Czy pielęgniarki muszą dorabiać w kilku miejscach?

Pielęgniarki i pielęgniarstwo 2019.


Pielęgniarki muszą dorabiać? Odpowiedź nie jest taka prosta...

 

Uwaga! Czy leci z nami izba pielęgniarek? Opiekun (niemedyczny!) podaje leki, wstrzykuje insulinę. 

Decydenci zapewniają, że dzisiaj pielęgniarki zarabiają już ''całkiem przyzwoite pieniądze'', a w czasie rządów PiS ich wynagrodzenia zwiększyły się o 1600 zł. Mariusz Mielcarek, pielęgniarz, redaktor naczelny branżowego portalu dla pielęgniarek i położnych uważa, że odpowiedź na pytanie, czy pielęgniarki muszą dorabiać do pensji i pracować w kilku miejscach, nie jest prosta.

- Generalnie wynagrodzenia pielęgniarek wzrosły, ale mówimy o bardzo szerokiej grupie zawodowej, której sytuacja jest zróżnicowana w zależności od tego, w jakiej placówce pracują. Ale także od tego, w jakiej części Polski mieszkają - mówi Mariusz Mielcarek.

Jego zdaniem inaczej wygląda sytuacja pielęgniarki pracującej w dużym specjalistycznym szpitalu, inaczej tej, która pracuje w szpitalu powiatowym, a jeszcze inaczej tej zatrudnionej w DPS czy punkcie pobrań krwi.

- Wiąże się to z tym, w jakich godzinach pracuje, jakie ma możliwości, by pracować jeszcze w innym miejscu. Liczy się czas, ale i miejsce, w którym żyje. W dużym mieście możliwości dorobienia do pensji będzie więcej - wylicza pielęgniarz.

Twierdzi, że pielęgniarki nie muszą już koniecznie dorabiać do pensji, ale…

źródło: Rynek Zdrowia

Czytaj całosć artykułu na portalu Rynek Zdrowia - Fizjoterapeuci, diagności laboratoryjni: nie mówicie nam, że możemy sobie dorobić

Zobacz także:

Pielęgniarki: kontrole na oddziałach będą liczyć pielęgniarki i łóżka.

Czy pielęgniarka może czuć się komfortowo w odzieży medycznej?

Dla pielęgniarek zmianowych 1450, jednozmianowych 1500 PLN.

Pielęgniarki: szpital podzielił 1200. Na: 1600 PLN oraz 10,12 i 8,44 PLN na godzinę.

Komentarze użytkowników

#1  2019.10.11 10:08:49 ~Pragmatyk

Niestety tak. Wiele pielęgniarek musi dorabiać, bo "słynna" podwyżka wcale nie spowodowała, że większość zarabia średnia krajową. To skandal, żeby przeciętny pracownik NFZ zarabiał więcej od tego, który jest podstawowym elementem systemu. Abstrahując od tematu - obecnie protestujący fizjoterapeuci, laboranci to bardzo ważne zawody ale jeśli nie będzie pielęgniarek nie będzie też pacjentów. Chciałabym, żeby wszyscy, którzy uważają, że są równi pielęgniarkom w odpowiedzialności za opiekę nad pacjentem o tym pamiętali. Dobrze żeby lekarze również o tym pamiętali rujnujac swoimi zadaniami budżety szpitali. Lekarz i pielęgniarka to pierwsza linia frontu. Fizjoterapeuci, laboranci, dietetycy, psychologowie, technicy diagnostyki obrazowe to zawody mające kontakt z pacjentem na zlecenie, doraźnie. Proszę nie spychać roli pielęgniarki do drugiego szeregu. Oddziały zamyka się z powodu braku lekarzy. Za chwilę będzie to robione z powodu braku pielęgniarek. Wówczas cala rzesza zawodów pomocniczych, tak pomocniczych, nie podstawowej opieki, nie będzie miała po co do szpitala przychodzić. Podkreślam, wszyscy jesteśmy ważni i potrzebni ale proszę nie deprecjonowac i nie porównywać się do roli pielęgniarki w systemie.

#2  2019.10.11 10:45:52 ~jsdhdhdhf

żeby mieć na remont mieszkania, opłaty podstawowych rachunków , na raty kredytów to trzeba dorabiać czy to pielęgniarka czy pracownik budowlany, czy szwaczka itp inaczej nie da rady normalnie żyć

#3  2019.10.11 11:01:41 ~ferdek

Muszom se dorabiać,bo rodzinkom chce się pić.

#4  2019.10.11 11:18:31 ~do1

Ta pielęgniarka tzw 'odcinkowa' jest już dawno wypchnięta poza margines. A czy teraz to tylko kontynuacja, która jest wpisana też w edukację?

#5  2019.10.11 11:19:34 ~,,,,,,

Nie oceniam dorabiających pielęgniarek,bo one same najlepiej wiedzą czy muszą. Lekarze też dorabiają,a maja duże zarobki.Pielęgniarek jak i lekarzy jest za mało,aby pacjenci mieli opiekę,często są proszeni ,o tę pracę,i godzą się.

#6  2019.10.11 11:26:27 ~cd...

Ludzie z małych miejscowości są naprawdę wdzięczni lekarzowi specjaliście,który pojawia się u nich przynajmniej raz w tygodniu a nawet w miesiącu.Podobnie pielęgniarki,zatrudnione dodatkowo w firmie,która zapewnia opiekę ludziom w domach,często samotnym,z aparaturą med.itp.Ze strony pacejnta inaczej to wygląda.

#7  2019.10.11 11:46:33 ~Do1

Co znaczy że dietetyk ma kontakt z pacjentem "doraźnie"? Ja pracuje na oddziale i mam kontakt z pacjentami codziennie,więc proszę nie pisać o czymś bez rzetelnej wiedzy.

#8  2019.10.11 11:48:20 ~do5

Jakby było mało, to nie zajmowaliby stanowisk niemedycznych. .

#9  2019.10.11 11:55:56 ~ip do 7

A ja przez 30 lat pracy dietetyka na oddziale nie widziałam! a jeżeli jesteś na oddziale to i tak nie opiekujesz się pacjentem

#10  2019.10.11 11:58:20 ~Odezwa

Dziewczyny i chlopaki zacznijmy rezygnowac z dorabiania choc na 2-3 miesiace, i zostanmy przy JEDNYM miejscu pracy. Zobaczycie jak szybko zarobki wzrosna

#11  2019.10.11 12:13:52 ~do#1

Gratulacje.Naprawdę.Lekarz rujnuje budżet a wy nie wy jesteście na pierwszej linii? Drogie panie, bez lekarza to możecie co najwyźej umyć pacjenta i poklepać go po rączce. Te pseudo uprawnienia do leków, jakiejś tam diagnostyki nic nie znaczą. Pozostałe zawody nie są doraźne a niezbędne do diagnozy i leczenia. Rozumiem, że doraźnie oszacuje pani troponiny u pacjenta z podejrzeniem zawału, np. językiem? Nic lekarz nie zrobi bez diagnostyki.

#12  2019.10.11 12:18:18 ~Do 10

Masz 100%rację.Tylko jak ja mam dobrą ,dodatkową pracę od kilku lat ,to co ja mam zrobić? Podziękuję na miesiąc? Już mnie nie zechcą.Zawsze znajdzie się chętna,która będzie się ze mnie śmiała.

#13  2019.10.11 12:23:03 ~Do 11

Jesteś w Wielkim błędzie.Niby blisko lekarzy i pielęgniarek,ale zero pojęcia o ich pracy.Szkoda dyskusji.

#14  2019.10.11 12:38:47 ~do 1

To dobra metafora .Lekarz, pielęgniarka i ratownik to ludzie z pierwszej linii frontu i dlatego powinni najlepiej zarabiać. Lekarz znacząco najwięcej to oczywiste. W porównaniu do w/w -reszta siedzi trochę jak u pana Boga za piecem .

#15  2019.10.11 13:03:17 ~po co

Znam osoby które pracując w kilku miejscach bo muszą dorobić na swoje nieodpowiedzialne decyzję, które podejmują w ciągu swojego życia . Najpierw jest to kredyt którego nie są wstanie spłacić bo trzeba wyjechać na wypasione wczasy , następny jest na remont mieszkania który też przekracza jej możliwości . zapętlają się w życiu chcąc robić i mieć w życiu rzeczy na które ich zwyczajnie nie stać nie rozeznają swych realnych potrzeb ani możliwości . w większość to osoby z zaburzeniami osobowości którzy albo chcą być lepsi o innych lub dorównać tym którym dorównać jest niemożliwością . efekt jest taki że narażają siebie i innych pracując ponad ludzkie siły bo uważają ze nadludźmi nie rozeznają swoich możliwości i nie chcą lub nie potrafią przewidzieć możliwych efektów swych działań nie można też uogólniać takich dorabiających którzy mają problem z samym sobą jest ponad połowa , uważam że większość ma poważne problemy z samym sobą i otaczającym ich światem niektórym potrzebna jest pomoc natychmiastowa zanim dojdzie do tragedii .

#16  2019.10.11 13:04:55 ~15

Brawa dla 10 i 14 wszystko na temat

#17  2019.10.11 13:15:52 ~do 11

Pierwsza linia frontu oznacza działania w warunkach największego stresu bojowego.Sytuacje, w których ratuje się zdestabilowane życie i walczy o życie bezpośrednio zagrożone.Podejmuje szybkie decyzje, nieustannie doświadcza dojmujących skutków stresu pourazowego, bez wzglądu na to, czy jest się dowódcą czy szeregowym żołnierzem. Ci ostatni, będąc "mięsem armatnim" często doznają również urazów fizycznych. Tak wygląda praca pielęgniarek "przy łóżku chorego" na " zwykłej internie" i pozostałych "normalnych " oddziałach .

#18  2019.10.11 13:18:51 ~popr 17.

Zdestabilizowane życie

#19  2019.10.11 13:33:32 ~do 11

Jak ci pielęgniarka nie pobierze tych troponin to będziesz badał powietrze w probówce .W większości diagnostyka to prywatne firmy już chyba w większości, wiec do swojego pracodawcy po podwyżkę . Co do lekarzy to bez pielęgniarki może tylko zlecić jeśli nie będzie miał komu to zleci sam sobie wykonanie zlecenia.

#20  2019.10.11 13:33:32 ~do 11

Jak ci pielęgniarka nie pobierze tych troponin to będziesz badał powietrze w probówce .W większości diagnostyka to prywatne firmy już chyba w większości, wiec do swojego pracodawcy po podwyżkę . Co do lekarzy to bez pielęgniarki może tylko zlecić jeśli nie będzie miał komu to zleci sam sobie wykonanie zlecenia.

#21  2019.10.11 13:35:50 ~Gosc

Nie muszą, ale są tak pazerne i leniwe, że wychodzą z założenia, w jednym szpitalu wypije kawę a w drugim zje ciasteczko przy zakupach internetowych i wszystko za dobre pieniądze za każdy dyżur, a pacjent jak brudny i z mokrym pampersem chodził, tak będzie chodził. Największą grupa zawodowa leni moim zdaniem.

#22  2019.10.11 13:37:35 ~Tekis

Całe szczęście już niedługo będzie nowa grupa zawodowa asystent Medyczny. A pielęgniarki do zieleni miejskiej, to chyba potrafią robić?

#23  2019.10.11 13:49:00 ~do #20

Krew może pobrać ratownik, diagnosta, lekarz, technik a w innych krajach.np flebotomista. Tekst świadczy o braku wiedzy na ten temat i zwykłym chamstwie.

#24  2019.10.11 14:12:29 ~kk

Ja zarabiam 2500 a zadnej 1200 podwyzki nie dostałam a czekam juz rok i nic

#25  2019.10.11 14:44:14 ~dypl piel

Hipokrates nie był 'lekarzem', ponieważ nie ukończył wydziału lekarskiego na uniwersytecie ani na akademii medycznej. Sio, sio, sio.

#26  2019.10.11 15:09:33 ~do25

Kto i dlaczego wymyślił, że miał tytuł "lekarz"?

#27  2019.10.11 15:25:29 ~do 20

W twoim kraju może jest jak piszesz , ale o tym jak jest w Polsce nie masz pojęcia nie wiesz o czym piszesz nie masz elementarnej wiedzy , nigdy nie widziałam lekarza pobierającego krew i nigdy na oddziale póki co flebotomisty nikt nie widział . Pielęgniarka robi wszystko i to nie jest chamstwo tylko prawda.

#28  2019.10.11 15:26:06 ~Busia

Popieram wpis#15 Samo sedno sprawy

#29  2019.10.11 15:27:26 ~27 do 23

Miało być do 23

#30  2019.10.11 15:40:20 ~Do

Prawo krajowe definiuje pielęgniarkę od 1935 r. W czym problem?

#31  2019.10.11 15:48:28 ~Anka

Uważam niektóre wpisy za szczyt chamstwa-22,23 np.Nie jesteśmy osobami, które pracują np.z towarem w sklepie, czy tym podobne ale z człowiekiem, o którego życie i zdrowie walczymy! Swój zawód wykonuję sumiennie i z należytą starannością! I tak chcę być wynagradzana! I prostackie wpisy mnie wkurzają! Jeśli nie znam tematu, zawodu,specyfiki to nie wypowiadam! Życzę więc zdrowia i oby nikt nie musiał w szpitalu przebywać.

#32  2019.10.11 15:49:17 ~real

Dorabianie ponad ludzkie możliwości powinno być traktowane jako nałóg taki sam jam jak alkoholizm czy narkomania .Bardzo często ludzie nagminnie pracujący borykają się z innymi nałogami np. lekomania czy ukrywany alkoholizm pracodawcy wolą nie widzieć problemu ponieważ im jest potrzebny niewolnik do roboty który dla pieniędzy zrobi wszystko. Nieodpowiedzialnych najlepiej omijać szerokim kołem ,żadnej tolerancji dla tych którzy świadomie narażają siebie i innych .

#33  2019.10.11 15:53:32 ~Eli

Moim zdaniem już nie muszą. Zarabiają stosunkowo dobrze, więc dorabianie jest zbędne. 2 - nie mogą w nieskończoność blokować etatów, które zarezerwowane są dla młodych po szkole pielęgniarek!

#34  2019.10.11 15:59:17 ~Do 32

Jak sobie wyobrażasz alkoholika pracującego na kilku etatach? To już przesada.Bajkopisarze

#35  2019.10.11 16:02:49 ~Do 21

Z pierwszą częścią wpisu zgodzę się.Mamy prawo ,jak wszędzie wypić kawę i zjeść ciastko,nawet kanapkę.W drugiej części złośliwość.

#36  2019.10.11 16:06:33 ~Technik

Pielęgniarki zarabiają od 3200 do 4200 netto na umowę o pracę, pelny etat . Oprócz tego dyzury opt aut dobrze płatne .Ale ich pazerność doprowadziła ze pracuja na umowy zlecenie jeszcze w czterech różnych placówkach i płaczą że zmęczone. Po co to ? Pozniej sie dziwimy dlaczego olewają pacjentow . Ich praca pozostawia dużo do życzenia.

#37  2019.10.11 16:09:50 ~Technik

Na moim oddziale pracy są 4 emerytowany pielęgniarki pracujace na umowę o pracę. Ledwie szuraja nogami , ale nie popuszcza stanowiska A młody zapiernicza za nie .

#38  2019.10.11 16:17:52 ~do 34

Kim jest człowiek pracujący na kilku etatach bogiem? kto normalnie może pracować 500 godzin w miesiącu bardziej tu chodzi o wspomaganie się różnymi lekami chyba naprawdę mało w życiu widziałeś .Samo praca na kilku etatach to nałóg i uzależnienie od adrenaliny .

#39  2019.10.11 16:18:17 ~do32

To portal dla nie lekarzy ( pìelęgniarki i położnej).

#40  2019.10.11 16:21:31 ~Ala

21 Gościu wynocha stąd. I nigdy nie wracaj.

#41  2019.10.11 16:38:40 ~do 32

Bardzo dobry wpis.Pora tworzyć grupy anonimowych pielęgniarskich pracoholików.Pomóc wiele nie pomoże,ale uświadomi społeczeństwu patologię.

#42  2019.10.11 16:41:23 ~`g`osc

Chyba zarobki celowo nie wzrastaja.zeby pracowac w 2 miejscach.Blokowanie etatu komu? Młodym pielęgniarkom.Gdzie one sa?

#43  2019.10.11 16:42:19 ~Solo

Nie musza sa pazerne.

#44  2019.10.11 17:16:28 ~Obserwator

Jak można uczciwie i z oddaniem opracować na 3 etatach i to latami? Znam takie panie pielęgniarki, cały etat w szpitalu plus dyżury dodatkowe z reguły nocki, dyżury na zlecenie w prywatnym domu opieki, dodatkowo praca jako pielęgniarka opieki długoterminowej min. 3 podopiecznych. Zmęczenia i wypalenia zawodowego u tych pań nie widzę, a czy swoje obowiązki wypełniają rzetelnie? wątpię

#45  2019.10.11 17:43:42 ~Bet

W odpowiedzi na zapytanie. Muszą dorabiać bo są coraz pazerniejsze!

#46  2019.10.11 17:50:07 ~Do 11

Lekarz bez pielegniarki to moze sobie pacjenta po reku poglaskac. Nic bez niej nie zrobi. Predzej pielegniarka bez lekarza sobie poradzi(tak jest w dps,tam lekarz przychodzi 1-2 razy w miesiacu na 2-3 godziny,seniorzy sa pod stala opieka tylko pielegniarek,z ktorymi wspolpracuja opiekunki)niz lekarz bez pielegniarki

#47  2019.10.11 17:53:49 ~Do 15

Jakos ci nie przeszksdzaja lekarze pracujacy w kilku miejscach bo przeciez musza miec jeszcze lepszy samochod niz inni,wczasy nie na Karaibach bo tam jada wszyscy a oni musza jechac do Amazonii albo w podroz do okola swiata. Itd.

#48  2019.10.11 17:58:31 ~Ja

Zgadza sie,wystarczyloby 1 miesiac nie dorabiac. Dzieki temu trzebaby zamknac wiekszosc oddzialow i szpitali(na ta chwile juz zamknieto prawie 400 oddzialow wlasnie z braku pielegniarek i lekarzy)i wlasciwie wszystkie dps(glownie prywatne).

#49  2019.10.11 17:58:56 ~Do 21

Pełna zgoda

#50  2019.10.11 18:00:20 ~Do 36

Gdzie placa pielegniarkom ponad 4000? Podaj adresy to chetnie tam pojade. No tak,zapomnialas dodac,ze to zarobek brutto za 400 godzin pracy albo naczelnej

#51  2019.10.11 18:03:58 ~Do 1

Nie przeceniaj swojej roli ,gdyby nie my laboranci to potrzebni by byli laboranci sekcyjni a nie pielęgniarki bo by było tyle zgonów, pielęgniarka jest prawie na końcu tęgo łańcucha

#52  2019.10.11 18:20:21 ~Ha ha

To dzięki Zebalowemu dodatki mamy większe pensje nie PiS inprisze nie mówić że to dzieki PiS Chyba że są pielęgniarki które dostalynod PiS jakieś pieniądze .Służba zdrowia jest zaniedbana przez PiS.

#53  2019.10.11 18:37:16 ~Zołza

Głupie osądy i złe emocje,prawda jest taka,że wszyscy mają rację! ,ale po co te złe oceny,niech każdy zajmie swoim życiem i odpowiedzialnością za siebie i bliskich,bliźnich!

#54  2019.10.11 19:03:09 ~Gabi

Jezeli ktos dorabia to widocznie musi Jestem emerytka Mam 2100 emerytury po 41 latach pracy przy lozku chorego w szpitalu Nigdy nie dorabialam bo nie miala bym sily na rodzinę dom pracę Teraz pracuje na umowe zlecenie i jestem zadowolona Dlugo jednak nie zamierzam pracowac. Opiekunek medycznych malo wiec trzeba nadal robic toalety pamersy rozdac posilki karmic wozic na badania zlecenia leki Ciagle na nogach bo robota robote goni Personelu malo a chory czeka. jezeli ktos dorabia to chyba musi. Zycie jest drogie. A to ze zarobki poszly w górę wszystko tez idze w gore Tylko pamietajcie nie kosztem rodziny lub zdrowia Organizm predzej czy pozniej sie zbuntuje A wogole nie ma co sie zastanawiac Niech kazdy patrzy swojego nosa

#55  2019.10.11 19:34:56 ~Pigułka

Pielęgniarki w Dps nie dostały żadnych podwyżek żadnego Zebalowego bo nie podlegają pod Ministerstwo Zdrowia tyko pod Ministerstwo Pracy i Polityki Spolecznej . Izby piel oczywiście pobierają składki i i mają nas w nosie, zarobki to 2400 netto ( nie mamy zadnych dodatków ) i pod opieką 180 mieszkańców w tym 140 chorych psychicznie , na nocnym dyżurze 1 pieleęniarka. Takie są kokosy w pracy w Dps

#56  2019.10.11 19:37:10 ~Joanna

Pielęgniarkę docenia się wtedy, gdy jej nie ma. Szanowni laboranci, siedzicie sobie w tym laboratorium, robotę odwalaja za was wszelkiego rodzaju analizatory, pacjenta na oczy nie widzicie. Ciepło, miło i przyjemnie. Dźwignięcie probowki to maksymalny wysiłek. Nie mówię, żebyście godnie nie zarabiali. Ale może wobec tego odciażycie pielęgniarki na oddziałach i bedziecie pobierać krew? I przynosić ja sobie do laboratorium? Nas, pielęgniarki, nazywacie leniami? A fizjoterapeuci? Wsadzić ie człowieka pod lampę albo dacie drewienko do ręki i ćwicz człowieku. Mało który z was naprawdę pracuje z pacjentem aktywnie. Może w ramach terapii biernej przyjedziecie odciążyć pielęgniarki i będziecie obracać nieprzytomnych pacjentów, stosować fizjologiczne ułożenia itd. Opiekunowie medyczne - może zacznijcie dbać o czystość chorego i jego otoczenia. Wtedy pielęgniarki zajmą się tym co powinny. I może ich wtedy wystarczy. I ewentualnie wtedy możecie pomyśleć, że nic nie robią. Bo dla Was podawanie leków, kroplowek, zakładanie dostępu do żyły, asystowanie przy zabiegach, wykonywanie opatrunkow, leczenie ran (tak, pielęgniarki leczą rany i mają ku temu uprawnienia), pomiary parametrów życiowych, wykonywanie EKG, reagowanie w sytuacjach pogorszenia stanu zdrowia, prowadzenie procesu pielęgnowania czyli rozpoznawanie potrzeb pacjenta, edukacja - to nic nie robienie. Mam gdzieś co sobie myślicie. Unikacie roboty jak się tylko da. Nam się te pieniądze po prostu należą.

#57  2019.10.11 19:46:36 ~Bożena

Do 45 muszą dorabiać żeby ŻYĆ cwaniaku

#58  2019.10.11 19:59:11 ~Do9

Taką masz wiedzę, że wiesz co robię na oddziale. Tak jak pielęgniarka pracuje przy pacjentcie.

#59  2019.10.11 20:05:22 ~Do 58

U nas są dietetyczki. 3 na cały szpital. Patrzą na ręce Paniom z firmy cateringowe. Karmiącej dietetyczki w życiu nie widziałam. Karmieniem pacjenta też zajmują się pielęgniarki. Pielęgniarki robią wszystko i za wszystkich. Taka prawda.

#60  2019.10.11 20:12:12 ~ $$$

Jak lekarz pracuje w trzech miejscach plus prywatna praktyka? To jest wszystko ok , a ile bierze za 15 min to chyba każdy wie. bo to Pan lekarz. natomiast lekarz tylko dyżurny z innego miasta na weekend Przyjdzie 48h. 200 zł na godzinę i nadal w porządku. Wszyscy Co ujadają na pielęgniarki myślą że on 48 h bez przerwy pracuje ? U nich jest wszystko przez wszystkich akceptowane, wysoki poziom arogancji , wyższości nad drugim człowiekiem, byłam świadkiem jak sam sobie historii choroby z szuflady nie weźmie Bo trzeba mu podać, albo rozmowy w stylu nie wiedzą czy dzwonić do lekarza bo będzie zły że się go budzi, Jak tak dobrze płacą pielęgniarką to zapraszam do zawodu. Kontakt z wirusami, bakteriami, kałem, moczem, plwociną ciągły stres, umierający człowiek , albo na oddział onkologii, sor, ojoku itp. zobaczyć co robi ,zło" w postaci pielęgniarki.

#61  2019.10.11 20:34:24 ~ Ttt

Yyyy

#62  2019.10.11 20:46:47 ~Gggg

Yyyyy

#63  2019.10.11 20:48:43 ~do 56

Koleżanka może zapozna się z art 84-87 Ustawy o piel i pił z 2011 r. i odpowie, za które przez Nią wymienione czynności państwo stosuje przepisy z Kodeksu postępowania w sprawach wykroczeń w stosunku do osób nie posiadających ustawowej zgody państwa, a wykonujące czynności przez Nią przypisane pielęgniarce?

#64  2019.10.11 20:59:53 ~do 44

Kogo obchodzi pielęgniarka która pracuje ponad etat? Co na to lekarze którzy operują w 36 godzinie swojej pracy, a potem jeszcze do poradni.

#65  2019.10.11 21:03:10 ~1000

Nie muszą dorabiać tylko chcą dorabiać i taka prawda

#66  2019.10.11 21:48:06 ~xyu

Ja ponad 30 lat pracowałem na 1 etat a wieku 53 lat poszłam pracować dodatkowo na pół etatu .Nie pracuję z pazernośc tylko nie chcę żyć w w ubóstwie Chcę od czasu do czasu kupić coś nowego do ubrania a nie tylko w lumpeksie.Jedzenie chcę kupować świeże i zdrowe.Nie chcę żeby zepsuta pralka czy lodówka urastała do wielkiego problemu bo skąd wziąść pieniądze na nowe .Bardzo dużo ludzie pracuje dodatkowo nie tylko pielęgniarki Nie wszyscy jesteśmy obdarowywani przez rządzących dodatkową kasą Są tacy którzy na tą kasę muszą pracowac Często musimy pracować na bogatszych od nas Tłukii zatłuczałe niech raz na zawsze wbiją sobie do głowy że nikt pielęgniarką nie płaci za nicnierobienie .Wypadającej macicy i chorego kręgosłupa nie dorobiłam się popijając kawę i zajadajac się ciasteczkami.

#67  2019.10.11 22:43:34 ~Teresa

Oczywiście że tak! Lekarz może pracować na kilku etatach i zarabiać olbrzymią kasę a jak pielegniarka chce dorobić parę groszy to od razu pazerna. Jesteście żałosne te które tak piszecie. Mam wrażenie że nie chce wam się dodatkowo pracować ale żal wam dupe ściska z zawiści,że koleżankę teraz stać na lepsze życie.

#68  2019.10.11 22:50:52 ~Eda

Do 65 MASZ RACJĘ! Ja chcę dorabiać i będę. Wara ode mnie. Cieszę się że mogę, Nareszcie stać mnie na więcej. Podziwiam wszystkie koleżanki które tak robią. Wreszcie mam co roku wakacje o jakich wcześniej nie mogłam pomarzyć.

#69  2019.10.11 23:23:27 ~Do 63

Każde przepisy można zmienić.

#70  2019.10.11 23:27:57 ~Do 66

Bardzo słusznie. My przynajmniej zarabiamy legalnie. A nie pod stołem. Za "nicnierobienie" oczywiście.

#71  2019.10.11 23:48:37 ~do #69

Oczywiście, jednak należy pamiętać, że coś zostanie sformalizowane. I oczywiście wsiąść odpowiedzialność za to.

#72  2019.10.11 23:53:55 ~Do

Kontrola z ostatnich 24 miesięcy określi co jest na odcinku?

#73  2019.10.11 23:57:12 ~do #69

Przepraszam za literówkę powinno być 'wziąć'.

#74  2019.10.12 01:26:07 ~Ewa

Do 52 . czy ciebie myślenie to boli?

#75  2019.10.12 07:26:30 ~Piel

Powiedzcie koleżanki i koledzy, czy pozwolicie sobie obciąć 1200 z podstawy od kwietnia przyszłego roku? Wiecie, że szpitale dostają "znaczone" pieniądze z nfz tylko do końca marca, a potem wchodzą jakieś współczynniki korygujące.

#76  2019.10.12 08:16:35 ~do 75

To się zwolnię. Tyle w temacie. Na szczęście nie muszę pracować. Aha! Pracuję tylko w przychodni od 10 lat i mam 56 lat. Szpitale mnie nie interesują. Przepracowałam swoje i wiem co tam się dzieje. Wolę biedrę na pół etatu i będę pić kawę kiedy chcę i nikt nie będzie mi zaglądał w szklankę - jak co u po niektórych napój ten jest solą w oku. Ja swojego pracodawcę dawno ostrzegam, że "w razie obniżek" odchodzę. Na szczęście mam mądre koleżanki, które mu to samo powiedziały. Zawsze można znaleźć coś innego.

#77  2019.10.12 09:34:24 ~Lukrecja

PiS nie dał nam nic tylko zamykał.Juz nie mogę tego słuchać ani czytać. Mam nadzieję że koleżanki po fachu pamiętają kto dał nam pieniadze

#78  2019.10.12 09:41:49 ~Rita

Przestańcie wreszcie siać propagandę. Nie będą zabierać .Jeżeli jest w podstawie to nie wolno. Chyba że ktoś ma w aneksie napisane że tylko do czasu jak NFZ daje pieniądze. W moim szpitalu nie mamy tego w umowach i myślę że nigdzie tego nie ma. No ale jeśli ktoś podpisał taki aneks tzn że zgodził na to.

#79  2019.10.12 12:10:57 ~Do 78

Aneksu może nikt nie podpisywał, ale jeśli zaczną dawać tzw wypowiedzenia zmieniające warunki płacy to co?

#80  2019.10.12 13:32:20 ~do 79

To nic. Po prostu odejdziesz. Jak by tak zrobiły wszystkie pielęgniarki w szpitalu i popukałyby się w czoło w obecności naczelnej , to zaraz by im rura zmiękła. Ale wy się ciągle boicie. Pamiętajcie, teraz jest rynek pracownika. Choćbym miała pracować w innym zawodzie na pewno nie zostanę w szpitalu znowu za 1700 zł netto.

#81  2019.10.12 13:42:22 ~Do 80

Myślę dokładnie tak samo. Nie będę niczyim niewolnikiem za psie pieniądze. Salowa dostanie w styczniu 350 podwyżki, a nam chcieliby odjąć 1200? Chyba się z głupimi na łby pozamieniali, skoro myślą, że im to przejdzie.

#82  2019.10.12 14:34:21 ~do 79

Mogą nas cmoknąć.Nic nie podpiszemy,wystraszone niech podpisują i orają za miskę ryżu.

#83  2019.10.12 16:02:19 ~E22

A propos fizjoterapeutow drodzy Państwo w znacznej mierze to oni na oddziałach szpitalnych dzwigaja 100 kg pacjentów pionozujac i przesadzajac na wózek bo w tym czasie pielęgniarki zajęte są swoją biurokracja i muszą odpocząć bo Biora kolej a dobę pracy na odziale

#84  2019.10.12 16:33:55 ~Gość

Do 83 nie rozśmieszaj nas

#85  2019.10.12 16:49:55 ~do 83

Zwłaszcza wieczorem i w nocy dźwigacie,i jeszcze może zmieniacie pampersy i wykonujecie toalety.

#86  2019.10.12 18:53:47 ~do 83

Ta.a potem jak idziecie do domku ( bo my pracujemy w święta i w nocy) pacjenci lewitują. Albo zamieniam się w Harrego Pottera, palcem kiwnę i sam się pacjent obraca.

#87  2019.10.12 23:01:09 ~83

100/100

#88  2019.10.12 23:09:21 ~do 83

Na jakich oddziałach ?

#89  2019.10.13 13:49:34 ~Kk

Jak pielęgniarka zarabia 2500 na miesiąc to niestety musi dorobić czy chce czy nie

#90  2019.10.13 16:01:07 ~do 89

To jeszcze gdzieś jest taka jałmużna?

#91  2019.10.14 19:58:13 ~do#27

Myli się pani.U mnie w szpitalu klinicznym krew pobierają diagności, pobiera też lekarz i ratownik. Zależy od sytuacji.Oczywiście flebotomista to nie u nas ale zawsze ten zawód może powstać.

#92  2019.10.20 11:25:57 ~Marzyciel

Strach czytać komentarze :-( Marzy mi się, aby wszyscy zatrudnieni w opiece zdrowotnej mogli pracować na jeden etat, na umowę o pracę, żeby były przestrzegane wszelkie normy i prawa pracy, żeby wszyscy zarabiali godnie, aby starczyło na życie i można było odłożyć na urlop, żeby pacjenci leżeli w czystych salach, byli zadbani i otrzymali odpowiednią diagnostykę, leczenie, pielęgnację i rehabilitację od profesjonalnego, zadowolonego personelu. Jednoczmy się i wspierajmy - nie pozwólmy się podzielić - w naszej liczbie siła, w naszej jedności moc. Marzyciel

#93  2019.11.28 07:58:07 ~Piel.

Najpierw praca tylko w ramach 1 etatu a dorabiać można zawsze.Najpierw solidarna walka o swoje na 1 etacie! Do 92 super mądry komentarz i ja też marzycielka! Niestety z góry przegrana walka z pazernymi wieloetatówkami z kredytami bo.pod palmę musi wyjechać! Po takiej żebranine kosztem rodzin, pacjentów , swojego zdrowia i wygladu.Przedwczesnie podstarzale szare, sfrustrowane i opryskliwe robotnice od wszystkiego! TAKA PRAWDA !

#94  2019.11.28 08:02:49 ~Piel.

Podwyżka dana prze Platformę Obywatelską a nie przez PIS kto tu bzdury pisze ew. mówi to przekłamanie!

Dodaj komentarz