300 zł dla pielęgniarek na OIOM, bloku operacyjnym, salach zabiegowych. Na oddziałach 100 zł.

Wynagrodzenia pielęgniarek i położnych.

Dzisiejsze rozmowy związkowców z dyrekcją rybnickiego szpitala zakończyły się fiaskiem. To oznacza, że widmo strajku pracowników WSS nr 3 staje się coraz bardziej realne. Poszło o wynagrodzenia dla pielęgniarek.

Więcej czytaj na: rybnik.com.pl w artykule pt:. WSS nr 3: nici z porozumienia. Rozpoczyna się pogotowie strajkowe

Komunikat w tej sprawie wydała też dyrekcja WSS nr 3 w Rybniku, który publikujemy poniżej:

W związku z zakończeniem w dniu 25.04.2019r. kolejnej tury rozmów Strony sporu sprecyzowały swoje stanowiska.

Strona społeczna złożyła propozycję zawieszenia akcji protestacyjnej do września 2019r. i podjęcie w tym miesiącu dalszych rozmów dotyczących wszystkich postulatów, pod warunkiem zawarcia porozumienia częściowego dot. zrealizowania postulatów ekonomicznych poprzez:

- podwyżkę od 1.06.2019r. dla całej Załogi Szpitala (wraz z pielęgniarkami i położnymi zatrudnionym na OIT, Bloku Operacyjnym, Trakcie Porodowym Stacji Dializ, Sali Zabiegowej Oddziału Okulistyki, Laryngologii i Urologii ) o 300 zł.,

- podwyżkę dla pozostałych pielęgniarek zatrudnionych na Oddziałach o 100 zł., przy czym wzrost ten nie wyklucza wzrost wynagrodzeń wszystkich pielęgniarek o 100 zł. wynikający z przepisów rozporządzeń regulujących wzrost systemowy wynagrodzeń pielęgniarek,

Pracodawca zaproponował dwie wersje porozumienia częściowego, w ramach którego akacja protestacyjna zostałaby zawieszona do stycznia 2020r. i wtedy nastąpiłby powrót do dalszych negocjacji i oraz wprowadziłby:

- podwyżkę wynagrodzeń dla wszystkich pracowników o 180 zł. od 1.06.2019r. lub

- podwyżkę dla wszystkich pielęgniarek o 100 zł., a dla wszystkich pozostałych pracowników o 250 zł. również od 1.06.2019r.

- zagwarantowanie automatycznych podwyżek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników, którzy w styczniu danego roku nie będą otrzymywali minimalnego wynagrodzenia określanego przepisami ustawowymi.

Na tym spotkanie zakończono, zaś Strona Społeczna na piśmie wniosła o złożenie ostatecznej pisemnej propozycji Pracodawcy do 29.04.2019r.

źródło: rybnik.com.pl


Zobacz także:


Komentarze użytkowników

#1  2019.04.26 22:09:27 ~Plg

Gdzie najwięcej zapieprzają plg ,najniższa podwyżka .Oczywiście mam na myśli oddziały internistyczne.Tam dopiero jest odjazdowo.Kiedy wreszcie dotrze to do rządzących.Nie OIT,nie blok,nie dziecięce.Tylko prawie,że geriatria.

#2  2019.04.26 22:17:27 ~do 1

Dodaj jeszcze psychiatrię. Tam jest wszystko - płucny, diabetologia, interna, geriatria itp. No i oczywiście jeszcze niepełnoletni pacjenci.

#3  2019.04.26 23:05:24 ~#3

Panie z bloków operacyjnych,oitow,zrobily z siebie elitę,takie lepsze,w hierarchii szpitala na pierwszym miejscu,one najciezej pracują,najlepiej są wyksztalcone,są najwazniejsze.A reszta to co? Nie pracują,nie są wykształcone,nie ratuja zycia i zdrowia? Kiedy panie na blokach operacyjnych śpią w nocy-wiem co piszę,reszta na SORach,internach,chirurgiacg zasuwa aż buty gubią.Gdzie tu sprawiedliwosc.

#4  2019.04.26 23:30:53 ~Rebeka

Do 3. Głupoty piszesz. Dowodzisz wyższość stolca nad kałem a nie rozumiesz po co to zrobiono. Chodzi o to żeby nas poróżnić a mając tak podatny grunt jak Ty to jak widać udaje się to zrobić znakomicie. A następnym razem dwa razy się zastanów zanim napiszesz kto śpi a kto pracuję. Pozdrawiam.

#5  2019.04.27 01:32:50 ~Ewa

Kiedy już oswoisz się z pracą w IT pozostaje do nauki anestezjologia( znieczulenia od noworodków po kardiochirurgię , neurochirurgię. ), a potem jeszcze reanimacje w całym szpitalu- to też obstawia IT .Mam uzasadniać dalej?

#6  2019.04.27 06:47:42 ~Andzia

Dlaczego usuwane są komentarze które nie pasują wam? A CO Z ODDIAŁAMI UDAROWYMI? Pamięta ktoś czy nie ma tam przy korycie nikogo myślącego?

#7  2019.04.27 09:47:20 ~Go

Dawno temu w części szpitali był dodatek za pracę na oddziałach bardziej wymagających-np.na aneste i erce wynosił 20% pensji zasadniczej.Kiedy zmienialo się oddział na inny,dodatek zabierano.Praca na intensywnej i aneste była pracą w szczegolnych warunkach-takie mam zaświadczenie z kadr obok świadectwa pracy.Nie wiem jak jest teraz.

#8  2019.04.27 10:51:45 ~DOROTA

Ale to nadal jest pielegniarka czy tu czy tam te podziały grupy zawodowej są okropne nie sprawiedliwe

#9  2019.04.27 14:51:18 ~Plg

Do plg 5 .Nie wyskakuj z tymi swoimi przygotowaniami.Uważasz ,że pielęgniarki na zachowawczych do głupiutkie .One szybciej odnalazłyby się na oit niż Ty na neurologìi,czy płucnym.Na oddziałach mamy po kilku takich pacjentów jak wy ,plus cała czterdziestka.Wasi pacjenci nie żądają,nasi tak.

#10  2019.04.27 14:55:04 ~Plg

Pracuję na płucnym.Mam y tu też czynną gruźlicę,pacjentów wlewowych.Kiedyś miałyśmy 12 dni urlopu dodatkowego.Teraz w nazwie oddziału nie ma chemii ani gruźlicy.Nie mamy nic.Nawet szkodliwego.

#11  2019.04.27 15:00:48 ~Pl do5

O czym Ty poszes? Pracuję na płucnym.Zanim przyleci wezwany OIT,pielęgniarki i lekarze zaczynają działać.Przylatujesz z torbą,a leki idą oddziałowe TU SWOJE 5 MIN MA ANASTEZJOLOG nie plg z oit-u.Nie wiem gdzie pracujesz?

#12  2019.04.27 16:44:33 ~dypl piel

Wszyscy pielęgniarze mają odpowiedzialną pracę. 1) posiadamy niejednolite wykształcenie w zawodzie pielęgniarskim ( średnie, wyższe medyczne), ale ukończyliśmy szkoły, które nadawały prawo wykonywania zawodu pielęgniarskiego i przysługuje nam tytuł "pielęgniarka' albo 'pielęgniarz art.8. Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r. 2)Ci z nas, którzy biorą udział w udzielaniu świadczeń zdrowotnych, to ich praktyki nikt nie może wykonywać na obszarze działania wskazanego aktu prawnego bez ustawowej zgody państwa, bez względu na miejsce pobytu pacjenta art. 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 2011 r.O co się sprzeczają szanowne Koleżanki?

#13  2019.04.27 18:28:06 ~do 12

Jeżeli Pracodawca nie dał Ci zakresu obowiązków zgodnie z art 84-87 Ustawy o zawodach piel i poł z 2011 r. i wykonujesz czynności nie objęte wskazanymi przepisami ( wszyscy mogą) to wykonujesz art. 4 ust 2 pkt 3 tej Ustawy. Czy za to zgodnie z rozporządzeniem o wynagrodzeniu to minimum 25 % od zasadniczej, do pensji? ( a to więcej niż o tym mowa w Państwach wypowiedziach)

#14  2019.04.28 08:47:50 ~Renata

Do Pani/Pana #3. Zapraszam do pracy na blok. Chętnie oddam Ci swoje łóżko, a nawet podusię. Pozdrawiam i życzę zdrowia.

#15  2019.04.28 09:07:55 ~mery

Dlaczego pielęgniarki są tak niemiłe wobec siebie? Przecież każdy wie, że praca pielęgniarki jest bardzo różnorodna, na każdym oddziale inaczej, czasem cięższy, czasem lżejszy dyżur, z niektórymi osobami pracuje się lepiej z innymi gorzej.

#16  2019.04.28 11:08:30 ~Plg

Wszystkie ciężko pracujemy.Tylko nie na każdym oddziale dźwiga się ciężary.

#17  2019.04.28 11:40:06 ~krycha

Moim zdaniem wszędzie dobrze,gdzie nas nie ma.Wszystkim należą się podwyżki i nie ma co komentować komu dać więcej,a komu mniej.

#18  2019.04.28 12:39:27 ~ech

Okulistyka czy nawet Urologia ,cięższa od np Neurologii ? . Widać jak ludzie nawet z branży nie mają pojecia na czym w istocie polega praca pielegniarek. Pracowalam na zachowawczym ( nie Neurologia) teraz na zabiegowym uchodzacym za " bardziej wymagajacy" i nie wrocilabym na poprzedni oddział.

#19  2019.04.28 12:53:40 ~!

Na zabiegowych więcej pielegniarek i większe pensje. Na Pediatrii 0,9 i pomoc rodziców . Na zachowawczych obozy pracy za najniższe pensje.

#20  2019.04.28 13:15:12 ~do 1

100/100

#21  2019.04.28 13:39:30 ~Plg do 19

Zgadzam się ,obozy pracy.Bez opiekunek i nie zawsze 1 bardzo chory sanitariusz,który zapiernicza ciężej niż nie 1 zdrowy.On powinien być pomocą dla zdrowego.Tu też kłania się Inspekcja pracy.Gdzie jest?

#22  2019.04.28 13:46:09 ~Plg do 2

Zgadzam się z Tobą ciężki oddział.Interesuje mnie tylko jedno.Jeżeli na psychiatryku są oddz płucne ,dlaczego z chorymi płuckami pacjenci przenoszeni są na oddz. PŁUCNE.Oddziały płucne wiecznie założone są przywożonymi pacjentami z psychiatryka.

#23  2019.04.28 13:50:55 ~Plg

Ciągle powtarzam,czas najwyższy,żeby teoretycy wkroczyli na oddziały.Nie chdzi o to żeby pracowali.Najważniejsze ,żeby przyjrzeli się jak wygląda praca pielęgniarek w rzeczywistości.Nie na ślepo dzielić współczynnikami,których nie ma.

#24  2019.04.28 13:54:43 ~oliwka

Dodatek za pracę w warunkach szkodliwych dla wszystkich pielęgniarek powinien być oczywisty ,tylko ktoś kto nie ma pojęcia o pracy pielęgniarek myśli inaczej . Pomijając wszystkie czynniki najbardziej szkodliwe jest narażanie siebie i swoich bliskich na choroby infekcyjne odporne szczepy bakterii . Środki dezynfekcyjne uszkadzają skórę drogi oddechowe i DNA komórek, a stres wręcz zabija.

#25  2019.04.28 15:36:31 ~do 22

Pacjent z ostrymi objawami psychotycznymi trafia na psychiatrie ze wszystkimi chorobami możliwymi jakie istnieją, szafa z lekami na psychiatrii zawiera leki z każdej możliwej specjalizacji szpitalnej . Nie istnieją odziały płucne na psychiatrii Psychiatria to odział wszystkich możliwych przypadków na świecie łącznie z SOR. W ostrych psychozach i tymi wszystkimi chorobami chory trafia na psychiatrie i nigdzie indziej .

#26  2019.04.28 16:18:48 ~piel

Z ostrą psychozą pacjent trafia na psychiatrię a nie na płucny mimo że ma czynną grużlice i nie na zakażny mimo ze ma świerzb na i nie na chirurgię mimo ze ma czyraka d. i ma odleżynę do kości .

#27  2019.04.29 00:58:45 ~plg

Nie zgadzam się z odp. 25i 26.

#28  2019.04.29 07:51:34 ~Jasiczek

Życzę wszystkim nam siły

#29  2019.04.29 16:54:36 ~Ewa

Do 9 .Szczęść Boże.

#30  2019.04.29 21:49:54 ~Plg do29

Spokojnych Świąt .

Dodaj komentarz