23 16:42:52 ~do 13

Super merytorycznie

#26  2018.02.23 16:47:33 ~do 15

Nic dodać i nic ująć - super komentarz

#27  2018.02.23 17:17:00 ~Do#22

Popieram. "Zrobić szkołę" to prymitywizm.

#28  2018.02.24 08:02:06 ~Anna,do 27

Podnieść kwalifikacje, zadowolona! Czy jak zwykle nie, !

#29  2018.02.24 09:03:55 ~A

Skrócone baby

#30  2018.02.24 09:41:02 ~od 22

Do 27 nie chodziło o zrobienie szkoły tylko porównanie do zupy.Czytaj ze zrozumieniem. Można krytykować na poziomie, jeśli już się coś zauważyło u kogoś innego - "uczył Marcin -Marcina."

#31  2018.02.24 09:49:27 ~ja

Skrócone baby? (poprawiajcie błędy a poza tym po co ten komentarz? ) Ale ci odpowiem bo może piszesz o skróconych naprawdę? Pewnie tak bo w tym zawodzie niewiele miss i po co ten komentarz - kolejny publiczny prymitywizm.Takie jesteśmy, feudalne - lekarz pan, zaharowane, zaniedbane, bojące się służki, kultura wobec pacjentów rzadka sprawa i przedwcześnie podstarzałe na tych wielu-etatach! A jednoetatówki pewnie bogate mają wszystko gdzieś. Marazm, brak odwagi, pazerstwo i harówa - brak norm zatrudnienia nadal. To rzeczywisty obraz pielęgniarstwa polskiego - skłóconego, bo podżegaczy na stołkach nie brakuje i trolli na tym portalu też!

#32  2018.02.24 09:54:38 ~piel-ki

TYLKO ZAMIESZCZAJCIE MĄDRE I MERYTORYCZNE UWAGI - PISZCIE BEZ WULGARYZMÓW, BŁĘDÓW, ŁADNIE - PORTAL PUBLICZNY ! NIE KŁÓCIE SIĘ TU BO WŁADZE TYLKO WTEDY RĄCZKI ZACIERAJĄ - NO CHYBA PISZE WŁADZA-TROLL!

#33  2018.02.24 16:03:38 ~koleżanka

Dlaczego ta siatka płac jeszcze jest ,na tapecie''przecież rezydenci lekarze już wywalczyli dużo wyższe stawki niż wynika z tej siatki płac.

#34  2018.02.25 06:31:51 ~Do #33

Ustawa określa płace minimalne. A to, że rezydenci będą mieć więcej niż minimum nie jest niezgodne z ustawą.

#35  2018.02.26 10:16:16 ~******

A gdzie w tym nowym podziale licencjat,lic.+ specjalizacja.Jeżeli jest brany pod uwagę II stopień studiów wyższych ,to niech będzie i Istopień wzięty pod uwagę skoro do tego tak nakłaniali.Dlaczego dietetyczka ma mnieć więcej od piel.

#36  2018.02.26 15:36:07 ~Do#35

Fizjoterapeuta - ma prawo wykonywania zawodu mając wykształcenie średnie, Dietetyk zdobywa kwalifikacje w szkołach policealnych, a nie tylko na akademiach rolniczych, czy od niedawna na niektórych uczelniach medycznych. Osobą uprawnioną do wykonywania czynności diagnostyki laboratoryjnej w laboratorium jest również osoba, która posiada tytuł zawodowy technika analityki medycznej. Zatem wszyscy ww. mogą mieć wykształcenie średnie A mimo to te zawody wpisane są w gr. 5 i 6 przed zapisem lub inny zawód wymagający wyższego wykształcenia. Aby nie było żadnych wątpliwości winno być tylko "wykonujący zawód wymagający bezwzględnie wyższego wykształcenia". Czy ktoś zna jednak taki zawód medyczny, oczywiście poza lekarzem ? A dla nas w podobnej sytuacji gr. 7 - 9, dokładnie, aby nie było wątpliwości przestawione w propozycji zmian "naszej wiceministry". Takie prawo.

#37  2018.03.03 16:41:22 ~anna

Nigdy nie mogłam się pogodzić z traktowaniem pielęgniarek przez wszystkich,począwszy od władz rządowych ,czy pielęgniarskich. Dużo jest naszej winy, nie ma w naszym środowisku jedności.

#38  2018.06.19 13:01:37 ~Mam 59 lat

.i komputer w jednym palcu.Gdy wiele lat temu kupiłam dzieciom komputer nie mogłam liczyć na pomoc z ich strony .Po jednej lekcji już nie mieli do mnie cierpliwości.W końcu przyznali:nas nikt nie uczył ty też moglabyś nauczyc się sama.A że byłam zawzięta szybko zbratałam się z komputerem.Dostałam uwagi ,że coś im skasowałam.Ja miałam to wszystko gdzieś.Byłam dumna z siebie że tak szybko wdrożyłam się.Mimo swoich lat praca na dyżurach nocnych nie jest dla mnie obciążeniem.Swoją pracę wykonuję szybko i dokładnie.Moje koleżanki zastanawiają się skąd biorę tyle siły.Nasza młodzież jest inna.Nie mówię tu tylko pielęgniarkach.Mam na myśli też między innymi swoje dzieci(nasze dzieci).Starałam się ich wychować jak najlepiej.Wiem że popełniłam mnóstwo błędów.Chciałam dać dzieciom cały świat.Chciałam dać im to czego mi brakowało.To był błąd.Widać to w każdej dziedzinie życia.Nie byłam do końca wypaczona.Gdy czasami wsiądę do jakiegoś środka komunikacji miejskiej widzę jak babcia sadza wnuka na siedzeniu .Mówi do niego siedź babcia postoi ma zdrowe nogi.Gdy ten brzdąc podrośnie stwierdzi że żadnemu starszemu nie ustąpi bo ma zdrowe nogi.Nie możemy winić nasze dzieci.To my jesteśmy sami sobie winni.To dzięki nam dzieci gnają do przodu by żyć lepiej .My dla nich jesteśmy DINOZAURY ,które muszą wyginąć.Dlaczego szerokie grono nie podniosło swoich kwalifikacji.Takie były czasy.Praca na kilku etatach by utrzymać rodzinę.Wszyscy nie mogli się kształcić bo kto by dyżurował.Bo się miało matkę lub ojca obłożnie chorego do ich śmierci.Teraz dzieci mają pieniądze .Wolą za 3.5 tys oddać do Domu Pogodnej starości gdy wspólnie razem dzielą mieszkanie lub wynająć ukrainkę gdy matka lub ojciec ma własne mieszkanie.Niech któraś napisze,że to nieprawda.Patrzę na moje młodsze koleżanki i im zazdroszczę, że nie urodziłam sìę w tych lepszych czasach.Zdążyłam zrobić specjalizacje.Tu posłowie chcą wszystkich średniaków włożyć do jednego worka.Nasza władza mam nadzieję zdąży wykształcić młody narybek bo starzy na których pielęgniarstwo jest oparte poszukają za te pieniądze mniej odpowiedzialnej i stresującej pracy.Życzę sobie i innym średniakom a nas jest 3/4 aby poszły na wybory za rok i oddały odpowiedzialnie swój głos.

Dodaj komentarz