Prawda o "wynagrodzeniach pielęgniarek".

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych


Prawda o "wynagrodzeniach pielęgniarek"

Poniżej czwarty odcinek pielęgniarskiego vloga pt. "Wynagrodzenia pielęgniarek".

"Jeden z posłów zadał pytanie do Pani Minister Józefy Szczurek-Żelazko - jak się to ma do kodeksu pracy, kiedy dwie pielęgniarki mają ten sam zakres kompetencji, a ustawa o najniższym wynagrodzeniu, w sposób znaczący różnicuje ich wynagrodzenie zasadnicze. (...)"

Zobacz odpowiedź Pani Minster w poniższym vlogu:

 


Zobacz także inny odcinek pielęgniarskiego vloga "Niespójne z rzeczywistością"

Zobacz także: Pielęgniarki specjalizują się na potęgę!

Zobacz także: MZ: 1100 zł dla pielęgniarek. Będzie kontrola tego szpitala.

Zobacz także: Pielęgniarka - najpierw wymagane kwalifikacji, potem nowy podział pielęgniarek.

 

Komentarze użytkowników

#1  2019.04.05 20:19:41 ~układ

Tylko układ i ludzie układu wiedzą jak jest w pielęgniarstwie! Izby i Związki zawodowe pielęgniarek znają uposażenia ,bo pewien procent spracowane pielęgniarki oddają ,aby panie z Izb i Związków miały prestiżowe stanowiska.To ,że magistrowie mają dużo to jest wielki mit zarobkowy ,to te panie pielęgniarki po liceum 5 letnim maja dużo ,najczęściej należą do związków Izb PIP i dopiero żyją,jak są jakieś imprezy pobieranie krwi tj dodatkowy zarobek to mają pole do popisu.Podajcie prawdę jak żyją te panie zaradne po liceum.Magistrowie tylko się uczą i tak nie mogą dogonić te panie po liceum medycznym.

#2  2019.04.05 20:28:55 ~prosimy

My pielęgniarki o kartę pielęgniarską i pracę 30 godzin tygodniowo w przeliczeniu na jeden etat i roczny urlop płatny na podratowanie zdrowia.

#3  2019.04.05 20:33:21 ~chcemy

Tak jak nauczyciele ,kartę pielęgniarską 2 miesiące urlopu,itd

#4  2019.04.05 21:27:06 ~piel .

Prosić o Kartę Pielegniarki mogliśmy w 1982 roku kiedy nauczycielom przyznano naszpikowaną przywilejami Kartę Nauczyciela. Teraz powinniśmy ŻĄDAĆ. Nauczyciele mają prawo wziąć łacznie 3 ! lata urlopu dla poratowania zdrowia w ciągu całej kariery zawodowej a po TYLKO! 20 latach pracy "przy tablicy " przechodzić na wczesniejszą emeryturę. Biorąc pod uwagę czynniki szkodliwe w pracy pielegniarek , OBCIĄŻENIA FIZYCZNE I PSYCHICZNE , PRACĘ W NOCY,ODPOWIEDZIALNOSC ZA ZDROWIE I ZYCIE , BRAK SPRZETU DO PIELEGNACJI ,WCIĄŻ ZMNIEJSZANĄ LICZBĘ ETATÓW PIELEGNIAREK I SALOWYCH W SZPITALACH -BRAK URLOPOW ZDROWOTNYCH I WCZESNIEJSZYCH EMERYTUR, JEST RAŻĄCĄ NIESPRAWIEDLIWOŚCIĄ I SKURWYSYŃSTWEM.

#5  2019.04.05 21:31:38 ~do 4

Co na to izby ? A związki zawodowe ?

#6  2019.04.05 21:38:53 ~oliwka

Emerytura po 35 latach pracy dla każdej pielęgniarki , dodatek do emerytury za pracę w warunkach szczególnych nie tylko za pracę na uznawanych powszechnie za szkodliwe oddziałach . Praca pielęgniarki jest wszędzie szkodliwa dla zdrowia i nie wiadomo dlaczego nikt nie chce tego zrozumieć . Nasza pensja składa się głównie z dodatków za noce i święta ,po odliczeniu wszystkich dodatków które wypracowywane są kosztem naszego zdrowia i niszczenia własnych rodzin, zostają jakieś grosze. Z powodu obowiązku pracy w czasie kiedy rodzina jest razem rozpadają się więzi rodzinne czy istnieje jeszcze jakiś zawód który tak niszczy człowieka? , czy można to wszystko wycenić . To dlatego że pielęgniarka wcześniej czy później zostaje sama rzuca się w wir pracy która na końcu zabiera jej zdrowie .Czy nikt tego ni widzi ze to problem społeczny.

#7  2019.04.05 21:43:08 ~do 1

Przeczytaj jeszcze raz swój wpis, uspokój się! Spokojnie przeanalizuj to co napisałałaś. NIEKIEDY EMOCJE DAJĄ GÓRĘ! tAK MÓWI NASZA NACZELNA!

#8  2019.04.05 22:55:26 ~Lech

Miłe Panie, jeżeli Pani Szydło proponuje rozwiązanie systemowe nauczycielom i wzrost ich wynagrodzeń do 8100,00 w 2023 ! to na co Wy czekacie ? Domagajcie się wzrostu Waszych poborów do 2023 do poziomu min. 12.300,00. Bądźmy szczerzy, PiS nie dał Wam nic, żadnej podwyżki, PiS jedynie roluje środkami PO/Zembali. Od PiS-u nie dostałyście nic - null - zero ! Wszyscy dostali oprócz Was ! Trzymam za Was kciuki - zbierzcie się a napewno coś ugracie, chociaż z pięć stówek - należy Wam się jak mało komu. Znam Wasz zawód i nie zazdroszczę Wam - 40 godzin na etacie, nocki, święta, duża odpowiedzialność, upierdliwi pacjenci i ich rodziny, w ryj papierkowej roboty, skanery, liczenie pigułek, inwentaryzacje etc. Jeżeli Pani Szydło oferuje takie środki belfom-nierobom, którzy niby to są przepracowani i zestresowani ! sic. ale jaja, zestresowani ! To co Wy macie powiedzieć ? Stres to powinno być wasze drugie imię a przepracowana to drugie lub trzecie nazwisko ! Sorry, pomyłka - jeżeli belfrom Szydłowa oferuje za pensum 24 godziny lekcyjne (nie zegarowe) 8100,00 to Wy domagajcie się 16200,00. Miłe Panie, ja nie robię sobie z Was żartów, Żarty to sobie robi z Was PiS, znowu Was odstawiło na boczny tor - nic nie dali, a mówią, że dali ! Dobre, prawda ? Trzymam za Was kciuki - walczcie, mamy rok wyborczy.

#9  2019.04.05 23:03:38 ~Plg

PIS już nie istnieje.Od nich nic nie dostałyśmy.Tylko upokorzenie.Hańba jeszcze raz hańba.

#10  2019.04.05 23:37:59 ~Plg

Szkodliwością nazwać można pracę na nockach , pracę z odchodami,flegmą,ropą,krwią,środkami dezynf.po których ręce obrastają parchami ,a płuca wiszą na agrafkach.Kontakt z cytostatykami,które są bardzo szkodliwe w kontakcie z bliskimi,natomiast pielęgniarkom w ciąży nie szkodzą.Dźwiganie ciężarów ponad normę,bo rodziny mają chore kręgosłupy.Kontakt z grużlicą,z chorobami skórnymi,alkocholikami,którzy sikają i robią pod siebie.W podzięce za opiekę nie żałując epitetów,ciosów itp.Kontakt z ludźmi głuchymi,rozmowa z nimi kończy się chrypką.Nie ,pielęgniarka nie dostanie zwolnienia na chrypkę.Pielęgniarka zwijająca się z bólu na zwolnieniu jest skontrolowana przez ZUS.Dlaczego? Dlatego ,że nie ma prawa chorować i nie ma karty pielęgniarki.Czy widzicie jakieś różnice, w jakich warunkach pracują plg a w jakiej szkodliwości nauczyciele? Odpowiedzcie sami.Czy ci na górze są ślepi i głusi? Dość tego rządu .Nikt tak mnie nie upokorzył.

#11  2019.04.05 23:40:47 ~Kasia

Moje drogie pielęgniarki tak jak wy macie dodatki a gola pensja niby niska to tak samo nauczyciele gola pensja zenujaca a dodatki. No cóż ja mam tylko lata pracy i 300 zł dodatku za szkodliwe i pracuje nocki święta za dzień wolny mam 26 godzin tygodniowo a nie 18 i jestem na etacie nauczyciela ale wychowawcy więc jak widzicie nie mierzcie wszystkich jedna miarą. A te 8 tys to jakieś z kosmosu chyba że wszystkimi możliwymi dodatkami których nie ma tak naprawdę.

#12  2019.04.06 00:01:27 ~dr do Kasi

Droga Pani nie wszystkie pielegniarki mają dyzury. Ja tez mam gołą śmiszną pensję, 32 lata pracy i mnóstwo wykształcenia

#13  2019.04.06 00:05:41 ~piel

" Nie chcę tracić nadziei,że Ministerstwo Zdrowia zatroszczy się o kondycję psychiczną pielęgniarek, ale mam wrażenie ,że jest to jeden z najbardziej pozostawionych sobie zawodów w Polsce. Nikt tak naprawdę nie pochyla się nad ich zarobkami, zdrowiem fizycznym ani psychicznym. Społeczeństwo, a w tym i decydenci,uważają,że ci ludzie są z żelaza i niestety, przez to pielęgniarki i pielęgniarze często sami się tak postrzegają. Biorą na swoje barki zbyt wiele ". K. Parusiński, psycholog, psychoterapeuta. w " Tajemnice Pielęgniarek" prawda i uprzedzenia. M. Fijewska

#14  2019.04.06 00:18:10 ~do 11

Ty masz 300 zł dodatku za "szkodliwe " a ja 0, bo nie mam uznanych żadnych szkodliwości. A tymczasem w rzeczywistości ,twoje szkodliwości przy moich wypadają blado ,zarówno pod wzgledem ilości jak też jakości ( siły rażenia ) czynnika uciążliwego, szkodliwego czy niebezpiecznego.

#15  2019.04.06 00:42:08 ~AD 11

Pisząc o nauczycielach mamy na myśli oczywiście nauczycieli "przedmiotowców" a nie nauczycieli-wychowawców bo ci wiemy,ze pracują w nocy. Jednak nocna praca wychowawcy a pielęgniarki to zupełnie różny kaliber. . . To ,że wiele zawodów w tym nauczyciele , mają "szkodliwości" ,urlopy zdrowotne i wcześniejsze emerytury a pielęgniarki nie mają , jest dla nas krzywdzące i upokarzające. To dowód braku szacunku dla nas i naszej pracy . I przejaw pogardy dla zawodu i osoby pielęgniarki.

#16  2019.04.06 00:46:17 ~Taaak

"W Polsce pielęgniarek nie cenią. Studiuj pielęgniarstwo w Polsce- Pracuj poza Polską "

#17  2019.04.06 06:28:45 ~Do 1

Wielka prawda panie w izbach .Panie na włościach. co cztery lata wymieniają się jedna jest przewodnicząca po czterech latach zastępca potem wraca znów na stołek przewodniczącej a prawdę powiedziawszy cały zarząd to panie które pokończyły sześćdziesiątych lat .Okres ochronny , immunitet także nie ma się czego czepiać.Przeciez nie idą do izb charytatywnie . Może jeszcze czekają na ZLOTY CZEPEK

#18  2019.04.06 06:28:46 ~Do 1

Wielka prawda panie w izbach .Panie na włościach. co cztery lata wymieniają się jedna jest przewodnicząca po czterech latach zastępca potem wraca znów na stołek przewodniczącej a prawdę powiedziawszy cały zarząd to panie które pokończyły sześćdziesiątych lat .Okres ochronny , immunitet także nie ma się czego czepiać.Przeciez nie idą do izb charytatywnie . Może jeszcze czekają na ZLOTY CZEPEK

#19  2019.04.06 07:46:30 ~Do 9

A kto wam dał te pieniądze jak nie PiS, zarabiacie teraz kokosy to zapieprzac a wiecznie mało i mało, prawie 5 tys na rękę to źle do cholery

#20  2019.04.06 08:57:55 ~Nn

Powiem tylko jedno, nauczyciele prawo do wcześniejszej emerytury utracili już 11 lat temu i było to nie po 20 a po 30 latach pracy. Nie wiem jak zarabiają pielegniarki ale jeśli informacje są tak samo rzetelne jak te o zarobkach nauczycieli to rozumiem oburzenie.

#21  2019.04.06 08:58:25 ~D

Do 1.Prawda najprawdziwsza!

#22  2019.04.06 09:02:47 ~Nn

PiS twierdzi że średnia pensja nauczyciela dyplomowanego to 5600zl, tylko jakim cudem mając dodatki motywacyjny i za wychowawstwo oraz będąc dyplomowany z 12 letnim stażem na konto wpływa tylko 2900. Te podwyżki o których piszecie jeśli będą wprowadzone to znowu się sfinansuja same. Każdy nauczyciel będzie musiał dłużej pracować i według symulacji związków za godzinę mniej będzie płatne. Nawet 30% nauczycieli będzie musiało odejść. Nauczyciele was pielegniarki wspierali więc proszę nie jezdzijcie po nas tylko nas wesprzyjcie również.

#23  2019.04.06 09:52:31 ~Do Nn

Na moje konto po 29 latach pracy ze świętami, nocami i stażowym wpływa taka sama kwota. dalej odpowiedz sobie sama

#24  2019.04.06 09:53:45 ~Ola

Uważam że nauczyciele bardzo dużo zarabiają w porównaniu do godzin pracy i tyle wolnego. Przed świętami i po świętach wolne, ferie zimowe i wakacje inni też by tak chcieli .Moga dostać podwyżkę nauczyciele ale codziennie 8 godzin pracy i 26 dni urlopu jak inni.

#25  2019.04.06 10:01:28 ~Ola

Nie ma porównania do pracy pielęgniarek z pracą nauczyciela. Pielegniarki mają bardzo dużą odpowiedzialność i praca jest nie doceniana i nie zapłacona.Nauczyciel dużo zarabia oni pracują na etacie tyle co innych pół etatu niech też pracują 40 godzin tygodniowo i mają 26 dni urlopu,

#26  2019.04.06 10:02:26 ~Koko

Jak może pielęgniarka po liceum porównywać się do człowieka z wyższym wykształceniem.to tylko świadczy że coś się paniom poprzestawiały w głowach.nic dodać nic ująć.

#27  2019.04.06 10:11:44 ~Ewa

Już liceum pielęgniarskich nie ma tylko studia. A Panie pielęgniarki po liceum pokończone mają studia. Liczy się też wiedza i staż pracy a nie wyksztalcenie

#28  2019.04.06 10:18:07 ~Plg

Wspieram nauczycieli i chcę żeby wywalczyli swoje.Jak wcześniej pisałam ,że też chciałybyśmy żeby zauważono naszą grupę zawodową.Za kogo oni nas mają.Ktoś napisał,że za PIS dostałyśmy podwyżki.Nie ,do poborów włączono dodatek,który dostałyśmy od ZEMBALI.Szykowali się nam zabrać.Plg pracująca na zmianowości zarabia 2900.Może są plg w prywatnych firmach ,które zarabiają 5tys.Pytanie za ile godzin.Narzekamy dlatego ,że nie chcemy krzywdzić pacjentów i siebie.Jest nas mało ,wymagania na poziomie królewskim.Mądrzy pacjenci widzą co robimy.Nie spotkałam się żeby któryś krytykował moją pracę.Czasami znajdzie się głupiomądry.Normy po dzień dzisiejszy są takie jakie były,albo i gorsze.Koleżanki odchodzą i chorują.Pacjentów leżących i potrzebujących o połowę więcej.Społeczeństwo starzeje się.My też.

#29  2019.04.06 10:20:48 ~do Koko

Masz rację kochana jak wogóle pielęgniarka może porównywać się do człowieka! a tak serio,ja na studiach ( akademia medyczna) miałam koleżanki studiujące pedagogikę i inne "ciężkie" kierunki. Wyglądało to tak że ja wiecznie w książkach do późnej nocy a koleżanki wiecznie naprute po imprezach. Także to ty kochana nie porównuj się do wykształcenia i wiedzy pielęgniarki bo daleki ci oj daleko

#30  2019.04.06 10:30:06 ~Koko

Do dziesiątki wszystkie pielęgniarki po studiach. Ale jestem uhahana.moim zdaniem wszystkie pielęgniarki po liceum medycznym.powinny mieć zmieniony angaż na opiekuna medycznego.i zarobek też opiekuna medycznego. Tyle w temacie.

#31  2019.04.06 10:40:34 ~Do Koko

Co Ty wiesz o wykształceniu plg.Tutaj widzimy PIS też nas skrzywdził.Ukrył,że plg mają po 2 wyższe wykształcenia w dziedzinach pokrewnych,które bardzo są przydatne w jej pracy.Mówi się plg po liceum-dalej wielka niewiadoma i cisza.

#32  2019.04.06 10:48:17 ~do 26

Coś w tym jest o czym piszesz.Czy nie powinnyśmy się rozejrzeć i zobaczyć czy chociaż nasze zakłady pracy, współpracownicy pielęgniarzy realizują normy zapisane w art. 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i i położnej z 2011 r.Czy to nie jest świadectwo szacunku do nas?

#33  2019.04.06 10:53:51 ~Lech

Z całym szacunkiem ale nie można porównać pracy pielęgniarki/położnej z pracą nauczyciela. To są nieporównywalne zawody. Nauczyciele wciąż funkcjonują w socjaliźmie, w gumułkowskim socjaliźmie. Mierny nauczyciel trwa w zawodzie i szkodzi dzieciom - nie można go usunąć - gomułkowska, komunistyczno socjalistyczna Karta Nauczyciela. A co się dzieje z mierną pielęgniarką czy położną ? Nie ma jej. Bez zmrużenia oka dostaje taka Pani wypowiedzenie. Pyknie sobie taki nauczyciel 13,5 godzin zegarowych w tygodniu, dostanie dodatek motywacyjny, mieszkaniowy, niektórzy wiejski. Dostanie 13 pensję. Dostanie 80 dni w roku wolnego. Nie wolno się im porównywać do Was. Oni przy tej spranej socjalistycznej psychice chcą każdy równo ! Szok ! U nauczycieli nie ma instytucji kontroli efektów pracy. Na ich sukces pracują korepetytorzy. Poziom jest żenująco niski. Mentalnie trwają w Gomułce czy Jaruzelskim - mamy równe żołądki - nie, nie mają - nie może być równo. Nooo i jeszcze pamiętajmy, że przysługują im 3 roczne urlopy na podreperowanie zdrowia ! Co tu reperować, po czym ? Stres ? Niech sobie jaj nie robią. I co Wy miłe Panie macie zrobić ? Wy w porównaniu z belframi nie macie prawie nic oprócz potężnego stresu ! Nie dajcie się wyrolować, jeżeli oni chcą 1000,00 Wy żądajcie 2000,00 , jeżeli Szydłowa oferuje im docelowo 8100,00 wy żądajcie 16200,00. NIe pozwólcie sobą manipulować, nie dajcie sobą pomiatać. PiS jak do tej pory jeszcze nic Wam nie dał. Dał Wam jedynie PO/Zembalowe do podstawy. Wzorowo rządzący manipulują opinią - daliśmy, dostały ? Ok. coś dostały, ale nie od PiS-u. Trzymam za Was kciuki. Sympatyzuje z Wami.

#34  2019.04.06 10:55:00 ~MiS

Jestem pielęgniarką pracującą na jednym etacie. Mój partner jest nauczycielem, który w sumie jak policzyć godziny w 3 placówkach, ma ponad 3 etaty. Pensja z tych 3 jest niewiele wyższa od mojej. Dziś ( sobota) i jutro jest w pracy. W gratisie, to kolejny taki weekend. W tygodniu zaczyna pracę o 8, czasem i 7 i kończy 17:05. Ja swojej pracy do domu nie zabieram. On jest wychowawcą, rodzice uwielbiają dzwonić miedzy 20 a 22, żeby porozmawiać o swoich pociechach. Że nie wspomne o dyrekcji która woli dzwonić w niedzielne poranki. Wolne wakacje? Większość czasu spędza w szkole, naprawiając sprzęt który został zepsuty przez dzieciaki, robiąc inwentaryzację i przygotowując pracownię na nowy rok. Nie możemy wyjechać w ciągu roku szkolnego na urlop, bo on nie może. Nie zazdroszczę mu pracy, ani karty nauczyciela. Moja praca też jest ciężka, zwlasza oobciążenie fizyczne daje się we znaki. Oboje niestety lubimy to co robimy. Nie ma co porównywać tych zawodów. Zarówno w śród pielęgniarek jak i nauczycieli są tacy z pasją i zaangażowaniem jak i ci olewajacy wszystko. A teraz jestem zirytowana bo piękna, sloneczna sobota, w sam raz na wycieczkę rowerową, ale nie mam na nią z kim pojechać. Jak by nie patrzeć najlepiej być panią mająca ciepłą posadę w izbach. Mam mgr i specjalizację i zapierdalam jak moje koleżanki po liceum. Chociaż te młode wykształciuchy uważają że są stworzone do wyzsztch celów :-D

#35  2019.04.06 11:27:53 ~Pie.dyp

A tu ciągle papier i wykształcenie Jak macie takie wysokie kwalifikacje to nie gadaniem ale w praktyce pokazać.Jest tyle możliwości tym bardziej teraz w Szpitalach wysokospecjalistycznych Tam możecie się realizować . Konczycie studia i na kazdym kroku to podkreslacie ,ciagle mam mgr.i chce więcej zarabiać od LM.Wszystko ok.ale ja się pytam Za jaki ZAKRES OBOWIAZKOW? Bo chyba nie za taki sam jak Panie po LM.CHYBA MACIE WYZSZE ASPIRACJE hehe

#36  2019.04.06 11:49:30 ~dypl piel

A może jakiemuś oficjałowi przyszedł ponownie pomysł na zrównanie lekarzy wszystkich do pozycji rezydenta? A może przeprowadzany jest test na reakcje wśród pielęgniarek na tego typu propozycję, wszak pomyślnie wypadło zrównanie wyższego wykształcenia w pielęgniarstwie ze średnim- specjalizacja pielęgniarska?

#37  2019.04.06 12:26:40 ~Lech

MIS - prawd jest kilka. 1. Przy obecnej komunistycznej, gomułkowskiej Karcie Nauczyciela nauczycielom nic się nie należy. Nic. Ustawa ta kartą zwana tak zmanierowała nauczycieli, że czują się jakąś spec-grupą zawodową, jakąś nad-grupą. Oczywiście znają zwoje prawa i obowiązki, ale różnica jest taka, że praw się domagają, do obowiązków większość z belfrów podchodzi po macoszemu - na ich wynik pracują korepetytorzy. 2. Nauczyciele zarabiają znacznie więcej niż mówi Broniarz ! Dlaczego nie pokazują PIT-ów rocznych ? Dlaczego ? MIS, jaki Twój partner miał PIT za 2018 ? 3. Wasza ustawa o wynagrodzeniach - GNIOT ! totalny gniot. Jakieś dziwne współczynniki, specjalizacja, studia. Zepchnięte zostały Panie bez studiów, bez specjalizacji ale z doświadczeniem ! A doświadczenie to kapitał i to właśnie nie zostało uwzględnione w tej Waszej ustawie. I tutaj znowu zostałyście "wydymane". 4. I w związku z tym odnoszę wrażenie, że Wy miłe Panie pielęgniarki, położne jesteście traktowane jak zło konieczne, a nauczyciele jako nad-grupa traktowani są jak święte krowy. 5. MIS, czy Twój partner pracuje we wigilię, pierwszy dzień świąt, w Nowy Rok ? Ile nocek robi w miesiącu ? MIS - dlatego między innymi nie możemy porównywać tych zawodów. Dobrych nauczycieli jest niewielu - reszta to roszczeniowa miernota - reszta to nauczyciele III liga, a u pielęgniarek, położnych poziom jest wyrównany - bo to co pisałem wcześniej - nie ma miejsca dla miernych, pielęgniarki nie mają otoczki ochronnej, nie ma Karty Pielęgniarki i Położnej. Dlatego uważam, że powinnyście domagać się kasy nauczycielskiej x2. Macie ciężej, macie trudniej ale niestety nie macie komunistyczno-gomułkowskiej Karty Pielęgniarki i Położnej.

#38  2019.04.06 12:28:56 ~Do 30 #

Ty to chyba nawet nie masz ukończonej podstawowej szkoły

#39  2019.04.06 12:50:55 ~p.

Super! Specjalistki z basenem, czy zwykłe po LM , za wyniesienie g. dostaną tę samą wypłatę! Tak ma być! Myślę, że Panie z Izb powinny podziękować za kasę chciwych bab, bo w końcu dużo dały z tych nędznych pensji! Może jednak coś jeszcze wymyślić?

#40  2019.04.06 12:57:55 ~dypl piel

Kształcenie zawodowe pielęgniarzy obejmuje ustawa opisująca praktykę pielęgniarską, która się charakteryzuje tym, że nie może jej nikt wykonywać bez ustawowej zgody państwa (podobnie jak praktyki lekarskiej czy felczerskiej). Czy jakby program, na którym opiera się kształcenie pielęgniarzy był nie zgodny z zapisem ustawowym, to szacowne grono pedagogiczne nie interweniowałoby w stosownym ministerstwie?

#41  2019.04.06 13:27:27 ~Lech

Nie można Pań po LM wypchnąć na margines. Podstawa w tym zawodzie powinna być wysoka aby ew. różnice nie powodowały konfliktów. Oczywistym jest, że dziewczyny po studiach, po specjalizacji oczekują więcej, ale Pań którym niewiele zostało do emerytury nie wolno dyskryminować. Tak, tak. Jeżeli jesteśmy zapatrzeni na zachód to naśladujmy ich rozwiązania. Tam naprawdę niewiele pielęgniarek i położnych ma studia i zarabiają dużo, są również po studiach i mają jeszcze więcej, ale. te bez studiów mają tyle, że bez stresu sobie żyją, żyją ! one pracują żeby żyć, a nie żyją żeby pracować. Podstawa w tym zawodzie powinna być na tyle wysoka, żeby jak najmniej osób było sfrustrowanych (bo wszystkim się nie dogodzi) np. 8000,00 lub 12300,00 i do tego dokładać za specjalizację, studia.

#42  2019.04.06 13:32:11 ~Ja

Panie Lechu kocham Pana

#43  2019.04.06 13:36:07 ~Adam

Drogie Panie pielegniarki a sprobojcie. popracowac chociaz miesiac na jednym etacie a cala sluzbe zdrowia dopiero dopadnie zapasc- pozdrawiam

#44  2019.04.06 13:52:54 ~Sylwia

Panie Adamie , mój mąż mówi mi często to samo co Pan tu ładnie ujął , jest prawnikiem i kiedyś na chwile wszedł do mnie na oddział po czym stwierdzil krótko : za 10000 tys był tu nr siedział , pozdrawiam

#45  2019.04.06 14:42:01 ~do 41

Nie jestem żadne nurse!

#46  2019.04.06 15:15:44 ~Plg

Zarabiam 5tys.Pracuję na półtorej etatu.Pracuję w POZ i na ciężkim oddziale.Czasami w miesiącu mam 260 h do przepracowania.To nie 90 ani 100.Oj ,to jest różnica.Teraz wiecie skąd pielęgniarki mają 5-6 tysiaków.

#47  2019.04.06 15:20:26 ~MiS

Lech widziałam wszystkie 6 PIT-ów, więc wiem ile warat jest ta praca. Niestety dla mnie, a dlanie dzieciaków na szczęście jemu zależy żeby nauczyć, więc często zostaje w pracy dłużej bo przyjdzie dzieciak, żeby mu jeszcze raz wytłumaczyć bo nie rozumie, a przu klasie głupio mu było się przyznać. Przed egzaminami proszą zeby się spotkać w weekend i powtórzyć. On uważa, że karta nauczyciela to jest kiepska sprawa, i należy się jej pozbyć. Ja w swojej edukacji miałam tylko kilku nauczycieli ktorym się chciało, dla reszty bylismy tylko przykrym obowiązkiem. Tak się trafiło, że uczył mnie w LO ten sam nauczyciel co moją mamę. Dyktował nam dokladnie te same notaki, które w zeszycie miała moja mama. Zgadzam się, że nasza ustawa to gniot. Te współczynniki są śmieszne. Mojej pracy nauczył mnie koleżanki, te po LM, nie panie na studiach magisterskich czy specjalizacji. Mam to szczęście, że po docinkach na temat mojego wyksztalcenia, chciały mi pokazać na czym praca polega. Zresztą dalej sobie pomagamu, bo czlowiek uczy się cale życie. Nie wszystkie pielęgniarki są super. Niektóre się nie nadają, ale pracują, bo ktoś musi. Ktoś napisał, że kiepskie pielęgniarki się zwalnia, ale tonie nie prawda. Takie też pracują, tylko te bardziej obroyne mmuszą wypełniać ich braki, często pracować za dwie no tamtej się nie chce. Dlatego nie znoszę generalizowania.

#48  2019.04.06 15:24:52 ~Plg

PIs dał podwyżki, śmiechu warte.Zapomniałeś 19 -nastko jak chciał wprowadzić dodatkowe odprowadzanie składek ZUS-owskich od dorabiających.To nie okradanie ludzi,którzy płacą dodatkową sķładkę zdrowotną i podatek?

#49  2019.04.06 15:34:10 ~Plg

Już po niektórych wypowiedziach widać,że nie zna się pracy plg.Jak może 1 za 2 zrobić skoro każda ma swój oddcinek.Może się któraś nie wyrabiać ,bo na swoim oddcinku ma więcej pacjentów potrzebujących.Nie znaczy to,że koleżanki jej nie pomogą.To nazywa się dobra współpraca.Co do charakterów plg.jesteśmy różne.To wynosi się z domu.Tak jak w każdym zawodzie.

#50  2019.04.06 15:40:54 ~Plg

Do wynoszenia basenu nie trzeba było kończyć 5 letnich liceów,czy studiów.Opamiętajcie się.

#51  2019.04.06 16:24:11 ~Smutny

Do wynoszenia basenu nie ale do wsparcia , rozmowy , edukowania, pielęgnacji, jałowych procedur i tony dokumentów TAK. Pernamentna edukacja w pielęgniarstwie to potrzeba i przywilej w zmieniającym się świecie. Proszę dbajmy o nasz wolny zawód.

#52  2019.04.06 16:53:45 ~Agnieszka

Tak jak inni Polacy ktorzy otrzymuja pensje dyrektora i posła, a nauczyciele za kazdy papier dodatkowe pieniadze i tez wykonuja te same czynnosci a kazdy ma inna pensje w zaleznosci od skonczonych szkolen.

#53  2019.04.06 17:02:52 ~Ewa

Licytacja na całego.Zastanawiam się dlaczego tylko te zawody zasługują na podwyżki ? Nie tylko pielęgniarki pracują na noce i nie tylko one pracują w warunkach szkodliwych. A tylko One ciągle płaczą że im mało i mało.Ale jak starszy pacjent bez rodziny leży przez kilka godzin żadna nie raczy ruszyć dupę żeby szklankę wody podać. To tylko jeden z najlagodnieszysz przypadków które widziała.

#54  2019.04.06 17:44:00 ~Anna

Proponuję strajk! Już najwyższa pora ! Ile mozna czekać i na co! Przejrzyjcie na oczy! Spójrzcie jak wygląda karta nauczyciela-ile mają profitów i dofinansowań! Mojej sasiadce nauczycielce gmina za remont mieszkania zapłaciła bo ma taki dodatek zagwarantowany w karcie nauczyciela! Ku.wa! Mi nikt za nic nie oddaje tylko jeszcze w ch.a robia każać płaci np. za durne kursy.Przyklad-25 lat wykonywałam ekg bez papierka i było ok.Teraz muszę miec na to kurs! Debilizm! A my zamiast powiedzieć STOP to jak te barany ślepo idziemy za rozkazem! Same jestesmy sobie winne! Ja już nie robię żadnych kursów! W dupie to mam! Skoro pracując 25 lat na chirurgii urazowej ktoś mi mówi że nie potrafię lub nie mogę zrobić opatrunki bo nie a na to papierka to go nie zrobię! Zaraz dojdzie do tego ze nie bede mogla podłączyć kroplowki czy wykonać iniekcji bo nie mam papierka! Skończyłam studia,mam specjalizacje i. serdecznie dosyć tego zawodu!

#55  2019.04.06 17:55:02 ~eM

Kolejne kursy, kolejne papierki żeby można było pracować. Trzeba na to poświęcać swój wolny czas, urlop wypoczynkowy pieniądze. Nie ważne są umiejętności, praktyka tylko papierki. Ostatnio przeraziła mnie koleżanka pielęgniarka, wykształcona, mgr, kursy. Pierwsza praca, nie potrafi nic zrobić, bo praktyki załatwiali, bo unikali pracy z pacjentem. Nie wie jak otworzyć ampułke z lekiem, jak bandażować, ale robi kolejne kursy i zbiera papierki. Więcej papierków większe pieniądze, ale umiejętności nadal żadne. Mam tylko nadzieję że to odosobniony przypadek.

#56  2019.04.06 18:03:40 ~Gabi

Taka sama praca taka sama placa.

#57  2019.04.06 18:14:23 ~Lech

Tak krótko drogie Panie. Waszym pechem i nieszczęściem jest to, że nie macie takiego Broniarza czy Broniarzowej ! Noo niestety ale Wasze związki są jakieś takie miałkie. Przyznajcie, negocjując z Zembalą przegapiły, a może nie miał kto doradzić i to słynne 4x400 nie poszło do Waszej podstawy tylko w większości przypadków jako drugi przelew - podwyżka ? i z 4x400 zrobiło się 4x232 +/- . I na tym właśnie do dzisiaj jedzie PiS. Problem jest złożony -nie ma sianka w szpitalach, nie ma sianka na nauczycieli, policję, pracowników sądów, sanepid, inspekcja weterynaryjna etc. I wku.wia mnie w tych poje.b.nych czasach gdy tacy nauczyciele żądają kwoty ze sufitu - 1000,00 dla każdego. Poirytowało mnie to, a że Wasza profesja jest mi bliska miłe Panie, to postanowiłem wziąć udział w dyskusji - jak oni 1000,00 ty Wy żądajcie przynajmniej 2000,00 - bo PiS Wam jeszcze nic nie dał.

#58  2019.04.06 18:51:03 ~Danka

Ponawiam haslo-przestanmy płacić haracz na te pierzone Izby Pielęgniarskie które dbają jedynie o swoje stare grube dupy! Wybierzmy przewidniczaca lub przewodniczacego w Nowych Zwiazkow Zawodowych! Nikt nie powinien nam narzucać swoich durnych wymysłów! One dorabiaja się naszym kosztem! Popodpisywaly umowy na szkolenia które niczego nam nie daja nowego a kasa leci do ich kieszeni! Każda z nas płaci za kształcenie sama-część tych pieniedzy trafia do kieszeni tych bab które NIC nie robia! KONIEC WYZYSKU! To najlepszy czas na stajk i wywalczenie sobie wreszcie godnych warunków pracy i płacy!

#59  2019.04.06 19:26:21 ~do 58

Lepiej podaj gdzie można poczytać o tym, dlaczego polski Ustawodawca odebrał lub ograniczył w 1996 r. na mocy Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 1996 r, uprawnienia które nadali nam Parlamentarzyści w lutym 1935 r?

#60  2019.04.06 19:37:16 ~Ja

Nauczyciele strajkują kosztem dzieci my pielęgniarki gdy strajkowałyśmy to pacjent był zabezpieczony nie odeszłyśmy od łóżek ,ale zrezygnujmy z drugiej pracy to ich powali-odwagi

#61  2019.04.06 21:29:41 ~Gosc

Ja już zrezygnowałam z jednej pracy.Dzieci potrzebuja matki! Szukam teraz czegoś nie związanego z pielegniarstwem i rzucę i te druga.Trochę szkoda mi tych wszystkich lat nauki i pracy ale.trudno! Za 2700zl netto nie utrzymam 2 dzieci.Mam dosyc.Wole nawet pracowac do fabryce cukierkow gdzie na reke dostaja 4200zl.

#62  2019.04.06 21:56:43 ~Plg

Pisała jedna z Pań,że robiła EKG 25lat nie mając kursu.Teraz każą zrobić.Otóż ja mam kurs z 2000r.Chciałam pójść na specjalizację to Panie w izbach powiedziały ,że kurs nieważny i muszę zrobić nowy.Podziękowałam za specjalizację.Przez 30 lat robiłam EKG ze starym kursem ,i tak zostanie.Do emerytury 5 lat.

#63  2019.04.06 22:06:19 ~Plg

Kończyłam SM.Na zajęciach musiałyśmy cewnikować kobiety,zakładać sondy,zaliczałyśmy ekg i wiele innych związanych z pielęgniarstwem.Po kilkudziesięciu latach pracy żądają papiurka.Śmiechu warte.Oczywiście skończyłam studia ,kilka kwalifikacyjnych i specjalistycznych.Ciągle jakieś szkolenia ,kosztem własnego czasu.Wciąż zamało.Młode dziewczyny ,wybierając ten zawód ,zastanówcie się czy warto zakładać rodzinę.Bo jak wleziesz w to g.o to ciężko z niego wypłynąć.

#64  2019.04.06 22:17:26 ~Plg

Ktoś napisał,że dla samotnych plg nie poda picia.Może w danej chwili nie miała tego czasu ,bąć nie mogła.Jeszcze 4 lata temu nie tłumaczyłabym w ten sposób. POWIEDZIAŁABYM ZANIEDBANIE.Jeszcze 4 lata temu mogłam zastąpić rodzinę przy umierającym.Dzisiaj można tylko pomarzyć.Nie róbcie z nas zimnych skał!

Dodaj komentarz