Strona główna
Mapa strony
Pielęgniarki i Położne
Fakty Komentarze Codziennie
  Prawie 1 000 KOMENTARZY zamieszczono na Portalu w styczniu 2012 roku. Portal odwiedziło prawie 60 tysięcy osób.

Naczelna Izba PiP organizuje konferencję. Opłata 560 zł. Za dwudniową konferencję! Funkcjonowanie samorządu postrzegam inaczej, a konferencja powinna być bezpłatna! 39 KOMENTARZY.

Data ostatniej aktualizacji: 2010-02-10 06:00      Ten artykuł czytano już: 3000 razy !

Szkolenia pielęgniarek i położnych.

 

Nie ulega dyskusji, że program konferencji jest bardzo interesujący. Natomiast niesmak wzbudza informacja o kosztach konferencji. Dwudniowej. 560 zł.

Wykładowcy to funkcyjni członkowie samorządu pielęgniarek i położnych, przestawiciele ministerstwa zdrowia oraz konsultanci krajowi oraz wojewódzcy w różnych dziedzinach pielęgniarstwa.

Rozumiem, że wyżej wymienione osoby nie pobierają wynagrodzenia za udział w konferencji, gdyż uczestnictwo w tego typu konferencjach wynika z wypełniania przez te osoby obowiązków służbowych.

Ponadto w konferencji w roli wykładowców występują pielęgniarki naczelne i przełożone pielęgniarek i rozumiem, że za wynagrodzeniem.

Wobec powyższego zaskakująca jest wysokość opłaty za konferencję - 560 zł.

A mi się marzy samorząd . . .

Moim zdaniem Naczelna Izba PiP powinna takie konferencje organizować bezpłatnie! Bo to jej ustawowe zadanie!!! W ramach np. projektu "Normy Zatrudnienia - szkolenia kadry kierowniczej w pielęgniarstwie" powinny mieć możliwość uczestnictwa bezpłatnego wszystkie pielęgniarki naczelne i przełożonych pielęgniarek. Ponadto pielęgniarki odziałowe także.

Np. w wielkopolsce jest około 80 szpitali. I pracuje w nich około 450 pielęgniarek oddziałowych. Izba Naczelna pip organizuje konferencję "wojewódzką". Zaprasza około 500 osób. Na bezpłatną konferencję. Sama opłaca wykładowców i wynajem sali oraz kawę i poczęstunek dla uczestników konferencji. Zwraca także koszty podróży.

Izba Naczelna PiP wydaje także materiały konferencyjne w nakładzie odpowiadającym liczbie uczestników konferencji, aby każda pielęgniarka oddziałowa mogła pielęgniarki na "swoim oddziale" zapoznać z problematyką norm zatrudnienia. 

Takich konferencji Naczelna Izba PiP organizuje 16. W ciągu roku. Tak widzę rolę samorzadu wobec naszej grupy zawodowej poprzez podnoszenie świadomości zawodowej członków najliczniejszej korporacji zawodowej w Polsce.

Szkoda, że to tylko marzenia . .

W 2008 roku pielęgniarki i położne w formie składek członkowskich na rzecz okręgowych izb pielegniarek i położnych wpłaciły ponad 50 MILONÓW ZŁOTYCH.

Pozdrawiam

Mariusz Mielcarek  

Czy stacje benzynowe  mają uprawnienia do mieszania odpowiednich składników aby  następnie sprzedawać paliwa na  „właściwym poziomie"?

Nie! Takie rozwiązanie jest trudne do wyobrażenia.

Natomiast jest stosowane w obszarze ochrony zdrowia. Bowiem to nie minister zdrowia określa ile pielęgniarek i położnych powinno być zatrudnionych na poszczególnych rodzajach oddziałów czy w miejscach wykonywania określonych świadczeń zdrowotnych. W trosce o bezpieczeństwo pacjentów oraz samych pielęgniarek i położnych. O tym decydują zarządzający zakładami opieki zdrowotnej. I oszczędzają kosztem bezpieczeństwa pacjentów i zdrowia naszej grupy zawodowej. 

Należy zdać sobie sprawę z tego, że normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych nigdy nie zostały określone przez ministra zdrowia. Ustawa o zakładach opieki zdrowotnej z 1997 roku zobowiązała ministra zdrowia i opieki społecznej do określenia w drodze rozporządzenia, tylko sposobu ustalania minimalnych norm zatrudnienia pracowników działalności podstawowej w zakładach opieki zdrowotnej. Podkreślam –  sposobu ustalania minimalnych norm, a nie ich określenia,  natomiast określenie minimalnych norm w poszczególnych zakładach opieki zdrowotnej oddano     w kompetencje ich kierowników. Rozporządzenie w tej sprawie minister wydał w 1999 roku. 

Ministerstwo Zdrowia powinno zostać zobligowane ustawowo do określenia rozporządzeniem minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych.  Kierownicy zakładów opieki zdrowotnej na podstawie tego rozporządzenia winni określić normy w poszczególnych jednostkach organizacyjnych zakładów opieki zdrowotnej, wynikające ze specyfiki  tych jednostek. ,,Zakładowe normy” winny stanowić załącznik do umowy z NFZ, a ich realizacja podlegać stałej kontroli organów uprawnionych do nadzoru nad zakładami opieki zdrowotnej.

Mariusz Mielcarek  

 

Powyższe zagadnienie szeroko opisałem w nr 6. Gazety Pielęgniarek i Położnych w artykule pt. Fakty i mity – normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych.

 

Zobacz także:

Nie dajmy się - sprawa w szpitalu w Drawsku Pomorskim

Aktualności według działów - normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych

Interpelacje posłów i senatorów według działów - normy zatrudniania 

Obowiązujące regulacje prawne - normy zatrudniania pielęgniarek i położnych 

 

Książki w Sklepie Pielęgniarek i Położnych
  • Small_Top
  • Small_modele_opieki_pielegniarskiej_nad_chorym_doroslym
  • Small_Top-1
  • Small_ksi____ka_001-1
  • Small_problemy_wielokulturowosci
  • Small_yyy
  • Small_ksi____ka_002
  • Small_wstrzykniecia_domiesniowe

Komentarze użytkowników

#1 ~doris Data: 2010-02-10 08:33:26

Normy zatrudnienia są niestety określone tylko dla lekarzy - dlatego w szpitalach zatrudniani są kolejni lekarze za ogromne wynagrodzenia (pensje lekarzy sięgają do 15 tyś. zł. miesięcznie z dyżurami). Pielęgniarki i personel administracyjy i techniczny w ramach restrukturyzacji i oszczędności (zarobki śr. 1500zł.)są zwalniane - jest ich za dużo!!!!!!!. Pozbawia sie nas wszystkich dodatków, świadczeń socjalnych itp. a lekarze dostają podwyżki.I gdzie tu logika?

#2 ~gość Data: 2010-02-10 08:39:27

A miało być tak pięknie ...........teraz "nasze koleżanki" zajmują się tylko swoimi sprawami. Oczywiście, że konferencja powinna być bezpłatna - opłacamy przecież składki,ale wystarczy policzyć uposażenia funkcyjnych członków samorządu i chyba na to te składki są przeznaczane. Na konferncje, szkolenia Pani Prezes i innych osób z izbb - bo przecież nie płacą tego z własnych niemałych uposażeń. Na stronie NIPiP jest ogłoszony konkurs na rzecznika prasowego Izby - nastepna funkcja do opłacenia - czyżby "nasi reprezentanci" obawiali się tego co mówią ?? Żenada, inne były założenia samorządu .

#3 HendersonPL Data: 2010-02-10 09:22:27

Zgadzam się z Panem Mariuszem. Koszt konferencji jest rzeczywiście wysoki - i to jest konferencja samorządu, a nie prywatnej firmy szkoleniowej. Zajmuję się organizacją tego typu przedsięwzięć już kilka lat stąd moja ocena.

#4 ~gosc Data: 2010-02-10 13:26:54

SKANDAL ,SKANDAL Z IDEI SMORZADU ZROBIŁO SIE KOŁKO WZAJEMNEJ ADORACJI ,UCIEKAJACE PRZEWODNICZACE Z RADY NA ZAKUPY ALBO DO PRZCY BO TO DOBRA FYCHA BYCIE PRZEWWODNICZACA .....APOTEM NACZELNA IZBA NIE WIE DLACZEGO SA ZŁEZAPISY WZARZADZENIACH PREZESA NP.SZUKANIE DZIECI PO WSI NA BILANSE PRZE PIELGNIARKI RODZ.---JAK DO TEGO MOGŁO DOJSC SKORO MAY SWOJE KOMISJE NACZELNE I RADE PREZESA PRZEWWODNICZCE NIEKONIECZNIE NA ETACIE W IZBACH ALE NAPEWNO W SPOLECZKACH ,WYKLADACH ITD.......POZDRAWIAM IZYCZE NAM SIŁY .........W TEJ RADOSNEJ TWORCZOSCI ,SZKODA TYLKO IDEII SAMORZADU ,KTORY SAMA TWORZYŁAM SZKODA....

#5 ~maria Data: 2010-02-10 14:28:00

w izbach nawet na odpowiedz trzeba czekać kilka miesięcy.bardzo są zapracowane nasze przedstawicielki!jeśli biorą udział w jakimś ważnym spotkaniu w MZ to notatka pojawia sie po bardzo długim czasie-jeśli w ogóle .

#6 aufnal@op.pl Data: 2010-02-10 14:56:48

Panie Mariuszu proszę dotrzeć do dokumentów unijnych i poszukać jakie są normy dla pielęgniarek i położnych w krajach unijnych[pomijam fakt że tam nie wykonuje tyle czynności co polska ''siostra'' bo ma do pomocy albo opiekunkę medyczną albo asystentkę pielęgniarską a to duuuża różnica w wykonywaniu zawodu ] oraz jakie są normy co do ilości łóżek na mieszkańca w krajach unijnych.W żadnym kraju nie ma takiej małej liczby łóżek przypadających na mieszkańca .Tylko w Polsce jest wszystko możliwe.Z dokumentów wyniknie jak powinno wyglądać nasze zatrudnienie.Wówczas trzeba pozwać rząd polski za niestosowanie norm unijnych które podpisał do realizacji i egzekwować tak jak lekarze.Gadanie i narzekanie nic tu nie da .Trzeba przedstawiać fakty i na drodze prawnej jak lekarze domagać się swoich przywilejów.

#7 aufnal@op.pl Data: 2010-02-10 15:11:03

A odnośnie funkcjonowania izb pielęgniarskich to są dokładnie takie jakie wybierzemy członkinie do rządzenia.W ORPIP zasiadają oddziałowe,przełożone itp kierowniczki .Dlaczego głosujemy na kierownictwo, które de facto nie ma interesu do wnoszenia czegoś nowego do samorządu[bo wiązało by się często z utratą stanowiska]Tak często się dzieje że one są przedstawicielami dyrekcji ,ordynatorów a nie własnej pielęgniarskiej grupy zawodowej.Każda ,która ma trzeżwy punkt widzenia ,inny niż wszystko wiedzące z rady są ośmieszane,zakrzyczane,często nawet szykanowane w różny sposób.Moje miłe dopóki nie zrozumiemy że to od nas zależy jak my będziemy funkcjonowały to inni będą niby w naszym imieniu robiły kocią robotę.Będziemy miały konsultantki ,które zamiast poprawiać być danej grupy zawodowej tak naprawdę szkodzą bo podpisują porozumienia ,wyrażają zgodę na działania MZ i NFZ godzące w nas nawet nie pytając nas o zdanie.Często są to panie z Uczelni które nigdy nie pracowały zawodowo tylko naukowo -a to wieeelka różnica w postrzeganiu zawodu.Dlatego przestać narzekać tylko szukać w naszych środowiskach liderów którzy naprawdę repzenowali by nasze interesy zawodowe i zgłaszac do wyborów i jeszcze jedna istotna rzecz uczestniczyć w wyborach bo z tym też jest duuuuży problem [frekwencja minimalna]a wtedy gwarantuje że poprawi sie nam

#8 ~piel Data: 2010-02-10 16:52:08

To jest w interesie Izb, zeby taka informacja rozeszla sie w srodowisku zawodowym i przygotowala grunt do zmian. Dlatego tez uwazam,ze powinno wejscie na konferencje byc wolne od oplat. Mniejsza o poczestunek, nikt nie idzie sie tam najesc.

#9 ~Hammurabi Data: 2010-02-10 18:00:18

Zgłaszam postulat do przegłosowania na następnym zjeździe IPIP, aby wszelkie funkcje w organizacji, były funkcjami pełnionymi społecznie!!! Uważam, że to po części uzdrowi sytuację i zlikwiduje bizantyjskie ciągotki izdebnych lodokrętów. Kto za!?

#10 ~EWA Data: 2010-02-10 18:01:12

myślę dokładnie tak jak Pan panie redaktorze to skandal żebyśmy płaciły za zadania statutowe samorządu

#11 ~agata Data: 2010-02-10 18:01:36

K0nferencje powinny się odbywać,ale nie z takim rozmachem .Panie Mariuszu pomocy ,gdyż na izby w Poznaniu nie mamy co liczyć żadnego zebrania a rodzinni małymi kroczkami odbierają nam samodzielność -iniekcje w gabinecie ,pobieranie krwi u chorego......piel rodzinna

#12 endorka Data: 2010-02-10 19:58:13

To jest kpina,żeby Izby utrzymywały się z naszych pieniędzy i jeszcze kazały płacić za konferencje.Cały ten nasz system służby zdrowia jest nieprzemyślany.Nie mogę zrozumieć dlaczego od nas pielęgniarek wymaga się dokształcania,na każde stanowisko wymagane są kursy kwalifikacyjne,NFZ stawia coraz większe wymogi jeżeli chodzi o wykształcenie,a przepraszam dlaczego od lekarzy pracujących w POZ-ach nie wymaga się przy kontraktowaniu,aby mieli specjalizację lekarza rodzinnego.Taki pan doktor po studiach i odbyciu stażu w szpitalu podpisał kontrakt z NFZ i fajnie,kasiorkę bierze nie małą i od niego nic się nie wymaga.A pielęgniarka mało,że też po studiach to musi mieć kurs rodzinny,EKG,szczepień i szkoda,że nie żąda się od nas abyśmy miały kurs parzenia kawy dla władców przychodni.A nasze przedstawicielki tylko pilnują swoich stołków,a jak kończy się kadencja to wciskają członków rodziny do zakładania NZOZ-ów i zarabiania dalej na pielęgniarkach.KOSZMAR.A my nic nie możemy z tym zrobić,bo żeby nie płacić i nie należeć do Izb to wtyka nam się pod nos ustawę.I jaka to demokracja.Pozdrawiam.

#13 ~aka13 Data: 2010-02-10 20:04:44

skoro izby chcą na nas zarabiać - to czemu pobierają comiesięczny haracz w postaci składek członkowskich?czyżby to był pierwszy krok do przejęcia naszego wspólnego majątku przez osoby obecnie urzędujące w izbach?w drodze dzikiej prywatyzacji.No cóż wiele naszych placówek jest godnych uwagi.Dlatego wnoszę o zbojkotowanie w / w konferencji i do wspólnego zastanowienia się nad dalszym funkcjonowaniem izb w takiej formie.Dobry jest ten pomysł z funkcją społeczną.

#14 ~Hoya Data: 2010-02-10 20:28:59

Zwalnianie pielęgniarek rozpoczęło się wraz z transformacją gosp kraju, kierowniczki wzięły się za rozwój pielęgniarstwa wspierane przez Izby, naukowców, a Kodeks Etyki Polskiej Pielęgniarki był im drogowskazem w działaniu!!!!Dały nam wzorzec do naśladowania-humanitaryzmu, humanizmu, troski pielęgniarskiej o drugiego człowieka( w działaniu), (wykluczam te "popierduchy" za biurek ) na wszystkich szczeblach. A konferencje panie lubią wypasione, jak nie mają co pokazać, to chociaż pokazać ten przepych

#15 ~viki Data: 2010-02-10 22:23:39

Czytam te wpisy i znów wzbiera we mnie złość ile nienawiści jest w nas bo tylko potrafimy ziać jadem wokoło, a najlepszym tematem zastępczym są jak zwykle izby i zarobki. Pytanie co każda z nas zrobiła aby zarabiać więcej potrafimy tylko krytykować. Tematem jest koszt konferencji a ja znów czytam do znudzenia o tym samym. Konferencja ta jest formą debaty, której celem jest zebranie od środowiska sugestii w jakim kierunku należy podjąć skuteczne działania aby znowelizować rozporządzenie o minimalnych normach abyśmy znowu nie powiedzieli że został stworzony kolejny "knot" Faktem jest że koszt konferencji jest bardzo duży i sądzę że choć raz NIPiP powinna coś zorganizować za darmo i ponieść koszty na swój rachunek. Pozostaje mi mieć jedynie nadzieję że przyniesie to dla naszego środowiska wymierne efekty.

#16 ~Anka Data: 2010-02-10 22:40:40

Szanowny Panie Mariuszu,pielęgniarki faktycznie nie mają żadnych norm zatrudnienia, w ogóle nie mają żadnych norm i praw .Mają obowiązek wykonywania wszelkich poleceń lekarskich,oddziałowych,naczlnych, dyrektorskich itd,przestrzegania procedur ,przepisów itd,dokształcania za własne pieniądze/długo by wymieniać/i oczywiscie pracować z miną uśmiechniętą od ucha ucha,tak aby pacjent był usatysfakcjonowany.W razie potrzeby na kogo mogą liczyć?z pewnością nie ,,na popierduchy,,bo one dawno zapomniały jak,, obsługuje się strzykawkę,,Pomysł zmniejszenia ilości izb pielęgniarskich był trafny, jestem za całkowitą likwidacją.Szanowne towarzystwo wcielić do pracy w szpitalach,wyrównają się braki kadrowe.Pielęgniarki nie bąda zmuszane na przechodzenie na kontrakty i zasuwania po 300 godz. miesięcznie,żeby związać koniec z końcem.GAŻE towarzystwa i FUNDUSZE UNIJNE przeznaczyć na podwyżki i szkolenia tylko pielęgniarek.Pozdrawiam

#17 ~PRECZ Data: 2010-02-10 23:33:20

Paniusie precz z Izb i ciepłych posadek do łóżka chorego ,do roboty za te pieniądze ,które my dziś mamy....tylko czy nie będzie żal pacjentów ,którymi będą się opiekować te PANIE

#18 ~Ola Data: 2010-02-11 00:13:27

Panie Mariuszu! mój pracodawca ustalił tzw normę wspólnie z NFZ, która ma się nijak do ilości personelu/jest go za mało/ i tu niespodzianka ze strony pracodawcy. ,,ZAPROPONOWANO,,/w bardzo dużym cudzysłowiu/ nam przejście na kontrakty.Pomijajac mizerne płace ,zapropowane sposóby wykonywania świadczeń,między innymi wypełnienie grafiku połową personelu ,z podwojona liczba godzin, nie jest z pewnością piorytetem w trosce o pacjenta czy pielęgniarkę. Pracodawca pozbywa się wszelkich kosztów,kosztem bezpieczeństwa zarówno pacjentów jak i pielęgniarek.

#19 mduer Data: 2010-02-11 00:17:58

to jest fenomenalne!!! powiem Wam co zrobiłam. napisałam w niedzielę 7 lutego maila do pani Prezes Naczelnej Izby (zakładka " pytania do Pani Prezes" he, he) z prośbą o podanie nr uchwały regulującej wysokośc zarobków z "koleżanek " z Izb, ale do dzisiaj nie otrzymałam odpowiedzi. pamietacie artykuł " bogate izby biednych pielęgniarek"? mam ochotę skrobnąć jakiś artykuł do gazety. Pozdrowienia dla wszystkich pracujących przy łózku chorego!!!. Gośka

#20 ~Anka Data: 2010-02-11 00:29:40

Gosia ! nie licz na żadną elokwentną i sprecyzowaną odpowiedz.Ja po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi PANI PREZES mam wrażenie , ze ta pani ma 4 pieczatki i nimi manewruje.Pozdrowienia

#21 ~do VIKI Data: 2010-02-11 00:46:13

Ta ustawa nie jest knotem, tylko osoby z tzw kierownictwa pielęgniarskiego są tak mocno na tych studiach wykształcone, że nie potrafią prawidłowo wykonać/zrozumieć treści ustawy,( chęć zrozumienia treści przysłaniać też mogą gratisy od pracodawcy)ILU PACJENTÓW, PIELĘGNIAREK PRZEZ TO ZDROWIE STRACIŁO ZDROWIE. Lekarze nie mają czegoś takiego jak zarządzanie lekarzami i problemów nie maja z zatrudnieniem, tylko skupiają się na praktyce i jakie mają za to zarobki!!!!Za to my mamy kierownice, których czynności może,wykonywać każda osoba nie posiadająca wykształcenia medycznego ( nie odpowiadają za zdrowie, czy życie pacjenta)nie są narażone na dźwiganie, zakażenia, agresję, poniżane itd.

#22 ~Rozwagi! Data: 2010-02-11 07:30:07

Koleżanki,chcecie porównywać się do lekarzy - okay, ale apeluję:wyeliminyjcie swą toksyczność. bo to tylko woda na niektórych młyn. Czy lekarze plują tak na swoje Izby czy raczej chwalą się,że tworzą korporację zawodową i korzystają z tego jak tylko się da??? Pomyślcie logicznie co złym słowem czynicie??? I to sobie i całemu środowisku zawodowemu! Jak nie podoba Wam się Rada czy Izba - wybierzcie innych swych przedstawicieli, ale nie opluwajcie się! Dorośnijmy mentalnie do zasad UE i wchodźmy w te zasady z dumą i determinacją.

#23 ~Skąd info Data: 2010-02-11 07:36:05

Skąd Pan Redaktor wie bądź domniema czy sugeruje, że wykładowcy biorą za prelekcję wynagrodzenie??? Ja z Koleżanką należymy do jednych z nich i nie biorzemy ani złotówki wynagrodzenia, bo wiem jak w ważnej misji uczestniczymy. Ba biorę urlop, by podzielić się wiedzą.Skąd więc te pomyje i czemu??? Czekam na odpowiedź i to publiczną czyli na łamach Pana portalu.

#24 ~anya Data: 2010-02-11 07:49:09

Panie Mariuszu, cenię Pana działalność i wiem jak wiele dobrego ona niesie, a proszę zwrócić uwagę, że bez Pana wypowiedzi jako Gospodarza czy moderatora, narzędzie Pana niesie też i wiele złego, bo Koleżanki zamiast zbierać mądrość i siły by tworzyć mocną korporację zawodową - "strzelają sobie w stopę" pomawiając się i opluwając na łamach publicznego portalu.Uważam, że w złym kierunku to idzie. Nie chodzi tu broń Boże o cenzurę lecz o to by Pan mądrościa swą ukierunkował toksyczne koleżanki,że z ośmieszania siebie i swego środowiska zawodowego nić dobrego nie wyniknie. 100xlepiej i skuteczniej jest mądrze działać niż tylko wyalić swe żale i to anonimowo. Działajmy mądrością nie toksycznością!!!Działajmy!

#25 ~Inez Data: 2010-02-11 12:56:41

Jak wiele musimy doświadczac "dobroci" ze strony korporacji zawodowej skoro budzą się w Nas pokłady toksyczności o niespotykanym stopniu nasilenia.NIE BYŁO, NIE JEST I NIE BĘDZIE dobrze w korporacji zawodowej w której JA PIELĘGNIARKA mam poczucie zniewolenia, traktowania mnie jak przedmiot, bez praw obarczonej kolejnymi obowiązkami. Kolejne bolesne doświadczenia z Izbami wyleczyły mnie skutecznie z marzeń o MOJEJ KORPORACJI, liczy się jedynie kasa ,którą można wyciągnąc za tak niewielki wkład pracy.Chcecie sprawdzic to NA POCZĄTEK SPRÓBUJCIE OBNIŻYC SKŁADKĘ na Zjazdach!!!!!!

#26 ~Sey Data: 2010-02-11 13:31:42

Duchy minionej epoki odzywają się na łamach tego portalu. Tak jak kiedyś,organizację destrukcyjnie działającą (a w tym osoby kierujące, ich myślicieli, twórców, kontynuatorów) ktoś określał negatywnie, nazywano "dysydentami", "rozbijającymi jedność", obecnie w nowomowie określa się "toksycznymi".Rozwago! lekarze nie szczędzili krytyki swoim przedstawicielom, różnica polega na tym, że tamci głusi nie byli. Oni po ukończeniu kadencji wracali do środowiska, pracując jako szeregowi lekarze, praktykując.

#27 ~zulu-gula Data: 2010-02-11 18:31:36

Droga "anyu"-należy pisać i wskazywać nieprawidłowości. Nie wolno o tym milczeć jak to sugerujesz! Tylko w ten sposób można coś osiągnąć. To wszystko - choć bolesne - lecz prawdziwe.Podczas wyborów dajemy się omamić obiecankom pretendentek, a potem wychodzi ich prawdziwy cel sięgnięcia po władzę - KASA! Kompletny dyletantyzm, ignorancja wobec problemów. Upadek.

#28 ~maria Data: 2010-02-11 18:35:50

krytyka jest słuszna.ale z drugiej strony najłatwiej jest krytykować.mam pomysł!WIEM ŻE JESTEŚCIE INTELIGENTNE.uważam że powinnyśmy dzielić się swoimi pomysłami na poprawę sytuacji.ja proponuję-wymusić na izbach aby złożyły stosowne dokumenty w mz zmierzające do zalegalizowania takich przepisów aby nzozy pielęgniarskie mogły zakładać tylko pielęgniarki.uważam że to logiczne.przecież jako pielęgniarka nie mogę założyć kancelarii prawnej lub biura podatkowego a w drugą stronę jest to możliwe.

#29 ~zulu-gula Data: 2010-02-11 18:36:36

Panie Mariusz, już minął rok od skierowania do Trybunału przez Rzecznika naszej sprawy. Bardzo proszę dowiedzieć się- jeśli to możliwe - co słychać ?

#30 ~MIO Data: 2010-02-11 18:47:58

Koleżanki, ile tu "jadu" i to wszystko same na siebie... Czy czytając takie słowa można mieć jeszcze nadzieję na to, że kiedyś będzie dobrze? Zalecam życzliwą refleksję nad naszą przyszłością...

#31 ~obserwator Data: 2010-02-11 19:13:16

Tak długo jak we władzach ochrony zdrowia będą DOKTORKI to będą nagarniać do kieszeni tej ,,kasty'' a zabierać będą i tak już oszukanym pielęgniarkom.

#32 ~DO MIO Data: 2010-02-11 20:55:38

Masz rację trzeba patrzeć w przyszłość, ale żeby to zrobić to trzeba rzetelnie ocenić przeszłość,określić i ocenić wzorce, które niszczą naszą grupę. Chwała krytyce(nawet tej nie konstrukcyjnej-to rozpaczliwy głos wołający o pomoc, hańba-tym głuchym, obojętnym, czczym gadaczom za biurkowym roniącym fałszywą łzę nad losem pacjenta jego i pielęgniarki.Chwała REDAKTOROWI TEGO PORTALU ZA TO CO STWORZYŁ

#33 ~piel44 Data: 2010-02-12 11:19:19

W izbach pielęgniarskich większość funkcji pełni się społecznie.Zwracany jest tylko koszt dojazdu.Jestem pielęgniarką odcinkową i rzecznikiem odpowiedzialności zawodowej , normalnie pracuje w zawodzie i zapewniam że nie otrzymuję żadnego wynagrodzenia za swoją pracę.Dziwię się ,że piszecie tak zajadłe komentarze a nie znacie rzeczywistości, dotyczącej notabene Was BO to nasze izby.DELEGATÓW na ZJAZD wyborczy wybieramy same na zebraniach,na które nie przychodzimy i sa wybrane te które przyjdą a potem narzekanie i .....Zacznijcie działać z odwagą w swoim środowisku a nie anonimowo obrażać innych.

#34 ~ala Data: 2010-02-12 19:07:20

Pielegniarka powinna miec taka pensje jak pani biurwa w oddzialach NFZ. Pielegniarka po studiach Zarabiac powinna tyle co urzedniczka po studiach,pielegniarka czy polozna po studium-tyle co urzedniczka po szkole sredniej.Nagrody i premie takze jednakowe z pracownikami NFZ.Bo to my "zarabiamy"na utrzymanie NFZ tam pochlaniane sa lwie czesci SKLADEK LUDZI,a widzi sie tylko pensje pielegniarek i te "straszne:dodatki za prace w nocy i swieta.

#35 ~aka13 Data: 2010-02-12 22:22:11

koleżanki poczekajcie trochę,już co niektórzy lekarze wrócili z zagranicznych wojaży .Zapytajcie te osoby o wrażenia ze współpracy z koleżankami po fachu .Mnie jeden z nich odpowiedział ,że jak wrócił to wreszcie zaczął oddychać ,bo tam siostra niczego nie zrobi jeśli nie ma na to papierka,żadnej procedury nie pominie,ani nie przyśpieszy .Wszystko ma swoje w....olne tempo ,a doktor może się pieklić ile chce.Pielęgniarka dba o swoje zdrowie psychiczne i p/dziala wypaleniu zawodowemu.Myślę ,że nadszedł czas na naukę od naszych zagranicznych koleżanek.Procedury rozłożą całe to towarzystwo.Skoro na zachodzie nie zlikwidowano pielęgniarstwa to u nas tego też nie zrobią .Zwłaszcza ,że obecnie szkoli nam się grono raczej leniwych lekarzy wychuchanych przez mamusie.Pracować temu to się nie chce,brzuszki już maja w wieku 20-30lat.

#36 ~anya Data: 2010-02-13 10:17:02

Piel44 i aka13 - macie rację.Zywy kolejny dowód ile w nas madrości i potencjału.Siły zgrajmy na poprawę naszych warunków i pozycji zawodowej, a nie na czcze żale ...Brawo!Kolezanki! Mądrość jest w nas i chęć do działania. Pracy się nie boimy, ale róbmy to co wpisane w zawód piel. czy połoznej, a nie salowej czy lekarza (bądź cały mix)- a to juz będzie krok milowy.Zgrajmy sie i zadziałajmy tak w całym kraju!

#37 ~bu Data: 2010-02-13 21:17:31

Najbiedniejsze sa działczki w opolskiej izbie nawet CBA sie nimi interesowało , a wiekszosc z nich opływa w luksusy

#38 ~gosc Data: 2010-02-14 14:58:36

Pielegniarki polskie nie maja zadnych praw,a jedynie obowiazki. Kiedy czytam oferty pracy na tym portalu to szlag mnie trafia! Jest oferta "tu i tu",potem "WYMAGANIA" i ZERO informacji co pracodawca oferuje wzamian za te "WYMAGANIA". ZERO SZACUNKU DLA POLSKIEJ PIELEGNIARKI W POLSCE! To zenujace!

#39 ~gOŚĆ Data: 2010-02-17 19:18:08

aLE ZA TO MAMY KIEROWNICZKI-ETYCZKI, SPECJALISTKI OD JAKOŚCI PO TAKIM ZARZĄDZANIU W PIELĘGNIARSTWIE/PIELĘGNIARKAMI, ZE ILOŚĆ PACJENTÓW NA JEDNĄ PIELĘGNIARKĘ (ODCINKOWĄ)ZADZIWIA GOŚCI Z UNII O MOŻLIWOŚCI SAMEGO CZŁOWIEKA/ALE ZA TO ILE NAWET NIEŚWIADOMYCH POMYŁEK JEST. DLACZEGO PION ZARZĄDZAJĄCY JEST BRANY POD UWAGĘ, CZY NAUCZYCIELE AKADEMICCY W STATYSTYCE DOTYCZĄCEJ RZECZYWISTEJ OPIEKI?

Praca za granicą

Praca w Polsce

Najpopularniejsze informacje

Liczba wyświetleń: 13420

List! Samo życie.

Liczba wyświetleń: 6008

Chciałam się tylko pożalić ... 38 KOMENTARZY.

Liczba wyświetleń: 12602

Wykształcenie pielęgniarskie a wysokość uposażenia.

Liczba wyświetleń: 49746

Cewnikowanie mężczyzny. 42 KOMENTARZE.

Liczba wyświetleń: 7312

Uczulenie na rękawiczki.

Liczba wyświetleń: 10115

Przepaść pomiędzy teorią a praktyką.

Liczba wyświetleń: 6856

Do pracy z takimi pacjentami nas nie przeszkolono!

Liczba wyświetleń: 8273

Dyrektor ds. pielęgniarstwa wrogiem pielęgniarek.

Liczba wyświetleń: 15902

Salowa pielęgniarką instrumentariuszką.

Liczba wyświetleń: 6767

Pielęgniarki w opinii dyrekcji były "stosunkowo mało obciążone pracą" i z tego powodu były oddelegowywane do pracy na inne oddziały. Sąd: "nastąpiło naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu"!

Liczba wyświetleń: 5396

Pielęgniarska ortografia.

Liczba wyświetleń: 12277

Naczelna Izba PiP opublikowała stanowisko w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy. Zobacz zaproponowany tzw. awans poziomy pielęgniarki i położnej, uzależniony od posiadanego dyplomu, kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego.

Liczba wyświetleń: 5847

Stanowisko Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego w sprawie braku właściwego wykorzystania potencjału pielęgniarek posiadających tytuł magistra pielęgniarstwa oraz wprowadzenia ścieżek kariery zawodowej w pielęgniarstwie, które pozwoliłyby na uporządkowanie kompetencji pielęgniarek w zależności od posiadanego wykształcenia.

Liczba wyświetleń: 6445

Przeczytaj tę informację ze względu na solidarność z pielęgniarką z Biłgoraju. Pielęgniarka w czasie dyżuru na oddziale szpitalnym idzie do dyrektora. Informuje o niewystarczającej obsadzie pielęgniarskiej i o zgłoszeniu tego faktu do prokuratury i PIP. W dniu następnym zostaje "oddelegowana" do pracy w Zakładzie Opiekuńczo Leczniczym położonym 20 km od miejsca zamieszkania.

Liczba wyświetleń: 10730

Ministerstwo zdrowia proponuje: magister pielęgniarstwa po 1 roku pracy (?!?) w szpitalu będzie mógł być pielęgniarką oddziałową. W okresie przejściowym (do 2020 r.) przełożona pielęgniarek oraz pielęgniarka oddziałowa i koordynująca bez wymogu posiadania wykształcenia wyższego. Wprowadzono stanowisko asystenta w dziedzinie pielęgniarstwa i położnictwa. Niektóre propozycje wzbudzą zapewne zdziwienie oraz kontrowersje w naszym środowisku zawodowym.

Portal na nasza-klasa.pl