Pielęgniarki z Rybnika - CZEKAMY NA TRAGEDIĘ?

Tzw. podwyżki dla pielęgniarek i położnych.

 

 

 

 

CZEKAMY NA TRAGEDIĘ

W RYBNICKIM SZPITALU?


Pani Dyrektor w myśl trudnego do zrozumienia dialogu społecznego 27 października wręczyła jednej z pielęgniarek instrumentariuszek wypowiedzenie z pracy. Pielęgniarka młoda zaangażowana w swe obowiązki, świetnie wykształcona zostaje zwolniona gdy 3 inne instrumentariuszki w tym roku mogą przejść na emeryturę a 2 kolejne nabędą takie prawo w roku kolejnym, dodam że od ponad roku szpital chce przyjąć do pracy instrumentariuszkę lecz niema chętnych. Ruch kadrowy, czyli zwolnienie Dyrekcja wykonała dla dobra szpitala? Placówka lecznicza mając specjalistki pielęgniarstwa może starać się o korzystniejszy kontrakt z NFZ i zwalnia taką specjalistkę instrumentariuszkę. Dla dobra Szpitala? W myśl już wspomnianego dialogu Dyrekcja przekazała do konsultacji związkowych 56 kolejnych wypowiedzeń z pracy. To też dla dobra szpitala?


Brak środków finansowych na wzrost wynagrodzenia dla pielęgniarek anestezjologicznych i instrumentariuszek, a jednocześnie próba zatrudnienia na te stanowiska osób z zewnątrz za kwotę 35 zł/godz. ( gdy zatrudnione pielęgniarki otrzymują niecałe 20zł/godz) jest dziwnie pojętą oszczędnością. Także dla dobra Szpitala?  Proszę wziąć pod uwagę fakt, iż panie zatrudnione na nasze miejsca pracy nie są jej w stanie podjąć samodzielnie co najmniej przez 4 tygodnie.


Przez 4 tygodnie przedłużający się protest i brak zabiegów planowych to efekt braku dialogu ze strony Dyrekcji. To pewnie także dla dobra Szpitala?


Przy takich posunięciach Dyrekcji realny jest w każdej chwili scenariusz.

Jeden  zespół ostrodyżurowy co ma wybrać:
- reanimację dziecka na oddziale pediatrii,
- zabezpieczyć pacjenta z wypadku który umiera na SOR
- pacjentkę do cięcia cesarskiego, bo zagrożone jest życie matki i dziecka?


Informacje o zagrożeniach dla pacjentów przyjmuje Urząd Marszałkowski, Urząd Miasta, Wojewoda i nic.

Czekają wszyscy na tragedię?

Pielęgniarki z Rybnika

 

 

Komentarze użytkowników

#1  2015.11.04 16:51:11 ~gość

W wielu szpitalach brakuje minimalnej obsady pielęgniarek,a naczelne ten problem załatwiają rzucaniem pielęgniarek np z chirurgii na intensywną z dnia na dzień na jeden,dwa dyżury i nikogo nie interesuje,że to zupełnie inna praca i trzeba się do niej wdrożyć.Po prostu niewolnica-pielęgniarka musi być wszechstronna,doskonała i uśmiechać się ze szczęścia,że ma pracę.

#2  2015.11.04 17:25:04 ~aha

Pielęgniarkę można przerzucić na oddział chirurgiczny, chociaż pracuje na internie, ale lekarza internistę na chirurgię nie można, bo się na tej pracy nie zna. Wniosek- pielęgniarka jest lepiej wykształcona od lekarza i poradzi sobie na każdym oddziale. Zauważcie proszę, że np okulista na pewno nie przeprowadzi reanimacji, ale pielęgniarka tak. Byłam świadkiem takiej sytuacji, dlatego wiem, o czym piszę.

#3  2015.11.04 17:34:19 ~JI

Nie zgadzam się z opinią, że pielęgniarka "musi" i tak dalej. Każdy z nas ma prawo asertywnie odmówić wykonania takiego polecenia podając na piśmie odpowiednie uzasadnienie. Nie sądzę także aby rozsądna naczelna robiła takie rzeczy. A poza tym, dyżur na innym oddziale warto wykorzystać do zdobycia dodatkowych kwalifikacji. Czyli potraktować jak inwestycję.

#4  2015.11.04 17:53:27 ~do aha

Wniosek jest taki,że pielęgniarka jest głupia,a lekarz mądry i tyle,więc nie dziwię się,że robimy za tanie służące i wszyscy nas lekceważą!

#5  2015.11.04 21:15:46 ~pacjent

Dziś na stronie WSS nr 3 w Rybniku ukazało się ogłoszenie o kolejnym konkursie na stanowiska pielęgniarki instrumentariuszki i pielęgniarki anestezjologicznej. Pierwszy konkurs został rozstrzygnięty mimo, że wpłynęła tylko jedna oferta. Uzasadnienie było takie: "Komisja przyjęła ofertę, gdyż z okoliczności wynika, że na ogłoszony ponowne na tych samych warunkach konkurs ofert nie wpłynie więcej ofert." Można więc zakładać, że drugi konkurs wygra ta sama firma. Nie wiem czy śmiać się czy płakać. A może Dyrekcja nie podpisała umowy z ze zwycięzcą konkursu bo ten nie zdołał skompletować załogi? Tylko dlaczego p.Dyrektor Odlewni Żeliwa nie chce się do tego przyznać?

#6  2015.11.04 22:28:49 ~gość

Do JI chyba nie z branży bo nie wie o czym mowa , nie ma rozsądnych naczelnych tyko niewolnice dyrektora. Dyżur na OIOM wiaże się z dużymi kwalifikacjami pielęgniarki nikt rozsądny nie zezwoli na samodzielny dyżur.A pielęgniarkom z długoletnim stażem nikt nie płaci za wprowadzenie (praca za koleżankę) na jedniodniowy dyżur a przecież oddziałowa się nie pofatyguje ,jej się ma zgadzać sztuka w grafiku.

#7  2015.11.04 22:36:41 ~do JI

Do JI inwestycję można potraktować wtedy, gdy kształcisz się w jakimś konkretnym kierunku.jesteś specjalistą, pogłębiasz wiedzę, jesteś dobry.jeśli znasz się na wszystkim po łebku, to znaczy, że tak naprawdę nie znasz się na niczym.

#8  2015.11.04 23:31:57 ~Ola

Dyżur na innym oddziale to inwestycja, podnoszenie kwalifikacji? To ma być profesjonalna opieka pielęgniarska. Należy to nazwać "zamiataniem pod dywan" - opóźnianiem rozwiązywania problemów kadrowych.

#9  2015.11.05 00:09:27 ~piel

Skoro już wszyscy od 3 tygodni roztrząsają ile zarabiają pielęgniarki z Rybnika, to dziwię się, że jeszcze nikt nie wskazał jaka konkretnie jest różnica w zarobkach pomiędzy nimi a panią dyrektor czy panem rzecznikiem, których to zastępstwo można znaleźć z dnia na dzień w przeciwieństwie od pielęgniarek z bloku

#10  2015.11.05 00:15:55 ~piel

Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale mam takie przemyślenia, że mogłybyście koleżanki założyć coś na kształt spółki i wystartować do konkursu stawiając własne warunki cenowe, gdybyście były jako jedyne, które gwarantowałybyście obłożenie dyżurów, to za którymś razem musieliby Was wybrać bez względu na cenę, którą zaproponujecie

#11  2015.11.05 00:42:59 ~Kika

Do JI - W naszym szpitalu nie można się na coś nie zgodzić. Asertywność można sobie włożyć między bajki. Sama padłem ofiarą takich manipulacji. Jak ma być dobrze skoro na kierowniczych stanowiskach są osoby bez Skurpułów-pani Dyrektor wykończyła szpital w Tychach i teraz jest u nas, a pani Naczelna wyleciała z innego szpitala za mobbing i prowadzi go nadal w rybnickim szpitalu.Czego my się możemy spodziewać?

#12  2015.11.05 08:24:39 ~Ania

Nie umiem zrozumieć czemu media na ten temat milczą? Czemu?

#13  2015.11.05 09:34:04 ~piel

A może jest tak trudno dojść do porozumienia bo to strajkujace nie chcą do niego dojść? A p. Dyr właśnie nie chcę powtórzyć sytuacji z TYCH? Najlepiej klapki na oczach I myslenie jednotorowe!

#14  2015.11.05 09:40:34 ~do 13

Aleś ty naiwna/y .

#15  2015.11.05 09:43:36 ~aga

Brawo! Za zadłużanie szpitala! Pewnie są teraz z siebie dumne. Wstydu za grosz- co wybierać? gdy życie ludzkie na szali? Inny szpital- tam ponoć na nie czekają z większą gażą. A tu się skończy nagonka na te które bardzo by chciały podjąć pracę.

#16  2015.11.05 10:18:52 ~piel

Boją się podjąć tam pracę? To świetnie! Skoro nie można się odwołać u co niektórych do rozumu, to trzeba odwołać się do takich pierwotnych instynktów jak strach.

#17  2015.11.05 10:52:49 ~~aga

Tragedią są wpisy takich koleżanek jak ty ~16. Nieważne życie ludzkie. Nieważne, że pacjent już na stole. Zbluzgać, wyzwać koleżankę od najgorszych. Pytam się kto tu nazywa siebie pielęgniarką? Zastanówcie się nad sobą, bo do tragedii dojdzie i owszem, ale nie ze względu na dyrekcję!

#18  2015.11.05 11:35:16 ~Ola

Ty 17 - co za tupet i dwulicowość - dobrze wiesz, że nie chodzi Ci o dobro pacjenta tylko o własne korzyści! - dlatego nie nazywaj siebie pielęgniarką!

#19  2015.11.05 11:43:20 ~do~18

To jak ktoś myśli inaczej niż Ty to jest dwulicowy? Nie masz monopolu na wypowiadanie tutaj tylko swojego zdania, a jak ktoś myśli inaczej to ci nie pasuje? Ciekawe czy byś tak mówiła gdyby to ktoś z twoich najbliższych tam leżał, oj ciekawe, cz też tylko dla obcych jesteś taka niewrażliwa pani pielęgniarko. I nie wiem kto nie powinien siebie nazywać pielęgniarką, bo na pewno nie ja!

#20  2015.11.05 11:47:35 ~~~do18

I jeszcze jedno, najważniejsze -NIE MAM Z TEGO ŻADNYCH korzyści! Żadnych!

#21  2015.11.05 12:02:29 ~Ola

Nie będę polemizować z tym marnym przykładem. Natomiast jak dojdzie do tragedii (oby nie) to z całą pewnością będzie to winna pielęgniarek i ich bezdusznych oczekiwań. A Pani postawa zawodowa będzie wzorem dla całego środowiska pielęgniarskiego.

#22  2015.11.05 12:04:05 ~do 20

Ojej, bo jeszcze ci ktoś uwierzy .

#23  2015.11.05 12:08:37 ~,,,,

Przez prawie 40 lat buntując się przeciw niskim zarobkom,złym wrunkom pracy,nie odeszłam od łożek,i co ? 1750,-zł pensja.Nikt nie słuchał i nie słucha pielęgniarki,wszyscy mają,gdzieś,jej problemy.Piel. ma same obowiązki,żadnych praw,nawet tych ludzkich. Po 40 latach,odejście od łóżek piel,to jest przestępstwo decydentów.

#24  2015.11.05 15:04:31 pielegniarkazrybnika2

Jakim prawem podejmuje się na forach internetowych opiniowanie w imieniu wszystkich ”PIELĘGNIAREK Z RYBNIKA&rdquo? Załoga pielęgniarek nie stanowi ok. 90 osób, tylko ponad 500 razem z położnymi, czy kilkadziesiąt pielęgniarek ,a z tego co wiem, nawet nie wszystkie Panie zatrudnione na Bloku operacyjnym i w dziale Anestezjologii są zgodne co do zasadności strajku i jego formy. Proszę się zastanowić nad granicą ekonomicznych żądań a jej płynnym przechodzeniem do granicy zagrożenia życia i zdrowia pacjenta – bo decydując się na kategoryzowanie pacjentów w kwestii zasadności zabiegu planowego nie możemy wykluczyć, że takowej nie przekroczymy. Jako pielęgniarki nie jesteśmy zobligowane do pracy za darmo i na wolontariacie, ale póki co dostajemy za wykonaną pracę pieniądze i mamy jakieś umowy w stosunku do Dyrekcji i przede wszystkim pacjentów, zobowiązuje nas to do pracy na ich rzecz – bo jak już wspomniałam dostajemy za to zapłatę! (jak na razie), a Panie strajkujące niedługo nas tego pozbawią i wtedy będziemy mogły sobie wszystkie strajkować! Proszę nie „wrzucać” do jednego worka wszystkich Pielęgniarek z Rybnika, bo tego sobie my- nie strajkujące nie życzymy! Prosimy nie podpisywać swoich żali „Pielęgniarki z Rybnika” ponieważ większość – całe 400 osób pracuje ciężko i nie strajkuje, pomimo że zarabia tak samo albo i mniej! Chcemy poprawy warunków ekonomicznych ale nie kosztem pacjenta i takiej sytuacji, nie zgadzamy się ze sposobem wymuszania! Chcemy spokoju i dalszego dialogu w normalnych warunkach nie zdeterminowanych terroryzmem! Pielęgniarka z Rybnika

#25  2015.11.05 15:20:53 ~teżRyb

Zgadzam się w 100% z wypowiedzią 24. To są słowa bardzo mądre, prawdziwe i zgodne z rzeczywistością!

#26  2015.11.05 15:29:39 ~do 24 i 25

Jeszcze załóżcie kółko różańcowe "nie-strajkujących", żeby jeszcze bardziej się przypodobać dyrektorce

#27  2015.11.05 15:41:34 ~do 24

Twoja wypowiedź dowodzi tylko tego, jak bardzo odmóżdżone jest środowisko pielęgniarek, że na 500 osób tylko kilkadziesiąt potrafi racjonalnie myśleć i zachowało jeszcze honor i szacunek do własnej osoby.

#28  2015.11.05 16:47:37 ~do 24

Ależ jesteś lizus! Pani dyrektor coś ci obiecała za taki komentarz? Z kim ty się solidaryzujesz? Albo masz coś nie tak "pod sufitem",albo bogatego męża,który cię utrzymuje i nie zależy ci na godnym wynagrodzeniu.

#29  2015.11.05 17:45:24 ~Ola

Do 24 - Wy nie chcecie zmian ekonomicznych Wy w ogóle nie chcecie zmian. Tym co napisałaś podważyłaś trud jaki poniosły koleżanki strajkujące, brak Ci szacunku do nich i tego co zrobiły. Podjęta walka w Rybniku pokazuje jakie są problemy i niezadowolenie w całej Polsce - dlatego tyle poparcia z różnych stron kraju. To nie żale tylko fakty jakby nie były opisane ilustrują rzeczywistość zawodową pielęgniarek i położnych w całej Polsce. Nie zasłaniaj się etyką zawodową, nie pisz, że koleżanki są nieodpowiedzialne, bo to naszym reprezentantom i decydentom należą się te słowa. Dalszy dialog? . trochę ich już było. W ramach solidarności zawodowej życzę powodzenia.

#30  2015.11.05 17:59:29 ~@24i25

Jak słucham argumentów ekonomicznych, pielęgniarek, które nie strajkują to śmiech mnie pusty ogarnia, bo pani dyrektor złapała was na lep swojej gadki, chociaż w głębi duszy wie, że z was takie ekonomistki jak z koziej . Stan szpitala to jest jej zmartwienie a nie wasze. Czy wy idziecie do niej po radę przed wykonaniem zastrzyku domięśniowego, albo podaniem leku? Dlatego nie zdziwicie się jak niedługo podwyżki dostanie w szpitalu inna grupa zawodowa, a wam powie: sorry, ale miałyście swoją szansę i stwierdziłyście, że jeszcze możecie poczekać. I nie kopcie tutaj tej garstki, która ma odwagę się jej postawić, bo z tego wynika, że tylko one znają wartość swojej pracy. Mam też taką zagwozdkę, czy pani dyrektor przyjdzie się was spytać czy może sobie przyznać premię na koniec roku skoro teraz jest taką waszą psiapsiółką?

#31  2015.11.05 18:10:23 ~rybnik

Sytuacja w wss3 jest taka, że na podwyzki dla pielęgniarek nie ma pieniędzy, ale zatrudnia się babki z zwenątrz na zlecenie za podwójną stawkę! gdzie logika?

#32  2015.11.05 18:22:46 ~32

Pytanie do osób od 26 do 31- która z Was jest ze szpitala z Rybnika?

#33  2015.11.05 18:28:29 ~Ola

Panie z zewnątrz zapewnią lepszą opieką - to jest właśnie troska o szeroko rozumiane bezpieczeństwo i dobro pacjenta - czyli pseudo logika. Pieniądze też są, ale dla przykładu trzeba "dać po łapkach" i pokazać innym, że można zrobić porządek.

#34  2015.11.05 18:53:12 ~aga

Jeżeli chodzi o ekonomię to na pewno bardziej się opłaci i nie chodzi tu o żadne dawanie "po łapkach". Ale myślenie boli niektórych. Jeśli p. dyr. da im to będzie musiała dać całej reszcie a tych jest ok. 1000 osób. Jest to kwota olbrzymia i nie od przełknięcia przez szpital. Dlatego też inni prowadzili negocjacje: ile, komu , jak to rozłożyć, żeby było sprawiedliwie podzielone i dla każdego coś a tu Wielkie Panie Anestezjologiczne wyczuły :pismo nosem" że są jakieś pieniądze i hop-siup czym prędzej z grubej rury- głodówka, bo tak można najszybciej

#35  2015.11.05 19:03:57 ~kumata

Aga nie przekonuj tej patologii, lud chce igrzysk. igrzyska to tu i teraz-niewazne ze sa inni w szpitalu co nic nie dostali. najlepiej zwinczowac dyrekcje ministra i marszalka. typowe dla tchórzy którzy nie panuja nad tym co rozpoczęli. hańba dla rybnickiego szpitala. najwięcej do powiedzenia mają jak zwykle ci co nic nie potrafią i nic nie wiedzą. tylko brac calymi garsciami ile wlezie, zdeptac tych co maja jakąs wartość. poczuli lepszą sytuację i dorwały sie do korytka. zero i kompletne zero mózgu , człowieczeństwa, zrujnowały wszystko dla wszystkich pracowników.

#36  2015.11.05 19:27:01 ~Ola

Oj kumata.nadal nic nie kumasz:)

#37  2015.11.05 19:43:48 ~piel z ryb

Panie Mielcarek NIE ŻYCZĘ SOBIE tego podpisu! Proszę natychmiast sprostować! To jest czyste kłamstwo! Nie interesuje mnie gdzie Pan się jeszcze mija z prawdą, ale to dotyczy bezpośrednio mnie a ja się nie zgadzam, żeby mnie solidaryzować z kimś takim!

#38  2015.11.05 23:02:57 ~Piguła

Ale Wam się trafiła dyrektorka , która rozpier. Szpital w Tychach -Była jego likwidatorem Ja tam przepracowałam 23 lata i wszystko strzeliło jak bańka mydlana ale też znalazły się takie mendy co przyjęły prace za 1500 zł.

#39  2015.11.06 04:05:33 ~piel

W Rybniku znajdą się takie, które za to 1500 jeszcze ją po rękach będą całowały, więc wyczuła pismo nosem i gra na uczuciach gawiedzi typu kumata

#40  2015.11.06 08:42:24 ~Ania

Do 24 jak można mówić o dobru pacjenta godzac sie aby na dyżurach było tak mało personelu praconik który jest 36-48 godz w pracy. To jest zagrożeniem. Ekonomia szpitala ? policz gdzie naprawdę uciekaja pieniądze. A dziewczyny walczą za nas wszystkie. Księża też "służa" innym a jeżdżą mercedesami a my nie możemy utworzymac rodziny.

#41  2015.11.06 08:42:37 ~piel

Do 24 i 35 Ja widze ze wam zalezy by to pani dyrektor miala na premie dla poplecznikow, politycy na podwyzki i premie oraz kolosalne odprawy. Widac na czyim doru wam zalezy ! , Ja sie pytam jak was dyrektor owego szpitala zapyta czy przyjdziecie za darmo pracowac do konca zycia bo pacjenci nie maja opieki. O czym ty kobieto piszesz , pielegniarstwo to zawod jak kazdy inny , a osoby wykonujace je maja wiecej empatii do czlowieka, ale to nie zanczy ze maja nas wszyscy wykorzystywac . Dyrektor szpitala wziela na swoje barki odpowiedzialnosc za szpital pracownikow i pacjentow i jest za to sowicie wynagradzana koordynacja placowka jest zakresem jej obowiazkow, decydujac sie na prowadzenie tej placowki zadawala sobie sprawe z trudnosci z jakimi przjdzie sie jej zmierzyc , . cdn

#42  2015.11.06 08:43:50 ~cd piel

Pielegniarki sa pracownikami nie niewolnikami, twoim tokiem myslenia to my mamy pracowac za darmo bo szpital chyli sie ku upadkowi i niewyplacalnosci ? To swiadczy tylko o KIEPSKIM ZARZADZAJACYM a nie jest to Problem pielegniarek, i przestancie wkoncu zaslaniac sie dobrem pacjenta bo to glupie i nieprofesjonalne !

#43  2015.11.06 09:10:16 ~piel

Skoro szpital i ministerstwo nie ma pieniedzy dla pielegniarek proponuje by Pielegniarki i polozne oraz mezowie pracowali dla szpitala za darmo, przeciez to dla dobra pacjentow . a moze jeszcze dzieci tez niech zamiast na studia ida do roboty do szpitala lub jesli gdzie indziej pracjuja przesylaja pieniadze z wyplat na konto szpitala bo przeciez to dla dobra pacjentow

#44  2015.11.06 14:23:04 ~xxx

Tragedia jest wasza podwyzka 60 zl brutto smiechu warte za grosz szacunku dla was zwyky ochlap wstyd

#45  2015.11.06 14:51:35 ~XL

Nie rozumiem, dlaczego anestezjologiczne mają tak wysokie mniemanie o sobie i tak bardzo obnoszą się z tym. Nie są przecież niezwykłe, wyszkoliły się w pewnym zakresie pracy, którą teraz wykonują co nie znaczy, ze pozostałe pielęgniarki są gorsze. Tak są odbierane, ponieważ tak się zachowują.Reszta średniego personelu medycznego nawet dokładnie nie wie o co walczą, w swym zadufaniu -nie pomyślały, że może przydałoby się poparcie, ale czego? Pomyślcie czasem o tym czy warto tak wysoko nosić nos, jesteście nadal tylko pielęgniarkami.

#46  2015.11.06 17:13:13 ~ghoscio

Zenada poziom osiągnął bruku.

#47  2015.11.06 17:37:04 ~jbb

Tak sie UPOKORZYC moze tylko rybnicka pielegniarka

#48  2015.11.06 18:43:21 ~......

Mądre pielęgniarki wyjechały za granicę

#49  2015.11.06 18:47:02 ~do 45

Nie mów nigdy , tylko pielęgniarkami, Ale,właściwym jest ,aż pielęgniarkami,i to dot.wszystkich pielęgniarek.

#50  2015.11.08 07:37:18 ~piel

Pielęgniarki to ciemnota i zacofanie

Dodaj komentarz