Związkowe panie w czepkach piszą do Józefy Szczurek-Żelazko, dlaczego zrównano na jednym poziomie pielęgniarki i położne z 20-30 letnim doświadczeniem z absolwentami, dla których te pierwsze są "mistrzami i prawdziwymi mentorkami przez pierwsze lata pracy w zawodzie". Warto podkreślić, że jeszcze nie tak dawno panie prezentowały inne stanowisko...

Działalność wiceministra zdrowia pielęgniarki.

 

                 

                 

 

Tabela w brzmieniu w ustawie, która obowiązuje...

 
 
Tabela w brzmieniu zapisanym w projekcie nowelizacji ustawy, przygotowanej przez Józefę Szczurek-Żelazko i skierowanej do konsultacji w dniu 8 lutego 2018 roku.
 
Wybrał: Mariusz Mielcarek
 

W dniu 27 stycznia 2017 roku pisałem na portalu:

Władze związku pip agitują za podpisywaniem niekorzystnego dla grupy zawodowej pielęgniarek i położnych obywatelskiego projektu ustawy o wynagrodzeniach w ochronie zdrowia. Najpierw dodatki brutto brutto (nie dla wszystkich), teraz rozwiązania deprecjonujące zawody pielęgniarki i położnej. Warto podkreślić zasadniczy fakt, że obywatelskiego projektu ustawy o wynagradzaniu w ochronie zdrowia nie pisała strona rządowa, lecz 9 związków zawodowych. Czyli także władze związku pielęgniarek i położnych. Dlaczego Ogólnopolski Związek dopuścił do tak niesprawiedliwego potraktowania pielęgniarek i położnych w kontekście innych zawodów medycznych?

Mariusz Mielcarek 


Poniżej publikujemy treść korespondencji skierowanej w dniu 28 listopada 2016 roku przez władze Ogólnopolskiego Związku Pielęgniarek i Położnych do zakładowych, międzyzakładowych oraz regionalnych organizacji związkowych OZZPiP. 

Warto przypomnieć poniżej podział pielęgniarek i położnych autorstwa (nie)porozumienia związków zawodowych, za którym agitował związek pip:

Warszawa, 28 listopada 2016r.
ZK-818/VII/2016
Przewodniczące/y
Zakładowych, Międzyzakładowych i
Regionalnych
Organizacji Związkowych OZZPiP
/wszyscy/

Szanowni Państwo, Działając w imieniu Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych informuję, że wobec ogromnych rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami strony związkowej dotyczącymi wprowadzenia zapisów ustawowych związanych z wprowadzeniem gwarancji najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawody medyczne zatrudnionych w podmio tach leczniczych a propozycją wypracowaną przez Ministerstwo Zdrowia strona społeczna postanowiła opracować własny projekt ustawy, który będzie zgodny z oczekiwaniami pracowników, ale także będzie uwzględniał postulowany przez stronę rządową 3-letni okres przejściowy na stopniowe wprowadzenie przepisów w życie.

Strona społeczna rozpoczyna obecnie akcję zbierania podpisów poparcia ze strony pracowników dla tego projektu, zatem proszę o zapoznanie się z jego treścią i o ewentualne poparcie projektu ustawy. Liczba zebranych podpisów będzie dodatkowym argumentem w trakcie negocjacji z Rządem RP.

Podstawowe zmiany dotyczące naszej grupy zawodowej to podniesienie wskaźników pracy, w oparciu o które corocznie ustalać się będzie poziom wynagrodzenia zasadniczego, nie zamrażanie – tak jak proponowało to Ministerstwo Zdrowia - kwoty przeciętnego wynagrodzenia w rozumieniu ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, które ma być podstawą do wyliczenia wynagrodzenia zasadniczego oraz skrócenie okresu przejściowego maksymalnie do trzech lat z gwarancją, że corocznie - poczynając od 01.07.2017 r. - pracodawcy będą zobowiązani sukcesywnie podnosić wynagrodzenia miesięczne pracowników wykonujących zawody medyczne co najmniej o 33,33% brakujących do gwarantowanego poziomu docelowego. Przy tym zapisie okres przejściowy skończy się najpóźniej 01.07.2019r.

Przewodnicząca
Zarządu Krajowego OZZPiP
Lucyna Dargiewicz