Pielęgniarka – To nie jest „widzimisię” pacjenta, ani „łaska” pielęgniarki.

2 Mins read
Aktualności
Pielęgniarka – To nie jest „widzimisię” pacjenta, ani „łaska” pielęgniarki.

„Pielęgniarka nie może się dać poniżać i pozwolić na urąganie swojej osobie, ale nie może też się przed pacjentem wywyższać”.

Jeden z pacjentów opublikował na Portalu X zapytanie rzecznika pacjenta odnośnie pracy pielęgniarek. Zacytowaliśmy to zapytanie na naszym profilu na Facebooku. Poniżej podgląd postu, który wywołał dużą dyskusję wśród pielęgniarek.

Pielęgniarka o informowaniu pacjenta

Poniżej cytujemy wypowiedź jednej z pielęgniarek.

Pielęgniarka, nie tylko powinna odpowiedzieć na pytanie pacjenta o preparat jaki mu podaje, ale przed podaniem leku sama powinna poinformować pacjenta, jaki preparat mu podaje, niezależnie od formy leku i drogi jego podania. Tak samo powinna informować o wykonywanych przez siebie czynnościach i zabiegach. O tym, co będzie robiła, w jaki sposób i dlaczego. Wszystko oczywiście w ramach swoich kompetencji. Ma być profesjonalna, ale sposób przekazu dostosować do zdolności percepcyjnych pacjenta.

Takie zachowanie nie powinno być „wymagane” czy „pożądane” przez pacjenta, ale jest obowiązujące w praktyce pielęgniarskiej. To nie jest „widzimisię” pacjenta, ani „łaska” pielęgniarki, że przekazuje informacje, takie zachowanie to jej zawodowy obowiązek. Osoba, która nie jest w stanie tego pojąć powinna się zastanowić nad zmianą zawodu. Tyle się mówi i pisze (nawet na tym portalu) jakie to pielęgniarki są mądre, wyuczone, a niektóre nie są w stanie spełnić podstawowych wymagań tego zawodu. Nawiązania i utrzymania kontaktu z pacjentem (nie mylić z empatią). I nie chodzi tutaj o kwestię „zmęczenia” dyżurowego czy zawodowego, czy jej „wypalenia zawodowego”, to kwestia postawy zawodowej pielęgniarki.

Pielęgniarka nie może się dać poniżać i pozwolić na urąganie swojej osobie, ale nie może też się przed pacjentem wywyższać. Pacjenta nie obchodzi, że pielęgniarka jest zmęczona, bo ma 3 dyżur pod rząd, w 3 zakładzie. Pacjenta nie interesują zarobki pielęgniarki, liczba miejsc jej zatrudnienia, czy sytuacja osobista / życiowa pielęgniarki. Pacjent oczekuje wypoczętej i profesjonalnej pielęgniarki, a nie beczki żali własnych pielęgniarki, które są przelewane na pacjentów. Pacjent nie ma obowiązku borykania się z wypaleniem zawodowym osoby, pod której opieka się znajduje. Własne frustracje pielęgniarki powinny pozostawać za progiem sali chorych. Pacjent przyszedł po profesjonalną pomoc i taką pomoc ma otrzymać.

źródło: pielegniarki.info.pl

Zegarki

Cena 53,00 zł

Stopki medycyna

Cena 26,99 zł

Pins czepek

Cena 19,00 zł
Komentarze

Oceń artykuł

Średnia ocen: 4.2 / 5. Ilość głosów: 19

Bądź pierwszym, który oceni wpis

879 posts

About author

Sekretarz redakcji, redaktor, specjalista ds. marketingu, reklamy i promocji. Koordynator wydawnictwa Ogólnopolskiej Gazety oraz Portalu Pielęgniarek i Położnych.
Articles
Related posts
AktualnościSkładki ściągane przez izbę

Izba pielęgniarek – dochody ze ściąganych składek nie są porażające.

1 Mins read
Skarbnik naczelnej izby pielęgniarek – bank stwierdził, że izba nie ma zdolności kredytowej. Publikujemy kolejny fragment wywiadu z byłym skarbnikiem naczelnej izby…
Aktualności

Pielęgniarka: wyższe kwalifikacje przekładają się na lepszą opiekę nad pacjentem i większy szacunek społeczny.

2 Mins read
Pielęgniarka: Każda pielęgniarka powinna dążyć do podnoszenia swoich kompetencji, bo to inwestycja w samą siebie. W zeszłym tygodniu, na naszym profilu na…
AktualnościSzkolenia pielęgniarek i położnych

Działacze izby pielęgniarek Koordynatorami Regionalnymi.

1 Mins read
Jak izba pielęgniarek realizowała szkolenia unijne. Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych powierzyła rolę Koordynatora Regionalnego, który miał do wykonania czynności związane z…
Komentarze