Związek pielęgniarek o różnicy 2200 w podstawie pielęgniarek.

Siatka płac pielęgniarek i położnych

Zobacz także:

 


ZWIĄZEK PIELĘGNIAREK O RÓŻNICY

2200 W PODSTAWIE PIELĘGNIAREK. 

Pielęgniarki: 60% płacy lekarza to nasza strategia!

Posiedzenie sejmowej komisji zdrowia w dniu 17 lipca 2019 roku w sprawie: pierwsze czytanie i rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych.

Przewodnicząca OZZPiP Krystyna Ptok:

(...)

Chcę jednak podkreślić, że tę kwotę 2688 zł, która tu jest w dziewiątej grupie pielęgniarek, dostaje osoba, która kończy w tej chwili studia i wchodzi do systemu. Zatem ona nie posiada żadnej wysługi lat. Powiem też, że te pielęgniarki, które pracują szczególnie w przygranicznych miejscowościach naszej zachodniej granicy, jeśli otrzymują dyplom, który uprawnia je do wykonywania zawodu za granicą, to niedaleko mają przejście graniczne i mogą ten zawód wykonywać u Niemców.

Ze strony Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych widzimy ogromną konieczność nowelizacji ustawy pod kątem współczynników. Zostały one narzucone. Nie mieliśmy możliwości negocjować tych współczynników na poziomie trójstronnego zespołu, nawet Rady Dialogu Społecznego. Nie byliśmy z tego zadowoleni wszyscy. Wszystkie organizacje związkowe dawały propozycje. Chciałabym, żeby ta nowela została dokonana jeszcze przed wprowadzeniem kwoty 5200, bo, proszę państwa, dojdzie do sytuacji, jeśli chodzi o różnicę w wynagrodzeniu pielęgniarki ze specjalizacją i pielęgniarki z licencjatem – nożyce będą wynosiły 2200 zł na podstawie wynagrodzenia. To są ogromne pieniądze i taka różnica przez nas nie jest pożądana. My uważamy, że te różnice w jednej grupie zawodowej, przy poszczególnych kwalifikacjach, powinny być spłaszczane. Dlatego jestem jak najbardziej za wnioskiem pani przewodniczącej Ochman o nowelizację ustawy w zakresie współczynników pracy, kwalifikacji i stanowisk, bo one naprawdę wzbudzają ogromne emocje. Dziękuję bardzo.

Pielęgniarki: 60% płacy lekarza to nasza strategia!

źródło: stenogram posiedzenia komisji

Wybrał: Mariusz Mielcarek 


Chcesz przeczytać sierpniowe wydanie Gazety Pielęgniarek i Położnych?

Zamów prenumeratę:

Komentarze użytkowników

#1  2019.08.14 06:17:16 ~hahaha

Brawo Pani Ptok! Idźcie pracować do Niemców jak się nie podoba! Macie blisko! Ot i wszycho na temacicho!

#2  2019.08.14 07:14:13 ~Wiola

Nie ma jak u Niemca.Za to co Pani powiedziała powinna ponieść konsekwencje.Jak można w obecnej sytuacji w Polsce proponować pielęgniarkom (wyczuwam sarkazm) pracę w Niemczech SKANDAL.

#3  2019.08.14 07:38:35 ~heh

Pracując u Niemca nie będziemy Polakowi płacić składek .

#4  2019.08.14 08:01:40 ~środowisko

Powinno być tak ,że płaca jest za pracę a nie za tytuły .jeżeli już Panie z góry dokonały podziału rasowego to również powinny zweryfikować zakres obowiązków I odpowiedzialności w zależności tytułu pielęgniarki .W chwili obecnej środowisko jest podzielone I do tej sytuacji doprowadziła Góra ,te Panie powinny podać się do dymisji .co wywalczyły? Niech popatrza na nauczycieli policję wojsko ich przywileje ,wcześniejsze emerytury A my to wstyd !

#5  2019.08.14 08:32:08 ~Piguła

Zgadza się różnice bardzo duże i krzywdzące dla 9 grupy a praca taka sama.

#6  2019.08.14 10:42:01 ~iza

Na dyżurze 2 pielęgniarki jedna biega,druga siedzi z wyłożonymi nóżkami .Niestety jaka płaca taka praca tak to będzie wyglądało w niedalekiej przyszłości.

#7  2019.08.14 10:48:47 ~#$$$$$$#

Pani pielęgniarka a prywatnie moja koleżanka twierdzi ,że "ja robię studia tylko po to żeby mieć wyższą emeryturę A co mnie chorzy obchodzą ? " Inny przykład ,osoba kończąca studia nigdy nie pobierala krwi i nie wkuwala wenflonu oto nasze wyuczone kadry , to tylko dwa przykłady a kto będzie pracował jak Panie po studiach są tylko do papieriow, same tak twierdzą ,to może taniej będzie zatrudnić sekretarki medyczne I co dalej .

#8  2019.08.14 10:54:33 ~Była piel.

Nie rozumiem, to po co pracujecie za te psie pieniądze? Wykonywać taką samą pracę, z tą samą odpowiedzialnością co koleżanka i z taką różnicą w wynagrodzeniu? To jest skandal, że ktoś taką bzdurę wymyślił, a głupotą jest to, że na to pielęgniarki się godzą.Zostawić ten smaczny i lekki "chlebek" i poszukać innej pracy. Na pielęgniarstwie świat się nie kończy. Odwagi.Pozdrawiam

#9  2019.08.14 11:53:15 ~Pigula

Miłe Panie pracuję 27 lat. Znam pracę od poziomu mycia basenów. Skończyłam studia magisterskie i specjalizację i dlaczego mam nie zarabiac więcej. Nie rozumiem?

#10  2019.08.14 12:20:16 ~Tomek

A co z kursami specjalistycznymi po 5 za swoją kasę nie ma dodatków

#11  2019.08.14 12:20:18 ~Ela

A dlaczego ja mam mniej zarabiać? A pracuje 30 lat .dlatego że mnie nie stać na studia

#12  2019.08.14 12:24:18 ~Mer

Najpierw koleżanki miały beke śmiech, że ktoś poświęca swój czas i kasę na podwyższenie kwalifikacji, a teraz wylewaja flustracje i żale że nie będzie po równo

#13  2019.08.14 12:29:44 ~Wyuczona

Nie po to traciłam swój czas i pieniądze , nie mówiąc o stresie, żeby było po rowno

#14  2019.08.14 12:48:16 ~kasia

No może nie po równo ale 2 tysiące różnicy za taką samą pracę to przesada i nigdy na to nie będzie zgody ,chyba że w szpitalach zostaną tylko te wyuczone co zapewne nastąpi już za kilkanaście lat.

#15  2019.08.14 12:48:40 ~Bzdury

Szkoda słów,o co chodzi ? To ile będziemy zarabiać?

#16  2019.08.14 12:52:40 ~do #12

Do #12 kochana koleżanko ,mój ordynator mawia :"jakie studia takie magisterki"dalej bez komentarza ,żenada i wstyd.

#17  2019.08.14 12:58:40 ~,,,,,,

No i stało się,o czym się mówiło.A swoja drogą,wspierałyście kilkoma etatami,dawałyście radę,a rząd Wam podziękował,wypiął się na Was.Mają gdzieś Wasze doświadczenie,tak było zawsze. Myslę,że nie chodzi tu o różnice,ale że są zbyt duże,tzn.dwa razy większe.

#18  2019.08.14 13:08:14 ~Kasia350

Jeśli mogę coś dodać. Pracuje od 25 lat na intensywnej terapii mam specjalizację z tej dziedziny oraz tytuł magistra.Na każdym dyżurze robię wszystko to, co moje koleżanki bez tytułu magistra, choć jest ich niewiele, bo większość zespołu ma wyższe wykształcenie. Robimy to co wszystkie pielegniarki-toalety pacjentów,zmiany pampersow,podawanie leków itp. Żadna z nas się nie wyższa bo stanowimy zgrany zespół. Moja podstawa pensji po lipcowej podwyżce to3540zl.bo podobno na moim stanowisku nie jest wymagane wyższe wykształcenie .Tak więc ustawa swoje a rzeczywistość jest jaka jest.

#19  2019.08.14 13:12:56 ~Mgr piel

O co chodzi z tą różnicą w płacach? Po 35latach pracy mgr ze specjalizacją man 3700zł zasadniczej stawki. Koleżanka ze specjalizacją bez mgr 3400zł. 300 nigdy nie będzie 2tys. Przestańcie w końcu siać niezdrową propagandę. Panie Ptok itp niech spłaszczą własne pensje. To wyjdzie wszystkim na dobre.

#20  2019.08.14 13:39:51 ~LM

Jedna zmiana 4650zl podstawy

#21  2019.08.14 13:39:52 ~LM

Jedna zmiana 4650zl podstawy

#22  2019.08.14 13:41:40 ~LM

4650zl plus 20 procent stazowego. Jedna zmiana, bez nocek i najważniejsze to wolne Święta.

#23  2019.08.14 13:42:37 ~???

Skoro p.Ptok wyraża swoja opinię,że to będzie duża różnica,to wierzę,że osoba blisko rządu,zna plany.Być może pensje będą całkowicie zmienione.Jednym zmniejszą innym zwiększą,bilans mają na zero. Dziwne od b.dawna podawane są takie współczynniki,dopiero teraz niby sprzeciw.Chyba najpierw się dokładnie dyskutuje,i optymalną wersję ogłasza.Ogłosili,zatwierdzili,a teraz niby obrońcy uciśnionych."Nie mogliśmy negocjować"jak nie,to organizuje się strajk,sprzeciw.A tu wszyscy gdybają,a nikt nie zna prawdy.

#24  2019.08.14 14:00:28 ~do 22

To znaczy ze juz sa kolosalne roznice w podstawach miedzy pielegniarkami: w jedym szpitalu 2900 a w drugim 4650. Niestety sa szpitale i oddzialy gdzie pracuje wiekszosc pan rok, dwa przed emerytura i takie osoby nie pojda nigdzie indziej pracowac godzac sie na pensje 2900. Ustawa nie obejmuje tych osob a dotyczy mlodych ambitnych podnoszacych swoje kwalifikacje bo niedlugo tylko takie pielegniarki zostana. Czesc szpitali zostanie zamknietych wiec bedzie mial kto pracowac tym bardziej ze dostana odpowiednie wynagrodzenie.

#25  2019.08.14 14:23:53 ~PIEL

Ustawa wymusi podwyżki dla mgr ze specj. Reszta z nas w większości już spełnia wymagania i ma więcej. Ok. 4 tys. podstawy w obecnej chwili to dla mnie za mało. Wszyscy robimy to samo. Współczynniki powinny się zmienić, ale 500 zł różnicy między licencj. ze specj. i mgr ze specj. wystarczy.

#26  2019.08.14 14:30:31 ~Piel

Spłaszczać to sobie mogą brzuchy i biusty, bo garsonki przyciasnawe. Mam 25 lat stażu pracy, ukończyłam studia i specjalizację. Niby dlaczego mam nie zarabiać więcej?

#27  2019.08.14 14:33:17 ~Do 23

Idąc twoim tokiem rozumowania zmniejszą tym, które są po studiach i specjalizacji, a zwiększą tym, które poprzestały na LM? Z główką wszystko w porządku?

#28  2019.08.14 14:38:14 ~Mgr

Trzeba się było uczyć a nie popijać kawkę z koleżankami

#29  2019.08.14 14:39:06 ~do 27

Czytaj cały wpis ze zrozumieniem,a nie wyrywasz coś z kontekstu i wmawiasz komuś swój tok myslenia,i nie obrażaj ludzi.

#30  2019.08.14 14:40:16 ~głupia ja

Taka kwota, to najniższa krajowa w przyszłym roku ! W 1979 roku miałam - 2450 zł , minęło 40 lat , przed włączeniem 1000 zł "ZEMBALOWEGO" miałam 2650 zł. Gdzie ja żyję i co ja robiłam przez 40 lat. Ktoś ma odwagę odebrać mi ochłapy, pytam kto i za jaką karę , bo normalnie ludzie za prace otrzymują płace. Buta i rozpasanie kogoś , kto nie wie jak wygląda praca przy łóżku chorego! Skończyłam LICEUM MEDYCZNE - tam otrzymałam najlepsze wykształcenie do wykonywania tego zawodu, podkreślam Najlepsze. Późnej był również licencjat - zafundowano nam 3200 godzin( niespodzianka spotkała nas w trakcie studiów - cyt. "ktoś się pomylił". Unijne środki trzeba było " zagospodarować kosztem pielęgniarek z 30 letnim stażem. Młode , piękne z "papierami" Nie obrażajmy się wzajemnie. Wypowiedziane słowa świadczą o Nas. Pielęgniarka zawsze będzie pielęgniarką. To co chce zrobić rząd urąga naszej godności. Fortel jak przed laty! Może znów im się uda z młodymi - skłócić środowisko, emocje opadną, a One znów zostaną z ręką w nocniku. Jak się ma - specjalistka z geriatrii na oddziale neonatologii ? W nasz zawód wpisana jest ciągła nauka, ale różnice na poziomie drugiej pensji ? Przepracowanie 30 lat w zawodzie powinno dawać możliwość przejścia na emeryturę - nie było by "jatki" i różnicy pokoleniowej .

#31  2019.08.14 14:56:50 ~do 30

Tyle lat pracujesz inie wiesz podstawowych rzeczy ze czlowiek na starosc dziecinnieje dlatego dziadkowie tak dobrze dogaduja sie z wnukami a w wielu przypadkach starsi ludzie sa w takich stanach ze trzeba sie nimi zajmowac jak niemowletami czy noworodkami.

#32  2019.08.14 14:59:51 ~Piel

Szpital płaci pracownikowi za pracę a nie za wyksztalcenie też mam specjalizację a nie popisuje się jaka ja to mądra i wykształcona trochę pokory pielęgniarki skupcie się na tym drogie panie jak wykonujecie swoją pracę bo niekiedy daje dużo do życzenia.

#33  2019.08.14 15:02:28 ~do 31

Jest to wredna,złośliwa wypowiedź.Brak szacunku do ludzi starszych.Taka ocena? Szok! Kim Ty jesteś ? Córką,wnuczką swoich dziadków ? Współczuję im.

#34  2019.08.14 15:04:21 ~Ona

Pracuję 35 lat mam dwie magisterki, specjalizacje i nie widzę powodu aby mnie obrażać. Wypracowała sobie to wszystko. Więc cieszę się że ktoś w końcu to doceni. Argumenty że mnie nie stać nie trafiają do mnie. Jesteśmy na tyle dorosłe że nie mamy dzieci na utrzymaniu tylko siebie, to uczcie się - nie placzcie. Nawiasem mówiąc ja wychowała 3 dzieci.

#35  2019.08.14 15:17:42 ~Do 32

Jakbyś oprócz tej specjalizacji miała magisterkę, to twój punkt widzenia byłby zupełnie inny. Ja mam jedno i drugie i cieszę się, że w końcu ktoś to docenił. Nauka na studiach i specjalizacji połączona z pracą i wyvchowywaniem trójki dzieci, była dla mnie nie lada wyczynem, ale opłaciło się. Teraz studiują moje dzieci, a ja jestem spokojna. Otrzymuję podwyżki zgodnie z ustawą, a wszystkim, którzy trąbią o wielkiej niesprawiedliwości powtarzam - szkoły są otwarte, a każdy jest kowalem własnego losu.

#36  2019.08.14 15:18:26 ~Ona

Do 16. Jaka kultura taki ordynator. Ja też uważam są lekarze i absolwenci medycyny i co z tego. Co On sobą reprezentuje obrażając koleżanki. A Tobie radzę nie dyskutuj i nie płacz kup książki i do szkoły. Przydałoby się Tobie spojrzeć inaczej na koleżanki z mgr ale przeżyj to najpierw. Żeby o czyms mówić trzeba coś wiedzieć. Pozdrawiam szkoły otwarte.

#37  2019.08.14 15:24:40 ~~ do 32

Proszę, nie irytuj się takimi wypowiedziami, ona zasługuje bardziej na współczucie, nie mówiąc o pacjentach. Wiedza ją rozpiera, albo niebawem będzie pacjentką. Pozdrawiam serdecznie

#38  2019.08.14 16:54:18 ~Plg

Obrażacie Pamie te plg po LM i SM .Mamy wyższe magisterskie z dziedziny pokrewnej gr 9.Specjalizacja z tej dziedziny gr 8 Szok,hańba! .

#39  2019.08.14 17:07:28 ~Piel

Tak ,dzieści lat temu mogłyśmy kształcić się w dziedzinach pokrewnych.Dzisiaj mówią o nas,o magistrach z wieloma specjalistycznymi i kwalifikacyjnymi nieuki ,i wysyłają kończyć studia.W swoim imieniu dziękuję.Z bólem serca wytrwam do emerytury -4 lata,ale nie pozwolę się poniżać.

#40  2019.08.14 17:21:36 ~Piel.

Do 16, nie interesuje nas opinia twojego ordynatora. Do piguly, popieram. W każdym zawodzie stopień naukowy ma znaczenie.

#41  2019.08.14 17:24:47 ~on36

Różnice spłaszczone w dół czy w górę? Czas pokaże, pożyjemy - zobaczymy. Kryptodepresja spłaszczenia.

#42  2019.08.14 17:35:52 ~32 i 37

A te w kółko o pokorze i współczuciu wobec pacjentów, jak to siostry miłosierdzia! Jedna Florka warta drugiej Florki. Kiedy wy w końcu zrozumiecie, że pielęgniarstwo to przede wszystkim zawód i ciężka praca, za którą należy się godziwa zapłata, a nie uśmiech czy dziękuję! Może wy chcecie pracować za miskę ryżu, ale ja nie i dlatego bardzo się cieszę, że jest ta ustawa i że w końcu ktoś zaczął doceniać wykształcenie pielęgniarek.

#43  2019.08.14 19:41:09 ~Piel

Stopień naukowy to doktorat a nie mgr. Zaś wreszcie pokrewne czyli socjologia pedagogika cz politologia wpadają w 9 grupę wreszcie ktoś pomyślał logicznie. Kończyłyście te pochodne chyba nie po to aby być pielęgniarką.

#44  2019.08.14 20:34:11 ~Dora

DO 32. Podpisuję się obydwiema rękami pod tym komentarzem.

#45  2019.08.14 20:41:54 ~Ja

Im bardziej wykształcone tym bardziej zakompleksione.

#46  2019.08.14 20:55:56 ~Piel

Popieram 43 wreszcie.

#47  2019.08.14 21:08:49 ~R

Obawiam się, że dyrektorzy chętniej będą zatrudniać pielęgniarki, które mniej go będą kosztowały. Oby sztuki się zgadzały i praca była wykonana za mniejsze pieniądze.

#48  2019.08.14 21:30:33 ~Do 47

Na nic twoje obawy. Zatrudniają magistrów ze specjalizacją na stanowisku asystenta pielęgniarstwa i dają podwyżki zgodnie z ustawą, z czego bardzo się cieszę.

#49  2019.08.14 21:34:00 ~Piel

Do 45. A może im mniej wykształcone, to bardziej zawistne i sfrustrowane?

#50  2019.08.14 21:36:31 ~Piel

Do 48. Z ty asystentem to coś jest na rzeczy. Mgr,2 specki, studia podyplomowe, dr nauk o zdrowiu. A po złożeniu podania w dalszym ciągu jako spec piel. To chyba standard

#51  2019.08.14 21:40:27 ~IZA

Do 32 - Okres SŁUŻBY się skończył! Chcesz być pokorna to bądź! My Pielęgniarki mamy Zawód, który wykonujemy z Pełną Odpowiedzialnością, profesjonalnie, tu jest Portal a nie Koncert Życzeń (twój)!

#52  2019.08.15 01:22:07 ~Piel m

A ,naprawde uwazacie ze dostaniecie podstawy ponsd 5 tys. ? ,ja naprawde w to niewierze.Wiadomo ze kiedys napewno przy takiej inflacji.W najblizszym czasie niemozliwe.

#53  2019.08.15 07:39:58 ~Cxx

I ma być dobrze jak jedna drugiej oczy by wydrapała . Zawsze będziemy gnojone bo same to robimy między sobą .

#54  2019.08.15 10:45:25 ~Kaja

Najwiecej do powiedzenia maja panie, które przez kilkanaście dobrych lat nie zrobiły nic ze swoim wykształceniem pozostając na poziomie ukończenia LM. Miłe panie, pieniądze idą za wykształceniem . W każdym zawodzie tak jest. To jesy docenienie pracownika i nie ma dyskusji, ze w pracy robimy to samo- owszem ale ja dostaje za podniesione kwalifikacje . Za poświęcony czas

#55  2019.08.15 10:45:25 ~Kaja

Najwiecej do powiedzenia maja panie, które przez kilkanaście dobrych lat nie zrobiły nic ze swoim wykształceniem pozostając na poziomie ukończenia LM. Miłe panie, pieniądze idą za wykształceniem . W każdym zawodzie tak jest. To jesy docenienie pracownika i nie ma dyskusji, ze w pracy robimy to samo- owszem ale ja dostaje za podniesione kwalifikacje . Za poświęcony czas

#56  2019.08.15 11:26:11 ~Do 55

Od tej ambicji aż się ulewa i ten poświęcony czas. To naprawdę imponujące! Panie wykladowczynie zacierają ręce, robota im się nie kończy, kasa mnoży a elita pielęgniarka tyra żeby je sponsorować.

#57  2019.08.15 11:50:23 ~Ech

Do opisu zawodu pielęgniarki jest dostęp publiczny na ISAP. I co z tego? Jak te dane się mają do zakresów obowiązków tych pielęgniarek pracujących przy łóżku chorego?

#58  2019.08.15 12:36:57 ~Iza

Wysługa powinna być płacona do momentu przejścia na emeryturę ile lat pracy tyle wysługi to byłoby sprawiedliwe

#59  2019.08.15 12:43:01 ~do 55

Piepr-ysz jak potłuczona, najwięcej do powiedzenia w kwestii płacy ma pracodawca. Mój dobrze płaci nawet koleżankom tylko po LM,bo wie,że kandydatek w naszym mieście nie znajdzie.

#60  2019.08.15 12:43:04 ~Iza

Nie wszyscy wykształceni są solidni, pracowici i mili dla ludzi. Wykształcenie to nie wszystko trzeba jeszcze być umieć rozmawiać z pacjentem i pomocnym dla niego i rodziny. A to wszystko zależy od wychowania a nie od wykształcenia.

#61  2019.08.15 12:48:52 ~do 60

Umyj się,może coś pomoże na ten staroświecki fetor.

#62  2019.08.15 13:50:40 ~Do 61

Ha, ha, ha! Dobre:-)

#63  2019.08.15 14:29:17 ~Piel

Dla chorego człowieka profesjonalizm jest bardzo ważny ale dobroć i uśmiech też można się o tym przekonać leżąc na łóżku szpitalnym a kazdy kiedyś będzie chory i będzie ból niepewność i strach a wtedy opiekować się będzie nami pielegniarka bez współczucia uśmiechu to straszne tak ma być ! Tu nic do tego nie ma Pani Florencja tylko czlowieczenstwo.

#64  2019.08.15 15:36:59 ~do 63

Człowieczeństwo to nie biadolenie,zawodzenie i lament frustratki.

#65  2019.08.15 16:14:46 ~Piel

Jestem pielęgniarką od 37 lat. Od zawsze z wielką chęcią chodziłam do pracy. Gdy miałam problemy zawsze pozostawiłam je przed progiem oddziału, tylko po to aby mój zły humor i załamanie nie przełożyło się na pacjenta. Jestem zawsze uśmiechnięta pomimo nawału obowiązków. A co najważniejsze ze strony pacjentów i ich rodzin nie spotkało mnie nic nieprzyjemnego. Pracuję na oddziale zabiegowym jestem ze swojej pracy bardzo zadowolona, z wielką chęcią chodzę do pracy zaś wszystko co ukończyłam po drodze robiłam dla pogłębienia swojej wiedzy i niczego nie żałuję. Mam nadzieję że będę w stanie przy dobrych wiatrach popracować nawet na emeryturze. Pozdrawiam wszystkie Pielęgniarki, noski do góry.

#66  2019.08.15 16:56:34 ~piel

Pielęgniarki są podzielone ,niesolidarne i o co się spieracie :która lepsza i madrzejsza ,o pieniądze! ! . A co wam zabrano :13 pensję, szkodliwe -wynikające z pracy i specyfiki oddziału ,wszystkie przywileje i taki 47 letni emeryt policjant ,strażak bądź inny mundurowy będzie śmiał się wam w twarz a wy pracujecie do 60 na zmiany - najlepiej .co wasze związki dla Was zrobiły dobrego ,podzieliły wasze środowisko pieniędzmi A co jeszcze zrobią Z wami? może I macie szkoły ale jeszcze myśleć trzeba a nie tylko patrzeć na siebie .

#67  2019.08.15 17:08:20 ~do 65

Hasło-kobiety na traktory-wiecznie żywe.A mówili że komuna się skończyła.

#68  2019.08.15 18:14:03 ~Do 66

Nic dodać, nic ująć. Szkoda, że tak mało osób w naszym środowisku przejawia taki oto sposób myślenia jak Pani.

#69  2019.08.15 20:41:13 ~Szkoły

Nic nie dają jak ktoś nie ma poparcia 4650zl zasadniczej plus 20 procent premi tj. Bez studiów ponad 5000zl na jedną zmianę to żal tej nauki. Magister że specka stracił czas i pieniądze, jak ma mniej od pielęgniarki po liceum. Żal serce ściska i chwyta za serce

#70  2019.08.15 20:48:43 ~Każdy

By chciał 4650zl za plus 20 procent stazowego. Pracować na jedną zmianę, ale nie wszyscy mają poparcie tam gdzie powinno się mieć.

#71  2019.08.15 20:55:23 ~Ach

Ta siatka płac, wygrywają nie Ci co się uczą tyko Ci co mają poparcie.

#72  2019.08.15 22:24:44 ~AM

Zaczynając pracę kilka lat temu będąc licencjstem zarabiałam 1400 zł netto. Zrobiłam magistra, robię specjalizację i liczę na godne pieniądze będące odzwierciedleniem moich kwalifikacji. I z całym szacunkiem do Pań po LM, te z którymi miałam kontakt zatrzymały się w latach 80 ze swoją wiedzą i jeszcze miały czelność wyśmiewać moje starania. Teraz będzie wielka niesprawiedliwość gdy ja zrobię więcej. Ileż razy to słuchałam, że nie będą nic robić bo albo są za stare albo te młodsze mają dorastające dzieci i nie wyobrażają sobie jak mogą zostawić dom i dzieci z biednym mężem na weekend. A mówienie o braku pieniędzy na kształcenie jest szczytem ignorancji. Jeśli ktoś chciał mógł zrobić studia czy specke za darmo dofinansowaną z MZ czy UE. Jakos trzeba młodzież zachęcić do zawodu a jak inaczej jak nie przez godne zarobki?

#73  2019.08.15 22:55:56 ~Kacha

Do licha : płaci się za pracę -czy wykształcenie ? Jedyna taka instytucja.

#74  2019.08.15 23:36:39 ~Jaga

Witam Drogie Koleżanki. Ja uważam, że każdy ma prawo się uczyć i poświęcać swój wolny czas i pieniądze. Wszystkie się tłumaczycie, że "mnie nie stać", są specjalizację organizowane przez izby za free. Trzeba korzystać, tylko trzeba mieć chęci i trzeba chcieć. Druga sprawa każda narzeka że mało płacą. Trzeba się zastanowić, po co pracujemy na dwóch czy trzech etatach. Po co? Pytam, żeby nie mieli do nas szacunku? Niech każda z nas zrezygnuje z dodatkowych etatów, wtedy Wygramy. Nie będzie miał kto pracować! Szczerze żadna nie zrezygnuje bo przecież pielęgniarki muszą jeść 3 łyżkami. Wiecznie mało.

#75  2019.08.16 09:28:45 ~Ojejku

Ustawowym zadaniem samorządu p i p jest Art. 4.ust1 pkt. 1sprawowanie pieczy nad należytym wykonywaniem zawodu. Czy samorząd p i p egzekwuje zakaz wykonywania czynności należących do praktyki pielęgniarki ( np. te wskazane w zakresach obowiązków pielęgniarek odcinkowych) przez osoby nie mające ustawowej zgody państwa, czy też osoby im zlecające?

Dodaj komentarz