Pielęgniarki - zapowiedź zmiany zasad wynagradzania.

Płace w ochronie zdrowia.


PIELĘGNIARKI - ZAPOWIEDŹ ZMIANY

ZASAD WYNAGRADZANIA

Komunikat po spotkaniu Zespołu Trójstronnego przy Ministrze Zdrowia Sekretariat Ochrony Zdrowia domaga się zmian w ustawie „podwyżkowej”

Informujemy, że w czasie spotkania Zespołu Trójstronnego w dniu 4 lutego realizując postanowienia Rady Krajowego Sekretariatu Ochrony Zdrowia został zgłoszony postulat „odmrożenia” kwoty bazowej w Ustawie o sposobie ustalania najniższego zasadniczego wynagrodzenia w podmiotach działalności leczniczej.

Przypominamy, że obecna kwota do obliczania wskaźników wynosi 3900 złotych.

Zgodnie z intencją powstania ww ustawy celem jest osiągnięcie bazy w wysokości „średniej krajowej”.

Wobec faktu, iż w ostatnich miesiącach nastąpił wzrost średniej, NSZZ Solidarność domaga się wcześniejszego (niż zakłada ustawa) wzrostu kwoty  -jednocześnie podkreślamy iż wzrost ten mógłby być  realizowany etapami.

Ciąg dalszy informacji poniżej...

Pozwoli to na osiągnięcie wyższych kwot podwyżek w kolejnych transzach.

Minister Zdrowia Łukasz Szumowski obecny na spotkaniu Zespołu podzielił stanowisko NSZZ Solidarność  i podkreślił że do jego realizacji konieczna jest nowelizacja ustawy - należy dokonać tego jak najszybciej.

Na najbliższym posiedzeniu zostanie przedstawiona symulacja kosztów, którą już opracowuje Departament Dialogu Społecznego.

Rozpoczęte zostały prace nad zmianami Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami.

Zmiana ma na celu aktualizację spisu i uwzględnienie nowych zawodów w medycynie a także zweryfikowanie niezbędnych kwalifikacji do ich wykonywania.

Zmiana ww rozporządzenia pomocna będzie przy nowelizacji taryfikatora, który jest załącznikiem do Ustawy o sposobie ustalania(...)

Przewodnicząca M. Ochman wystąpiła z wnioskiem o pilną informację na temat nieprawidłowości występujących z realizacją ustawy w wojewódzkich i powiatowych stacjach Sanepidu.

Od przedstawiciela Ministerstwa Finansów uzyskaliśmy zapewnienie, iż w budżecie zostały zapewnione środki finansowe na realizację podwyżek.

W sprawie wyłączenia z płacy minimalnej dodatku stażowego - aktualnie - propozycja Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (aby nie włączać dodatku w celu osiągnięcia płacy minimalnej) została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Dialogu Społecznego i skierowana do dalszych prac.

Projekt zmiany ustawy ma być jak najszybciej skierowany do Rady Ministrów.

źródło informacji: strona internetowa Krajowy Sekretariat Ochrony Zdrowia - opublikowano 6 lutego 2019 roku 

Zobacz także:

Zobacz także poprzednie odcinki pielęgniarskiego vloga

 

Komentarze użytkowników

#1  2019.02.28 07:16:27 ~magister p

Dlaczego niektóre pielęgniarki mają o 700 zł więcej od magistrów pielęgniarstwa mając tylko liceum medyczne ?

#2  2019.02.28 08:40:40 ~+++pielęgn

Do #1.Może dlatego,że pracują już 30,40lat? Nie wiem. Dla mnie coś innego jest dziwne:dlaczego mgr ma mieć więcej od pielęgniarki bez mgr? Skoro obie mają TEN SAM zakres obowiązków,wykonują te same czynności? Mając mgr robi się coś lepiej? mądrzej? A może tu chodzi o prestiż-basen podaje mgr a nie zwykła pielęgniarka?

#3  2019.02.28 09:07:14 ~LM potem m

A ja uważam że każda z nas powinna dobrze zarabiać! Moja koleżanka z oddziału, która w tym roku odchodzi na emeryturę nauczyła mnie zawodu. Ukończyła Liceum Medyczne i jest świetną pielęgniarką. Ma dużą wiedzę i doświadczenie. Jest profesjonalna i życzliwa dla pacjentów. I dobrych pielęgniarek po LM jest wiele. Po magisterce też oczywiście. Każda powinna mieć wysoką podstawę a dodatkowo za ukończenie mgr i specjalizacji powinien być dodatek. Zdobycie tych tytułów naprawdę kosztuje trochę wysiłku i powinno być nagrodzone. Nie można oczywiście mówić że magisterka jest lepszą pielęgniarką od tej po LM bo tak nie jest. I nie może być przepaści finansowej między pielęgniarkami.

#4  2019.02.28 09:25:02 ~kaja

Do pani Magister#1. A dlaczego nie mogą zarobić dobrze.Masz coś przeciwko nim ,lepsza jesteś od nich? .Nie wydaje mi się skoro takie durne zadajesz pytanie.Zarabiają bo pracują pewnie dłużej niżTy i lepiej.

#5  2019.02.28 10:07:11 ~ja

Do p. magister- na każdym zmienionym pampersie może Pani przybić pieczątkę z tytułem.

#6  2019.02.28 13:10:41 ~Edyta

Żałosne macie te komentarze. Zwłaszcza te o pampersach zmienianych przez magistrów i takich samych zakresach obowiązków. Zrozumcie wreszcie że to nam samym powinno zależeć abyśmy wszystkie miały tytuł magistra. Licytujecie się jak przekupy na rynku zamiast pomyśleć o prestiżu zawodu, a potem dziwicie się że ludzie myślą o nas że jedyne co musi umieć pielęgniarka to zmiana pampersow. A może te pampersy powinni zmieniać opiekunowie medyczni? Nauczyciele też mają drogę awansu zawodowego i choć mają identyczne obowiązki zarabiają różnie w zależności właśnie od stopnia tego awansu. Pielęgniarki widać są zbyt ograniczone aby to pojąć. Wstyd mi za was koleżanki. Pracuję 25 lat w zawodzie i nadzieję na podniesienie jego prestiżu widzę tylko w młodych koleżanka Ch, które są wykształcone, asertywne i znają swoją wartość. Niestety pielęgniarki które posiadają jakże cenne doświadczenie zawodowe często (oczywiście nie generalizuje) zachowują się jakby maturę kupiły na bazarze. Czasami nawet nie potrafią się poprawnie wysłowić.

#7  2019.02.28 13:13:14 ~Iva

Co szpital to inne zarobki najgorzej mają te i najmniej zarabiają te gdzie na ich terenie jest 1 szpital a one nie mają wyboru żeby się przenieść tam gdzie lepiej płacą i są pokrzywdzonego zarobkami

#8  2019.02.28 13:24:47 ~MGR !

Nie mogę czytać tych komentarzy, wy starsze pielęgniarki bez tego całego zasranego magistra po prostu jesteście bezczelne czasami, to wy tworzycie konflikty wśród naszej kadry a nie te młode po mgr co przychodzą. One się nie odezwą bo się Was boją za to wy korzystając z sytuacji staracie się je zgnoić i zrównać z błotem dlatego że zarabiają tak samo bądź więcej od Was. Według mnie powinnyście zarabiać najniższą krajową, bo te z mgr przynajmniej są kulturalne i chętne do pracy czy nauki. A wy starsze tylko narzekacie na wszystko ! Żal mi dupę ściska jak czytam wasze komentarze czasami. Dopóki nie odejdziecie na emeryturę nic się nie zmieni w Polskim pielęgniarstwie. Nikt nie zabrania Wam się szkolić. Każdy się doszkala, nie tylko pielęgniarki, i również płacą za to pieniądze. Ale mają większą wiedzę, tą nowoczesną i wzbogaconą o nowe doświadczenia. A wy najchętniej usiadłybyście na fotelu w dyżurce i kawę spijały bo tym młodym każecie robić wszystko za siebie. Tyle w temacie ;)

#9  2019.02.28 13:25:18 ~Do 2

Baseny podają opiekunki to po pierwsze Uważam że pielęgniarki które podnosiły swoje kwalifikacje zdobyły tytuł naukowy powinny być docenione za swoją ciężką pracę. Każda pielęgniarka miała możliwość podniesienia swoich kwalifikacji były refundowane studia pomostowe trzeba było poświęcić swój czas i pouczyć się zdać egzaminy obronić pracę.

#10  2019.02.28 13:53:07 ~Piel

Ja uważam że pielęgniarka uczy się całe życie i nie można mówić że jak się kończy studia to już się wszystko wie a prawda jest taka że życie zweryfikuje wszystko .Przepracowalam 36 lat w szpitalu i moge coś powiedzieć w tym temacie że prócz wiedzy należy myśleć przewidywać i mieć dużo pokory do życia i pracy.

#11  2019.02.28 14:01:02 ~Piel 34

Ja mimo że jestem stara to zrobiłam licencjat a magisterki nie robię bo idę za 2 lata na emeryturę. Uważam również że młode mają rację puki moje pokolenie nie wyższe to nic się nie zmieni

#12  2019.02.28 14:03:46 ~LM potem m

Do #8 Żart chyba jakiś że tylko panie pielęgniarki z tytułem mgr po szkole są mądre i chętne do pracy. niektóre pewnie tak. niestety na moim oddziale takie nie pracują. najlepiej usiąść z telefonem w ręku i dzwonków nie słyszeć. Trochę pokory bo od skończenia szkoły do profesjonalnego pielęgniarstwa droga daleka.

#13  2019.02.28 14:33:32 ~Ola

Do LM a ja ze swojego doświadczenia widzę że to te starsze pielęgniarki spędzają dyżur na telefonie grając w klocki i motylki, albo oglądając gazetki promocyjne a do młodszych słyszę tylko teksty "idź zobacz kto woła".

#14  2019.02.28 15:57:08 ~iwona

Magistry może nie lepiej podają baseny,nie przybijają pieczątki na pampersach. Ale z racji wykształcenia wiedzą to,czego pielęgniarki po LM pojąć nie mogą Przełknijcie wreszcie tych magistrów,bo innych pielęgniarek już ni będzie. LM już nie ma i nie będzie! Zawód pielęgniarki po ukończonych STUDIACH!

#15  2019.02.28 16:14:21 ~pytanie

Jaka podalibyscie stawke w pracy na zlecenie na godzine z waszym stażem i edukacja? Na internie/chirurgii?

#16  2019.02.28 16:40:51 ~do 11

I nadal te prymitywne podziały bedziecie upubliczniac jak ci prosta kobiecino nie wstyd tak pisac i ty jesteś pielegniarka wstydze się tak a moze podly troll dlaczego w innych zawodach inaczej się zachowują? No to i ty do wymarcia ale podział i mlode sa rozne i starsze to nie wiek a osobowosc clowieka ma znaczenie!

#17  2019.02.28 16:59:32 ~do 11

Kobieto zastanów się co ty piszesz i magisterka by ci nie pomogła.Jak można tak dowalać swoim równym wiekiem koleżankom co za podłość i prymitywizm! Np.nauczyciel o nauczycielu tak się publicznie nie wypowie.Wstyd mi takiej koleżanki! Lekarze walczą godnie o swoje nie dowalają sobie prymitywnie coś szykują na maja jakąś zadymę.Oczywiście pielegniarek solidarnie nie zaproszą. A kogo takie chamstwo?

#18  2019.02.28 17:31:12 ~Iwona

Do mgr przypominam że kiedyś minimum wykształcenia aby uzyskać dyplom było ukończenie liceum lub studium med. Dzisiaj trzeba już mieć studia więc tak naprawdę obie mamy to minimum i dyplom.

#19  2019.02.28 17:43:03 ~Klara

Dziewczyny nie ma się co spierać w naszym zawodzie powinna się liczyć specjalizacja i staż pracy, mgr to tytuł który niczego nie zmienia w pracy pielęgniarki chyba że to koordynująca,może jeszcze będziemy godnie i po europejsku zarabiać, pozdrawiam pielęgniarka

#20  2019.02.28 17:47:09 ~Piel.

Dziś w klubie inteligencji katolickiej w Warszawie stowarzyszenie pielęgniarek cyfrowych organizuje szkolenie z komunikacji z pacjentem (dookoła szkolenia a efektów brak lekarzom takie szkolenia niepotrzebne oni zawsze walczą o swoje)) a może by autorce kom.11 przydało by się takie szkolenie z komunikacji z koleżankami tym bardziej starszymi. Jak można tak s. we własne gniazdo? A może to trollowa za 2zł?

#21  2019.02.28 17:47:40 ~Piel.

Dziś w klubie inteligencji katolickiej w Warszawie stowarzyszenie pielęgniarek cyfrowych organizuje szkolenie z komunikacji z pacjentem (dookoła szkolenia a efektów brak lekarzom takie szkolenia niepotrzebne oni zawsze walczą o swoje)) a może by autorce kom.11 przydało by się takie szkolenie z komunikacji z koleżankami tym bardziej starszymi. Jak można tak s. we własne gniazdo? A może to trollowa za 2zł?

#22  2019.02.28 17:48:18 ~PIEL

A dlatego starsze zarabiają więcej, bo was uczą , bez względu na wykształcenie. A w której to firmie, dają na wejściu więcej od doświadczonych ? Najwyżej powiedzą - ma pani za wysokie kwalifikacje na to stanowisko. I żeby tak u nas nie było. Bo pochowacie swoje dyplomy do szuflad zanim nas starych pożegnacie. Ale żenada, mam swoje lata, też się stale uczę, czerpię z tego przyjemność, cieszę się gdy przydaje mi się to w pracy, czuję się bezpieczniej, młodziej, ale te potyczki wielce wykształconych to dramat. Będziecie mieć podział obowiązków, większą odpowiedzialność to wtedy posmakujecie tego miodu. Kiedyś skończyć liceum, to było coś. Nie mówiąc o maturze. Teraz każdy z IQ 90 może skończyć studia. Kształcenie to dramat.

#23  2019.02.28 17:51:11 ~ja

Do 9 a po drugie tych opiekunek jak na lekarstwo

#24  2019.02.28 17:53:39 ~do 11

Póki a nie puki m problem ze zrozumieniem

#25  2019.02.28 18:01:16 ~Ewa

Do 14 .Prócz wyższego wykształcenia, dobrze byłoby posiadać jakieś średnie wyobrażenie i podstawowe wychowanie. Gdy czytam co piszesz to wiem kim jesteś.

#26  2019.02.28 18:02:42 ~do 19

I znowu te dziewczyny - lekarki tak o sobie nie mówią! A koleżanki to co?

#27  2019.02.28 18:05:22 ~O tak

Kiedyś jak ktoś robił błędy ortograficzne to najwyżej zawodówkę skończył. Teraz na maturze słowniki itp. a dyslektyków więcej procentowo w klasie niż normalnych dzieci. Każdy wszak musi mieć studia, żeby mu nikt nie zarzucił , że nie ma i nie zasługuje nawet na minimalną krajową.

#28  2019.02.28 18:06:35 ~33 lata pr

Oprócz wyższego wykształcenia dobrze byłoby posiadać jakieś średnie wyobrażenie i co najmniej podstawowe wychowanie.

#29  2019.02.28 18:12:58 ~Ania

Do 25 to samo miałam napisać. Popieram również 17, 20-22, 26 i podobne. A wieloetatówki zakończcie harówkę - czas najwyższy!

#30  2019.02.28 19:09:29 ~Anna

Rzygać mi sie chce jak to czytam! Stare a głupie! Zazdrosne o wszystkoo tytuł,prezencję,wygląd,młodość! Cholera! Te pielegniarki którymi tak teraz pomiatacie z racji ich wykształcenia (czy Bóg tam czego jeszcze) za pare lat będą Was obsługiwać i koło Was chodzić! Bo takie jest życie! Więc puknij się jedna z drugą w ten tempy łeb,weź się za nauke i rozwój a nie tylko zazdrością palecie! Kto wam bronil kończyć studia! Kiedy one (ja tez! ) pracowały i uczyły się Wy dorabialyscie po 2 -3 etaty! To był wasz wybór! Ja nie mogłam zarabiać tyle co Wy bo pracowałam na jednym etacie i uczyłam się,wychowywalam dzieci.Wiec nie podliczajcie nas teraz! Każdy mógł i może się rozwijać.Ale te co tak piszcza maja przecież dyżury po 24 czy 48! Bo musza! Gówno prawda! Macie kredyty bo Was na nie było stać! Mam 24 lata pracy.

#31  2019.02.28 19:42:56 ~Mag

Jestem przed emeryturą i pracuję w zespole gdzie są pielęgniarki po LM ,studiach wyższych i rat med. i uważam że każdy coś dobrego wnosi w pracę na oddziale .Nie używajmy wulgaryzmów w ocenie innych, bo nas też ktoś kiedyś oceni.

#32  2019.02.28 19:58:11 ~Liza

Przykro czyta się te komentarze. Wzajemny brak szacunku, brak jedności w naszej grupie zawodowej. Jak mają nas postrzegać inni jeśli my same jesteśmy dla siebie tak niemiłe i pełne wrogości, Wszystkie bez względu na wykształcenie musimy mówić jednym głosem, aby lepiej zarabiać i mieć lepsze warunki pracy. Każda z nas może kształcić się i zdobywać tytuły naukowe nikt nikomu nie broni. Potrzebnae są chęci i sporo czasu bo nie jest to takie proste. Wszystkim życzę wspaniałych koleżanek na DYŻURZE i pacjentów potrafiących docenić naszą ciężką pracę.

#33  2019.02.28 20:11:52 ~Kaaa

Drogie Panie. Zacznijcie ciągnąć w górę a nie wszystkich w dół.Powinnyście być dumne źe jesteście wykształcone ale litości.nie ciągnięcie w dół.

#34  2019.02.28 22:16:00 ~Ja

Ja też kończyłam LM, później licencjat i mgr, mam 29 lat pracy. Mentalność się jednak dopiero zmieni jak pielęgniarki po LM odejdą na emerytury. Moje koleżanki nie robiły nic, pracuję w małym szpitalu powiatowym. Śmiały się, że to głupota tak się męczyć, że i tak nie będę więcej zarabiać, a teraz mają taki problem. Mają taki dzisiaj problem, że same już nie wiedzą co mają mówić. Zawiść, nienawiść już je prawie zjadły. Dla mnie są bardzo biedne. Uważam, że wszystkie pielęgniarki powinny mieć takie same podstawy i później dodatki. Niech w końcu ten zawód będzie doceniany i na wysokim poziomie. Koleżanki to po co kształcicie swoje dzieci, to przecież według Was nie ma sensu.

#35  2019.02.28 22:16:58 ~Stara plg

Do młodych koleżanek z mgr pielęgniarstwa.Często piszecie,że stara koleżanka nie ma mgr a zarabia 700 zł. więcej.Otóż dzisiaj zaczynając pracę na starcie macie tyle samo albo i więcej niż plg z 30 letnim stażem.Do wysługi daleka droga.Zaczynając pracę miałam najniższą stawkę mimo ,że miałam lepsze wykształcenie niż moje starsze koleżanki.Była tzw. siatka płac.Nie były to wielkie różnice,ale były.Dlatego nie krzyczcie ja mam mgr ,bo za chwilę zostaną tylko z mgr.Walczcie o całe środowisko pielęgniarskie.Przykro jest czytać komentarze poniżające plg z mgr , czy bez.Wszystkie jesteśmy takie same.Jeżeli chodzi o te gorsze ,to w każdej rodzinie znajdzie się czarna owca.Jesteśmy b.dobrze przygotowane do zawodu,czego nam nikt nie może ,nie ma prawa zarzucić.Brońcie swego honoru.Uczyć się będziecie do emerytury.Studia nie wystarczą.Uzbrojcie się w cierpliwość.Będą kursy ,szkolenia ,specjalistyczne.Źycia prywatnego ZERO.Powodzenia.

#36  2019.02.28 22:24:21 ~Plg

W żadnym zakładzie pracy nie ma ta jak w pielęgniarstwie.Przychodzi młoda i ma takie same albo i większe zasadnicze od plg starszej.Być może już macie wynagrodzone wyższe wykształcenie.Ile byście jeszcze chciały na start? Pobory ordynstora?

#37  2019.02.28 22:36:20 ~Plg

Czy to nauczyciel,psycholog ,czy ekonomista nowo zatrudniony ,a jest na równi z wykształceniem swoich starszych kolegów otrzymuje o wiele niższą stawkę zasadniczą.Natomiast w pielęgniarstwie jest odwrotnie.Rozumiem ,że już macie wynagrodzone swoje mgr.Młodzi więcej pokory.Dodatki za specjalizację należą się.

#38  2019.02.28 22:49:22 ~Do 30

Ja też pracuję w zespole mieszanym.Z tymi z mgr,licenc. LM i SM.Wiek od 25-62 lat.Nie ma poniżania wywyższania,czy jak piszesz zazdrości.Z Twoich słów wywnioskowałam,że masz ze sobą problem.Umierała na moim oddziale starsza plg.Nawet nie masz pojęcia ,jaką wspaniałą opiekę otrzymała od tych młodych pielęgniarek.Pielęgniarek bez zawiści.

#39  2019.02.28 22:49:57 ~SD

Na szacunek to trzeba zapracowac.Poraz kolejny podkreślam że nikt wam nie zabraniał się uczyć! Ale się nie chciało.A pozatym to bardzo dobrze że młodzi sie teraz cenią a nie chca pracować za jałmużnę! Jest szansa że nie zostaną z tak ja większość w tym zawodzie jeczacymi i zgorzknialymi ludźmi.

#40  2019.02.28 22:54:32 ~Goska

A dlaczego ja mam byc pokorna? Bo co? Wam drogiec Panie wmawiano przez lata ze ten zawod to służba.I taka pensje mialyscie.Ja nie pracuje w służbie i nie mam zamiaru nadstawka karku dla marnych groszy.

#41  2019.02.28 23:01:05 ~a_

Wam się to nigdy nie znudzi-masakra! Która lepsza? Która mądrzejsza? Ta po LM? Ze specką, czy bez ? I tak w kółko Wojtek. O to własnie chodzi żebyśmy się kotłowały w tym temacie i nie zrobiły kroku na przód. Tym oto sposobem nasze pańcie z izb i związków mają św. spokój. Dokładnie tak, jak obiecały -żadnych protestów przez rok. Zamiast skupić się na najważniejszych sprawach dla naszego zawodu: płacy, lepszych warunków pracy, urlopów szkoleniowych i zdrowotnych itd. Pozwalacie sobie na te bezproduktywne kłótnie, bo wiadomo, że skłóconymi łatwiej się rządzi. Dzięki wam pańcie dotrzymają słowa.

#42  2019.03.01 07:37:51 ~Piel.

Do 41 święte słowa tyle lat publicznego jazgotu! Jaki poziom reprezentujecie? Walka między sobą jest poniżej pasa a tyle spraw czeka do rozwiazania!

#43  2019.03.01 07:49:32 ~Ja

Do 30 i po co taki bezproduktywny komentarz dookoła tylko piszecie ja zrobiłam a ty nie kiedy skończcie to prostactwo? Czego tu zazdrościć że co każdy będzie stary? Ale płytkie myślenie tu I teraz I tylko tak zachowują się pielęgniarki w żadnym innym zawodzie nie spotykane. A może problem z IQ 70? Jak co niektóre kończyły studia? Wiadomo jaki jest w Polsce poziom studiowania.

#44  2019.03.01 07:58:06 ~do 30

Kobieta się kształciła i proszę jakie słownictwo (dużo teraz jest takich pielegniarek ok.40-tki i nieco powyzej co tak się wyrażają) kiedyś tego nie było. I jakie tu usługiwanie? Ja służącą dla pacjenta nigdy nie byłam i nie będę. A jeśli lubisz to usługiwanie to nie wiem czy dasz radę bo zaczniesz się starzeć a młodych jak na lekarstwo będzie.

#45  2019.03.01 08:06:32 ~Do 34

Do 34 i znowu prymitywny stereotyp. Po co ten sztuczny podział i wyrzucanie pielegniarek starszych na emeryture i ty bedziesz stara.Jak można dzielić ze względu na wiek? Ktoś wyżej napisał, że to jest kwestia osobowości kto jaki jest a nie wieku i słusznie. Bzdurne i prostackie podziały nic nie wnoszące. Trolle zakończcie i opuśćcie ten portal!

#46  2019.03.01 08:30:35 ~gość

To jest po prostu żenujące i żałosne jak stare baby piszą o studiowaniu.

#47  2019.03.01 11:19:52 ~Ja

Do 45. Zdaję sobie sprawę, że też odejdę na emeryturę, oczywiście jak dożyję. Dziwię się tylko ,że problem mają głównie osoby po LM, to był ich wybór. Komentowały inne swoje koleżanki jak się uczyły, a teraz komentują bo się chyba nie wyuczyły - ja nie wiem o co im chodzi. Czas na zmiany w myśleniu w tym zawodzie. Ja również uważam, że siatka płac która weszła jest niesprawiedliwa, a po drugie ona już dzisiaj nie obowiązuje, bo pracują nad następną i stworzona była tylko dla całego społeczeństwa, żeby wiedziało ile to my zarabiamy, a najważniejsze, żeby nas skłócić. Ale jeszcze raz się pytam po co koleżanki z takim myśleniem kształcą swoje dzieci. Przecież to nie ma chyba sensu według ich myślenia.

#48  2019.03.01 11:23:11 ~Piel

Czego chcecie od autorek komentarzy 30 i 34? Przecież mają 100 procent racji! Jak zwykle jazgot podnoszą te, które wszystko wiedzą o studiach i specjalizacji mimo tego, że ich edukacja zakończyła się na LM i kilku kursach! To właśnie wasze komentarze są "bezproduktywne" i przedstawiają "prymitywne stereotypy" sprowadzając pielęgniarstwo jedynie do poziomu zasranego pampersa, na którym pielęgniarka z magistrem może przybijać swoją pieczątkę. Jak w tym zawodzie ma być dobrze, skoro głos zabierają tak zawistne i żałosne baby?

#49  2019.03.01 11:23:58 ~Piel.

Do 45 prawda wstyd tych wulgarnych komentarzy na szczęście jak do tej pory to najbardziej ta Anna co pisze że jej się rzygać chce to zrób to a nie pisz rynsztok po prostu!

#50  2019.03.01 11:48:42 ~Do 49

Nie bądź tak święta. Wypominasz innym wulgaryzmy, a sama pewnie nigdy ich nie używasz? Myślałby kto! Lepiej przeczytaj uważnie swój komentarz, bo znajomością gramatyki i stylistyki to Ty nie grzeszysz:-)

#51  2019.03.01 13:22:55 ~piel

Znowu to mielenie o niczym.Według odgórnych zasad wynagradzania miałam mieć 2 490,a już mam 4 000 podstawy,więc nie ma o co wojować.Zdrowia sobie życzmy,bo za żadne pieniądze tego towaru nie kupimy.

#52  2019.03.01 13:58:47 ~piel

No wlasnie 4000 podstawy dla piel bez wyzszego i spec w jednym szpitalu a dla piel w innym tez bez wyzszego i spec 2800. I to jest sprawiedliwe to jest ok. W tym przypadku nie ma problemu ale jak kolezanka na jednym oddziale ma 20 zloty wiecej to juz jest problem. W calej Polsce w kazdym szpitalu podstawa pensji powinna byc jednakowa a nie takie kolosalne roznice. W koncu wykonujemy taka sama prace specyficzna dla danego oddzialu.

#53  2019.03.01 14:20:07 ~do 52

W moim szpitalu koleżanka ma 1000 więcej do podstawy i wyobraź sobie,że żyjemy w zgodzie

#54  2019.03.01 16:39:55 ~Piel.

Do 49 dobrze, że ktoś komuś uwagę zwraca.Niektóre pielęgniarki są tak wulgarne, że nie można ich rynsztoku słuchać a 50 nie ma racji takie ble, ble, ble dla niemądrej obrony.

#55  2019.03.01 16:46:33 ~I ja

Do 50 ale cwaniactwo nie rzecz w stylistyce a w meritum Dobrze o tym wiesz, może nie będziesz już publicznie używać wulgaryzmów.

#56  2019.03.01 16:54:02 ~Futka

Ale do czego to doszło teraz pielęgniarki szkolone są w Klubach Inteligencji Katolickiej (niedawno w Warszawie) To dopiero zaczną kształcić Florencje i służebnice pańskie. Tylko głupich już teraz nie sieją. Stowarzyszenie Pielegniarek Cyfrowych brało udział w organizacji szkolenia w wymienionym miejscu.

#57  2019.03.01 16:56:44 ~Do 46

Gościu i ty będziesz stary/a a jak nie chcesz to już dziś się powieś.

#58  2019.03.01 16:58:27 ~Ja

Do 57 super prawdziwy i celny komentarz

#59  2019.03.01 17:04:16 ~Stary

Stary doda komentarz : tak wielce elitarne studia że ho, ho, ho ! A do 57 celna riposta

#60  2019.03.01 17:09:38 ~do 57

Ty też

#61  2019.03.01 18:40:01 ~Piel

Do 54 i 55 Święte czy co? Takie są najgorsze.

#62  2019.03.01 21:00:59 ~Ja

Trafne i 8 i 11. Chociaż też mam 29 lat pracy to jak słucham swoje koleżanki na temat młodych pielęgniarek - to wstydzę się czasami,że jestem z tego pokolenia. My tez kiedyś zaczynałyśmy i uczyłyśmy się od podstaw wszystkiego jak one, wtedy miały pretensje do starszych koleżanek, że je źle traktują, a dzisiaj zapomniały. Ja ciesze się, że może nauczą lekarzy szacunku do siebie, bo moje koleżanki jak pieski cicho siedzą i nawet nie mają świadomości często, że na siebie bata kręcą - niestety wynika to z ich niewiedzy. Myślą, że doktorek stanie w ich obronie - śmieszne. Kształcąc się, przede wszystkim dzisiaj mam świadomość zagrożeń w naszym zawodzie. Moje koleżanki do dzisiaj mają mentalność z lat 90.

#63  2019.03.01 22:47:15 ~An

Nutrix si nutrix lupus est.

#64  2019.03.02 00:14:00 ~An

Nutrix bona, nutri sapiens est.

#65  2019.03.02 00:22:16 ~do 63i64

I oto jest pytanie, czy raczej odpowiedź?

#66  2019.03.02 08:04:19 ~Ewa

Czytając te wszystkie komentarze rozpacz mnie ogarnia w jakim błocie pławi się nasze środowisko.

#67  2019.03.02 11:55:44 ~ela

Zazdrość obustronna.Panie po LM zazdroszczą p. po mgr .A p. z .mgr.zazdroszczą p.po LM zarobków.Nie wiadomo czy płakać czy się śmiać.

#68  2019.03.02 12:34:13 ~lezak

Pielęgniarka w szpitalu ma etat pielęgniarki. Jeśli zrobi sobie magistra - OK. Pozbyła się kompleksów,ale dalej jest na etacie pielęgniarki, gdzie tytuł mgr do niczego nie jest potrzebny. Chce zarabiać więcej, niech znajdzie etat mgr

#69  2019.03.02 12:36:32 ~lezak

A pani MGR, to dopiero tępa dzida ! Z magistrem :)

#70  2019.03.03 08:43:33 ~Elżbieta

W 2015 Min.Zdr. Zagwarantował podwyżki dla pielęgniarek pracujących w sanepidach. Do dnia dzisiejszego z tego tytułu nie otrzymałam ani jednej transzy. W odpowiedzi napisano mi, że Pani inspektor uznała że mi nie przydzieli, ponadto poinformowała mnie że mogę podjąć dodatkową pracę. Może ktoś jest zainteresowany tym tematem, bo pomocy nie otrzymałam też żadnej.

#71  2019.03.03 11:27:02 ~Do 8

Jeżeli mamy takie mgr to Boże broń! Jesteś zwykła, niewychowana prostaczką! Na dodatek bez szacunku do innych! Wstyd!

#72  2019.03.03 13:18:29 ~Do 8 #

Tupet to Ty kochana masz, trochę pokory i szacunku do starszych koleżanek. Dzisiaj młodzi ludzie to myślą, że są pępkiem świata, że są nietykalni i najmądrzejsi

#73  2019.03.03 17:00:09 ~Piel

Do 71 i 72 Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Piszecie o szacunku, a jednocześnie nazywacie kogoś "niewychowaną prostaczką"? Jakie to typowe dla hipokryzji. Szacunek nie jest zarezerwowany jedynie dla starszych, więc nie oczekujcie go od tych, którym same go nie okazujecie. A pokory szukajcie sobie w klasztorze. Obawiam się, że i tam jej nie znajdziecie.

#74  2019.03.03 21:26:05 ~Toruń 31

Do wszystkich pielegniarek wysylam to. Nie dość że zarabiacie wiecej to jeszcze narzekacie, a co maja powiedzieć ci co wam sa do pomocy tzw. Sanitariusze, wyreczaja was, zapierdalaja za was, przeciez zlewanie moczu, wymiana worka od moczu, zmiana pampersa, toaleta poranna to nalezy do waszych obowiązków, a nie do pomocy jakimi sa sanitariusze, co druga to lepsza, gnoicie nizszy poziom, zero szacunku do tych pracowników, i wy piszecie o etyce zawodowej o płatnościach, najpierw zacznijcie od tego co do was nalezy, wtedy upominajcie sie o podwyzki,

#75  2019.03.04 15:47:23 ~Do 74

A co może robić sanitariusz? Jakie ma uprawnienia i obowiązki? Jestem ciekaw bo u nas takich nie ma. Pozdrawiam

#76  2019.03.05 10:22:46 ~ela

Czytać tych komentarzy to się już nawet niechce.Proszę mi powiedzieć co to jest za magister po studiach zaocznych.Albo się jest na zajęciach albo nie .Lekarze nie studiują zaocznie jaki to byłby z nich lekarz.Nie mam nic przeciwko studiom ,dokształcaniu.Trzeba to robić żeby podnosić swoje kwalfikacje ale tak jak zachowują się niektóre p.magisterki to nigdzie niewidziałam w żadnym zawodzie.A najgorzej jeśli chodzi o wynagrodzenie.Niech jakaś piel. bez mgr.ma więcej to się idzie nasłuchac.PANIE Z MGR. TROCHĘ LUDZKICH UCZIĆ BY NIE ZASZKODZIŁO.Nie jesteście pępkiem świata.Niektóre p. z mgr. niedorastają wiedzą jak i zachowaniem paniom piel. po LM.

#77  2019.03.09 19:17:23 ~Gragra

Jestem po LM. 39lat pracuję na chirurgii. Wszędzie są ludzie i ludziska. Często jestem proszona o dyżur z młodymi bo one nie mogą sobie dać rady mimo że mają wyższe wykształcenie kursy i specjalizację. Czasem aż się tego boję. Ja mam więcej wiedzy bo sama ją uzupełniam mimo że bez papierki mam doświadczenie i wiele widziałam umiem myśleć i przewidywać. A mój telefon na dyżurze leży w szufladzie. Czy jestem mniej wartościowa bo nie mam mgr?

#78  2019.03.10 17:37:05 ~Nikt

Za prace o tym samym zakresie obowiazkow nalezy sie taka sama placa. Czy cos trzeba jeszcze dodac? Panie madraliny.Te wszystkie posty to zenada u dramat.i wiadomo teraz dlaczego zawod pielegniarki jest niedoceniany. Glupota latwo sie przewodzi i manipuluje!

#79  2019.03.11 00:11:48 ~kecaj

Kto wie jak dalej z podwyzkami od lipca skoro po dodaniu 1600 poszcegolne grupy przekroczyły swó połap?

#80  2019.03.11 14:31:40 ~do 79

Jak to co? Skoro przekroczyły, to nie dostaną. Załapią się jedynie te z magistrem i specjalizacją. Dostaną jeszcze więcej, bo zamierzają podnieść kwotę bazową już od lipca, a nie jak wcześniej planowano od stycznia przyszłego roku.

#81  2019.03.12 03:13:43 ~Elżbieta

Co z tego że zostaną zwiększone budżety jak pani inspektor uzna że tej podwyżki nie przydzieli, jak zrobiła to z tzw. zembalowym. W świetle prawa podwyżka mi się należała, do dnia dzisiejszego kasy brak. Proszę również o nadzór inspektorów, czy respektują przepisy w tej kwestii.

#82  2019.03.12 14:31:23 ~gość

Ja też jestem pielęgniarką i napiszę tylko jedno. Dziewczyny zastanówcie się nad ctym co wypisujecie i te po liceum i te mgr. Trochę szacunku dla siebie. Pozdrawiam wszystkie panie pielęgniarki

#83  2019.03.13 12:43:23 ~Ajtana

Wszystko jest fajnie z magistrem licencjat em czy po LM różnica w kasie jest i to normalne jak wszędzie, ale czy fajnie by wam się pracowało kiedy pielęgniarka prowadząca indywidualna praktykę zatrudniona w tej samej firmie na tych samych zasadach zarabiała więcej o ponad 1400 zł.

#84  2019.03.14 14:52:51 ~Iza

Obojętne mi to czy ktoś ma magistra cz jest po L M jest się pielęgniarką i jeśli nie będzie godnych zarobków to nie będzie pielęgniarek i to już tuż tuż tuż

#85  2019.03.14 18:40:03 ~Jolaki60

Po 1,baby to są w nosie, a po 2 dziewczyny szanujcie się proszę teraz są pielęgniarki z tytułem mgr ponieważ taki jest system kształcenia

#86  2019.03.15 16:31:03 ~Pucek

Żałosne, taka liczba grupa zawodowa, a tak nie zjednoczona. Przykre jest czytać te komentarze, same się nie szanujemy, a chcemy żeby inni nas szanowali. WSTYD!

#87  2019.03.15 18:02:36 ~cekinka

Prawda absolutna,wstyd.

#88  2019.03.16 21:59:46 ~Pipi

Studia magistreskie należało by rozpocząć po 10 letnim stażu pracy aby mieć doświadczenie zawodowe a nie po wykonaniu licencjatu i suchą wiedzę

#89  2019.03.16 23:55:09 ~Plg

Poróżniły nas nasze Panie na górze.Począwszy już od skłócenia pllg mgr pielęgniarstwa z mgr w dziedzinie pokrewnej.O tych pielęgniarkach ,które są po LM lub SM i mają dodatkowo wyższe wykształcenie w dziedzinie pokrewnej,mówi się nieuki.Nie pozwolimy się obrażać.

#90  2019.03.20 17:31:18 ~#99

Jak mamy jako pielęgniarki coś wywalczyć jak ciągle się przegadujecie i zrecie między sobą. Baby ale jesteście g. Wszystkim przecież o to to chodzi żebyśmy tak się przegafywaly bo g. Personelem i skloconym się lepiej kieruje bo jedna na drugą uprzejmie odniesie oddziałowej lub wyżej. I Wy chcecie coś zdziałać.

#91  2019.03.22 22:33:12 ~B.

Fajnie poczytac jak sie żrecie miedzy soba. Brawo, brawo i jeszcze raz brawo, dla wpisu 5.

#92  2019.03.24 17:11:28 ~Ja

Do pani pielęgniarki , która napisała, że starsze koleżanki nie potrafią się wysłowić : ciekawe jak z praktyką i opieką nad pacjentami u tych mlodszych. Bo z tego co widać różnie i najlepiej z daleka od pacjenta. Prestiż prestiżem a ten portal został stworzony żeby się licytować i ciągle spierać? Czy wymieniać doswiadczeniem, wiedzą itp i oczywiście wspólnie działać? A jednak.

#93  2019.03.25 18:39:24 ~Gość 12

Gdybyśmy razem szły jedną drogą tak jak idą lekarze to byśmy wygrały. A jeśli nadal będziemy się obrażać i wytykać kto mgr a kto pielęgniarka dyplomowana to do niczego nie dojdziemy, bo wszyscy czekają aż się sami zagryziemy.

#94  2019.03.27 17:36:08 ~Asss

Dzień świstaka, cd. Czy w naszym środowisku są w większości same idiotki! Tymi komentarzami udowadniacie że pielęgniarka, to kłótliwa, zawistna i prymitywna baba. Jak mają was szanować po przeczytaniu tych chamskich i złośliwych postów!

#95  2019.04.02 15:46:47 ~Pie

Porażka

#96  2019.04.02 20:10:52 ~Do 93

No to zapraszam na tę wspólną drogę ,tylko musimy zrozumieć jedno LM i SM to to samo co studia pielęgniarskie tylko nazwa się zmieniła

#97  2019.04.04 13:17:05 ~Obserwator

Do 8 a ja dodam stare be a młode cacy? i nadal prymitywne podzialy! i to publicznie i co ci to daje? nie wstyd ci ze s.we wlasne gniazdo? dlaczego w innych grupach zawodowych tegi nie ma? a co takiego te młode uczynily? zero protestów, punktowe protesty i branie L4 a potem wożenie samochodem do prokuratury na przesłuchanie (poniżenie, hańba) i w żadnym innym zawodzie ani policjantów ani lekarzy ani nauczycieli nikt nie woził na przesłuchanie do prokuratury z powodu brania L4 sądziłam że jak młodzi wejdą do zawodu będą ostre protesty jak kiedys (dziś to już starsze pielęgniarki na które psy się wiesza) I te młode też będą stare jeśli im się uda bo są zaharowane do maksimum!

#98  2019.04.05 20:36:48 ~chcemy

Przywileje,kartę pielęgniarską,30 godzin tygodniowo w przeliczeniu na jeden etat,1 rok urlopu płatnego na podratowanie zdrowia ,o 2 tygodnie więcej urlopu.Pomóżcie nam to zrealizować.

#99  2019.04.05 20:39:00 ~po liceum

Pielęgniarki maja lepiej żądzą są w Izbach ,w związkach i w ogóle.Mit ,że magistrowie mają lepiej.Powiedzcie prawdę liceum 5 letnie jest górą od zawsze.

#100  2019.04.06 18:24:58 ~Gabi

Taka sama praca taka sama płaca.kodeks pracy.

#101  2019.04.21 11:15:07 ~JNka

Kiedy do pracy przycodzii młody inżynier najpierw jest pomocnikiem potem jakimś podrzednym pracownikiem ale o podobnym kierunku. Potem po mailu zajmuje wyższe pozycje. Początkowo zarabia mało a potem coraz więcej dlatego też podobnie winno być z pielęgniarka i i poloznymi po studiach. Do czas kiedy są pielęgniarki po lm i sm powinny zarabiać więcej od Pan z magisterkę. Chyba że ma specjalizację Pani magisterka

#102  2019.04.22 10:42:09 ~Lek do

Do 96 masz całkowitą rację tylko tę durne co zrobiły tzw. Studia czy magistra tego nie chcą zrozumieć w niczym nie są lepsze i nie ma żadnych podstaw żeby zarabiały więcej

#103  2019.04.24 10:16:20 ~Re

Mnie nie obchodzi czy mgr ma wieksza podstawe i tak z moja wysluga mam na czysto wiecej uczyly sie nie zawsze potrzebnych w zawodzie tematow to niech maja. Teoretycznie to wiecej wiedza od pan po. L. M praktyki to troche mniej ale jestesmy jeszcze te przed emerytura i damy razem rade. A licytowac kto wiecej wie robi i zarabia to troche nie smaczne. Pomimo ze mamy rozne wyksztalcenie teoretyczne jestesmy jedna grupa zawodowa i mamy sie wspierac

#104  2019.04.26 12:38:29 ~Ola

Ile NFZ płaci szpitalowi za specjalistę w dziedzinie pielęgniarstwa? Bo w niektórych szpitalach różnica pomiędzy mgr pielęgniarstwa ze specjalizacją a bez to ok.800 zł.

#105  2019.04.28 15:40:13 ~Becia

W sanepidach uznali że nie ma pielęgniarek bo liczy się stanowisko a nie zawód porostu Państwo w państwie żenada

#106  2019.05.01 11:11:33 ~Bogusia

Czytam i wstyd mi. Jestesmy najbardziej skróconą grupą zawodową. Z biegiem lat zmieniają się kryteria pracy w tym zawodzie i trzeba iść z duchem czasu. Jestem ostatnim rocznikiem LM. Nieustannie się doszkalam i uważam, że trzeba to robić ale nie mozemy tak się dzielić. LM trwalo 5 lat i jesteśmy po nim swietnie przygotowane bo wszystkie czynnosci pielegniarskie byly na blache w pracowniach i na oddzialach szpitalnych cwiczone. Mialysmy wszystkie przedmioty z dziedzin medycznych a do tego pielegniarskich wiec jak byla chirurgia to i pielegniarstwo chirurgiczne, jak pediatria to i pielegniarstwo chirurgiczne. Proszę koleżanki z MGR o zaprzestanie dołowania nas bo jezeli chodzi o wiedze i przygotowanie do zawodu prawdopodobnie mamy takie same biorac pod uwage to, ze MGR robi sie w wiekszosci po LM. Natomiast zachowania pielegniarek sa niezalezne od wyksztalcenia ale od kultury osobistej i podejscia do pracy z człowiekiem. Do tej pory kolezanki obserwuje wpadanie do sali bez dzien dobry i podejacie do pacjenta bez informacji co za zabieg bedzie wykonywany wiec jak do worka kartofli. Zweryfikujmy same siebie i trzymajmy sie razem bo dosyc mam gadania lekarzy, ze tylko tylki sobie obrabiamy .

#107  2019.05.01 11:16:28 ~Bogusia

Przepraszam z pomylke w poprzednim poscie pediatria wiec pielegniarstwo pediatryczne. Dodam jeszcze ze jezeli chodzi o specjalizacje to w Walbrzychu dodatek wynosi 80zl a w Klodzku Pani dyrektor nic nie placi boj ak mowi jej nie potrzeba specialistek.

#108  2019.05.06 21:35:38 ~Pielęg.

Z wielkim smutkiem czytałem wpisy,i wstyd mi ,że w naszym środowisku tyle jadu się sączy.Tylko jednomyślnością zwyciężymy i damy radę coś zdziałać.

#109  2019.05.19 19:57:07 ~Zosia 70

Brawo za mądrość 32 oby wszystkie pielęgniarki umiały zrozumieć Twoje słowa

Dodaj komentarz