Kto będzie decydował czy skarga na pielęgniarkę jest „uzasadniona”?
Publikujemy fragment umowy pomiędzy podmiotem leczniczym a pielęgniarką udzielającą świadczeń leczniczych.
1. Strony umowy zgodnie ustalają, że Udzielający zamówienia ma prawo, tytułem kary umownej, do:
a) za każde nie zapewnienie ciągłości udzielania świadczeń z winy Przyjmującego zamówienie – obniżenia wysokości wynagrodzenia o 10% wynagrodzenia miesięcznego należnego za miesiąc, w którym nastąpiło zdarzenie,
b) za każde opóźnienie w wykonaniu obowiązków wynikających z niniejszej umowy lub nieprawidłowym zabezpieczeniu wykonania usługi z winy Przyjmującego zamówienie – obniżenia wysokości wynagrodzenia o 5% wynagrodzenia miesięcznego należnego za miesiąc, w którym nastąpiło zdarzenie,
c) za każdą uzasadnioną skargę pacjenta, członka rodziny lub opiekuna, której podstawę stanowi rażąco zawinione działanie lub zaniechanie Przyjmującego zamówienie – obniżenia wysokości wynagrodzenia o 5% wynagrodzenia miesięcznego należnego za miesiąc, w którym wpłynęła skarga,
d) w przypadku niepodjęcia wykonywania czynności, zgodnie z ustalonym harmonogramem i zasadami określonymi w umowie – naliczenia kary w wysokości 20% miesięcznego wynagrodzenia za miesiąc poprzedni.
e) w przypadku niepodjęcia wykonywania czynności w okresie wypowiedzenia – naliczenia kary w wysokości 20% miesięcznego wynagrodzenia otrzymanego za ostatni miesiąc wykonywania świadczeń za każdy okres w którym nie były realizowane świadczenia.
źródło: strona internetowa podmiotu leczniczego