Pielęgniarki po 30 latach pracy zmianowej powinny mieć prawo do emerytury.


Komentarze na pielegniarki.info.pl:

- Zgadza się. Pracując w szpitalu w systemie zmianowym po 30 latach pracy, kobieta jest tak wyczerpana fizycznie i psychicznie, że żadne pieniądze nie zrekompensują tych strat. Praca w święta! Ile ominęło nas spotkań rodzinnych świątecznych obiadków, sobotnich wypadów, to już się nie wróci. Nasze zawody położnych i pielęgniarek są piękne, bardzo, ale pozbawiają życia rodzinnego niestety.

- Przeszłam na emeryturę po 40 latach pracy, teraz odwiedzam oddział towarzysko. Owszem, tęsknię za koleżankami, bo to w końcu kawał życia razem, ale nie za pracą, jak patrzę na swoją salę R, to zastanawiam się, jak ja wytrzymałam tu tyle lat.

- Tak. Zgadzam się. Praca latami w stresie. Ogromnym obciążeniu fizycznym i psychicznym. Brak chorób zawodowych i płatnego urlopu zdrowotnego. Uważam, że w wieku 50 lat pielęgniarki powinny odchodzić na zasłużoną i godną emeryturę. My również ratujemy bezpośrednio życie, a jednak nasza emerytura znacznie różni się od emerytury wojskowej, czy policyjnej, a też jesteśmy służbami mundurowymi.

- Jestem za, 34 lata pracy na chirurgii ogólnej, nie dajemy rady, wszystkie jesteśmy powyżej 50 lat, zmęczone, spracowane, wykończone dyżurami nocnymi. Wykonywanie czynności zgodnie z procedurami i standardami niemożliwe, jakość opieki pielegniarskiej - straszna. Pacjenci niezadowoleni, należy nam się odpoczynek, roczny urlop zdrowotny, wcześniejsza emerytura.

- Ja również jestem za. Kiedyś mogłam przyjść z nocki, zrobić zakupy, ogarnąć mieszkanie, wyjść na spacer z dzieckiem, a teraz nocki odbijają się na rodzinie i zdrowiu. Obawiam się, że rząd dołoży nam. Pozdrawiam wszystkie zmianowa pielęgniarki.

Zobacz więcej komentarzy w przedmiotowej sprawie...


Zobacz także:

Czy pielęgniarka może czuć się komfortowo w odzieży medycznej?

Dla pielęgniarek zmianowych 1450, jednozmianowych 1500 PLN.  

Pielęgniarki: szpital podzielił 1200. Na: 1600 PLN oraz 10,12 i 8,44 PLN na godzinę.


Komentarze użytkowników

#1  2019.11.07 16:52:53 ~on37

GDZIE JEST ŚRODOWISKO by UZNAĆ PRACĘ NOCNĄ i w ogóle w tym zawodzie za szczególnie uciążliwą? PYYYTAAAM gdzie oni sąąąąąąąąąąąą? Instytuacje gdzie one sąąąą? Gdzie jest ustawodwastwo >>>>>>>>>>>>>>>>>>ptam gdzie to wszystko jest? Odp: w plastikowym czerwonym pojemniku.

#2  2019.11.07 17:43:19 ~G20

To izby pielęgniarskie i związki zawodowe nie stoją za pielęgniarka .Same obrosły w piórka i pokazują tylko w biuletynu jak to wspierają pielęgniarstwo. A związki imprezki za kasę składkową . Powinno się to wszystko zlikwidować i byłby spokój bo tak mają nas gdzieś Dbają tylko o swój własny interes. Płacę na izby 30 lat i tylko płacę

#3  2019.11.07 17:43:21 ~G20

To izby pielęgniarskie i związki zawodowe nie stoją za pielęgniarka .Same obrosły w piórka i pokazują tylko w biuletynu jak to wspierają pielęgniarstwo. A związki imprezki za kasę składkową . Powinno się to wszystko zlikwidować i byłby spokój bo tak mają nas gdzieś Dbają tylko o swój własny interes. Płacę na izby 30 lat i tylko płacę

#4  2019.11.07 20:27:54 ~Jan

Wystarczy popatrzeć na inne grupy zawodowe np. Policja , wojsko , nauczyciele , jakie przywileje od zawsze są dla nich ! A w czym pielęgniarki są od nich gorsze , że zostały na dnie zawodowym ? , że pies z kulawą nogą nie zwróci uwagi ? A co jest najgorsze , że przez tyle lat reprezentantki naszego zawodu miały to głęboko w doopie i teraz dają nam 4 razy po 2 razy , 8 razy , raz po raz podwyżki i końca tej układanki nie widać . To żenujące i uwłaczające nie tylko godności pielęgniarskiej , ale po prostu ludzkiej !

#5  2019.11.07 22:40:44 ~Gosc

Dokladnie pielegniarek nie widac nie slychac bo bardzo duzo i ciezko pracuja sa wyczerpane zmeczone iponiewierane.Izby Pielegniarskie i Zwiazki Zawodowe powinny sie wstydzic ze do tej pory nie zrobily niczego dla srodowiska.To ze nie ma nic poza ciezka praca to ich zasluga.Wiec po co takie instytucje chyba tylko po to by brac pieniadze i nic nie robic.Pielegniarki i pilozne to jedyna grupa pozbawina przywilejow na tle innych grup zawodowych tak z przykroscia trzeba to stwierdzic.Gdzie sa emerytury po 30 latach pracy urlopy zdrowotne dluzsze urlopy wypoczynkowe uznanie pracy w szpitalu jako pracy w warukach szczegolnych i szczegolnym charakterze godne pensje choroby zawodowe gdzie to wszystko jest .Otoz nie ma i tak na prawde to poza ciezka praca ponad sily zniszczonym zdrowiem to nie ma nic.Robcie tak dalej to niebawem wszystko upadnie i bedzie koniec pielegniarstwa w Polsce.

#6  2019.11.07 22:53:47 ~Gosc

Tak pielegniarki powinny moc przecchodzic na godne emerytury po 30 latach tej ciezkiej pracy.

#7  2019.11.08 00:20:09 ~Plg

Ponad 30 lat zmianowości.Nie mam już siły.Uciekłabym.Trochę późno zrozumiałam,że nie będzie lepiej.

#8  2019.11.08 01:23:02 ~piel

62 letnia pielęgniarka po 42 latach pracy przeszła na emeryturę wynoszącą niecałe 1700 zł.Ze swoich składek i podatków finansowana przez całe życie dwumilionową armię uprzywilejowanych żołnierzy, sędziów ,prokuratorów,nauczycieli,rolników, policjantów również tych zza biurka,górników również tych którzy bardzo rzadko zjeżdżali pod ziemię, albo nawet nigdy. 45 letni górnik nie tylko "dołowy" ma 4,2tyś zł emerytury dzięki slynnemu przelicznikiwi-1,8.choc skladki jakie zgromadził wystarczyły by na połowę tej sumy. Podobnie mundurowi.Eksperci ZUS mówią ,że przywileje te są rażąco niesprawiedliwe i bardzo kosztowne. Zauwazaja ,ze policjanci i żolnierze odchodzą na emerytury w sile wieku by kontynuować karierę zawidową w cywilu i jednoczesnie pobierać niemale swiadczenia. W dodatku w mundurówce mozna łączyć emeryturę z rentą,co jest niemożliwe w KRUS i ZUS .Zaproponowali pozostawić przywileje jedynie "terenowym" a nie "biurowym". Ale rząd nie przychylił się do opinii ekspertow (2017) a w 2018 jak wiemy po strajkach rozszerzył mundurowym przywileje i przywrocił te cofniete przez PO . Przywraca też pełniē przywilejow nauczycielom. . W systemie przywilejow mieści się też Fundusz Kościelny, zasilany przez państwo kwotą ok 100 mln rocznie.

#9  2019.11.08 05:39:38 ~Basia

To ,że mamy tak niske emerytury jest efektem niskiej pensji ,ale same sobie jesteśmy temu winne . Brak wśród nas solidarności i zawsze znajdą się takie ,które będą pracować za niższe pieniądze .Proponuję zwrócić się do koleżanek , które pracują w kilku miejscach ,by choćby na miesiąc zawiesiły tę dodatkową pracę i zobaczymy co się stanie . Bo dzisiaj pielęgniarki tzw. stałe to 50% obsady , reszta to :kontrakty, umowa zlecenie . My zachowujemy się jak pies ogrodnika mówiąc o emeryturach innych grup zawodowych. Walczmy o swoje wyższe świadczenia a nie wypominajmy innym grupom ,że mają lepiej .Inni potrafili zmobilizować się i walczyć o swoje a pielęgniarki , to tylko potrafią narzekać . Izby pielęgniarskie nic nie zrobią , nie ma na co liczyć . A tak swoją drogą , to policjanci nie otrzymują emerytury z ZUS .

#10  2019.11.08 06:34:49 ~Mimi

Nauczyciel 55letni emeryt zastanawia się ile może dorobić ,a ja 55lat ,w tym 35 lat pracy na zmiany,zastanawiam się czy dożyję do emerytury

#11  2019.11.08 06:42:39 ~Urlop

Zdrowotny dla pielęgniarek, które pracują 30 lat na zmiany, nocki święta.

#12  2019.11.08 06:44:12 ~Do izb

Zawalczcie o pielęgniarki zmianowe, które pracują na nockach

#13  2019.11.08 06:45:32 ~Płatny

Urlop zdrowotny dla zmianowych pielęgniarek, zróbcie coś dla nas

#14  2019.11.08 06:51:26 ~Nocki

Niszczą organizm, zróbcie coś dla nocnych

#15  2019.11.08 06:54:41 ~Nocki

Nocki, święta nie Amy wcześniejszych emerytur

#16  2019.11.08 08:03:46 ~Jaga

Powinnyśmy mieć więcej urlopu a nie 26 dni nikt o nas nie myśli!

#17  2019.11.08 08:06:39 ~Oko

Pielegniarki zmęczone. To kobiety na produkcj zmęczone ! .Pielęgniarki mają po 60 lat a mało która idźcie na emeryturę ,bo im za dobrze w pracy. Kawa,ciasto i ploteczki a nocy spanie.

#18  2019.11.08 08:12:23 ~do 17

Z ta kawa i spaniem to nie przesadzaj kazdy w kazdej pracy musi sie napic i cos zjesc pielegniarki to nie roboty na sruby ale prawda jest ze pielegniarki maja po 64 lata i trzeba im dawac wypowiedzenia zeby je zmusic do pojscia na emeryture.

#19  2019.11.08 08:26:57 ~Ja

Do 1 To też Twoja wina, że jest jak jest! Wszyscy siedzimy cicho i pracujemy jak głupki. A co do Pań związkowych, nachapia się odejdą i nikt nie będzie pamiętał, kto kiedy zarządzał. Tylko niestety problem pozostanie!

#20  2019.11.08 08:55:38 ~Ech

No to im odebrano przerwę. Czy jest już zapis? Czy tylko aberracja?

#21  2019.11.08 09:13:07 ~Nocki

A urlop zdrowotny

#22  2019.11.08 09:14:24 ~Mp

Czy tylko praca zmianowa a co z pielęgniarkami pracującymi w gabinetach zabiegowych Praca w wymuszonej pozycji przy łóżku. Chorego. Zmianie pozycji do opatrunków podnoszenie przenoszenie pacjentow na salę opatrunkową. Codzienne rozpuszczanie środków dezynfekcyjnych. Nie tylko praca zmianowa jest pracą obciążająca. przestańcie dzielić. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Trzeba poznać inne stanowiska pracy w różnych szpitalach o dopiero wtedy wyrażać opinie.

#23  2019.11.08 09:16:27 ~Czy kadry

Dozyjemy na nocach do emerytury

#24  2019.11.08 09:17:17 ~Prosimy o

Uznanie nocy za wyniszczenie organizmu

#25  2019.11.08 09:21:58 ~Do

Jak lekarskie, chyba że też wykluczeni .

#26  2019.11.08 11:11:32 ~Ewa

Faktem jest :Po włożenie 1200 tzw. zembalowego do grupy osobom pierwszozmianowym dosypuje się (różnice , brak) do kwoty 1600 , zmianowe natomiast mają same pochodnymi za noce i święta różnice i do 1600 dopracować . Wniosek : osoby pracujące w systemie pochodne otrzymują dalej od podstawy jaką miały w 2015 roku. Stopniowo zmniejsza się różnica pomiędzy pracą zmianową a jednozmianową. Oddziałowe mają natomiast oprócz kwoty dodanej kolejne pochodne tj. funkcyjne , z 1600 w naszym szpitalu to jest 25%.

#27  2019.11.08 11:40:15 ~P

Dużo rzeczy w pielęgniarstwie powinno być inaczej, niestety skutkiem "pomysłów rządzących" lub raczej ich brak jest tylko stale zmniejszająca się liczba pielęgniarek. Tego nie da się nie zauważyć, pomimo, że w telewizji wciąż przedstawiają fantastyczną, bajkową wersję ! Szkoda, że pielęgniarki same nie chcą zrobić z tym porządku - czyli 1 etat !

#28  2019.11.08 12:10:17 ~Do 27

Piszesz o architekcie. A wykonawca zapisów architekta?

#29  2019.11.08 12:11:44 ~piel

Do 9.Nie wypominamy innym grupom, tylko zauważamy za innymi(ekspertami) i zgadzamy się,ze przywileje emerytalne wybranych grup są rażąco niesprawiedliwe społecznie, szczególnie, ze w większości dotyczą młodych,zdrowych mężczyzn na których emerytury zmuszane są pracować stare, styrane ,schorowane kobiety. I nie ma znaczenia,że policjanci i pozostali mundurowi nie pobierają pieniędzy z ZUS-wszyscy pracujący utrzymują ich -finansują im wczesne emerytury. Jeśli czterdziestoparoletnim męzczyznom przyznaje się dwukrotnie wyższą emeryturę niż sześćdziesięcioparoletnim pielęgniarkom za dwukrotnie dłuższy staż pracy , to jest to skandaliczne,tym bardziej ,że mogą oni oprócz emerytury pobierać świadczenia rentowne. . .Jeśli więc wszyscy mundurowi mają przywileje emerytalne, to tym bardziej powinny je mieć pielęgniarki,przynajmniej te, które bez względu na wiek 30 lat pracowały w systemie zmianowym-dzienno-nocnym, albo osiągnęły 55 lat i mają 35 letni staż pracy w pielęgniarstwie, w tym 20 lat pracy zmianowej .

#30  2019.11.08 12:19:26 ~do 28

Te zapisy zbudowane są że zdań.

#31  2019.11.08 12:48:17 ~piel.

Jeżli każdy mundurowy ma obowiązek pracy TYLKO 25 lat i bez względu na wiek prawo do emerytury, to tym bardziej prawo do emerytury powinna mieć pielęgniarka z AŻ 35 letnim stażem pracy ,bez względu miejsce pracy i wiek.

#32  2019.11.08 12:57:22 ~Luna

40 lat pracy zmianowej ,po 7-8 nocy w miesiącu , czyli daleko od spokojnej nocy we własnym łóżku - to jest około 8 lat ! nieprzespanych nocy . Brak warunków szkodliwych do wcześniejszej emerytury ? A w naszym kraju tak państwo dba o kobiety , dając emerytury tym które ani dnia nie były w pracy . Praca w szpitalu w zawodzie pielęgniarki , wyższe wykształcenie , wysokie zarobki jak to niektórzy twierdzą - i zmarnowanie własnego zdrowia i życia . Omijać szerokim łukiem ten zawód - życie mamy jedno , więc dbajmy o niego .

#33  2019.11.08 14:16:32 ~Do 17

Czasami życie zmusza do powrotu do pracy bo z emerytury nie da się wyżyć.Ciemny człowiecze wytłumacz mi wytłumacz mi dlaczego jest mało chętnych do zawodu pielęgniarki skoro Twoim zdaniem jest im tak dobrze w pracy.Co do pracy na produkcji różnie to wygląda .Jedni mają lepiej inni gorzej. Często są to osoby bez wykształcenia.

#34  2019.11.08 14:24:04 ~do 10.

100/100 ! .Dlatego ja,pielęgniarka nie popieram strajku nauczycieli. Podwyżki płac należą im się wyłącznie pod warunkiem utraty przywilejów emerytalnych,rentowych i urlopów zdrowotnych !

#35  2019.11.08 14:46:18 ~do 34

Dodać należy jeszcz rzetelniejsze rozliczenie czasu pracy 18× 45minut= 13h 30'.Nawet jeżeli jak twierdzą drugie tyle pracują w domu to ok.27h

#36  2019.11.08 15:51:06 ~do 34

27 godz . czyli połowa czasu pracy z tego ktory muszą przepracować pielegniarki ,które często są zmuszone zostać i pracować po godzinach za które nie otrzymują wynagrodzenia. Tak jest zarówno w szpitalach jak i baardzo często w przychodniach czy gabinetach zabiegowych.Czy słynny już czas raportów gratis przed i po czasie pracy.

#37  2019.11.08 16:06:48 ~Jola

Zgadzam się,że pielęgniarki po 30 latach pracy powinny mieć możliwość przejścia na emeryturę. A jeśli by chciały pracować dalej to jak najbardziej

#38  2019.11.08 17:16:57 ~Bar

Sanitariusze również pracują na nocach , wykonują czasem obowiązki które należą do pielęgniarek bo po prostu są obłożone pracą , a my musimy wykonywać ich polecenia bo tak mamy w zakresie obowiązków zapis mówiący o : , Wykonywanie innych obowiązków które nie należą do stanowiska lub nie są objęte zdobytą kwalifikacją ale zostało wykonane szkolenie w zakresie tych obowiązków a polecenie zostanie wydane przez pielęgniarkę dyżurująca lub pielęgniarkę oddziałowa " . Więc gdzie tutaj porządek w ochronie zdrowia ? Na oddziale wewnętrznym połączonym z diabetologia i pododdziałem Endokrynologii , niestety jest dużo pracy a w soboty są tylko dwie pielęgniarki , sanitariusz . OPIEKUNKI mają wolne , zlecenia idą masowo - kto teraz ma zająć się ścieleniem łóżek , opieką ? Sanitariusz pojedzie na zlecone badania , pielęgniarki muszą zrobić zlecenia (krew, insuliny , przetoczenia itd. ) . Salowych w weekendy nie ma i robi się wielki chaos. Po prostu TRAGEDIA !

#39  2019.11.08 17:55:33 ~ZK

Popieram stanowczo wszystkie komentarze moich kolezanek pielegniarek

#40  2019.11.08 19:57:19 ~abc

Uznać prace pielęgniarki jako pracę w warunkach szkodliwych i przyznać wszystkie przywileje wynikające z tego faktu . Na początek dodatkowo 2 tyg urlopu wypoczynkowego .

#41  2019.11.08 20:18:02 ~plus

W cywilizowanych krajach zasiłek socjalny dla niepracujących wynosi więcej niż emerytura pielęgniarki po 35 latach pracy w warunkach szczególnych kto nas tak urządził ? We własnym kraju jesteśmy żebrakami którzy stracili zdrowie pracując dla idei . My też pracowałyśmy wychowałyśmy dzieci i nie mamy żadnego dodatku z tego powodu jak matki które wychowały 4 siedząc w domu, też chcemy dodatek jakąś namiastkę sprawiedliwości bo za 1400 wyżyć się nie da / , może tak 500plus.

#42  2019.11.08 22:20:11 ~#42 do 8

GOSCIU,SUPER ! REWELACYJNIE UJĘTY TEMAT W KILKU ZDANIACH! ROZESLIJ TO DO WSZYSTKICH NASZYCH IZB I ZWIAZKOW ZAWODOWYCH!

#43  2019.11.08 22:34:31 ~#43 do 9

Bzdury,inne grupy zawodowr szczegolnie uprzywilejowane aż tak nie walczyły.Przyklad,ostatni strajk nauczycieli po którym p.Kaczynski obiecal nauczycielom wcześniejszą emeryture po 50 r. zycia.Sledzilam ten sttrajk i nie widzialam rozlewu krwi nauczycielskiej na ulicach o wcześniejszą emeryturę.Sa zawody,ktore bez specjalnej walki dostają wszystko,służba na to pracuje.Plakac mi sie chce,ze bede musiala jako stara i schorowana kobieta pracować przy lozku chorego,a młodzi i silni mezczyzni odchodzą na wysokie emerytury.Nasze przedstawicielki zagladaja na ten Portal i nie widzą problemu? A Zwiazki Zawodowe co robią?

#44  2019.11.08 22:48:50 ~#44 do 8

Jak ja bym chciala miec 5 min w Sejmie i wywrzeszczec na caly swiat twoje slowa ! Jak ja bym chciala mieć te 5 min ! Wywalić im całą prawdę,co nas boli,pieprznac im petycje,pielegniarki wyprowadzic na ulice,a do szpitali wrocic z przywilejami jak ma mundurowka,gornicy,nauczyciele.Modlę się aby kiedys w pielegniarkach zrodzila sie swiadomosc seojej wielkiej wartosci.Moze się spelni.

#45  2019.11.09 02:09:04 ~do 43

To prawda. Ponadto wielu ludzi w tym wielu celebrytów i tzw znanych czy uznanych udzielało swojego poparcia dla strajku i postulatów nauczycieli, pomimo,że strajk na masową skalę sparaliżował szkolnictwo w całej Polsce . W trakcie strajku pielęgniarek ludzie nie wypisywali na swoich profilach fb hasła " Popieram strajk pielęgniarek". Za to szechobecna była krytyka i powszechnie panowało "święte" oburzenie, że pielęgniarki śmiały odejść od łóżek chorych. I słynne już wycieranie sobie gęby etyką.

#46  2019.11.09 12:01:56 ~piel.

" W tym chorym kraju ciągle mówi sie o podnoszeniu wieku emerytalnego bo emarytury bądą coraz niższe ale nie dotyczy to wszystkich. Dlaczego nie mówi sie o emeryturach służb mundurowych? Przed wyborami zniesiono im wiek emerytalny 55 lat i wielu którzy nie ukończyli 45 lat zostają emerytami. Młode chłopy odchodzą na emerytury biorą 4 tys w górę i dalej pracują na innych etatach. Zabierają prace tym poszukującym a wiadomo że taki strażak ,żołnierz czy policjant zrobi tę samą robotę taniej bo bierze emeryturę. Co gorsza wielu z nich pracuje po służbach tworząc czarną strefę. Nie dokładają sie do ZUS a czerpią kasę z naszych składek i z naszej pracy. Dzisiejsi robole którzy ich utrzymują , z takim systemem emerytalnym i służbą zdrowia długo nie pociągną."

#47  2019.11.11 00:45:24 ~ERIC

I am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address [email protected] have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: [email protected] or call/whatsapp:+2349057261346

#48  2019.11.11 00:45:36 ~ERIC

I am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address [email protected] have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: [email protected] or call/whatsapp:+2349057261346

Dodaj komentarz