Działacz izby pielęgniarek – „mamy osoby administracyjne, menedżerów, kontrolerów”.
Publikujemy kolejny fragment wywiadu z byłym skarbnikiem naczelnej izby pielęgniarek i położnych. Wywiad pochodzi z czerwca 2023 roku. Cytowany fragment wywiadu odnosi się do projektu unijnego, na realizację, którego izba pielęgniarek wydatkowała 112 milionów złotych. Jednocześnie przypominamy, że redakcja Ogólnopolskiego Portalu Pielęgniarek i Położnych wystąpiła do prezesa izby o informację w sprawie środków finansowych, które zostały wypłacone działaczom izbowym w związku z przedmiotowym projektem. Szczegóły w artykule pt. Pielęgniarki – jakie środki finansowe wypłacono działaczom izby pielęgniarek z dotacji unijnej? Nadal oczekujemy na odpowiedź prezes Łodzińskiej, która często podkreśla transparentność w sposobie działania izby.
Danuta Adamek: Powiem szczerze – jak objęłam funkcję skarbnika, to na tej radzie, gdzie mnie wybrano, pani skarbnik poprzednia przekazała mi taką żabę na poduszce – żaba to symbol dobrobytu – ale też, niestety, w pierwszym roku musiałam tę żabę połknąć, bo była składka zmniejszona o 1%. To była bardzo duża kwota i oczywiście musieliśmy jeszcze ponieść koszty zjazdu, które były właśnie też w tym roku, czyli mój budżet znacząco się zmniejszył.
Już w kolejnych latach powoli wychodziliśmy z tej zapaści i w tej chwili jesteśmy na plusie – ale też dzięki projektowi [unijnemu], ponieważ ten pierwszy rok projektu – rok 2022 – zaowocował tym, że po wpłynięciu tych środków w styczniu, okazało się, że możemy te wszystkie koszty wyrównać i trochę tych środków nam zostało. Nie na długo, bo za chwilę je wydawaliśmy, ale myślę, że z całości projektu jakieś tam środki – mniejsze czy większe – pewnie dla nas zostaną, dla Naczelnej Izby.
Chociaż po rozliczeniach, które mamy, to wcale nie jest tak dużo.
My musieliśmy zatrudnić bardzo dużą rzeszę ludzi – zatrudniliśmy koordynatorów.
W każdym okręgu jest koordynator, który z ramienia Naczelnej Izby podpisuje umowy z uczestnikami, rozlicza też dokumenty i jest osobą, z naszej strony, która nadzoruje to, co się dzieje u wykonawcy.
Mamy tych koordynatorów sporo zatrudnionych, mamy kierowników projektu, osoby administracyjne, menedżerów, kontrolerów – także jest tego dosyć sporo.