Ile będzie potrzeba pielęgniarek na grafiku w przypadku 30 łóżkowego oddziału, kiedy będą obowiązywały normy zatrudnienia: 0,6 – dla oddziałów zachowawczych, 0,7 – dla oddziałów zabiegowych, 0,8 dla oddziałów dziecięcych?

Normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych.

Bezpłatny miesięcznik dla pielęgniarek i położnych

Nakład 30 tysięcy egzemplarzy...

Poniżej okładka wydania kwietniowego...

Zapraszamy do lektury...


Dołącz do grupy na facebooku: My pielęgniarki i pielęgniarze jesteśmy OBURZENI!


Liczba pielęgniarek wyliczona według norm zapisanych w projekcie rozporządzenia w sprawie norm zatrudniania pielęgniarek i położnych: 

Oddział ma 30 łóżek, mnożąc to przez 0,7 (norma dla oddziału zabiegowego) to 21 pielęgniarek.

Oddział ma 30 łóżek, mnożąc to przez 0,6 (norma dla oddziału zachowawczego) to 18 pielęgniarek. 

Oddział ma 30 łóżek, mnożąc to przez 0,8 (norma dla oddziału dziecięcego) to 24 pielęgniarek. 

Mariusz Mielcarek 

10 kwietnia 2018 roku - Jajcarze z ministerstwa zdrowia... Ministerstwo przygotowało projekt norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych. 0,6 – dla oddziałów niezabiegowych, 0,7 – dla oddziałów zabiegowych. Chociaż już w maju 2017 roku policzyło ile pielęgniarek zabraknie w przypadku wprowadzenia tych norm.  Czy to jest odpowiedzialne postępowanie? Normy mają wejść w życie za rok, a sytuacja w kwestii braku pielęgniarek się nie polepszy a zdecydowanie pogorszy!


5 kwietnia 2018 roku - Telewizja rządowa:  "Udało nam się porozmawiać z lekarką pracującą w szpitalu ze Złotoryji. Kobieta potwierdza wersję zwolnionej pielęgniarki, ale prosi o anonimowość...".

5 kwietnia 2018 roku - Wideo - wywiad z zwolnioną pielęgniarką ze złotoryjskiego szpitala: nie czuje, żebym działała na szkodę spółki! Ja działałam w imieniu i na rzecz pacjentów. Ich bezpieczeństwa i bezpieczeństwa personelu...

Więcej o sprawie pielęgniarki ze szpitala w Złotoryji

DOŁĄCZ do grupy:

My pielęgniarki i pielęgniarze jesteśmy OBURZENI!

https://web.facebook.com/groups/1736775269711907/

Komentarze użytkowników

#1  2018.04.11 10:00:05 ~mm

Przykład z zycia, interna 32 lozka zawsze pelne oblozenie, bywa ze jest 20 leżących.Na grafiku 6 etatów reszta to zlecenia, kontrakty z zewnątrz i inne skoczki.

#2  2018.04.11 10:16:29 ~gosc

Mam pytanie: wg jakich norm liczona jest ilość położnych zatrudnionych na sali porodowej?

#3  2018.04.11 14:04:23 ~irena

No nareszcie ! no wreszcie mówimy o normach zatrudnienia w naszym zawodzie w sposób konkretny - czyli wg. określonych wskaźników, no cuda się jednak zdarzają i wreszcie ktoś rozsądny podjął ten temat . Nie mogę wprost uwierzyć , że przez tyle lat borykalismy się z tym tematem korzystając z dzialan matematycznych w postaci ciągow arytmetycznych - w latach 1999 - byl to ciąg arytmetyczny z wieloma zmiennymi , ktore trzeba bylo zbierac jako dane na kazdym oddziale, wykonując oprocz tego swoją normalną pracę - czyli trzeba bylo liczyć czas wykonywania wszystkich wyszczegolnionych czynności - czyli latalyśmy z zegarkiem w rece albo stoperem, po to, żeby wprowadzić do potężnego wzoru z ,tzw. sigmą ''na początku, dokladne dane - i co? klops. Drugi- lekko pomniejszony wzor na normy- rok 2012 - zbieranie kolejnych informacji związanych z kategoryzacją pacjentow na danym odddziale, liczenie tej ilości codziennie przez rok a potem uśrednianie i podstawianie do kolosa matematycznego - i co? kolejny klops, bo ustawodawca zapisal że to nie nakaz - tylko sposob obliczania i tyle. A dzisiaj - proszę - szybko i sprawnie - wskażniki i już - uwierzyc nie mogę - jak to się stalo, ze ktoś zaczal inaczej myślec.

#4  2018.04.11 14:16:29 ~irena

Wracając do polożnych - wg standardu opieki nad poloznicą - jedna polożna na i polożnicę - czyli 3 rodzące - 3 polozne ( 3 lozka/ 3 polożne ), ginekologia - jako oddz. zabiegowy - 0.7 x ilość lozek, natomiast polożnictwo to tez oddzial zabiegowy - czyli 0.7 x ilość lozek ( w roomingu jest to opieka lączona- czyli na dyżurze powinna być polozna i polozna/ pielęgniarka noworodkowa- ot i wszystko : )

#5  2018.04.11 14:54:08 ~piel.

Do 3 ale optymistka a zanim te normy za funkcjonują to bedzie jeszcze dużo, dużo mniej pielegniarek i jakie to beda normy.Ale jesli za rok to ma zadzialac to pewnie licza na ukrainki i opiekunow medycznych bo klasy medyczne zaczely juz dzialalnosc.

#6  2018.04.11 14:55:19 ~do 5

Prawda

#7  2018.04.11 15:07:59 ~do 1

Zawsze pełne obłożenie i leżących będzie coraz więcej. A norma zatrudnienia najniższa. Puste łby bez wyobraźni to wymyśliły.

#8  2018.04.11 15:10:33 ~do 3

Naiwność czy prowokacja ?

#9  2018.04.11 16:11:49 ~piel. dypl

A gdzie można poczytać opis tej propozycji, przyjętej metodzie - jej wadach czy zaletach, opinii naukowców lub specjalistów zajmujących się pracą człowieka ?

#10  2018.04.11 16:51:50 ~do 7

Racja a poza tym ściema i pokazowa związkowych i innych przy korycie ze się coś dla nas robi i dla pacjentów to jest hamowanie nas a zreszta i tak pielęgniarki sa zaharowane i pazernie zaharowane ! smiechu warte ! zrobia tak jak oni chca a nie tak jak my ! My o nic nie walczymy ! I w tym roku 12 maja nawet nie wspomina o naszym świecie jak co roku a o innych zawodach pamięta się zawsze !

#11  2018.04.11 16:51:52 ~do 7

Racja a poza tym ściema i pokazowa związkowych i innych przy korycie ze się coś dla nas robi i dla pacjentów to jest hamowanie nas a zreszta i tak pielęgniarki sa zaharowane i pazernie zaharowane ! smiechu warte ! zrobia tak jak oni chca a nie tak jak my ! My o nic nie walczymy ! I w tym roku 12 maja nawet nie wspomina o naszym świecie jak co roku a o innych zawodach pamięta się zawsze !

#12  2018.04.11 17:17:35 ~"Jaka

Wliczą w to oczywiście oddziałowe które w większości zapomniały, że przed mają wpisane pielęgniarka. zabiegowe opatrunkowe. A po południu zostają 2 na 30 . cudowne te pomysły :/

#13  2018.04.11 17:46:06 ~mx

Jedyna grupa zawodowa,która nie potrafi walczyć o siebie,a ma takie duże możliwości.

#14  2018.04.11 20:06:01 ~piel.

A ile potrzeba pielęgniarek na 40 łóżkowym oddziale psychiatrycznym? Wg wskaźnika 0,6 brakuje nas 10. Ciekawe bardzo.Już to widzę,jak zatrudnią dodatkowe 10 pielęgniarek.Prędzej .

#15  2018.04.11 21:07:10 ~a_

Z dużym prawdopodobieństwem jest to cd. gry na czasie i ruchów pozorowanych. Zwłaszcza z zapisem że zajmą się tym osoby zarządzające w ochronie zdrowia, czyli do tej pory nie było widać braków i balansowania na cienkiej linie? Osoby zarządzające czyli dyrektor? naczelna? Przecież dyrektor się cieszy, gdy 2 pielęgniarki pracują za trzy. Jeden etacik tak pięknie zaoszczędzony, a naczelna do tej pory się nie wychylała /trzeba pilnować stołka/ to i po ekonomicznej decyzji dyrektora też nie będzie brykać. Poza tym przelicznik nie zadziała też z drugiego powodu: nas po prostu jest za mało, a wieloetatówki nie obskoczą wszystkich etatów. Ukrainki jadą do nas od co najmniej 20 lat, i owszem , być może przyjadą do Polski tylko po to, żeby się przesiąść w pociąg na zachód. Temat podwyżek, poprawy warunków pracy i urlopów zdrowotnych umarł. I o to chodzi! Zająć nas jakimiś pierdołami, które będą międlone długo i uczciwie i nadal będą w gestii dyr. /jak nasze "podwyżki'/, a my dalej bez kasy będziemy zasuwać. Jak zwykle, jak zwykle.

#16  2018.04.12 08:40:16 ~Piel.

Do 10,13 - przykra i upokarzajaca prawda ! Tym bardziej bardzo przykra, że to my same zgotowałyśmy sobie taki los ! Szczegolna wina pazwrnie zaharowanych pracujacych na kilku etatach ! Kosztem innych ( rodziny wlasne, pacjenci) i siebie - więcej chorób, po ważnych chorób - krótsze życie.Jak niewolnicy i co z tych pieniędzy ? Do tej pory nic nie zalatwilysmy jeśli chodzi o szkodliwość, warunki pracy, normy zatrudnienia i godne pensje itd. Czy wy - a zwracam się szczególnie teraz do zaharowanych : nie macie świadomości istoty tak odpowiedzialnego zawodu? Wymagającego p.w. wielu aktualnych uprawnień. Nie jesteście sprzataczkami, kierowcami, pracownikami sieciówek, którym się daje podwyźki bez protestów. Dlaczego nie chcecie godnie zarabiać na 1 etacie i tak sobie dorobicie - pielegniarek z miesiąca na miesiąc będzie coraz mniej ( przechodzenie na emeryturę - średnia wieku wysoka ! ) Dla młodych zawód - ten nie jest żadną atrakcją. Już gimnazjalisci wyśmiewaja sie pigułą być ? - nigdy w życiu A W TYM TYM PORTALU TYLKO PISANIE - INFO O BRAKACH PIELĘGNIAREK W GŁÓWNYCH MEDIACH TEŻ SIĘ NIE POJAWIĄ JAK RÓWNIEŻ PROMOCJA ZAWODU PIELĘGNIARKI WG SZCZUREK! !

#17  2018.04.12 08:52:13 ~Ja

16 dobra wypowiedź - oby wpłynęła na pielegniarski marazm i brak szacunku dla samych siebie

#18  2018.04.12 08:54:25 ~Piel.

Do 16 popieram

#19  2018.04.12 08:58:05 ~piel.

Do 1 mniej przykładów a więcej działań na co czekamy ?

#20  2018.04.12 09:00:29 ~do 15,16

POPIERAM !

#21  2018.04.12 14:28:55 ~ona

Ostatnio mi opowiadali iż w stolicy w jakimś szpitalu przyjęli Ukrainki do sprzątania. Jak one się garnęły do pracy mówię wam paliło się za nimi aż internet w telefonie nie wytrzymywał z przeciążenia. One nie w ząb Polskiego jakaś tam oddziałowa już po komunistyczna nie znała biedna ruskiego i nie szło się dogadać:D Motto Ukrainek dużo nocnych godzin= dużo pieniążków:D

#22  2018.04.12 16:16:54 ~do21

Po przeczytaniu twojego błyskotliwego spostrzeżenia mam wrażenie,że mottem niektórych Polek jest szukać wad innych,a nie widzieć swoich.

#23  2018.04.12 17:11:13 ~Ja

Do 22 troll pisowy a zmykaj czym prędzej - mamy podobne doświadczenie i niech prawda nie kole w oczy !

#24  2018.04.12 17:12:55 ~do 23

Popieram - no to damy popalić ukraińkom !

#25  2018.04.12 17:16:44 ~tez piel.

Proszę Szczurek działa juz na rzecz Ukrainek - nagroda kolejna mi sie nalezy a co tam ! a ze polskie pielęgniarki nawet marnych 13- tek nie maja to powie: mam to gdzies - ja musze miec ! SKANDAL !

#26  2018.04.12 17:16:45 ~tez piel.

Proszę Szczurek działa juz na rzecz Ukrainek - nagroda kolejna mi sie nalezy a co tam ! a ze polskie pielęgniarki nawet marnych 13- tek nie maja to powie: mam to gdzies - ja musze miec ! SKANDAL !

#27  2018.04.12 20:28:38 ~Gg

Czy to ilość na papierze czy na dyżurze

#28  2018.04.12 21:51:52 ~Położna

Jaka będzie norma dla roomingu przy 29 lozkach dla poloznic i tylez samo, a czesto i wiecej dla noworodkow?

#29  2018.04.13 09:56:56 ~Luka zelas

Jak zamierza dopisać do grafiku brakujące 43 pielęgniarki przy obłożoniu 65 lozek. Musi jeszcze wyliczyć pielęgniarki na ten ponad stan 5lozek stałe obłożony h. Na dzień dzisiejszy oddział wyposażony jest w 65oblozonych łóżek a w grafiku wpisanych jest 17 pielegniarek niech się już bierze zaciekawieniem robotę o roczek zleci

#30  2018.04.13 10:11:12 ~a_

Te przeliczniki pokazują nędzę pielęgniarstwa i naszą pracę ponad siły.

#31  2018.04.13 14:53:13 ~Do#29

Stan aktualny - 65 łóżek, 17 pielęgniarek. Wg Ciebie brakuje 43 pielęgniarki- powinno być 60. Współczynnik - 0,923. A takiego w propozycji nie ma.

#32  2018.04.15 19:01:14 ~motyl

WIELKI SZACUNEK DLA TEJ DZIELNEJ < PRAWDOMÓWNEJ I ODWAŻNEJ PANI .Takich Pań trzeba więcej - BO SIŁA TKWI W SOLIDARNOŚCI . Jeżeli więcej Pań by mogło pozwolić sobie na TAKĄ ODWAGĘ JAK TA PANI - TO CZAPKI Z GŁÓW . Ale wiem dobrze że barierą główną jest obawa i strach przed utratą środków do życia ( czyli pracy ) .Bo w tej sytuacji TA PANI NIE POWINNA BYĆ OSAMOTNIONA tzn : jej okręgowa izba POWINNA ! stanąć murem w obronie tej NIEWINNEJ PANI ( bo prawda jaką wyjawiła STAŁA SIĘ PEWNYM , osobom" BARDZO NIEWYGODNA A WRĘCZ POCZUŁY SIĘ ,one " NĘKANE STRACHEM ( i słusznie ) .Bo TE CIEMNE STRONY ZE SZPITALI NAJWYŻSZY CZAS ABY UJRZAŁY ŚWIATŁO DZIENNE . PRAWDA ZAWSZE BOLI ( a najgorzej w obawie o KIESZEŃ ( pełną kieszeń ) i zysk kosztem PAŃ .

#33  2018.04.18 15:16:24 ~Jan

Obecnie na oddziale psychiatrycznym liczącym 70 łóżek na dyżurze pracuje 3 pielegniarki . Ile powinno pracować według nowych norm skoro obecnie się uważa że to i tak duża obsada?

#34  2018.04.19 07:11:49 ~#

A co z normami zatrudnienia na sorach, pracuję 30 lat i takiego obłożenia pacjentami sor-u nie pamiętam dziennie "przerabiamy" do 200 pacjentów /dobę są wprawdzie ratownicy , a gdzie pielęgniarki i pielęgniarze ze spec pielęgniarstwa ratunkopwego

#35  2018.04.23 08:34:12 ~Lila

W niejednym kraju Unii pielęgniarki liczą na ilość pacjentów np.w Austrii 4 pacjentów na jedną pielegniarke. Wtedy można mówić o pielęgnacji a nie samym wykonywaniu zleceń lekarskich. Może jak wyginiemy jak mamuty to da to ministrowi do myślenia. A młode wyjadą za granicę. I nie dziwię się że jest źle.

#36  2018.04.29 06:58:57 ~sebina

Powinni wprowadzić te normy . Pielęgniarka obecnie jest eksploatowane na maximum . Zamiast pielegniarka doświadczona i wykształcona popracować w wieku emerytalnym to są tak urobiona ze nie chcą dalej pracować. 21 wiek a ciężko o właściwe rozwiązania.

#37  2018.04.30 09:31:54 ~Mkx

Czy do tej liczby pielęgniarek na grafiku wliczają sie 3 zastępczynie, oddziałowa i stażysta?

#38  2018.05.01 22:19:27 ~Iw

Przecież obsada piel jest zależna od , jakości „ i ilości pacjentów którymi się trzeba zaopiekować w bezpieczny sposób .

#39  2019.01.10 21:19:47 ~ ``hi ``

Caly okres transformacji wygenerowal nam twor pod nazwa IPiP(Izby Pielegniarek i Poloznych),odprowadzamy skladki osobom ktore adorujac sie nawzajem stworzyly dla siebie cieplutkie krzeselka,pokupily piekne budynki aby bylo miejsce do siedzenia i roszczasania roznych tematow i plotek.Prawo wykonywania zawodu to priorytet ich pracy.Szkola jaka konczy pielegniarka nie jest tak wazna jak wlasnie wystawione prawo wykonywania zawodu przez jakies tam niedouczone panie.Pielegniarka wracajaca z pracy(w swoim czesto zawodzie) z zagranicy musi zaplacic tym paniom duze pieniadze aby pod ich nadzorem odnowic prawo do zawodu.Wiekszosc tych pielegniarek nie wraca juz do zawodu bo wlasnie te wymyslone przez te panie zasady sa wielkim hamulcem. Wiele takich pielegniarek poprostu slusznie uwaza ze jest to jakis matrix i chetnie szuka innej pracy.Tyle wlasnie mamy wsparcia od naszego tzw.Samorzadu Pielegniarskiego. Jak dlugo bedzie istniec ta zdewociala instytucja tak nic dobrego w nasze branzy sie nie zmieni. Sciskam i pozdrawiam wszystkie pielegniarki i polozne ktore odprowadzaja tak ochoczo swoje sladki dla tych pan.

#40  2019.02.03 19:46:44 ~Pielęgniar

A co powiecie ,jeśli na oddziale rehabilitacji neurologicznej i medycznej znajduje się ponad 60 pacjentów. Są tylko 3 pielegniarki i opiekun.Zaznaczę , jest dużo osób leżących.

#41  2019.02.03 19:47:34 ~Pielęgniar

Gdzie tu normy?

#42  2019.02.13 23:15:21 ~piel.Nina

Czy może ktoś wie gdzie można znalezć aktualną informację czy pielęgniarki oddziałowe wliczane są do nowych norm zatrudnienia?

#43  2019.11.15 20:37:17 ~Aneta

Pamiętajmy ze jest to norma minimum ! dla tych co naprawdę dyżurują przy łóżku a nie zza biurka to dobrze wiedzą ze to jest na styk niestety panie zza biurka nie dadzą ani jednej pielęgniarki więcej.

Dodaj komentarz