Druga część informacji z obrad senackiej komisji zdrowia - początek obrad 16.00 - dnia 20 czerwca 2017. Informacja uaktualniana na bieżąco.

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu a wynagrodzenia pielęgniarek i położnych


8 czerwca 2017 - Spontaniczna akcja wysyłania przez pielęgniarki i położne pisma w sprawie "społecznego niezadowolenia" w związku z projektem ustawy autorstwa związków zawodowych. Zobacz propozycję pisma, które ma być wysyłane do izby pielęgniarek.

10 czerwca 2017 - Czarno na białym. Tak samorząd pip dzielił pielęgniarki i położne, w kontekście wysokości wynagrodzenia. Wczoraj zmienił zdanie! Dzień po uchwaleniu nowej ustawy o wynagrodzeniach zasadniczych w ochronie zdrowia. Pomroczność jasna?

10 czerwca 2017 - Panie w czepkach doznały OLŚNIENIA! Napisały list do ministra Radziwiłła, dzień po uchwaleniu przez sejm ustawy o wynagrodzeniach zasadniczych w ochronie zdrowia. Szkoda, że się nie zająknęły o projekcie ustawy autorstwa (nie)porozumienia związków zawodowych. Ale wezwał je do tego marszałek sejmu! Poczekamy...

10 czerwca 2017 - Izba naczelna pip wydała komunikat: "W związku z licznymi zapytaniami członków samorządu pielęgniarek i położnych...".


Informacja z obrad senackiej komisji zdrowia:

Zobacz część pierwszą

Część druga po przerwie

16.00 - senacka komisja zdrowia wznawia obrady po przerwie... komisja się zbiera na sali... jest już kilku senatorów na sali...

Głos zabiera "Solidarność". Prorządowy związek zawodowy. Pani ze związku mówi: po półtora roku prac powstał projekt bardzo zmieniony, bardzo rozciągniety w czasie okres dochodzenia do docelowych stawek wynagrodzenia zasadniczego, kadrze niemedycznej w podmiotach leczniczych, których ta ustawa nie dotyczy. Dlaczego tych pracowników wykluczono? Jest to jasna niesprawiedliwość! Ci ludzie teraz czują się gorszą kategorią. Mówi o egozimach grupowych. I to się miało się zmienić! A się nie zmienia. Dlatego wybuchną nowe konflikty. Mówi o podwyżkach dla pielęgniarek. W jaki sposób one są realizowane. Czy to jest prawne? Tego będą dotyczyć porawki, które złoży związek. 

16.18 - głos zabiera wiceminister zdrowia (pielegniarka) - odpowiada w kwestii, kogo obejmuje ustawa o wynagrodzeniach zasadniczych. Uważa, że ustawa obejmuje wszystkich pracowników wykonujących zawód medyczny. I taki cel w ustawie osiągnięto. 

16.27 - dyskusja dotyczy kosztów objęcia ustawą pracowników niemedycznych. 

Podkreślono, że ustawa obejmuje wszystkie podmioty lecznicze: publiczne i niepubliczne. 

Jeden z mówców mówi o pracy salowej. Ustawa w tym brzmieniu nie gwarantuje podwyżek dla tej grupy pracowników. A państwo np. kupiło za 6 miliardów akcje PKO SA.

16.32 - Podniesiono argument, że ustawa nie obejmuje zawodu medycznego - sanitariusz.

16.38 - Senator uważa, że nie można mówić o zawodzie tym bardziej zawodzie medycznym kiedy ktoś nie ukończył szkoły średniej. 

16.41 - wraca dyskusja o pielęgniarkach. Argumentem za przeniesieniem magistra do grupy wyżej jest.... brak pielęgniarek. Do grupy 8. I podniesienie wskaźnika. Musimy zadbać o pielęgniarki aby chorzy mieli opieke zapewnioną.

16.45 - wniosek za przyjęciem ustawy bez poprawek! 

16.46 - wynik głosowania - komisja przyjeła ten wniosek i ustawa zostaje przekazana na jutrzejsze posiedzenia senatu bez poprawek. Tym poprawki odrzucono!

Ustawa zostaje w takim kształcie:

Dziekuję za uwagę...

Pozdrawiam

Mariusz Mielcarek

Komentarze użytkowników

#1  2017.06.20 16:23:59 ~MaX

Pielęgniarki nie mają "jaj" dosłownie i w przenośni żeby cokolwiek wywalczyć. od najniższego do najwyższego szczebla. Stołkowe chcą utrzymać stołki, stare chcą w "spokoju" pracować a jak im zapłacą to fajnie, młode nic nie mogą bo starsze im nie dadzą dojść do głosu dla zasady stołkowe zablokują. A rządy i zarządy tak podzielą i zamieszają żeby się nie jednoczyły. Ten zawód umrze bo jego reanimacja to "uporczywa terapia" zwłok.

#2  2017.06.20 16:25:53 ~Gość

Kabareciara ta niby pielęgniarka. Se te niby podwyżki wsadzić w. Pitoli o miliardach. A ile dostanie pielęgniarką podwyżki za 1godzinę pracy?

#3  2017.06.20 16:29:26 ~motyl

Ja do 1 .Napisał komentarz ktoś kto ma tylko i wyłącznie parcie ,na szkło " i nic więcej . Bo to co piszesz to totalne bzdury . W ,języku " widzę że jesteś mocny ale nie wiem jak by Ci szło w czynach , pewnie nie za bardzo j skończyłbyś jak ten z KODU . To tyle . Więcej bzdur nie pisz i nie ośmieszaj się .

#4  2017.06.20 16:29:42 ~3

Możemy podziękować pielęgniarkom pracującym na dwa czy trzy etaty. Mimo tego, że tłukło im się do głowy, że tylko chwilowe oderwanie się od dodatkowego korytka spowoduje, że nasza grupa zawodowa wreszcie coś osiągnie - to można im było. "jak krowie na rowie". Nie potrafiły tego uczynić i dzięki nim mamy to co mamy. Pazerne babska. Dzięki takim nigdy nie będzie lepiej.

#5  2017.06.20 16:29:43 ~3

Możemy podziękować pielęgniarkom pracującym na dwa czy trzy etaty. Mimo tego, że tłukło im się do głowy, że tylko chwilowe oderwanie się od dodatkowego korytka spowoduje, że nasza grupa zawodowa wreszcie coś osiągnie - to można im było. "jak krowie na rowie". Nie potrafiły tego uczynić i dzięki nim mamy to co mamy. Pazerne babska. Dzięki takim nigdy nie będzie lepiej.

#6  2017.06.20 16:47:39 ~MM

W tym momencie zarabiam tylko o 300zł więcej od salowej. mam licencjat położnictwa i pracuję w zawodzie od dwóch lat. Jeśli dalej tak będzie to prędzej z pensją dogoni mnie salowa bez szkoly, niż ja dogonie lekarza.

#7  2017.06.20 16:48:46 ~Gość

Do4/5 Odradzam ocenianie pazernych bab. Kredyt frank, mąż wózek, dziecko studia. Zamienisz się?

#8  2017.06.20 16:48:47 ~piel.

Obrady Komisji Zdrowia zakończone. Gadu, gadu, gadu i "po ptokach". Komisja nie zgłasza poprawek

#9  2017.06.20 16:49:35 ~motyl

Licząc 3900 x 1,05 współczynnik pracy ( dla mgr ,że specj . = 4095 zł brutto ) a po odjęciu składek to da około 3500 zł i wielki mi WERSAL w stosunku do tego ile biorą ,te kundle z izb - za nic " Za ciepły stołek , piękne paznokcie , kawusię , trzynastki z PAŃ Składek i PIERDZENIE W STOŁEK , PONIŻANIE I NIEPRZYZNAWANIE SIĘ DO PAŃ . Jak najszybciej do pracy dać ich na oddział ale wcześniej muszą . zrobić " specjalizację " bo jest NAKAZ PODNOSZENIA KWALIFIKACJI . JAK NAJSZYBCIEJ DAĆ ICH NA ODDZIAŁ bo pacjenci nie mogą się juz doczekać i KONOWAŁY JASNE ŻE CZEKAJĄ Z UTĘSKNIENIEM .

#10  2017.06.20 16:51:24 ~Aqua

Krok pozorowany !

#11  2017.06.20 16:53:07 ~polska pie

Gratulacje NIPiP oraz OZZPiP. Senacka komisja zdrowia olała pielegniarki z tytułem mgr wg rekomendacji w/w.

#12  2017.06.20 16:53:31 ~do #6

Pracujesz dwa lata. ja prawie 20, mam specjalizacje, pomostowki z roznych przyczyn nie zdazylam zrobic, pracuje jako zabiegowa, czyli gola pensja, bez dodatkow, roznica pomiedzy mną a salową podobna co u Ciebie. tragedia, ockną się,za kilka lat, jak zaczną zamykac oddzialy z powodu braku pielegniarek i poloznych. Kocham swoj zawod, ale nie wiem czy dlugo to wszystko jeszcze zdołąm wytrzymać, pracujemy za dwie, orka na ugorze, i co , podwyzki nie zobacze przez kolejne kilka lat, bo podstawe mam juz wyzsza od tej gwarantowanej w siatce.Ech, odechciewa sie pracy.

#13  2017.06.20 16:54:11 ~Aqua

Panie z IZB i ZWIĄZKÓW zostały kompletnie zignorowane, finał dogadywania się w kuluarach.

#14  2017.06.20 16:55:31 ~motyl

Ale został jeszcze Pan Prezydent , który podpisuje każdą ustawę albo jej nie podpisuje .Jeżeli ona przejdzie to ,konował bez specjalizacji " = 1,05 wskaźnik pracy z kwoty 3900 zł .

#15  2017.06.20 17:02:10 ~iwa

Jestem pielęgniarką pracującą na drugi etat i wkurza mnie zwalanie winy za trudną sytuacje w pielęgniarstwie na nas zleceniówki ,kontraktowe.pracujemy bo musimy ,ktoś nie musi to gratuluje.30 lat pracuje w zawodzie poniewierałam się na różnych manifestacjach brałam udział w strajkach i co przez brak solidarności mamy to co mamy zorganizujcie się jednoetatowe zróbcie strajk to my się do was dołączymy.Nie przyjdę na dyżur jeśli będę wiedziała że jest strajk.Piszemy że w jedności siła a ciągle się opluwamy a to za dodatkową pracę a to za wykształcenie .W sumie ryba psuje się od głowy pracuje w szpitalu w którym Pani naczelna nie darzy pielęgniarek sympatią o szacunku nie wspomnę sama od niej usłyszałam że nie ma obowiązku pracy jak wspomniałam o podwyżce po ukończeniu specjalizacji.A co do ustawy to ma tyle furtek ze każdy dyrektor będzie ją interpretował na swój sposób .Zawód umiera i niech umrze.

#16  2017.06.20 17:05:03 ~Położna

Jeszcze jedno: po jaką cholerę dzielą grupę zawodową, jak zarobki będą się miały do wykonywania pracy na oddziale? Będzie jakiś inny zakres obowiazków stworzony dla mgr, lic, LM SM? szczerze przy takiej ograniczonej obsadzie nie wyobrażam sobie tego. Wszystko to jest chore, powinna być jedna podstawa dla danego zawodu, a reszta w formie dodatku: wilk syty i owca cała. A tak to tylko będą same konflikty, pracę wykonujemy taką samą i za tę sama pracę należy się to samo wynagrodzenie, wg Konstytucji. Wiele młodych położnych przychodzi do pracy, pewnych czynności jeszcze nie mogą robic, bo nie maja kursu, wiec my "stare" to robimy, kursow tez nikt nie bierze pod uwage.Niektórym "starszym" kolezankom również nie chcialo sie isc na kurs, i nie muszą np szczepic, a pieniadze biora i to nawet wieksze

#17  2017.06.20 17:06:33 ~motyl

Jeżeli ,olała mgr " - to Wy olejcie te z Izb a jak? proste NIE PŁAĆĆIE składek na tych , WSZARZY " .Toi proste - napiszcie pismo do RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH ( że nie chcecie płacić składek na IZBY ( .izdy ) bo nie reprezentują WASZYCH INTERESÓW GODNIE a raczej WCALE I jest to powód dla którego nie chcecie być członkami Izb a zarazem płacić składki , które są obligatoryjne . Już nieżyjący Rzecznik Praw Obywatelskich śp. Pan Kochanowski stwierdził że PRZYMUSOWE SKŁADKI CZŁONKOWSKIE SĄ NIEZGODNE Z PRAWEM I NIE POWINNY BYĆ OBOWIĄZKOWE . Więc DO DZIEŁA , składajcie takie pisma do RZECZNIKA . BO to już najwyższy czas BĄDŹCIE DZIELNE I DO CZYNÓW .

#18  2017.06.20 17:08:05 ~irek

A w radomiu salowa ma podstawy 1915 zł a pielęgniarka po szkole 2 lata stażu 1950 zł.

#19  2017.06.20 17:08:29 ~:)

Przez pazerność pielęgniarek pracujących na dwóch, a nawet trzech etatach - nigdy nie będzie dobrze. Sami się nie szanujemy, więc i inni nie będą nas szanowali. Kiedy to wreszcie do Was dotrze? Boję się, że nigdy :(

#20  2017.06.20 17:10:14 ~Pomysł

Uważam, że wreszcie ktoś powinien sprawdzić to jak pielęgniarki pracują i zlikwidować sytuacje, w których taka kobieta pracuje po 500 godzin w miesiącu. Od tego trzeba zacząć.

#21  2017.06.20 17:12:10 ~Pomysł

Dla każdej jeden etat, a dodatkowo tylko 20% etatu. Wtedy wreszcie do wszystkich dotrze, że pielęgniarstwo kona. Innej drogi nie ma.

#22  2017.06.20 17:15:11 ~godnie

Godnie, na jednym etacie, marzenie, moze juz czas?

#23  2017.06.20 17:16:21 ~Pielęgniar

Może niech ktos sprawdzi jak pracuja lekarze a nie pielęgniarki. Odpierdol się od pielegniarek oki?

#24  2017.06.20 17:18:00 ~Pielęgniar

Wszystko to dzieki naszej eice minister. Może pani zechce zawitac wśród szeregu za 2 tyś , kazda para rak sie przyda proszę pani.

#25  2017.06.20 17:19:39 ~Aqua

15- to nie zwalanie winy tylko fakty. Rozumiem, że są osoby, które mają taką sytuację życiową, że muszą dorabiać ale np. opieka w domu chorego zamiast "zlecenia' w szpitalu. Faktyczny obraz braku pielęgniarek i zarazem monity do ministerstwa dałyby szansę na inny punkt odniesienia pracy nad projektem ustawy.

#26  2017.06.20 17:23:23 ~piel.

Opluwacie się jedna przez drugą a macie pensje wyższe niż zakłada ustawa a ile jest pielęgniarek gdzie mają podstawy 1750, 1800, 1950 to jest GRO takich osób to zobaczcie, ile one będą miały podwyżki, jak skoczy i stopa finansowa. Nie do końca jest do dupy ta ustawa. Brak pielęgniarek zacznie podnosić pensje bez ustawy sami zobaczycie po październiku się zacznie zobaczycie.

#27  2017.06.20 17:26:52 ~Do 20

Nie, nie zrobię tego. Jestem wściekła, bo przez takie zachowanie pielęgniarek nigdy nie będziemy godnie zarabiały. Przez głupotę.

#28  2017.06.20 17:29:10 ~Do 23

Nie, nie zrobię tego. Jestem wściekła, bo przez takie zachowanie pielęgniarek nigdy nie będziemy godnie zarabiały! Przez ich głupotę i pazerność! I nie patrzcie na lekarzy, większość z nich śpi podczas nocnego dyżuru. Są pachnący i mają czas, aby się umyć. A Wy? Zapierniczacie zachowując się poniżej godności osobistej. Zapomniałyście o tym, że macie domy i rodziny! Nie macie czasu na sen, odpoczynek, normalne życie, a nawet na to, aby się umyć. Bo tylko praca i praca.

#29  2017.06.20 17:32:02 ~piel.

Przewodniczący komisji: na chłopski rozum podział pielęgniarek i położnych jest niesprawiedliwy! PRZYJĘTO BEZ POPRAWEK

#30  2017.06.20 17:34:57 ~Aqua

Co za zdziwienie - TEATR - dramat społeczny.

#31  2017.06.20 17:45:26 ~piel.

Jutro szopki cd. Prezydent będzie stał pod drzwiami, podpisze ustawę i koniec burzliwych dyskusji, wszyscy wrócą i do porządku dziennego.Przerabiam ten temat od 30 lat i nic się nie zmienia.

#32  2017.06.20 17:54:08 ~licencjat

No cóż mamy co mamy,sztab ludzi pracuje nad strategią rozwoju pielęgniarstwa i wszyscy po drodze chcą na nas zarabiać,jesteśmy podzielone,źle do siebie nastawione.Koleżanki chcą większych podwyżek więc zapisują się na specjalizacje i magisterki,oczywiście też na nas zarabiają ,bo czesne rośnie i kursy kosztują,ale czy to się sprawdzi, czy wystarczy na te obiecane podwyżki? Nie wiem czy można w to wierzyć.Co o tym myślicie?

#33  2017.06.20 17:54:39 ~MaX

Do "motyl" Twoja ocena mojego wpisu jest niczym nie poparta. Parcie na szkło? Może to porostu cyniczna ocena stanu faktycznego. Motylku więcej zrobiłem dla koleżanek niż możesz sobie wyobrazić. I co? Nic. Nauczyłem się że działając i nadstawiając kark dla tej grupy zawodowej sama cię po nim zdzieli. Kiedy zrozumiesz mechanizmy które uniemożliwiają poprawę stanu polskiego pielęgniarstwa zrozumiesz że tu pomoże jedynie zniszczenie zatęchłych układów i zależności. Życzę Tobie i innym faktycznej konsekwencji w działaniu. P.S. porównywanie do kogoś nieuczciwego czy ubliżanie innym słabo świadczy o Twym "poziomie".

#34  2017.06.20 17:55:47 ~emerytki

Tak samo będzie za kilka lat, emerytki i tak beda nadal pracowac, to ze beda na emeryturze nic nie zmieni.wiekszosc tych, ktore znam, zarzekaly sie ze nie beda pracowac, a i tak pracuja, poki sil im wystarczy. dla dyrekcji to akurat bardzo dobry pracownik,

#35  2017.06.20 17:57:59 ~Aqua

Może masz pomysł na likwidację układów i zależności ? Wszystkie ręce na pokład.

#36  2017.06.20 17:58:27 ~Zmiany

Zmieni się, bo za kilka lat każda pielęgniarka będzie miała mgr i specjalizację. Zmieni się ich mentalność, zaczną się szanować. Ale na to trzeba czasu, z zawodu muszą odejść te, które zamieszkały w pracy i zapomniały o tym, że mają dzieci, mężów i domy.

#37  2017.06.20 17:58:40 ~Aqua

35 jest do 33

#38  2017.06.20 18:05:52 ~basia

Każda z nas liczyła, że dzisiaj "coś się zmieni". Sami sobie zawiązali pętlę! Część z nas odejdzie na emeryturę a jeszcze większa grupa odejdzie z zawodu.

#39  2017.06.20 18:09:52 ~nurse

Czyli każdy magister OPRÓCZ PIELEGNIAREK ma współczynnik 0,73 a magister pielęgniarstwa 0,64. To dyskryminacja. Trzeba coś z tym zrobić. Może pisma do ministra lub jeszcze raz do Szczurek-Żelazko (że dyskryminuje pielęgniarki a sama przecież nią była) lub strajk albo trzeba powiadomić media

#40  2017.06.20 18:25:44 ~40

Trzeba niezwłocznie zawiadomić media i pewne organy, że pielęgniarki nieludzko pracują. Ponad swoje siły, często na dwóch czy trzech etatach. Może ktoś wreszcie podejmie interwencję i przerwie ten chory pęd do kasy zarabianej w taki sposób. Kosztem swoich koleżanek, rodzin i pacjentów. Na granicy bezpieczeństwa.

#41  2017.06.20 18:33:48 ~do 40

A media już czekają hahaha, strajki były i nic nie pokazywali a teraz będą pokazywać, urwałaś się z choinki.

#42  2017.06.20 18:34:46 ~do 40

A skoro pracują na dwóch czy trzech etatach to maja na to siłę, nie ma co głupich żałowac.

#43  2017.06.20 18:34:50 ~piel

Dzisiaj widziałam plakat w LIDLU, poszukujemy pracowników , na cały etat podstawa 3600 zł. Jesteśmy nikim, wdrukowałyśmy sobie to co nam wmówili inni i tak się zachowujemy, postępowanie wobec nas jest lustrem tego co o sobie myślimy, a myślimy, że nie zasługujemy na poprawę warunków pracy. Pracujcie dalej za grosze na 5 etatów, żryjcie się między sobą o wykształcenie, głodujcie , żebrajcie o litość, a zastąpią nas opiekunkami po podstawówce.

#44  2017.06.20 18:36:00 ~do 40

Niech tyrają dalej, przez taki mamy pensje jakie mamy bo zapychają każdą dziurę.

#45  2017.06.20 18:36:34 ~do 39

To dyskryminacja.Jeśli izby i związki na to pozwoliły nie możecie tego tak zostawic.Izby są wyraźnie przeciwko waszym interesom. Koniecznie pozbyć się tego trutnia i pasożyta . Radykalna eradykacja.

#46  2017.06.20 18:37:34 ~piel.

W 80 % mamy tak przez durne pielęgniarki latające z pracy do pracy.

#47  2017.06.20 18:43:07 ~Meadow Dew

Z dniem jutrzejszym rozpoczynam swoją własną kampanię ,promującą ,zawód pielęgniarki. Zacznę od sąsiadki która od października wybiera się na studia pielęgniarskie. Zaprosze na 12h dyżur. Bedzie dziewczyna miała jasność na co pisze się przez 3 lata I co będzie robić i za jaką stawkę przez kolejne . I bede tak robić z każdą osobą która zapyta mnie jak sie pracuje za takie kookooosy

#48  2017.06.20 19:10:50 ~piel

Do 47.ja już od dawna to robię. Uswiadamiam jaki to syf ten zawód wykonywany w tym kraju.

#49  2017.06.20 19:12:10 ~Anna p

Co przez ostatnie 18 lat zrobiły izby i związki? Brak norm zatrudnienia bo izby bały sie narazić kolejnym rządom! Brak podwyżek bo wykazały wystarczająca ilośc pielegniarek! Jeśli pielegniarka ma niska pensje to musi iść na drugi dyżur! Związki były za i izby tez! Zlikwidować etaty związkowe! Zmienić ustawę o samorządzie zawodowym w kwestii wynagrodzeń izbianek bo tam leży zło! Dlaczego związki i izby nie chciały strajku? Ano właśnie dla etatowych wynagrodzeń bały sie narażać!

#50  2017.06.20 19:12:19 ~Do 41

A powinny pokazać i nagłośnić pewne skandaliczne sytuacje. Ujawnić to, że pielęgniarki w służbowych mundurkach mkną przez całe miasto z dyżuru na dyżur. Przez zachłanność na pieniądze przestały myśleć. Wychodzą z jednego dyżuru wcześniej nie bacząc na nic, aby zdążyć na kolejny dyżur. Nie boją się, że ktoś zrobi z tego aferę. Powinna cała Polska wiedzieć, że potrafią ciągnąć po 5-7 dyżurów 12 godzinnych non stop. Bez chwili wytchnienia, bez przerwy na sen i odpoczynek. Może wtedy wreszcie taki proceder zostałby zakazany?

#51  2017.06.20 19:50:57 ~Ela

Trzeba koniecznie odejść od łóżek wszyscy, inaczej nic nie osiągniemy. Mają nas w pięciu literach, kpiny robią z naszego zawodu. Jeżeli ustawa wejdzie w życie- tylko STRAJK OGÓLNOPOLSKI

#52  2017.06.20 20:04:15 ~Aqua

Chyba niektóre z koleżanek nadal nie rozumieją, że w przypadku strajku porozumienie będą podpisywać znowu ZWIĄZKI i IZBY ! Taniec Carole, chociaż on był tańczony zespołowo. Po co takie wichrzycielstwo !

#53  2017.06.20 20:23:57 ~maja

Ja proponuję L4 na tydzień :) i ze dwa dni urlopu na rządanie :)) w umówionym terminie

#54  2017.06.20 20:24:05 ~Do Aqua

Nie wiem w jaki sposób należy wytłumaczyć naszym koleżankom, aby zrozumiały, że my wcale nie musimy strajkować, aby nasz zawód stał się atrakcyjny i lepiej płatny. Wystarczą 2, góra 3 tygodnie - jeśli pielęgniarki na chwilę oderwałyby się od dodatkowej pracy. Nasz zawód stałby się deficytowy, stworzyłaby się konkurencja na rynku pracy. Nie ma innej drogi. Kiedy wreszcie cała reszta ferajny to zrozumie? Czy nasze środowisko jest tak bardzo ograniczone, że nie potrafi zrozumieć tak prostej sprawy?

#55  2017.06.20 20:26:10 ~Do ~maja

Nie musimy działać w ten sposób. Rozwiązanie jest proste, muszą się pielęgniarki na chwilę oderwać od dodatkowego koryta!

#56  2017.06.20 20:30:22 ~55 i 54

Macie rację tylko co zrobić z koleżankami.

#57  2017.06.20 20:38:47 ~Ela

Zrzucić rządzących, obrać nowe władze IZB

#58  2017.06.20 20:43:24 ~Do 56

Chyba trzeba byłoby uwiązać je do kaloryfera, bo straciłam wiarę w to, że jednak to wszystko do nich dotrze i zaczną zachowywać się stosownie do sytuacji. Bo teraz pracują na 2 - 3 etatach i już kombinują jak będą pracowały po przejściu na emeryturę. Gdy słyszę jak ubolewają nad tym, że nie będą mogły tak harować jak do tej pory to mnie szlag chce trafić.

#59  2017.06.20 20:44:19 ~Do ~Ela

Kiedy wreszcie zrozumiesz, że to nie wina Izb? Ze mamy w rękach tak silną broń tylko jesteśmy beznadziejnie głupie i nie potrafimy z niej skorzystać?

#60  2017.06.20 20:50:32 ~piel

Załatwmy całe te chore ministerstwo i zastrajkujmy. Trzeba się porządnie przygotować. Wybrać nowy zarząd związkowy i damy radę. Niech nam zejdzie kilka miesięcy na przygotowanie, ale zróbmy to.

#61  2017.06.20 20:52:38 ~do 58

Pracujące emerytki nie są w stanie zapełnić pielęgniarskiej luki kadrowej

#62  2017.06.20 20:54:00 ~Do 60

Naprawdę dalej nie rozumiesz, że my nie musimy strajkować, aby osiągnąć sukces? że wystarczy jak pielęgniarki na chwilę zrezygnują z dodatkowej pracy? czy to tak naprawdę ciężko zrozumieć? ja mam strajkować, a koleżanki wieloetatówki w tym czasie będą szarpały się o to, która weźmie za mnie dyżur? W imię czego? W imię tego, że kasa odebrała im rozum? Litości!

#63  2017.06.20 20:56:53 ~Do 61

Chyba tylko dlatego, że będą miały ograniczenia prawne jeśli chodzi o ilość dyżurów. Bo gdyby nie to, to dalej ciągnęłyby po 3 etaty miesięcznie. Bez opamiętania. Mając 70 lat (sic! ).

#64  2017.06.20 21:01:22 ~Ela

Pani Lucynie zabrać stołek za podpisanie tej ustawy, zdegradować Ją do odcinkowej i dać wskażnik 0,64 W IZBACH też pracują MGR musimy dopilnować Ich wskażników

#65  2017.06.20 21:04:06 ~piel

Jakieś zawsze się znajdą nadgorliwe i pazerne, ale one nie uratują grafików. Zobaczycie. Stare, przepracowane będą zagrożeniem dla chorych i posypią się wyroki. Zobaczycie. Nie życzy się tego nikomu, ale człowiek jest tylko człowiekiem. Może niektóre czują się jak robokopy, ale się zdziwią.

#66  2017.06.20 21:05:01 ~Monika

Smutno mi :-(

#67  2017.06.20 21:07:26 ~piel

A najgorsze w tym wszystkim jest to, że i izby i związki są świadome zagrożeń i pozwalają na to swoją biernością. W głowie mi się to nie mieści.

#68  2017.06.20 21:08:31 ~Do 65

One już są zagrożeniem dla swoich pacjentów. Nikt mi nie powie, że pielęgniarka, która pracuje na dwóch czy trzech etatach jest w pełni wydolna, wyspana i gotowa do pracy. Nikomu normalnego zamiast snu nie wystarcza dwie godzinki drzemki na dobę.

#69  2017.06.20 21:09:27 ~Do 67

A same pielęgniarki? Kasa odebrała im rozum, że przestały myśleć? Działają niezgodnie z kodeksem pracy, na granicy ryzyka. Są nieodpowiedzialne i pazerne. Przez takie jest jak jest.

#70  2017.06.20 21:09:46 ~do 68

Oczywiście

#71  2017.06.20 21:12:31 ~funia

Dopóki izby i związki będą związane finansowo z ekipą rządzącą tak długo będziemy marnie zarabiać! To zwykły układ handlowo-towarzyski,po prostu sprzedały nas i teraz ciszaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.Pozdrawiam.

#72  2017.06.20 21:14:15 ~Do 71

Same sprzedałyśmy siebie. Swój honor, zdrowie, czas, rodziny i pacjentów. Rzucając się jak hieny na każdy dodatkowy dyżur. Żenada.

#73  2017.06.20 21:26:27 ~x

Wszystko w rękach pacjentów.Widzą jak zapier.żałują NAS,mówią,że to jarmark nie do ogarnięcia.gdzie ich skargi na nasze niedociągnięcia,poślizg w wyk.zleceń godzinowo,notoryczny brak czasu na wszystko.nie znają drogi aby złożyć zażalenie na leniwe pielęgniarki?

#74  2017.06.20 21:34:22 ~Ania

Szkoda, że tylko nieliczne osoby skorzystają z lepszych grup, wszystko zależy od ZAJMOWANEGO STANOWISKA. Do naszego zawodu raczej nikt nie będzie chciał przyjść, pielęgniarstwo w Polsce stopniowo umiera.

#75  2017.06.20 21:39:28 ~Ja

Oczom nie wierzę, za chwilę to co nie mieściło mi się do tej pory w głowie stanie się faktem. Podpiszą taką ustawę, która tylko zaszkodzi polskiemu pielęgniarstwu, podzieli nas doszczętnie i zablokuje możliwość godnego zarabiania wielkiej grupie pielęgniarek, które nie mają magistra i specjalizacji. Tym bardziej to straszne, że ustawa ze swoimi śmieszno-strasznymi wskaźnikami ustala pensje na tyle lat do przodu. Jak do tego doszło, że podczas tych komisji zdrowia były tylko krótkie, pojedyńcze i ciche głosy próbujące ukazać sytuację pielęgniarek, których dodatkowo nikt nie chciał słyszeć. W ten sposób najpierw posłowie, a teraz senatorowie w parędziesiąt minut zadecydowali o "suuper" podwyżkach. Dlaczego tak się spieszą, bo ustawa już napisana i szkoda czasu na poprawki, przecież wakacje tuż, tuż. Po co komplikować sobie życie, lepiej pochwalić się kolejnym sukcesem. Ten sukces to niestety porażka polskiego pielęgniarstwa, a była taka szansa. Nasze pielęgniarskie władze kolejny raz zawiodły w tak ważnej sprawie. Może naszą szansą jest jeszcze przedstawienie sytuacji Panu Prezydentowi przed podpisaniem ustawy?

#76  2017.06.20 21:45:21 ~Aqua

Do 54 poziom świadomości jest nadal niski, szkoda.

#77  2017.06.20 21:55:54 ~Aqua

Do 59 - tylko obłuda pozwala myśleć tak, że w tej katastrofie" negocjacyjnej "nie ma zasługi IZB !

#78  2017.06.20 22:08:35 ~ Bloody Or

Spokojnie drogie Panie, ratownicy medyczni wam zademonstrują jak się wywalcza podwyżki i będziecie mogły wziąć z nich przykład :)

#79  2017.06.20 22:16:32 ~Ja

Nie głosować na PIS . Strajk i wywalić naszych przedstawicieli

#80  2017.06.20 22:17:39 ~s

Do #78: nawet gdyby była dokładna instrukcja co zrobić pielęgniarki i tak nic nie wywalczą, tak niesolidarnej i głupiej grupy zawodowej ze świecą szukać

#81  2017.06.20 22:24:17 ~John A

Hej ja też uratowalam dziewczynę po maturze przez wyborem tego zawodu- cieszę się ja i jej matka salowa

#82  2017.06.20 22:31:00 ~Ema

Jest mi przykro czytając komentarze. Gdybym była młodą pielęgniarką, uciekłabym za granicę nie zastanawiając się ani chwili. Pozdrawiam wszystkie koleżanki, życzę wytrwałości i siły.

#83  2017.06.20 22:47:45 ~Bloody Ora

Gdzie byś uciekła ? teraz tam gdzie można dobrze zarobić pełno tego islamskiego ścierwa, trzeba być patriotom i tutaj walczyć o swoje, Polska to drugi najbezpieczniejszy kraj na świecie, bo chyba nie uciekłabyś do Czech albo na Ukrainę ? tak to się kończy drogie koleżanki jak "baby" załatwiają interesy . teraz to już po "ptokach" rypcie dalej na kilku etatach, bo co innego wam pozostaje ?

#84  2017.06.21 00:25:54 ~do 59

Ty jesteś beznadziejnie głupia czy fałszywa izbianka , chociaż to na jedno wychodzi.

#85  2017.06.21 00:34:40 ~piel.

DO 71.Taki układ to burdel i trzeba rozje.ć te izdy tak jak one nas . I tych alfonsów pogonić.

#86  2017.06.21 05:50:15 ~Do #39

Masz rację, ustawa nie docenia mgr pielęgniarstwa.Nie uważa, że moje wykształcenie - SM + specjalizacja - jest wyższe od Twojego. Nie jest jednak prawdą, że każdy inny mgr będzie miał wsp. 0,73 ( gr.6 ). Zawód pielęgniarki mogą wykonywać osoby z wykształceniem średnim, co uniemożliwia zakwalifikowanie Was, magistrów, do grupy pracowników wykonujących zawody wymagające wyższego wykształcenia. Jestem pielęgniarką i nie znam wymogów kwalifikacyjnych dla innych zawodów medycznych . Sprawdziłam tylko z ciekawości wymagania dla fizjoterapeutów -istnieje technik fizjoterapii ( wykształcenie średnie ). Być może więc ustawodawca "nie lubi" nie tylko mgr pielęgniarstwa, ale generalnie wszystkich magistrów.

#87  2017.06.21 05:53:05 ~Gość

W dniu 20 czerwca 2017 roku Józefa Szczurek Żelazko, działającą na zlecenie pis zabiła polskie pielęgniarstwo.

#88  2017.06.21 06:09:56 ~Do #87

Zgodnie z zasadą BMW (czyli: Bierny, Mierny, ale Wierny)

#89  2017.06.21 07:18:14 ~Musiektv

Ludzie się z was śmieją jak to czytają In

#90  2017.06.21 07:55:23 ~Gosia

Wczoraj złożyłam wniosek o rozwiązanie umowy o pracę w związku z przejściem na emeryturę. Po 39 latach pracy w zawodzie. Gdy zaczynałam pracę to było pielęgniarstwo . Teraz wszystko po łebkach- bo sterty dokumentacji, chamstwo rodzin pacjentów, śpiące i nie kumate kontraktowe. Pielęgniarstwo umarło po słynnym wpisie do ustawy o działalności medycznej.ze pielęgniarki mogą być zatrudnione na kontrakty ! I GŁUPIE pielęgniarki poleciały na to. Ha, ha. Powodzenia ! Do tych które mają tylko 2 etaty- zgłoście się na 3 ! Moje miejsce na oddziale wolne od 1 października . Chętnym dam namiary. Pensja 2000 plus dodatek za noce i święta. Amen.

#91  2017.06.21 09:54:11 ~pielegniar

W większości oddziałów praca pielegniarki to jeden wielki mobbing począwszy od dyrekcji mobbingującej podwładne sobie oddziałowe, które mobbingują personel w oddziale. Pielęgniarka jak otrzyma wyższe stanowisko to tak jakby się jej stołek przykleił się do dupy na stałe, zrobi wszystko, nie patrzy na podwładnych tylko myśli o swojej dupie Panie przełożone, naczelne zmieniły swoje tytuły na dyrektorów, zastępców dyrektorów do spraw pielęgniarstwa, a dlaczego nie zmienią przydupasom oddziałowym, przecież oddziałowa kojarzy się z obozami pracy, zagłady to tam były oddziałowe bloków- kapo i tak też te nasze "koleżanki" się zachowują. I my łudzimy się tym, że nam dadzą większe zarobki, przecież one pilnują by im nie zabrano albo ich nie wysadzono, ze stołka.

#92  2017.06.21 10:00:46 ~do 91

Kapo kapusie

#93  2017.06.21 10:34:01 ~PIELĘGNIAR

Pani wiceminister zdrowia juz dziekujemy Bedziemy my pielegniarki o pani pamietac przy najblizszych wyborach!

#94  2017.06.21 10:53:27 ~Pielegniar

Od poczatku interesowalam sie naszymi podwyzszkami Śledziłam obrady rady spolecznego zaufania zawodow medycznych ale wszedzie tylko wzmianki Pytalam zwiazkow nic cisza pytalam przedstawicielek izb pielegniarskich nic cisza Nigdy nie uzyskalam ja jako pielegniarka odcinkowa konkretnych informacji Sama natomiast mowilam glosno ze nie mozemy sie zgodzic z takim projektem przedstawionym przez rzad I co jest tak jak mowilam debatuja obraduja a jak co do czego przyjdzie i tak zrobia po swojemu Wiec po co nam zwiazki pielegniarskie wiec po co nam izby pielegniarskie KTO TAM NA GORZE ZAMYKA NAM BUZIE JAK DZIALA SIE W REGIONACH OKREGACH NIC NIE ROZUMIEM WIEM JEDNO GORA POKAZUJE ZE SAMEMU TRZEBA DBAC O WLASNA DUPE ODCHODZE NA EMERYTURE A NIE MYSLCIE ZE BEDE PRACOWAC JAKO EMERYTKA W TYM WYZYSKU POZDRAWIAM WSZYSTKIE PRACUJACE PIELEGNIARKI WIELOETATOWE TO ZA WASZYM PRZYZWOLENIEM I AKCEPTACJA RZADZACYCH MAMY CO MAMY

#95  2017.06.21 11:35:48 ~PIEL

Do 91. W więzieniach też są oddziałowi. . Po co zmieniać jak to adekwatne określenie.

#96  2017.06.21 12:15:23 ~!!!!!!!!!!

POZDRAWIAM WSZYSTKIE PRACUJACE PIELEGNIARKI WIELOETATOWE TO ZA WASZYM PRZYZWOLENIEM I AKCEPTACJA RZADZACYCH MAMY CO MAMY

#97  2017.06.21 13:21:06 ~:(

Koniec.

#98  2017.06.21 23:04:21 ~ja

Do 93 SUPER TAK ZRÓBMY WSZYSCY (Pielęgniarki/arze) Pani wiceminister zdrowia już dziękujemy Będziemy my pielęgniarki o pani pamiętać przy najbliższych wyborach!

#99  2017.06.21 23:36:21 ~jak tu moż

Jak tu można roz.lić te izby pielęgniarskie by na tych TRUTNIÓW nie płacić

#100  2017.06.22 14:36:59 ~Do #98

Niestety nic z tego. Wybieramy posłów i senatorów - minister ( wiceminister ) nie musi być posłem. Jest to funkcja z mianowania.

#101  2017.06.23 22:21:59 ~wieloetato

Do #96 i innych którym solą w oku jest nasza dodatkowa praca. Odwalcie sie raz na zawsze , to tylko pielęgniarki tak pracują? Znam wiele osób w zupełnie innych zawodach tez dorabiających i nikt sie ich nie czepia i nie maja zasadniczej po 28 latach pracy 2000 tyś. Najbardziej mają do powiedzenia te które zarabiają na waciki bo mąż za granicą zarobi na dom i życie. A może żal Wam dupe sciska ze zdecydowałyśmy sie na druga pracę zamiast pyszczyć na wszystko i wszystkich dookoła. Same sobie rezygnujcie z pracy a od nas się odwalcie bilans wyjdzie na zero - ja dwie prace Wy żadnej.

#102  2017.06.24 05:13:19 ~Do #101

Jestem "długoterminówką". 6 pacjentów, minimum 24 wizyty domowe w tygodniu, dojazdy do pacjentów, prowadzenie dokumentacji - to naprawdę cały a czasem i więcej niż etat. Nie wyobrażam sobie możliwości podjęcia dodatkowej pracy i wykonywania jej uczciwie w stosunku do pacjentów, koleżanek i własnego sumienia, którego nie potrafię zagłuszyć w przeciwieństwie do tych "pracujących" na kilku etatach.

#103  2017.06.24 07:16:00 ~Do #101

"żal Wam dupę ściska, że zdecydowałyśmy się na druga pracę" - to nieprawda. Żal nam tylko Waszych pacjentów, którzy nie mogą liczyć na uczciwą, profesjonalną opiekę z Waszej strony.

#104  2017.06.24 11:33:32 ~krzywda

Ludzka magisterki bez specjalizacji z 30 letnim stażem ,skrzywdzone ,okropnie skrzywdzone z niska podstawą,kto doprowadził do degradacji magisterek bez specjalizacji jak specjalistki bez matury maja lepiej

#105  2017.06.24 11:38:04 ~bieda

Dla magistrów bez specjalizacji,lepiej bez matury specjalistki mają

#106  2017.06.24 11:40:43 ~emerytowan

Pielęgniarki tylko na intensywną terapię ,bo tam brakuje rąk do pracy ,a niech emerytki nie zabierają lekkich stanowisk na które czekają z 30 letnim stażem pracy

#107  2017.06.24 11:42:17 ~lipa z pod

Dla magistrów bez specjalizacji uniwersytety cos nie halo

#108  2017.06.24 13:03:27 ~wieloetato

Do #102 i 103 . Dlaczego uważasz ze moja praca jest nieprofesjonalna . Najlepiej wydawać werdykt jak się nie ma pojecia .Uważasz ze pracuję inaczej albo leżę w kąciku i olewam pracę. Przeciwnie staram sie to robić jak najlepiej żeby "koleżanki " nie miały pretensji. Nie użalam sie nad sobą jest to mój wolny wybór. Widocznie umiem sobie lepiej zorganizować czas na pracę i wypoczynek. A komentarze jak to przez nasze dwie prace nie ma podwyżek po prostu juz mn ie śmieszą mysle że żale to do naszej wspaniałej góry

#109  2017.06.24 18:52:30 ~Do #108

Kiedyś NFZ kontrolował harmonogramy prac lekarzy. Wykryto przypadki pracy ponad 24 godziny w ciągu doby i to w instytucjach odległych od siebie o wiele kilometrów. W przypadku pielęgniarek taka kontrola nie była i z oczywistych powodów nie będzie pewnie wykonana, choć Fundusz posiada harmonogramy pracy każdej pielęgniarki zatrudnionej w podmiocie realizującym kontrakt z NFZ. Nie twierdzę,że przez Wasze dwie prace nie ma podwyżek . W pozostałych popieram wpisy #102 i 103.

Dodaj komentarz