Strona główna
Mapa strony
Pielęgniarki i Położne
Fakty Komentarze Codziennie
  Prawie 1 000 KOMENTARZY zamieszczono na Portalu w styczniu 2012 roku. Portal odwiedziło prawie 60 tysięcy osób.

Problem pielęgniarskich gabinetów zabiegowych istnieje tylko u was, w Wielkopolsce – powiedział w Poznaniu wiceminister zdrowia Marek Twardowski. Zaznaczył, że pielęgniarki w 11 województwach radzą sobie i mają gabinety. 26 KOMENTARZY.

Data ostatniej aktualizacji: 2009-02-16 08:12      Ten artykuł czytano już: 3500 razy !

Gabinety pielęgniarek środowiskowo - rodzinnych.

 

Szczegóły . . .

 

Zobacz także:

Poseł do Premiera o wystąpienu przedstawiciela MZ na posiedzeniu Sejmu podczas dyskusji w sprawie gabinetów pielęgniarek poz. Przedmiotowe wystapienie było "nierzetelne, nie przedstawiło rzeczywistej sytuacji pielęgniarek i położnych, a także dezinformowało społeczeństwo".

Stanowisko samorządu zawodowego w sprawie kontraktowania świadczeń pielęgniarki i położnej poz w 2009 roku i latach następnych.

Dyskusja w sejmie w sprawie gabinetów zabiegowych pielęgniarek środowiskowo-rodzinnych. Pytania w tej sprawie zadają posłowie, a odpowiedzi udzielają przedstawiciele MZ.

Reakcja naszego środowiska zawodowego na wystąpienie sejmowe Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Zdrowia w sprawie zasad kontraktowania świadczeń pielęgniarek i położnych środowiskowo - rodzinnych w 2009 roku.

Wystąpienia redakcji Gazety i Portalu - kontrola podwyżek w poz

Interpelacja poselska w sprawie gabinetów pielęgniarek środowiskowo-rodzinnych.

Komentarze internautów w sprawie poz. Alternatywą jest porozumienie? 41 komentarzy!

Pielęgniarka POZ - zapraszam do dyskusji o warunkach kontraktowania 2009. Ponad 150 komentarzy!

 

Z redakcyjnej poczty: List pielęgniarek środowiskowo - rodzinnych do Prezesa Naczelnej Izby PiP. "Zaczyna się AGONIA". 10 KOMENTARZY!

 

więcej informacji w aktualnościach według działów - pielęgniarka poz

Interpelacje poselskie i senatorów według działów - pielęgniarka, położna poz 

Obowiązujące regulacje prawne:

 

Książki w Sklepie Pielęgniarek i Położnych
  • Small_Top
  • Small_modele_opieki_pielegniarskiej_nad_chorym_doroslym
  • Small_Top-1
  • Small_ksi____ka_001-1
  • Small_problemy_wielokulturowosci
  • Small_yyy
  • Small_ksi____ka_002
  • Small_wstrzykniecia_domiesniowe

Komentarze użytkowników

#1 nicola Data: 2009-02-16 09:57:27

jak można tak perfidnie , bezczelnie i bez żadnej odpowiedzialności kłamać.Jestem z dolnośląskiego i z tego co się orientuję, żadna z pielęgniarek rodzinnych nie posiadała ani nie posiada żadnego gabinetu zabiegowego( chyba, że po cichu ma jakieś układy z lekarzami).Jak długo pan v-ce minister bez żadnej odpowiedzialności będzie realizował swoje ciche marzenia w stosunku do NAS, jak długo ludzie niekompetentni będą decydować o pracy pielęgniarek. Kiedy dowiemy się o konkretnych zmianach? Nikt nas nie informuje o zmianie ustawy o zawodzie pielęgniarki i położnej a takowe już są( mają zostać ogłoszone w kwietniu), dlaczego nie liczą się nasze głosy, nasze opinie.Zwróćmy się do unijnych związków pielęgniarskich o pomoc a przy okazji wyjdzie na światło dzienne wiele niedorzeczności.Wstydu będzie dużo dla vipów odpowiadajacych za służbę zdrowia ale myślę, że warto! Kto jest ZA!

#2 ~ADAM1 Data: 2009-02-16 18:33:50

Żeby mieć gabinet nie trzeba mieć układów z lekarzami,ale pewnie nie wszędzie tak jest.Moim skromny zdaniem bardziej się trzeba bać zadaniówki,to na pewno nas wykończy.Z tego katalogu nie da się przeżyć a gdzie wszystkie opłaty:ZUS dzierżawy.Umrze mi w ciągu miesiąca 3 pacjentów i zostanę na lodzie i o to tu chodzi,żeby zrezygnować z grupowej praktyki i wrócić do lekarza,który podobno ma mieć kapitację na środowisko. 4 punkty za zastrzyk?Chyba nikt nie pomyślał że często trzeba tam dojechać i mieć wszystko swoje.Opieka długoterminowa kopie pod nami dołki dorabiając sobie zabierają nam pacjentów,pozdrawiam

#3 ~Hm Data: 2009-02-16 18:58:20

A może w innych rejonach Polski nie ma samodzielnych praktyk/nieliczne, dzięki Porozumieniu Zielonogórskiemu i byłym/obecnym dyrektorom NF ?

#4 ~DS Data: 2009-02-16 20:18:44

Masz racje w innych regionach Polski samodzielne praktyki są nieliczne.

#5 Anusia Data: 2009-02-16 20:37:05

Owszem są indywidualne praktyki w innych rejonach Polski.Ja jestem z Podkarpacia.Zgadzam się z nicolą- kłamstwo,które jest wygodne p.Twardowskiemu i Jemu podobnym.A o zmianach dowiemy się wtedy kiedy będzie juz za póżno na protest.To okropne,ale nikt nas nie słucha,a jeżeli już znajdzie się ktoś kto posłuchał,to z koleji Jego nikt nie słucha.

#6 ~DOMI Data: 2009-02-16 23:12:47

Samodzielne praktyki są w innych rejonach Polski w Świętokrzyskimi i to dośc liczne .Nie moge tego już słuchac mam tych panów już serdecznie dosyc ,boją się o własne tyłki to perfidnie kłamią!!!!!.My też nie mamy gabinetów zabiegowych,ale mamy 3tys.pacjentów zdeklarowanych do nas i dajemy rade a nasi pacjenci są bardzo ale to bardzo zadowoleni ,ludzie to powinni im nakopac do dupy.pozdrawiam.

#7 ~ada Data: 2009-02-17 05:18:21

Gabinety zabiegowe,pobieranie krwi,zarządzenia Prezesa NFZ zmieniane pod dyktando Pana Twardowskiego i porozumienia zielonogórskiego, które doprowadzają do likwidacji samodzielności podmiotów pielęgniarskich, to wizerunek polskiej rzeczywistości. Nie dajmy wmanewrować się w te brudy,układy kłamstwa, bo wtedy już po nas. Proszę Was koleżanki szukajmy rozwiązania,piszmy do instytucji,organizacji zagranicznych, bo w Polsce nikt nie ma odwagi na przedstawienie rangi problemu oraz przekrętów, które dotykają nie tylko nas pielęgniarek, ale pozwalają na ubezwłasnowolnienie pacjentów, którzy są płatnikami składek,a ich i nasze pieniądze są marnotrawione.Może radykalne postawienie sprawy jest jedynym rozwiązaniem.

#8 ~ada Data: 2009-02-17 05:18:21

Gabinety zabiegowe,pobieranie krwi,zarządzenia Prezesa NFZ zmieniane pod dyktando Pana Twardowskiego i porozumienia zielonogórskiego, które doprowadzają do likwidacji samodzielności podmiotów pielęgniarskich, to wizerunek polskiej rzeczywistości. Nie dajmy wmanewrować się w te brudy,układy kłamstwa, bo wtedy już po nas. Proszę Was koleżanki szukajmy rozwiązania,piszmy do instytucji,organizacji zagranicznych, bo w Polsce nikt nie ma odwagi na przedstawienie rangi problemu oraz przekrętów, które dotykają nie tylko nas pielęgniarek, ale pozwalają na ubezwłasnowolnienie pacjentów, którzy są płatnikami składek,a ich i nasze pieniądze są marnotrawione.Może radykalne postawienie sprawy jest jedynym rozwiązaniem.

#9 ~aga Data: 2009-02-17 09:22:43

Koleżanki i koledzy prosimy zapisujcie się do Kolegium Pielęgniarek i Położnych Rodzinnych ,jest nas za mało żeby walczyć ! nie pozwólcie aby zniszczono Pielęgniarstwo ! za chwilę już nas nie będzie .Nie czekajcie i działajcie tak jak Wielkopolska , potrzebujemy wsparcia w tej walce o przetrwanie.

#10 ~iwona Data: 2009-02-17 20:15:28

Pan Twardowski chyba nie wie o czym mówi... Skąd on ma takie informacje??? Ja jestem z Małopolski i mam problem z gabinetem. Próbowałam się dostosować do głupiego zarządzenia i... moi pacjenci byli bardzo niezadowoleni.Chcieli nawet pisać list do ministerstwa. Czują się pokrzywdzeni, twierdzą, że to jest najgłupsza decyzja jaką słyszeli. Panie Twardowski może niech pan zapyta pacjentów i nauzy się czegoś???

#11 ~nina Data: 2009-02-17 22:42:38

Pan Twardowski jak zachoruje to najmi sobie na prywat pielęgniarke do domu a nie będzie latac na zastrzy do gab. zabiegowego bo go stac /czas demokracji/a pozostałym biednym pacjentom szykuje latanie do gab. zabiegowych.Jak pamiętam było tak 20l. temu jeszcze za komuny/KOMUNO WRÓC!!!!!/

#12 ~ALA Data: 2009-02-17 22:55:20

DO TEGO GŁUPIEGO ZARZĄDZENIA NIE DA SIĘ DOSTOSOWA,BO KRZYWDZIMY NASZYCH PACJENTÓW,CHORYCH LUDZI KTÓRZY POTRZEBUJĄ NASZEJ POMOCY I WSPARCIA .MY POLSKIE PIELĘGNIARKI WALCZMY O NASZYCH PACJENTÓW I NASZĄ PRACE BO JESTEŚMY IM POTRZEBNE .

#13 ~NJSHD Data: 2009-02-17 23:10:54

Ten Sznowny Pan Twardowski to nie ma wcale rozeznania ile w calej polsce jest indywidualnych praktyk pielęgniarskich i gdzie .Wstyd że mamy takiego wiceministra zdrowia który nie dba o chorych ludzia , po co on tam siedzi. No cóż,siedzi i wykonuje zalecenia porozumienia zielonogurskiego.

#14 ~DM Data: 2009-02-17 23:17:20

W Stalowej Woli nie zrobią żadnego zastrzyku w przychodni tylko w gab. u pielęgniarek /trzeba czekać aż biedne wrócą z terenu a w przychodni siedzą po 3 i nie zrobią /

#15 ~ZGROZA Data: 2009-02-18 05:40:38

"Jaki Pan, taki kram".Nic dodać,nic ująć- przypatrzcie się MZ, w-ce ministrom, porozumieniu zielonogórskiemu-"ciężka inteligencja", cwaniacy, kombinatorzy polityczni. Szukajmy dowodów na ich przekręty i w odpowiedniej chwili zgłośmy hurtem do Parlamentu Europejskiego. W Polsce nic nie zdziałamy, bo nie ma woli politycznej, jest wola oszustw, kłamstw, matactw.

#16 ~tomek Data: 2009-02-18 10:56:33

najgorsze,że lekarze mają te zabiegowe w spadku po przychodniach ,wyposażone-a my ,pielęgniarki co? kto da nam kredyt na wybudowanie nowych ?polskie pielęgniarstwo jest"na dnie"

#17 ~klęska Data: 2009-02-18 18:07:34

to co zrobili z pielęgniarstwem środowiskowym to dramat, każą nam wynajmować gabinety od lekarzy ! do jakiego stopnia każa nam się zeszmacić? a nasze koleżanki które tak szybko poleciały z umowami mogą sobie spojrzeć w twarz? a może w lustrze już widzą .....Żałosne to spojrzenie ,kiedy my walczymy do końca nie wiedząc co z nami zrobią.Rzeczywiście pielęgniarstwo sięgnęło dna ale same jesteśmy też temu winne i wkrótce już nie będzie miał nas kto obronic.

#18 ~mała Data: 2009-02-18 18:36:50

Miłe Panie,chcę Wam powiedzieć że tę stronę odwiadzają również lekarze. Niedawno natknęłam się na artykuł pisany przez lekarkę. Przedstawiała się jako piel. i bardzo "cennych" rad udzielała. A tak na marginesie to jest to kolejny krok w ich grach. Nie cofną się jak widać przed niczym. Dna sięgnło więć nie tylko pielęgniarstwo. Również moralność jak widać.

#19 ~beata Data: 2009-02-18 21:14:16

Przypadkiem tu trafiłam i chciałam sie podzielić tym co mnie spotkało ,otóż miałam chore dziecko ,dostało zastrzyki i nie wykonali mu w przychodni właśnie w Stalowej Woli ,musiałam wrócić do domu sprowadzić pielęgniarkę i dopiero otrzymało zastrzyk .Czy ktoś mysli o pacjencie a tym bardziej o dziecku z wysoką gorączką ,mam wrazenie że dyrekcja / ponoć podjęła taką decyzję/ jest chora . Nie mogę pojąć co robią pielęgniarki w przychodni. Pozdrawiam i życzę zdrowia .

#20 ~DUŻA Data: 2009-02-18 21:51:08

Ja Pani powiem co robią pielęgniarki w przychodni rejestrują , wypisują zwolnienia lekarskie ,recepty, mają nawet książke z lekami i tam szukają,/troch im nad tym schodzi/sprzątają.Siedz ich po trzy albo i cztery a i kawa stoi przed każdą, a wy drodzy pacjenci won z przychodni bo nikt sobie nie będzie robił kosztów

#21 Anusia Data: 2009-02-21 16:03:03

W odpowiedzi na Pismo z dnia 14.01.2005 r. dotyczące realizacji zleceń na iniekcje od lekarza specjalisty, które wpłynęło w dniu 21 stycznia 2005r. Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ uprzejmie wyjaśnia: A. Umowy z zakresu opieki lekarza POZ 1. Zgodnie z § 12 ust.5, Informacji o warunkach zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna - cyt. 5) Świadczeniodawca ma obowiązek zapewnić funkcjonowanie gabinetu zabiegowego od poniedziałku do piątku, pomiędzy godzinami 8.00 a 18.00, z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy, w tym punktu szczepień - minimum 1 raz w tygodniu po godzinie 15.00 (osoba zatrudniona w gabinecie zabiegowym i punkcie szczepień musi posiadać kurs z zakresu wykonywania szczepień ochronnych). 2. Zgodnie z § 33 ust. 2, pkt. 2 w dni ustawowo wolne od pracy całodobowo lub codziennie pomiędzy godziną 18.00 a 8.00 ten sam zakres świadczeń zabezpieczany jest w ramach umowy o udzielenie świadczenia z zakresu nocnej ambulatoryjnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej. Wykaz świadczeniodawców znajduje się na stronie internetowej POW NFZ (http://www.nfz-rzeszow.pl) - "Informacje dotyczące świadczeniodawców realizujących świadczenia z zakresu poz - opieka całodobowa, transport sanitarny w 2005 r.". B. Umowy z zakresu pielęgniarki poz (środowiskowo-rodzinnej) 1.Zgodnie z § 14 Informacji o warunkach zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna - cyt. „Pielęgniarka rodzinna zobowiązana jest do udzielania kompleksowych, pielęgniarskich świadczeń w środowisku świadczeniobiorcy.” 2.Ponadto w § 19 ust. 1, w/w Informacji o warunkach zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna zapisano - cyt. „Realizacja kompleksowej opieki nad świadczeniobiorcami następuje od poniedziałku do piątku pomiędzy godzinami 8.00 i 18.00 z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy - zgodnie z harmonogramem.” Biorąc powyższe pod uwagę, należy stwierdzić że: 1. lekarz - świadczeniodawca realizujący umowę w zakresie kompetencji lekarza poz - zobowiązany jest do prowadzenia w dni robocze pomiędzy godziną 8.00 i 18.00 gabinetu zabiegowego, w którym pielęgniarka praktyki wykonuje między innymi zlecenia lekarza poz ale i również zlecenia innych lekarzy oraz felczerów ubezpieczenia zdrowotnego. 2. pielęgniarka poz (środowiskowo-rodzinna) realizuje świadczenia zgodnie z własnymi kompetencjami w środowisku świadczeniobiorcy, a więc w miejscu jego zamieszkania, w dni robocze pomiędzy godziną 8.00 i 18.00. 3. w dni ustawowo wolne od pracy całodobowo oraz w dni robocze w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego świadczeniobiorca obłożnie lub przewlekle chory ma zapewnioną ciągłość leczenia i pielęgnacji w ramach nocnej i świątecznej wyjazdowej opieki pielęgniarskiej, natomiast pacjent "chodzący" powinien korzystać ze świadczeń udzielanych w ramach nocnej i świątecznej ambulatoryjnej opieki pielęgniarskiej. Z poważaniem Z-ca Dyrektora ds. Medycznych Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ Lek.med. Małgorzata Radziewicz TAK SIĘ NIC NIE ZMIENIŁO !!! TAKIE MIAŁYŚMY GABINETY !!! WYRAZNIE NAPISANE<ŻE ŚRODKI NA ZABIEGOWE OTRZYMUJĄ LEKARZE!!!!,A NIE PRZYPOMINAM SOBIE,ZEBY W MIĘDZY CZASIE KTOŚ IM ODJĄŁ FUNDUSZE I DAŁ JE NAM.... NA GABINETY ZABIEGOWE....TAKA JEST PRAWDA PANA TWARDOWSKIEGO I ZWRÓĆCIE UWAGĘ,ŻE TO JEST Z PODKARPACIA TUTAJ JUŻ WTEDY LEKARZE NAS GNĘBILI ZABIEGOWYMI A I ZASTRZYKAMI U CHODZĄCYCH OD SPECJALISTÓW W DNI WOLNE TEŻ!!!

#22 ~PIOTR Data: 2009-02-22 07:33:37

Mam nadzieję, że sami pacjenci się przekonają, jak bardzo doktorkom zależy na mamonie, a nie na pracy dla dobra chorego, pacjenta, płatnika składek, które płyną do kieszeni lekarzy.Należy szeroko informować i wskazywać opinii publicznej, samym zainteresowanym, na co pozwolono dla"dobra" chorego, jego wygody,w trosce o "normalność" funkcjonowania poz. Tysiące polskich pielęgniarek i ich rodziny,to również płatnicy składek na NFZ, może warto zastanowić się jakim sposobem sami powinniśmy dać wyraz głupocie i oszustwom.

#23 ~mała :) Data: 2009-03-04 18:41:55

Przeczytałam niedawno w którymś z portali, że nasz pan v-ce minjest tak zaciętym wrogiem pielęgniarek dlatego, że któraś coś mu odmówiła. Może przeczyta to i odezwie się właśnie Ta pani która wie o co chodzi. Analizując to co się dzieje wokół naszego zawodu jestem skłonna przypuszczać że coś w tymmoże być. A co Panie o tym sądzą??

#24 ~Ela Data: 2009-03-05 15:24:48

Zostałam odesłana z Pogotowia ze zleceniem na zastrzyk od lek.rodzinnego wypisanym na karteczce z firmy(kartki na brudnopisy)bez daty,adresu ipeselu,z pomylonym nazwiskiem.Na zwróconą uwagę lekarce usłyszałam odpowiedź-,,jej zasranym obowiązkiem jest zrobić" i wypisała ze złością następne,też na takiej karteczce z datą. Czy przy takich dochodach jak mają obecnie lekarze nie stać ich na bloczek za parę złotych? Jeśli te skrobidupy wchodzą na ten serwis niech może napiszą,a może i to pielęgn. ma im kupić.

#25 ~millenka Data: 2009-03-16 21:11:13

PANIE TWARDOWSKI SKAD MA PAN TAKIE DANE ZE WIELKOPOLSKA MA PROBLEMY Z GABINETAMI ZABIEGOWYMI A MATERIAŁY DO BADAŃ?????????????JAKIE DANE?????????????????????????????????????????????

Praca za granicą

Praca w Polsce

Zadaj pytanie

Portal na nasza-klasa.pl