Płace pielęgniarek. Na co związek umówił się z ministrem zdrowia...

Działalność związku pielęgniarek.


Zobacz także:

PŁACE PIELĘGNIAREK.

NA CO ZWIĄZEK UMÓWIŁ SIĘ Z MINISTREM ZDROWIA...

Czytaj także: 

1200 do postawy pielęgniarek tylko do czerwca 2020.

Co po likwidacji 1200 do podstawy pielęgniarek?

Związek pielęgniarek o likwidacji 1 200 PLN do podstawy.

Związek pielęgniarek informuje o wypowiadaniu przez pracodawców 1 200 PLN do podstawy.


W porozumieniu z dnia 9 lipca 2019 roku pomiędzy związkiem i izbą pielęgniarek a ministrem zdrowia i prezesem NFZ zapisano, cytuję: 

5. Strony przystąpią do prac nad projektem ustawy, który zastąpi regulacje zawarte w rozporządzeniach dotyczących ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, w zakresie określonym w § 1 ust. 1, w marcu 2019 r.

Koniec cytatu...

W świetle powyższego zapisu, związek i izba pielęgniarek, już w lipcu 2018 roku zgodziły się na likwidację "1200 złotych do podstawy" i zastąpienie tego finansowego rozwiązania innym.

Strony miały przystąpić do prac nad projektem ustawy... w marcu 2019 roku. O pracach nad tym projektem nie przekazywano informacji...

Dopiero związek w dniu 8 sierpnia na swojej stronie internetowej upublicznił pismo z dnia 13 czerwca, w którym poruszono kwestę 1200 zł do podstawy. Treść pisma znajdziesz w artykule pt.: Związek pielęgniarek o likwidacji 1 200 PLN do podstawy.

Natomiast minister zdrowia, dopiero na początku sierpnia, opublikował projekt rozporządzenia, które przedłuża wypłaty 1200 zł do podstawy, tylko do 1 kwietnia 2020 roku. Więcej w sprawie czytaj w artykule pt.: 1200 do postawy pielęgniarek tylko do 1 kwietnia 2020.

Co w zamian 1200 do podstawy pielęgniarek? Wyjaśniłem to w artykule pt.: Co po likwidacji 1200 do podstawy pielęgniarek?

Powstało spore zamieszania. Efekt? Niektórzy pracodawcy aneksami do umów o pracę wprowadzali 1200 zł do podstawy i teraz te aneksy wypowiadają! O tym w artykule pt.: Związek pielęgniarek informuje o wypowiadaniu przez pracodawców 1 200 PLN do podstawy.

Więcej w sprawie na Pielęgniarskim live - #14 - "Sprawa 1 200 PLN do podstawy", który publikuję poniżej.

Mariusz Mielcarek 

"Sprawa 1 200 PLN do podstawy"

Zobacz poprzednie odcinki pielęgniarskiego live'a...


Komentarze użytkowników

#1  2019.08.10 12:12:12 ~Dorota

NIE zabiorą 1200 zł, proszę nie siać paniki p. Mielcarek wśród Naszego środowiska, czytać ze zrozumieniem, informować o Stanie RZECZYWISTYM!

#2  2019.08.10 12:25:43 ~Troll

Izbowy troll zabrał głos. Niespojny z rzeczywistością. Mielcarek prawdę pisze. To czemu dyrektor w moim szpitalu aneksowal 1200. I od 1wrzesnia ma wolną rękę w tej kwestii.

#3  2019.08.10 12:40:45 ~Dorota

Do 2 Nie troll- jestem Pielęgniarką.Proszę poczytać np na tym linku https://www.politykazdrowotna.com/48101,pielegniarki-i-polozne-zasady-wyplaty-podwyzek-przedluzone-do-konca-marca-2020-r? fbclid=IwAR2cTROLtO25RAiuS6meCf-E2Ozql2WH21d

#4  2019.08.10 12:45:13 ~Dorota

Do 2 np na tym linku proszę poczytać https://www.prawo.pl/zdrowie/minimalne-wynagrodzenie-dla-zawodow-medycznych-ustawa-podpisana,308395.html

#5  2019.08.10 13:13:07 ~Szkoły

Nie pomogły i tak niektórzy po liceum Medycznym nic więcej nie robiąc, mają więcej uposażenia zasadniczego niż magister że specjalizacją. Mało tego, gdyby tą nadwyżkę podzielić na kilka osób po LM to jeszcze by te osoby miały więcej Izby znają podstawy, bo od podstawy pobierają procentowo składki.

#6  2019.08.10 13:56:59 ~xxx

Ale zmiany w płacach będą u wszystkich pracowników.Stawka PIT,uwolnienie kwoty bazowej,wwspółczynniki.To nie dot.tylko pielęgniarek.Nie liczyłabym na znaczne zmiany.cyt"Osoby które są poniżej tych kwot, będą musiały mieć wyrównane wynagrodzenia - mówił pod koniec maja minister Szumowski zapowiadający uwolnienie kwoty bazowej" cyt."Projekt planu finansowego NFZ na 2020 r. nie przewiduje znaczących wzrostów finansowania, jeśli zestawimy go z obecnym planem na rok 2019. "

#7  2019.08.10 14:02:13 ~???

0,73*4200= dalej śmieszne 3066 zł brutto.

#8  2019.08.10 14:11:30 ~ja

Do 5-te po LM ucza was mgr wszystkiego.Ćóz to zresztą za mgr od zmiany pampersa z brunatną zawartoscia? Po co piel. mgr? Toż to robol,pracownik fizyczny.Tyle że odpowiedzialnosć ogromna.I harówa strrraszna.

#9  2019.08.10 14:20:37 ~MM

Takie są informacje w gazetach" Pielęgniarki -w 2019 roku zostanie przeprowadzony drugi etap podwyżek dla pielęgniarek. Od lipca mają otrzymać 100 zł więcej. Przypomnijmy, że od września 2018 roku zarabiają o 1100 zł więcej."

#10  2019.08.10 14:23:13 ~Iza

Do 8 Nikt cię nie zmusza abyś miała Magistra, ale czego zazdrościsz mieć ten tytuł zawodowy innym. Zawsze można Go zrobić! DLA CHCĄCEGO NIC TRUDNEGO

#11  2019.08.10 14:25:35 ~Piel

Zastanawiało mnie jedno - jaki sens ma ustawa o min wynagrodzeniu, jeżeli pielęgniarki z gr 8 i 9 przekroczyły ystawowe

#12  2019.08.10 14:35:12 ~Piel

Cd. 11. Pielęgniarki z gr 8 i 9 przekroczyły ustawowe minimum po włączeniu zembalowego do podstawy. W tej chwili podwyżki wg ustawy mają jedynie pielęgniarki z magistrem i specjalizacją. Jeśli odbiorą 1200 z podstawy, to zyska tylko ta ostatnia grupa.

#13  2019.08.10 14:37:03 ~Iwona

Do 11 Ustawa to ustawa, którą podpisuje Prezydent. Powinna być stosowana w/g Procedur przez Naszych Pracodawców. Ustawa dotyczy Wszystkich Pracowników Ochrony Zdrowia

#14  2019.08.10 14:40:23 ~Iwona

Do 12 NIE odbiorą 1200 zł

#15  2019.08.10 15:12:48 ~do 10.

Czyli zapłaciłaś 12-14 tyś ot tak sobie,a muzom? Nadal myjesz tyłki zmieniasz pieluchy wypełniasz zlecenia niedouków lekarzynów? A mgr psychologii zwraca ci uwagę że pacjent śmierdzi i powinnaś go umyć Ty p.mgr. bu ha ha ha ha. Wsiowe dziołchy robią tego mgr.Ale,po co?

#16  2019.08.10 15:26:25 ~???

Jeżeli,będzie za bardzo faworyzowana jedna grupa,przy tych samych obowiązkach,to pozostale powinny złożyć wypowiedzenia.I ciekawe co zrobi dyrektor,jeżeli nie będzie mógł podpisać kontraktu.

#17  2019.08.10 15:47:17 ~do 15

Nie mów wsiowe dziołchy,bo wiesz kto mieszka teraz na dawnych wsiach ? Widać tam przeważnie wypasione wille ,fury prominentów.Tamte uciekły ze wsi do miast,czyli miastowe.Jak mówi historia wszyscy jesteśmy potomkami chłopów. Stąd nasz konsumpcjonizm" II Rzeczpospolita była żywiołem wiejskim. Jedynie kilka miast miało wielkomiejski, w europejskim znaczeniu, charakter: Warszawa, Lwów, Kraków, Poznań. Duża część ludności klasyfikowanej jako miejska mieszkała tak naprawdę w małych miasteczkach liczących około 5 tys. mieszkańców, które od wsi specjalnie się nie różniły. Warto sobie poczytać trochę historii.Nie ujmując nikomu.

#18  2019.08.10 16:46:20 ~Do 15

Zmieniać pampersy za 5200 a 3200 to jest różnica nie? Koszty studiów stanowiły połowę tego, co podałaś i już dawno się zwróciły. Ustawa działa i do tej pierwszej kwoty już niewiele mi brakuje, a tobie? A poza tym jestem miastowa dziołcha i właśnie wyprowadam się na wieś do nowego domu. I co ty na to?

#19  2019.08.10 17:10:07 ~Ala

Do 5 koleżanko my po LM mamy prawie po 60 lat daj sobie na wstrzymane. My jesteśmy stare wytyrane kobiety. Wy młodzi pokażcie na co Was stać

#20  2019.08.10 17:22:35 ~Aloj

Po co te nerwy, jak zabiorą dodatek 1200 to wejdzie w życie przelicznik /wskaźnik dla danej grupy /od średniej krajowej. Co daje w najniższej grupie te same pieniądze/dla tych co zarabiali przed podwyżka minimalna krajowa /Dla reszty z wyższym wskaźnikiem wzrost. /oczywiście dla osób które przed podwyżka zarabiali minimalna krajowa. /

#21  2019.08.10 18:03:20 ~Xxl

Może i dobrze będzie sprawiedliwie cześć pielegniarek wogóle nie miała zembalowego nigdy nie dostały złotówki od nfz i żadna z biorących zembalowe się temu nie sprzeciwiała tetaz będzie ok jak nikt to nikt wspolczynniki wejdą w życie kto się starał i wykształcił dostanie kto siedział na 3 etatach wie jak będzie teraz mnie już nie żal nikogo o mnie nikt nie walczył ja mam tetaz to gdzieś

#22  2019.08.10 18:27:37 ~xxx

Jesli jestem w 9 grupie a w chwili obecnej zarabiam 3600 zl brutto to czy jest mozliwe zeby pracodawca obnizyl mi pensje do minimum ustawowego? pozdrawiam

#23  2019.08.10 19:14:29 ~Mgr

Możliwe moliwe

#24  2019.08.10 19:48:47 ~Do 22

Jeśli w tej kwocie masz to 1200 brutto, a podpisalas aneks obowiązujący do dnia 30.03 2020 r , to pracodawca może Ci obniżyć ta kwotę, ale musisz mieć minimum zdaje się coś ok 2700 brutto( ale jeśli nie jest chytry to nie musi ), to jeśli chodzi o gr.9 Tak to rozumiem.Jesli jestem w błędzie proszę o sprostowanie

#25  2019.08.10 20:11:23 ~Piel

Wy magisterki jestescie takie madre a pytacie sie piel po LM jak rozpuszczac leki bo tego was na studiach nie ucza i takie niby madre jestescie zal mi was

#26  2019.08.10 20:15:03 ~Dora

Drogie koleżanki, przestańcie się nakręcać. Pan Mielcarek to Totalna Opozycja. Ten rząd daje, nie odbiera (gdyby ktoś nie zauważył). Przecież pielęgniarek jest coraz mniej i Ministerstwu Zdrowia zależy , aby zadbać o pielęgniarki. Minister Szumowski nie jest złym ministrem. Poczekajcie, będziemy zarabiać więcej. Nikt nam nic nie zabierze (durna interpretacja p. Mielcarka).

#27  2019.08.10 20:18:43 ~??

"Po odmrożeniu kwoty bazowej minimalne średnie wynagrodzenie zasadnicze dla osoby z wyższym wykształceniem to będzie 4400 zł plus pochodne (.), a dla osoby ze średnim wykształceniem wyniesie 2680 zł plus pochodne – oszacował Szumowski." :Cokolwiek to znaczy.Rzucicie wypowiedzeniami i już.

#28  2019.08.10 20:26:40 ~Tomasz

Tak dobrze w pielęgniarstwo że ratowników już biegną.

#29  2019.08.10 20:29:42 ~emm

2.680,- to tyle co moja piel.emerytura netto.Nie opłaca się pracować.

#30  2019.08.10 20:54:56 ~Gabi

Ale durne pielęgniarki?

#31  2019.08.10 21:12:15 ~Gość

Kto wam naopowiadal o tym odbieraniu? Ja nie znam szpitala gdzie byłyby takie aneksy. U nas i w okolicznych czegoś takiego nie ma. A jeśli u kogoś było trzeba było nie podpisywać takich bzdur!

#32  2019.08.10 22:00:47 ~Elza

Popieram 26, do 29 - emerytura z dwóch etatów? , do 30 tylko NIE DURNE ( chyba, że ty jesteś? )- My jesteśmy Mądre, Wykształcone, Odpowiedzialne. Do 31 -masz rację. Nie zabiorą nam ani Grosza

#33  2019.08.11 00:59:09 ~Gocha

Do 32. Brawo

#34  2019.08.11 06:17:20 ~do 32

Z jednego,przez całe życie,nigdy nie pracowałam na dwóch etatach,zawsze w szpitalu na odcinku,38 lat pracy.A skąd to zdziwienie ? Ktoś ma mniej ?

#35  2019.08.11 06:32:59 ~cd

Dodam,że nie dorabiałam i nie dorabiam, jest to prawda.Nie wiem o co chodzi.

#36  2019.08.11 08:04:23 ~Do 35

Zapewne koleżanki są zdziwione tym, że jest to wysoka emerytura. Moja znajoma 40 lat pracy a emerytura 1950 zł.

#37  2019.08.11 08:39:36 ~,,,,,

Też znam niższe emerytury ,ale jak tak mam.W tym mam 25 lat warunki szczególne,praca do pełnej emerytury,więc tu należy się rekompensata,jest to ok 300,-zł.W kapitale początkowym miałam jak powiedziała kadrowa jakiś współczynnik 2 razy wyższy niż inni,nie wiem,może czyjaś pomyłka,może mi się udało,ale cieszę się,że tak jest.Na razie jakieś waloryzacje,też podwyższają.A jestem 2 rok na emeryturze.I naprawdę jest potrzebny odpoczynek,po takiej pracy .Fizyczny i psychiczny.A wiem,większość zostaje,aby coś dorobić.

#38  2019.08.11 08:44:28 ~Iza

Ciekawe jak się umówili z nauczycielami. Tam podwyżki są bez gadulstwa dostają a o pielęgniarkach i podwyżkach to można epopeje napisać ale nic z tego nie wynika

#39  2019.08.11 11:06:44 ~Joanna

Drogie koleżanki przestańcie pluć na siebie jadem, bo wsyd tego czytać. Możesz mieć studia lub LM, jeśli nie jesteś dobrą i mądra kobietą to nigdy nie będziesz dobrą i mądrą pielęgniarką. Proszę docenić swoje umiejętności, swoją wiedzę i doświadczenie, a potem w sposób racjonalny zawalczyć o wypłaty. Krzykiem i prostackimi odżywkami nigdy nic nie wywalczymy. Wywalczymy tylko świetną opinię o naszym środowisku!

#40  2019.08.12 22:49:52 ~Basia

Szanowne Koleżanki po fachu . Ile zarabiają oddziałowe ? Ile Naczelne ? Ile szefowe Izb Pielęgniarskich ? Co wiedzą o naszej pracy ? NIC ! Mają wygodne stołki . Kiedy były z pacjentem ? Za co płacimy składki? Przecież nie One nam dają prawo do zawodu .

Dodaj komentarz